Ethan napisał(a):
Ash napisał(a):
"widzialem" zrodla silnika na ktorym zostal zrobiony war. jak ktos sie tym interesuje to niech sciagnie z internetow sobie jakas piracka wersje gamebryo i zobaczy jak wygladaja techdema ktore tam sa zamieszczone.
zenua. te same efekty na pozostalych 'wspolczesnych' silnikach sa osiagane znacznie wydajniej.
Troche sie czlowiek przestaje dziwic ze war wyglada jak wyglada...
To trochę dziwne co piszesz, bo z tego co mi wiadomo na tym silniku, (nie wiem czy na tej samej wersji) stworzono m. in. Oblivion i Fallout 3, które graficznie są powalające.
Problem w tym, ze w Oblivionie z gamebryo (strzelam, nigdy nie widzialem kodu Obliviona, ale domyslam sie po strukturze samej gry), zostało hmm. nie wiele..Pewnie jakiś bazowy framework + zarzadzanie plikami.
Z innej beczki. Na tym samym silniku dziala Civ IV i pochodne. Roznica jest kosmiczna.
Ale uh, eh. Silnik, mozna wymienic. W ostatecznosci moga kupić licencje na coś porządnego. IMO przerobienie, porzadnego silnika, tak zeby spełniał aktualne wymagania jest prostsze, niż pierdolenie się z czymś, co i tak trzeba poprawiać praktycznie od zera..
Cytuj:
Jeszcze dochodzi managed DirectX
Nie masz. MS zawiesił ten projekt i wszystko co w nim było/miało być ląduje teraz w XNA.
Cytuj:
To moze byc Garbage Collector
To jest na 100% GC. Nie widze innej mozliwosci.
Problem w tym, ze GC generlanie sprawdza sie srednio w jezykach do tego nie przystosowanych (w Javie dziala dobrze w .NET też) i nie czuć go aż tak strasznie.. Kiedyś robiłem test, który na chama ładował ogromne ilości danych do pamięci a GC miał je usuwać. Nie było czuć dużego spadku wydajności.(tzn. az tak duzego, wiadomo ze na Dual albo Quadzie, nie było by nawet czkawki).
Cytuj:
a gry z tego co mi się wydaje robią w c++ który takowego chyba nie posiada a pamięć zwalnia się różnymi algorytmami które powinny jak najmniej obciążać procesor
Zobacz na gamedev.pl tam jest pamieta dyskusja JCoder w temacie o JAvie (dlugi temat), przez wiekszosc czasu odbijaja tam pileczke, ale mozna fajne rzeczy przeczytac
.
Cytuj:
ale uzycie takiego mechanizmu w mmo gdzie jest pelno dynamicznych danych by poprostu zabilo
Jaki dynamicznych danych ? Chyba ze mowisz o roznej ilosci postaci na monitorze, no to sie zgodze
.