Havok napisał(a):
sula napisał(a):
Z drugiej strony większość obecnych mmorpg nie ma żadnych zmian pogody (w dużej części nawet cyklu dzień / noc nie ma lol) a tym bardziej dynamicznych tzn. chmura przechodzi nad kawałkiem terenu.
Zazwyczaj, jak już nawet jakąś pseudo pogodę zaimplementują to po prostu w zonie A, "włącza się" deszcz, a pół metra dalej z zonie B jest słońce i skowronki :/
Można robić pogodę, pytanie po co. Skorzysta z tego jakiś ułamek yrpygowców, natomiast reszta graczy popatrzy po czym wyłączy (jeśli się da). Przynajmniej w grach , w których efekty graficzne pogody mogą wpływać na pvp.
Z czysto logiczno-racjonalego punktu widzenia, to pewnie i tak.
Pogoda nie wprowadza w mmoprg-ach w zasadzie żadnych zmian w mechanice (przynajmniej nie umiem sobie przypomniej jakiegoś w którym by to się działo) tzn. na przykład grunt nie moknie i nie ogranicza szybkości biegania, śnieżna pogoda nie tworzy zasp po których ciężko przejść, wietrzna pogoda nie uniemożliwia / utrudnia strzelania z łuku, etc
Aktywnie z pogody pewnie korzysta bardzo mała liczba rpg-owców, odgrywając jakieś scenki czy sami modyfikując swoją grę w zależności od pogody.
Ja nie modyfikuję swojej gry w zależności od pogody, nie rpg-uje w mmorpgach (ale lubię RP serwery bo mniej tam trolli i idiotów zazwyczaj) ale mimo wszystko bardzo lubię jak jest pogoda. Lepiej mi się po prostu gra jak są cykle dzień / noc, pogoda, etc - mimo, że nie wpływa to np. na combat.
Nie wszystko musi być skrajnie racjonalne imo.