Oyci3C napisał(a):
No ale jak bez kodu źródłowego...
Pewnie, że Ci mniej zamożni będą jechać na czystym silniku + skrypty + modele 3d/sound.
Każda inna poważna firma bierze taki silnik z source code.
Nie masz racji. Wiekszsc nawet duzych firm w zyciu niedotknie kodu zrodlowego wiekszosci silnika, zeby przypadkiem czegos nie popsuc.
Logike gry w UE4 tworzy sie na dwa sposoby:
1. C++, dostep do tego elementu ma kazdy niezaleznie od licencji. Jesli uzywasz wersji binarnej to poprostu nie masz dostepu do kodu renderera, fizyki itd. Ale w dalszym ciagu, mozesz uzywac wlasnych bibliotek i 3rd party.
2. Blueprints (Visual Scripting) - tak, tym sposobem mozna w praktyce zrobic gre nie potrafia programowac. I musicie mi niestety tu poprostu uwierzyc na slowo, ze ludzie cuda w tym robia.
Ostatnia recz, nawet wersje binarna mozesz rozszerzyc przy pomocy pluginow, i to w wersji zamierzonej znacznie bardziej niz np. Unity.
tl;dr
Dostep do kodu zrodlowego silnika, jest potrzebny kiedy tworzysz naprawde zaawansowany projekt, ktory wymaga modyfikacji narzedzi. np. MMO.
Ale w przypadku UE4 tak doglebny dostep nie powinien byc potrzebny w wiekszosci przypadkow, bo w zamierzniu spora czesc rzeczy powinno sie dac zalatwic pluginami.
Dobra. Konczmy ten offtop. Jak ktos jest zainteresowany to ojciec moze przeniesc te pare postow i tam sobie mozemy pogadać na ten temat.
Z góry mowie, ze moge mowic tylko na temat tego co juz jest mniej lub bardziej publicznie wiadomo ;p.
Koleś napisał(a):
No dobra ale czy gry tworzone bez kodu źródłowego to bardziej gry czy bardziej zaawansowane mody?
![:P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Oczywiscie, ze to sa gry. Czy gry tworzone we flashu albo game makerze to sa gry czy, nie wiem, zabawki ?