Oyci3C napisał(a):
No ale jak bez kodu źródłowego...
Pewnie, że Ci mniej zamożni będą jechać na czystym silniku + skrypty + modele 3d/sound.
Każda inna poważna firma bierze taki silnik z source code.
Nie masz racji. Wiekszsc nawet duzych firm w zyciu niedotknie kodu zrodlowego wiekszosci silnika, zeby przypadkiem czegos nie popsuc.
Logike gry w UE4 tworzy sie na dwa sposoby:
1. C++, dostep do tego elementu ma kazdy niezaleznie od licencji. Jesli uzywasz wersji binarnej to poprostu nie masz dostepu do kodu renderera, fizyki itd. Ale w dalszym ciagu, mozesz uzywac wlasnych bibliotek i 3rd party.
2. Blueprints (Visual Scripting) - tak, tym sposobem mozna w praktyce zrobic gre nie potrafia programowac. I musicie mi niestety tu poprostu uwierzyc na slowo, ze ludzie cuda w tym robia.
Ostatnia recz, nawet wersje binarna mozesz rozszerzyc przy pomocy pluginow, i to w wersji zamierzonej znacznie bardziej niz np. Unity.
tl;dr
Dostep do kodu zrodlowego silnika, jest potrzebny kiedy tworzysz naprawde zaawansowany projekt, ktory wymaga modyfikacji narzedzi. np. MMO.
Ale w przypadku UE4 tak doglebny dostep nie powinien byc potrzebny w wiekszosci przypadkow, bo w zamierzniu spora czesc rzeczy powinno sie dac zalatwic pluginami.
Dobra. Konczmy ten offtop. Jak ktos jest zainteresowany to ojciec moze przeniesc te pare postow i tam sobie mozemy pogadać na ten temat.
Z góry mowie, ze moge mowic tylko na temat tego co juz jest mniej lub bardziej publicznie wiadomo ;p.
Koleś napisał(a):
No dobra ale czy gry tworzone bez kodu źródłowego to bardziej gry czy bardziej zaawansowane mody?
Oczywiscie, ze to sa gry. Czy gry tworzone we flashu albo game makerze to sa gry czy, nie wiem, zabawki ?