iniside napisał(a):
Ta przydaloby się zeby bossy mialy sztuczną inteligencje z prawdziwego zdarzenia i podejomowaly decjze co robić na bierząco. Atakować tego co robi aktualnie najwiekszy dmg, tego co nie pozwala mi sie ruszyć, czy sie wyleczyć ?
Bo skrypty nawet najbardziej skomplikowane po 50 raze to sie przechodzi z zamknietymi oczami..
Nie ma bata i jeszcze długo nie będzie. Pewnie można trochę AI ulepszyć, ale w mmorpg nie spodziewaj się cudów. W single player grach jest niezmiernie ciężko trafić na tytuł z dobrym AI, szczególnie w ostatnich latach - bo prawda jest taka, że zaprojetkwać i oskryptować dobre AI to zadanie, które masę czasu zabiera i łatwe nie jest.
Zresztą to i tak nie jest prawdziwe AI tylko po prostu skrypt, który i tak się rozpracowuje dosyć szybko zazwyczaj.
Po drugie - nawet poziomu z single gier długo w mmoepg nie będzie- bo po prostu serwery nie wydolą, obiążenie jakie dla procków serwera generowały by zapytania od tysięcy AI do obliczenia w real-time jednocześnie położy serwer raz dwa. No przynajmniej taką klasę serwerów na jakim są gry trzymane, chyba, że mmorpg będą hostowane na jakiś mega-serwerach w uczelniach, które teraz są używane do np. prac naukowych nad lekami - na to się jednak nie zanosi
Moc obliczeniowa wzrasta + na pewno da się trochę polepszyć AI / oskryptować lepiej mobki niż to jest teraz, no ale to są koszty, a dla devsów lepiej jest jak ludzie facerollują open world i kiszą ogóra w instancjach gdzie idzie oskrypcić moby dużo łatwiej bo przestrzeń jest zamknięta, i gracze poruszają się z góry określoną ścieżką.
Nie mówiąc o tym, że cross-serwer LFG toolsy do instancji ograniczają problem wyludniania się serwerów (nie trzeba mergów robić, a jak już to dużo rzadziej, etc).
Także cisnąć devsów i grać oraz płacić za gry w których jest lepszy AI - jak najbardziej.
Jednak tego co oczekujesz - czyli żywo reagujący, zajebiście oskryptowane moby udające prawdziwe AI - to się szybko nie doczekasz.
W singlach to jest wielka rzadkość, a w mmorpg ze względu na techniczne ograniczenia - to pieśń dalekiej przyszłości.
No abstrachując od tego, że duża część graczy obecnych gear grinderów nie ma nic przeciwko "głupim jak buc" mobom. W końcu jakby AI mobów było lepsze to walka trwała by dłużej a to by się przekładało na to, że levelowanie byłoby dłuższe,a dzisiaj "wszyscy" zapierdalają do max levelu. (druga sprawa, że mmoprg-i są tak projektowane, żeby tak właśnie zachowanie graczy wyglądało, no ale to inna para kaloszy
)