mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 209 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Następna strona
Autor Wiadomość
**
Avatar użytkownika

Posty: 7427
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 30 mar 2011, 20:10 
Cytuj  
Ośmielam się wątpić... przynajmniej nie co tydzień. No i od Trionu też raczej danych nie mają.

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 30 mar 2011, 20:24 
Cytuj  
Anyway. JAkoś nie widać, żeby Trion zwijał interes albo podejmował paniczne działania.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

*

Posty: 6153
Dołączył(a): 23.04.2008
Offline
PostNapisane: 30 mar 2011, 23:22 
Cytuj  
Bo po sprzedaży 100-200 k pewnie są do przodu i mogą działać. Jak zostanie 30-50k abo to bedą rozwijac na bank.

******
Avatar użytkownika

Posty: 4646
Dołączył(a): 31.01.2006
Offline
PostNapisane: 30 mar 2011, 23:29 
Cytuj  
VGCharts nie bierze danych ani ze Steama, ani D2D, ani bezposrednio od Trionu bo zadna z tych firm danych nie udostepnia, wiec gg z szacowaniem sprzedazy jakiejkolwiek gry na podstawie tej stronki...


_________________
Once upon a time games was fun and too quickly became about winning, being the best or leveling up to get sick loot. Screw that... it is the time to have fun. - Day9

**
Avatar użytkownika

Posty: 8077
Dołączył(a): 16.11.2004
Offline
PostNapisane: 31 mar 2011, 00:32 
Cytuj  
warhameron napisał(a):
Bo po sprzedaży 100-200 k pewnie są do przodu i mogą działać. Jak zostanie 30-50k abo to bedą rozwijac na bank.


Przeciez to jest sprzedaz po premierze tylko i to pewnie samych pudelek bez dystrybucji elektronicznej. Sam amazon sprzedal ponad 300k preorderow a rift byl dluuugoo na liscie bestsellerow PC.

Do twoich liczb dopisalbym spokojnie jedno zero. 50k ludzi to bylo w closed becie 2-3 jak jeszcze o klucz bylo ciezko. :) No i budzet to 50mln $ wiec zeby im sie zwrocilo musieli sorzedac ok. miliona kopii i imho im sie zwrocilo bo jak dotad sa bardzo zadowoleni i w kazdym wywiadzie i poscie do community na forum sa "zaskoczeni" cyframi jakie zobaczyli po premierze i jakie widza wciaz.

Na serio moze zagrajcie, zobaczcie ile jest serwerow, jakie sa populacje w prime time, jak eventy i rifty przyciagaja zergi ludzi ktorzy nagle zaczynaja wyrastac spod ziemi, itp... potem zacznijscie szacowac ile maja graczy bo liczba 50k... jest smieszna i nieprawdziwa. 50k ludzi to gra w pseudo-gry typu Mortal Online.

Jesli vgcharzt podaje 200k pudelek sprzedanych popremierze to dodajac do tego sprzedaz i preordery Steama, Direct2Drive, amazona i bezposfrednio Trionu ide o zaklad ze peklo milion kopii.

Ile osob zostanie po free month? Zakladam ze pewnie z 70%+. Servery sa tak samo oblozone jak w pierwszym/drugim tygodniu, dzis znowu byly kolejki (co prawda krotkie ale sa wciaz). Znakomita wiekszosc serwerow jest Medium/High (zwlaszcza w US - wszytkie). Jakos nie widze ludzi masowo quitujacych w piatek z gry w ktora jeszcze w czwartek grali z przyjemnoscia tylko dlatego ze trzeba zaplacic smieszne 15$.
Kto mial quitnac to juz dawno quitnal chyba ze gra z chciwosci "bo zaplacil i jest miesiac za friko". A na serio jakiegos znacznego spadku populacji w grze nie widac, wrecz przeciwnie ludzi jest w uj wszedzie. Zwlaszcza dzis bylo to widac jak jezdzilem po all zonach robiac questy eventowe. Tak wiec pierdolenie huragana ze wiekszosc juz dingnela 50tke endgame'u nie ma i all siedza w miescie i sie nudza mozecie wlozyc miedzy bajki. Z tego co mi wiadomo (bo czasem sobie sprawdzam we "who") nasze forumowe Relax Cartel tez ma sie ok i populacja w peak time siega 20+ osob nadal. To samo druga duza guardian gildia PL - Circle Of Nine.

Do tego dzis byl pierwszy content patch no i ofc jakosc Trionu zachowana. Serwery wstaly o okreslonej godzinie stabilne jak skala, przez kilkadziesiat minut byly lekkie lagi i zniknely. :) Ci kolesie powinni otworzyc szkole robienia MMO i wprowadzania ich na rynek i jezdzic po swiecie uczac innych devsow jak to robic. Nie wiem jeszcze czy beda mogli uczyc rozwoju gry ale narazie dla mnie idzie to wszytko w swietnym kierunku.

Tyle ode mnie narazie. :) Dyskusje mozemy kontynuawac w okolicach 5 kwietnia - wtedy sie okaze ile mniej wiecej ludzi z EU przedluzylo (bo ilu z US to bedzie wiadomo juz 1-2 kwietnia).


Ostatnio edytowano 31 mar 2011, 00:42 przez Kabraxis, łącznie edytowano 2 razy
*****
Avatar użytkownika

Posty: 2631
Dołączył(a): 14.08.2007
Offline
PostNapisane: 31 mar 2011, 00:32 
Cytuj  
Ravushimo napisał(a):
VGCharts nie bierze danych ani ze Steama, ani D2D, ani bezposrednio od Trionu bo zadna z tych firm danych nie udostepnia, wiec gg z szacowaniem sprzedazy jakiejkolwiek gry na podstawie tej stronki...


czyli mam racje

to tak jakby w Polsce stworzyć stronkę "vsfrtawgsr" i tam wpisywać dane top sprzedaży z Empika :D

***
Avatar użytkownika

Posty: 927
Dołączył(a): 26.11.2001
Offline
PostNapisane: 31 mar 2011, 07:40 
Cytuj  
Równie dobrze TRION moze zachwalac niby wspaniałą sprzedaż by nakręcic hype skoro oficjalnie cyfr podac nie chcą - licząc ze z czasem do bańki dobije.
Dla porównania dane sprzedaży WOW Cataclysm
http://gamrreview.vgchartz.com/sales/38 ... cataclysm/
W pierwszych 10 tygodniach sprzedazy w oparciu tylko o te same dane źródłowe (i bez Japonii) pękło 3,5 miliona kopii ( w samym 1 tygodniu 2,2 miliona) .


_________________
Peace is a lie. There is only passion.

******
Avatar użytkownika

Posty: 4646
Dołączył(a): 31.01.2006
Offline
PostNapisane: 31 mar 2011, 08:31 
Cytuj  
Moze cos mi umknelo ale TRION chyba nigdzie nie zachwala znakomitej sprzedazy, no i ogolnie RIFT jesli juz to glownie sprzedawal sie w wersji DD czy to z oficjalnej strony czy Steama/D2D szczegolnie tego drugiego w ktorym przeciez z 20% znizka RIFT byl w bardzo przystepnej cenie... a WoW to WoW, nastepny expansion tez pewnie sprzeda sie w pierwszy miesiac w 3m sztuk i znow pobije rekord ;]


_________________
Once upon a time games was fun and too quickly became about winning, being the best or leveling up to get sick loot. Screw that... it is the time to have fun. - Day9

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2631
Dołączył(a): 14.08.2007
Offline
PostNapisane: 31 mar 2011, 09:12 
Cytuj  
bo to jest spisek :D
vgchartz jest na usługach Blizza i sprzedaż produktów Blizz jest zawyżana ( jak tyle osób kupuje to ja tez się skusze - miliony nie mogą się mylić :D ) , a sprzedaż produktów innych firm z tego samego powodu zaniżane ( ee miałem kupic , ale jak tak mało się sprzedało to gra zaraz padnie :D )

to ciekawe - coraz mniej ludzi gra w WOW-a , a sprzedaż rośnie :D

****
Avatar użytkownika

Posty: 1247
Dołączył(a): 2.09.2008
Offline
PostNapisane: 31 mar 2011, 10:30 
Cytuj  
Do chuja pana, co wy w kółko o tym Rifcie? Cały topic przeczytałem zainteresowany losami Xsyona a tu taki chuj. To napiszę coś od siebie.

Już za sześć miesięcy Xsyon odrodzi się niczym feniks z popiołów (za 6 miesięcy wyłączą safe zony). A jak dodadzą do gry łuk, to może i wcześniej...

***
Avatar użytkownika

Posty: 18803
Dołączył(a): 26.09.2005
Offline
PostNapisane: 31 mar 2011, 11:04 
Cytuj  
Nie koniecznie wyłączenie safe zon spowoduje pozytywne rzeczy w tej grze, jeśli z gry odpłynie carebernia czyli mięsko dla pro piviperów to będzie takie samo gówno jak w darkfallu.


_________________
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die."

****
Avatar użytkownika

Posty: 1247
Dołączył(a): 2.09.2008
Offline
PostNapisane: 31 mar 2011, 11:12 
Cytuj  
embe napisał(a):
Nie koniecznie wyłączenie safe zon spowoduje pozytywne rzeczy w tej grze, jeśli z gry odpłynie carebernia czyli mięsko dla pro piviperów to będzie takie samo gówno jak w darkfallu.


Jeżeli odpłyną gracze to będzie gówno, to prawda. Ale porównywanie sytuacji z dfo do xsyona nie jest moim zdaniem trafione. Bo z dfo znakomita większość nie zniknęła z powodu samego PvP, lecz z powodu braku czegokolwiek poza PvP. W Xsyonie mamy do czenienia z sytuacją odwrotną.

**
Avatar użytkownika

Posty: 7427
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 31 mar 2011, 16:17 
Cytuj  
Jeszcze o WoW i vg :
Cytuj:
World of Warcraft (PC) 11.99
World of Warcraft: The Burning Crusade (PC) 7.42
World of Warcraft: Wrath of the Lich King (PC) 6.94
World of Warcraft: Cataclysm (PC) 3.54

Wszedzie się trąbi że WoW to 12mln graczy, ale skoro 7 kupiło WotLK, to chyba jednak nie 12? Bo raczej każdy kto gra, kupuje dodatek. Cata to znowu 3,5 mln - cholernie daleko od 12mln którymi wszędzie chwali się Blizz. Zakładając oczywiście jakąś miarodajność tych danych... bo np. Dragon Age 2 ma 200tyś, a jest raczej oczywiste że sprzedało się więcej.

*

Posty: 6153
Dołączył(a): 23.04.2008
Offline
PostNapisane: 31 mar 2011, 17:16 
Cytuj  
O ile wiem ostatni jakiś raport mówił o 4-4,5 mln grających aktywnie w wowa(zaraz po Cata). 12 mln to chyba ilosć stworzonych kont co odbiega od rzeczywistej ilości aktywnych kont.

*
Avatar użytkownika

Posty: 6736
Dołączył(a): 18.09.2004
Offline
PostNapisane: 31 mar 2011, 17:19 
Cytuj  
Isengrim napisał(a):
Jeszcze o WoW i vg :
Cytuj:
World of Warcraft (PC) 11.99
World of Warcraft: The Burning Crusade (PC) 7.42
World of Warcraft: Wrath of the Lich King (PC) 6.94
World of Warcraft: Cataclysm (PC) 3.54

Wszedzie się trąbi że WoW to 12mln graczy, ale skoro 7 kupiło WotLK, to chyba jednak nie 12? Bo raczej każdy kto gra, kupuje dodatek. Cata to znowu 3,5 mln - cholernie daleko od 12mln którymi wszędzie chwali się Blizz. Zakładając oczywiście jakąś miarodajność tych danych... bo np. Dragon Age 2 ma 200tyś, a jest raczej oczywiste że sprzedało się więcej.

Pamiętaj, że bodaj połowa subskrybentów jest w Chinach, gdzie dopiero niedawno pojawił się WOTLK.

******
Avatar użytkownika

Posty: 4646
Dołączył(a): 31.01.2006
Offline
PostNapisane: 31 mar 2011, 17:22 
Cytuj  
Sporo osob ma tez osobne aktywne konta tylko z podstawka/tbc do twinkowania 60/70 czy grania w gildiach bez tbc/wotlk'a.


_________________
Once upon a time games was fun and too quickly became about winning, being the best or leveling up to get sick loot. Screw that... it is the time to have fun. - Day9

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2708
Dołączył(a): 10.08.2003
Offline
PostNapisane: 1 kwi 2011, 16:57 
Cytuj  
No i mozna sobie bylo kupic cataclysm bezposrednio od blizzarda online.

***
Avatar użytkownika

Posty: 18803
Dołączył(a): 26.09.2005
Offline
PostNapisane: 1 kwi 2011, 17:16 
Cytuj  
Vercin napisał(a):
No i mozna sobie bylo kupic cataclysm bezposrednio od blizzarda online.

co zapewne nie zostało ujęte w tym zestawieniu :lol:


_________________
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die."

**
Avatar użytkownika

Posty: 8077
Dołączył(a): 16.11.2004
Offline
PostNapisane: 4 kwi 2011, 10:04 
Cytuj  
Juz po freemonth Rift'a... jak tam Huragan? Umarla juz gra? 8)


BTW. 4/5 tygodni po release 7me miejsce w bestsellerach Steama (powrot po dwoch tygodniach nieobecnosci), 2gie i 4te miejsce w bestsellerach Direct2Drive, PIERWSZE i 4te miejsce na bestsellerach PC amazon.com plus 14te na amazon.uk... ta gra umiera... z pewnoscia. :) Do tego trza doliczyc 250k sprzedanych pudelek. Dodajac do tego w uj kopii bezposrednio od Trion to spokojnie overall sprzedaz przekroczyla juz 1 milion kopii (i to pewnie sporo) - i gra dalej sprzedaje sie swietnie.

Zrodla:
http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=58214
http://www.amazon.com/gp/bestsellers/videogames/229575
http://www.amazon.co.uk/gp/bestsellers/ ... _vg_h__nav

Do tego fajny atykul z IGN: http://uk.pc.ign.com/articles/115/1158889p1.html
Natomiast jak gra jest odbierana przez branze i userow mozemy poczytac tutaj: http://www.metacritic.com/game/pc/rift

Nie wiem ile ludzi przedluzy abonament jednak moje przewidywania ze ok.70% i w gore pewnie sie sprawdza bo daleko w przypadku RIFTa do zniechecenia i negatywnego odbioru gry po premierze jak w przypadku Aion, WAR czy AOC. A tych ktorych nie przedluza nie bedzie trudno zastapipc patrzac na wyniki sprzedazy elektronicznej z last week. :)
Zobaczymy jakie bedzie oblozenie serwerow wieczorem ale wziawszy pod uwage ze byly jeszcze kolejki na niektore serwery w ten weekend a znakomita wiekszosc stala stabilnie na High a teraz (11 AM u nas, 2AM w US) 90% jest na medium nie powinno zmienic sie za wiele. :)

W tym momencie ciekawy jestem tylko kiedy Trion wyda jakies oswiadczenie o sukcesie i liczbie subskrypcji (i przypuszczam ze bedzie to liczba pomiedzy 500k-1m) po free month i kiedy Huragan wysle Mendolowi flaszke bo RIFT sie nigdzie nie wybiera. :)

****

Posty: 1437
Dołączył(a): 29.01.2005
Offline
PostNapisane: 4 kwi 2011, 11:05 
Cytuj  
Trzeba pamietac, ze sporo osob zakupilo gre po 4 marca...Ja jednak bylbym ostrozny z tymi 70% przedluzonych subow.

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 209 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.