łał, Kingdom of Amalur. TAKA gra.
Mocno "Fable-owata", ale w przeciwieństwie to Fable znacznie lepsza. Graficznie bardzo ładna, kolorowa (fani "mhroku" nie będą zachwyceni), estetyczna. Znowu, przypominająca Fable.
Walka "God of War-owata", dynamiczna, z unikami i finisherami. Dużo broni, można je upgradeować. Crafting bardzo rozbudowany, w sumie broń czy zbroję można ulepić z 5 (Afaik) komponentów (2 podstawowe) które dodają różne statystki (zrobiłem daggerki z +fire damage). Broń i uzbrojenie jest podzielone na umowne kategorie, Wój, Rogue, i Mag.
Tworząc postać mamy 4 rasy do wyboru (again, afaik, natłok informacji), raczej nudne. Parę odmian ludziów i jakiś elf.
Możemy się pobawić suwaczkami i zbudować mordkę. Potem wybieramy wiarę, która da nam buffy do statsów (albo ateizm, który da bonus do exp).
Progress postaci polega, jak to w rpgach, na zdobywaniu expa. Po zdobyciu lewela, dostajemy 1 punkt do "perków" i 5 punktów talentów. Perki to głównie crafting skille, ale też np. skradanie się, lockpicking czy "magiczny lockpicking". Owe perki mają 3 poziomy, Basic, Advanced i Master które trzeba zdobywać liniowo.
Drzewka talentów są trzy, Might (Wój), Finesse (Rogół), Sorcery (Móg).
Na końcu mamy osławione "Fate Card" który odblokowujemy (o ile dobrze zrozumiałem system) między innymi przez władowanie odpowiedniej ilości punktów w konkretne drzewka (lub ich kombinację).
Świat jest bardzo duży, patrząc na mapę. Ale nie tak otwarty jak w Skyrim (i.e. widzisz górę ? Nie możesz na nią wejść jeżeli nie prowadzi na nią ścieżka, parafrazując Toda Howarda). Bardziej przypomina klasyczne crpg jak NWN czy Kotor. Oprócz "open world" są też różne dungeony, ruiny czy kopalnie ukryte za loading screenami.
9/10. Tyle, na razie.
http://store.steampowered.com/app/102500/ - Na Steam.