Targaryen napisał(a):
No tak, przecież na upartego mogli by zrobić grę gdzie grupa czarnych pixeli odpiera grupę białych pixeli o dynamiczno taktycznym podejściu do walki i potem dostaje expa/przedmioty. Z pewnością byś się w to zagrywał, Kassei?
W śmieszne skrajności popadasz, co się bierze najprawdopodobniej z przekonania, że w innych mmo bicie bossów i raidy polegają na wciskaniu spacji i spamowaniu jednego przycisku, a jedyną "poważną" grą jest Twój ukochany FFXI. Praktycznie każde mmo ma element taktyczny i jednocześnie MNIEJ FLEGMATYCZNĄ walkę niż FFXI, czy właśnie FFIV stwierdzając po tym co SE pokazało na filmikach. Różnica jest jedynie taka, że SE zawyżyło poziom trudności wprowadzając nienormalne UI i zabraniając używania addonów (choć pewnie i tak masa ludzi używa klasowych wtyczek do windowera), a w takim WoW/WAR są dozwolone nawet odpowiednie modyfikacje na każdą okazję (raid,boss,pvp) i dla każdej profesji...
Targaryen napisał(a):
Podam Ci doświadczenia z PS3:
-Devil May Cry 4 Bloody Palace (taka arena gdzie się zabija mobki na czas) pietro około 90- mamy na ekranie jakieś 60 mobków i gra wyraźnie zwalnia- chcesz tego w mmorpg? PS3 limitations to mit?
-Demon's Souls 4 graczy na ekranie, 4 mobki- gra zwalnia, kolejny mit?
Ja nie twierdzę, że problemu nie ma. Nie bez powodu wspominany tutaj masę razy B&S pierwotnie przewidziany właśnie na PS3 wyjdzie jedynie na PC, bo developer stwierdził, że wydając grę na platformie Sony MUSIAŁBY ZREZYGNOWAĆ Z WIELU ASPEKTÓW GRY, które chce jednak w swojej produkcji umieścić.
SE najprawdopodobniej dostanie bajeczną sumę pieniędzy od SONY, bo - co tu ukrywać - dzięki FFIV sprzedadzą masę konsol, choć też do końca nie jest to takie pewne. My gracze, za to dostaniemy taki a nie inny produkt, bo nasze kochane SE świadomie zamknęło się w sztucznej klatce ograniczeń. Najsmutniejsze jest to, że jednocześnie udało im się wmówić ludziom, a raczej fanboyom do których należy też Twoja osoba, że musi być tak a nie inaczej bo się po prostu nie da. Jest oczywiście w tym trochę prawdy, ale jak już mówiłem SE świadomie przyjęło te ograniczenia przenosząc je z pełną premedytacją na graczy.
Wystarczyło wzorem innych developerów skupić się na PC i pokusić się o coś oryginalnego, a nie powielać koncepcję z FF11 z założeniem, że jeśli PS2 miało pewne ograniczenia to jego następca je odziedziczył i tego trzeba się trzymać. W takim AION, który ma chyba najlepszy silnik jaki spotkałem dotychczas w mmo, przy zdobywaniu twierdzy napierdala się nieraz 200+ graczy, nie licząc całej NPC obsady keepa, a gra na bardzo średnim sprzęcie nawet nie przycina. Przy czym ludzie nie stoją w miejscu jak w FF11, tylko biegają, latają, okrążają, podchodzą, pullują, kitują... więc da się...
Zresztą nie wiem po co się produkuję, bo z Tobą to jest chyba tak, że w momencie gdyby urwało Ci nogi to byś twierdził, iż nie możesz ubrać butów ponieważ stopa Ci urosła...
Peace O/