Dobra, Miałem już pewien czas temu to założyć, ale jakoś brakowało mi czasu, lub poprostu pewnych materiałów (Screenów).
Gra ta jest hmm... Jest ona oparta na Engine Quake'a 3 + Z lekkimi modyfikacjami upiekszajacymi
(Ofcoze, wszystkie tekstury znane z Q3 zostaly zmienione zupełnie na inne).
Teraz troszke bardziej szczegółowo o grze:
Gra jest oparta na walce 2 ras ...
Obcy vs. Ludzie
Kazda ze stron ma swoje wlasne jednostki i wlasny system rozwoju postaci jak i bazy/gniazda. Obcy ewoluuja swoje jednostki od malutkiego Dretch'a (Taki malutki robaczek 6 nozny czy ile on tam ma)... do poteznego Trynta (Wielka bestia... ~2x wieksza od czlowieka). Kazda ewolucja na wyzszy poziom kosztuje 1 pkt (o tym po chwili) (W sumie od Drechta do Trynta - jakos tak..juz powoli zapominam jak sie nazywal , kosztuje to bodajże 5 pkt - pamietając że MAX w "Zapasie" mozna miec 9 ). Czyli obcy głównie uzywają broni "biologicznej" (naturalnej - trucizna, pazury i sila). Ludzie jak to ludzie... technologia przedewszystkim... Bron palna, laserowa, jakies dziwadlo zwane "Lucifer Cannon" wystrzeliwujace Powolne kule energi ... (mocne ). Baze swoja opieraja glownie na Obronie (bo innych budynkow duzo nie maja)... CZyli albo dzialka maszynowe (poczatek walki) lub Wieze Tesla (Pozniejszy poziom rozwoju). Dobrze rozmieszczone ... moga zatrzymac obcych na baaardzo dlugo... Jednostki swoje jednak sa uzaleznione od budowli zwanej Armory (Zbrojownia), w ktorej wszystkie zakupy broni, pancerzy, amunicji sie odbywaja... Jest to bardzo wazny budynek, zniszczenie go daje pewna przewage (na dany okres czasu... zanim nie wybuduje sie drugiego.. - niestety troche szybko sie buduje ~15 sekund, ale w tym czasie baza moze juz zostac zniszczona). Na starcie oczywiscie ludzie dostaja w lapy podstawowy karabin (nawet dobry, nie powiem) + mala "apteczke" (strzykawka ?) oraz Blaster (bron ktora i tak jest chyba bez uzyteczna ... no prawie... ale zawsze cos jak sie skonczy amunicja w glownej broni... a do bazy daleko...badz i tak nie masz szans dobiec to mozna sprobowac cos z tego ubic - bedzie sie mialo duze szczescie jesli sie to uda - obcym sie regeneruje HP z czasem... ).
Dobra, to takie male info (nie zbyt dokladne...cos nie wiem, pisac - weny - nie mam ).
Teraz takie male info obrazkowe (podstawowe ... )
1-Telenod (Respawn)... Wazna rzecz ... jesli nie bedzie juz tego budynku dostepnego (czyt. Zniszczony lub "anulowany" ) a nie ma inzyniera w druzynie i nie ma Zbrojowni ... to ludzie juz przegrali
(czekaja tylko na wyginiecie). Najlepiej miesc 3 Telenody w bazie + 1 gdzies na mapie (zalezy od konfiguracji serwera - jak ma sie ~70 pkt na baze...to wlasnie robcie tak jak napisalem)
2-Reactor - No.. jak sama nazwa mowi... produkuje energie (mozna miec tylko jedno takie cudo) + atakuje pobliskich obcych (prądem). Bez tego nie wybuduje sie nic... (procz respawna). Raczej radze Wam tego bronic jak oka w glowie .
______________________________________
______________________________________
1- To są punkty "energi" (cos w rodzaju Staminy) .. ma sie 3 takie punkty... i one sa raczej glownie do Skakania (czyli jest limit skokow.... mozna 3 razy skoczyc i trzeba sie chwilke zatrzymac by sie odnowily...badz biegac - ale wtedy sie nie odnawiaja). Jest to chyba cos anti BunnyJumps (by alienom juz nie uprzykrzac zycia ).
2- Hp...wiadomo... odnowic mozna poprzez urzycie apteczki lub po wejsciu na platforme medyczna (takie zielone z krzyzykiem "medyka" na srodku).
3-Inventory
- To co teraz jest wybrane (w kwadracie) to mozna aktywowac poprzez 3 przycisk myszki bądź Enter . (Apteczke najlepiej aktywowac poprzez Hotkey'a domyslnego = "M"). Mozna takze zmienic z entera na cos bardziej "porecznego". Szczerze mowiac...to menu to takie utrudnienie dla ludzi ... dziwnie sie go uzywa (bo trzeba aktywowac - czyt. Nacisnac 3 przycisk myszki lub enter...albo przycisk jaki samemu sie ustawilo).
4- Obecnie wybrana bron (ten klucz to jest "bron" inzyniera - to co widac na ekranie) ... a te pkt obok to ilosc dostepnych punktow do budowy .
5- Kasa... Max to 2250 o ile sie nie myle (czyli dosc sporo... ). Jest to raczej podstawa, by kupowac sobie rozne bronie, pancerze itp (raczej "rosnie na drzewie" - czesto zabijesz aliena - szczegolnie na poczatku... i rosnie z czasem (chyba)).
6- Tipsy (Bardzo pomocnicze !!!!!) Pokazuja co z dana bronia mozna zrobic i inne... (przeczytajcie to sie dowiecie ... ale dam przyklad "Press Q to use a structure" czyli by np. dostac sie do zbrojowni (taka skrzynka wysokosci czlowieka, zielona ale nie o tym ten pod punkt )
7- Ilosc FPS'ow (klatek na sekunde, nie patrzcie ze tak malo - bo przy robieniu screena spada troche... normalnie to sie ma po 60-70 na moim kompie (1 ghz, 256 ram , geforce 2 mx 100/200 ) - gram na minimum ... ale na max osiaga cos kolo 40 ) + Czas ... ktory pokazuje ile dana walka juz trwa (nie odlicza do konca rundy tylko liczy ile juz trwa).
8- Teraz narazie tam nic nie ma
, ale jak sie gra "wojownikiem" (czyt. masz inna bron niz to do budowania) to masz tam ilosc magazynkow dostepnych (bodajze tylko w 2 broniach jest magazynek o.O na ... zalozmy 8 dostepnych). Jak sie jest inzynierem to tam jest takze pokazany ile czasu zostalo do mozliwosci budowy kolejnego budynku (jesli oczywiscie sa pkt strukturalne jeszcze dostepne... - czyli inaczej mowiac, ile czasu jeszcze potrzeba aby dana budowla ktora sie buduje sie zakonczyla ).
To tyle .. sorka ze chaotycznie ... tera alienow troszke opiszemy ) :
1-Overmind - Bardzo, ale to bardzo wazny "budynek" ... Dzieki niemu mozna ewoluowac w lepszego potworka
, i wymagany do budowy innych "Budynkow" (Podobne dzialanie jak reaktor, i takze atakuje jak wrog jest blisko ... tymi pazurami)
2- Egg (jajko, Jajo - jak kto woli) ... To to samo co Telenod ... Tez pelni funkcje Respawnu...
______________________________________
1-(najlepiej popatrzcie na te po prawej stronie ... to sa takie jak by Łezki, listki miedzy tymi "kolcami), jesli jest to na czerwono to znaczy ze tryb chodzenia po scianach jest wlaczony (Dostepny tylko dla 3 potworkow... - inne sa za duze... ale maja inne plusy ).
2- HP (wiadomo) kazdy potworek ma inna ilosc tego, np. Dretch ma 25, Dragon (nie, zaden smok latajacy) ma 200, Tyrant ma 400 (ludzie maja tylko 100 ) . Obcym, hp sie odnawia z czasem + przyszpieszone przez pewien budynek (Booster - tak sie nazywa )
3- To co u ludzi... Tipsy (BARDZO WAZNY TIPS ... Q - Ewolucja w wyzsza forme )
4- To co u ludzi... Ikonka przedstawiajaca potworka jakim sie teraz jest + ilosc dostepnych punktow strukturalnych (Tylko inzynier/Granger (czy cos takiego) widzi te pkt oraz hp budynkow).
5- Tam jest narazie liczba 0 ... ale jest to bardzo wazna czesc HUDa
) (sa to punkty do ewolucji... mozna miec max 9 ). Sa 3 etapy rozwoju bazy... na 1 etapie mamy dostep do Dragon'a (taki pajak ... dobry ...
- lubie go , bo moze skakac daleko), na 2 poziomie (etapie) nie ma nowych jednostek , na 3 mamy dostep do Advenced Dragon oraz Tyrant .
6- FPS'y itp itp .
I takie mniej wazne info )
1- Ilosc Fragow potrzebna na kolejny etap (Poziom) Zaawansowania bazy
. Fragi sa zbierane jak by punkty druzynowe (tak jak by Team Death Match)
2- Ikonka przedstawiajaca ... kim sie jest (U ludzi ... bron + cos tam a u obcych forme ... czyli Tyrant, Dretch, Basilisk, Dragon itp). Widac tylko info o wlasnej druzynie - chodzi tu o kim jest
.
3- spis graczy u ludzi (Wiadomo)
4- spis graczy u obcych (Wiadomo)
link ->
www.tremulous.net
Gra jest od 31 marca (czyli od 6 dni) dostepna na osobnym kliencie, wczesniej byl to MOD do Quake 3 Arena... Teraz jest to osobny (Duzo osob gra
, na modzie nikt ;d )
CZyli sciagajcie jak cos ver. 1.1.0 (taka chyba
).
Gra jest bardzo fajna.
Zajmuje jedynie 90 mb !
P.S.
Info dla obcego(Alienta)...
jak jestes Dretchem to .. musisz poprostu wejsc w czlowieka by go "uszkodzic"
(on nie atakuje ... tylko dziala jak JEŻ.. kłuje przy wejsciu w przeciwnika
) , nie zaibja odrazu ;p ).
Mam nadzieje ze sie spodoba