Dejagore napisał(a):
Goatus napisał(a):
Jeszcze żebyś miał pojęcie na jakiej zasadzie działa census, to może byś wiedział że od dłuższego czasu ich statystyki są bardzo mało warte.
hahaha...no akurat gralem w WoWa od premiery i "cos" wiem o modach i o ich dzialaniu
Chyba jednak nie.
/sigh.
Wejdź na swoją mądrą stronkę, otwórz US lub EU realm stats.
Teraz spójrz się na kolumnę A/H Activity ratio. Widzisz te czerwone i żółte cyferki? To znaczy że z danego serwera info jest gówno warte bo mało kto tam censusa robi regularnie. Teraz zobacz ile takich czerwonych i żółtych cyferek jest (szczególnie na EU serwerach) .
Jeżeli dalej sugerujesz że info z warcraft realms na temat _całkowitej_ populacji wow'a jest chociaż w małej części poprawne to coś jest z tobą nie tak.
Oczywiście jeżeli trafisz serwer gdzie sporo ludzi korzysta z censusa w obu frakcjach to możesz coś na jego temat mówić, ale ni jak się to ma do ogólnego stanu graczy.
Tak na marginesie to mało komu już chce się censusa używać. Kiedyś ludzi to bawiło, i było dla nich przydatne. Można było ponarzekać na to na forum Blizzarda, wybrać taki server gdzie krótko w kolejkach na BG się czekało (przewaga ilościowa przeciwnej frakcji), lub taki gdzie leveling był łatwy (przewaga twojej frakcji).
Teraz po wyjściu X-Realm-BGs i flying mounts (które praktycznie wyłączają cię z world pvp jeżeli nie masz na nie ochoty) balans frakcji ma nikłe znaczenie dla ludzi. Ot cała filozofia.
Edit:
A co mi tam, pokuśmy sie o dalsze teoretyzowanie. Na tym twoim wykresie, widzisz ten ostry wzrost w activity 12.06-02.07. Wtedy wychodziło BC. Teraz zastanów się ile tego wzrostu jest tak naprawdę rerollami i altami (nowe klasy, nowe profesje, duże zmiany w skillach, nowe serwery etc) Jak wiadomo census usuwa postać z bazy jeżeli przez 30 dni nie przewinie się ona w żadnych uploadowanych statystykach. Tzn wszyscy którzy kupili sobie w tym okresie BC i spróbowali nowej postaci dodali swoją cegiełkę do tego gwałtownego wzrostu na tym wykresie. Idąc dalej, jeżeli by nie liczyć tych osób, ten skok był by znacznie mniejszy, czyli równocześnie spadek graczy w następnych miesiącach był by praktycznie zerowy (szczególnie że cześć tego spadku to stare postacie którymi ludzie przestali grać robiąc reroll)... Hmmm
Oczywiście to takie gdybanie, ale równie dobre jak twoje IMHO.