Gefaran napisał(a):
Xanth dobrze to ujął: rozwój postaci. Może samo słowo 'levelowanie' jest zbyt mylące. Nie chodzi o ciężką pracę nad zmienianiem numerka widocznego przy portrecie postaci tylko o zdobywanie coraz lepszych, ciekawszych i skuteczniejszych umiejętności. To rozwój postaci, praca nad jej rozwojem, decyzje w którym kierunku rozwijać itp. tematy napędzają RPG. Nie mam ani jednego znajomka, który grając w jakikolwiek MMORPG miał tylko jedną postać. Bez osobistych wycieczek, ale inside moim zdaniem RPG jest dla ludzi lubujących się w rozwijaniu postaci od nasionka. Jak sądzę nie znajdziesz wielu zwolenników swojej teorii 'dać wszystkim wymaksowane postacie na start i niech się bawią' w tym gronie. Genezą, kładącą solidne podwaliny pod RPG jest rozwój postaci i nic tego nie zmieni.To radość płynąca z faktu, że jeszcze tydzień temu mogłem pomarzyć tylko o biciu tego przeciwnika a dzisiaj już mogę się z nim zmierzyć napędza takie gry. Ale oczywiście co kto lubi. Tylko nie sądzę, żebyś był zadowolony z grania w MMORPG jeżeli oczekujesz, że od startu masz postać rozwiniętą do końca i jedyne co pozostaje to grind instów/dungeonów, grind mobów dla dropa czy grind graczy dla medali
Edit:
To tak jak ze zdobywaniem czegoś IRL. Pierwszą kasę od rodziców dostałeś i radośnie wydałeś. Pierwszą zarobioną kasę wziąłeś i radośnie wydałeś. Tylko założę się, że nie pamiętasz kiedy dostałeś od rodziców tą pierwszą gotówkę. Natomiast pamiętasz bankowo kiedy i gdzie dostałeś, na co wydałeś i z kim, swoją pierwszą wypłatę. Poprostu darowane cieszy krótko i mało intensywnie a zarobione nie tylko długo cieszy ale też się to szanuje
Nu, to się z grubsza zrozumieliśmy.
Rozwój postaci to jedno, ale jeste kategorcznym przeciwnikiem tierowania gry, ty mozesz tam wejsc a ty nie.
Ogólnie IMO samo "rozwijanie" postaci powinno być proste łatwe szybkie i przyjemne. Kombinować powinno się, jak te postać rozwijać i co jej dać, żeby była dobra. Gdzie dać jakieś punkty, jaki perki wzisc, jakie skile wyciagnac na pasek (ograniczona ilosc skili do wciskania rox!) etc.
Samo rozwijanie w celu rozwijania jest imo totalnie bezsensowne, nudne itd. Za to danie komuś max levelowej postaci i powiedzienie "rozloz sobie wszystkie statystyki tak zeby bylo cool", brzmi dużo bardziej zaechęcająco.