iniside napisał(a):
Steam pojawił się w czasach, kiedy dystrbucja elektorniczna wlasciwie nie istniała. I poczatkowo był AFAIR zabezpieczniem do HL2.
Dopiero później wyewoluował w platforme dystrybucyjno-sieciowo-społecznościową.
Steam może i tak, ale istniały już sklepy sprzedającę muzykę afaik , a do gier chyba Direct2Drive był przed Steam.
Poza tym nie chodziło mi konkretnie o Steam tylko o samą cyfrową dystrybucję.
Nie byłoby Steam to inna firma /marka by miała nr.1 wśród dystrybucji gier na PC cyfrowo.
Co najwyżej cyfrowa dystrybucja rozwineła by się nieco później na obecną skalę, ale to z punktu widzenia rozwoju rynków nie będzie miało wielkiego znaczenia ,czy to by się np . stało 3 lata wcześniej czy 3 lata później.
Każdy content który da się cyfrowo przesłać czy to muza czy gry czy filmy czy programy czy jeszcze coś innego firmy starają się i będą starać dostarczać bezpośrenio do klienta i unimożliwiać klientowi dalszą odsprzedaż czy dzielenie się.
W celu zwiększenia zysków.
Piractwo mogło ten proceder przyśpieszyć conajwyżej ,ale na pewno nie spowodowało.
Pamiętajcie wszystkie firmy i udziałowcy ślinią się aby powtórzyć sukces Apple.
Ta firma w ciągu 10 lat zwiększyła swoją wartość gdzieś chyba 40 razy, afaik z ok. 10 mld do 400 mld.
Jak?
Wycinając jakichkolwiek pośredników do dzielenia się zyskami i ograniczając mocno wolność użytkownika. + dostarczając sprzęt i wszystko bezproblemowo działające ofc pod warunkiem ,że wszystko to jest od Apple + dowalając 'premium' cenę.
Sami sprzedają sprzęt i cały content do niego.
Inne firmy z 'branży' audio-video-growej fapują do tego i chcą kopiować.