embe napisał(a):
Kole0 napisał(a):
...i tu nie chodzi o jakies placebo, czy wyobraznie - ustawisz mi jeden monitor na 60hz, a drugi na 120hz to po kilku sekundach na pulpicie podam ci bezproblemu roznice ktory jest ktory. no i oczywiscie ta roznica jest na korzysc 120hz, bo naprawde ja osobiscie czuje ta zwiekszona plynnosc.
Widzisz różnice w jakości tych monitorów, monitory 120Hz mają wyśrubowane parametry, to jest ich plus jeśli nie oglądamy materiału 3D.
To ze masz 60Hz ma się nijak do tego ile fps osiągasz w grze, jak masz w grze 120Hz to przy szybkim ruchu postaci/kamery jest na tyle duży zapas fps że masz płynność, efekt będziesz maił ten sam na każdym monitorze, oko ludzkie nie rejestruje więcej zmian jak ~50/s.
nie zrozumiales mnie. 2 takie same monitory, gdzie jeden jest ustawiony na 60hz a drugi na 120hz - roznice widze.
a gadanie o tym ile 'fpsow' widzi ludzie oko to jest totalny bullshit i zabobony - raz, ze tego nie da sie w zaden sposob zmierzyc bo oko w roznych srodowiskach reaguje inaczej i sie akomoduje(chociazby test gdzie osoba przebywajaca w ciemnym pomieszczeniu dostanie po galach mega jasnym swiatlem, ktore sie pojawilo na 1/200 sekundy - i co? dostrzerze taki blysk bez problemu, ale juz naprzyklad wpatrujac sie na jasna sciane, na ktorej zgasnie obraz na ponizej 1/100 sekundy wiekszosc ludzi tego wogle nie dostrzeze).
a powracajac do tych zabobonow to przypomne, ze kiedys twierdzono ze 30 fpsow to wartosc optymalna, a po kilku latach sie to zmienilo na 50-60 bo takie formaty wprowadzono.