mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1688 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 ... 85  Następna strona
Autor Wiadomość
****

Posty: 1671
Dołączył(a): 10.07.2010
Offline
PostNapisane: 6 mar 2014, 11:15 
Cytuj  
Isengrim napisał(a):
Przyznam że nie rozumiem fenomenu TOR, gra jest ok, ale żeby zarabiać aż tyle?.


Popularność/wyniki finansowe nie są wprost proporcjonalne do jakości gry... A to, że mmo w uniwersum StarWars zarabia nie powinno cie dziwić.

**

Posty: 9233
Dołączył(a): 6.06.2010
Offline
PostNapisane: 6 mar 2014, 11:21 
Cytuj  
Isengrim napisał(a):
Przyznam że nie rozumiem fenomenu TOR, gra jest ok, ale żeby zarabiać aż tyle? Natomiast co do GW2, to początek był bardzo dobry, ale teraz mają chyba 30% (o ile pamiętam) mniej wpływów i raczej nie zanosi się na zmianę. Na rynku panuje klęska urodzaju, gracze przyzwyczaili się do grania za friko i ciężko ich przekonać do płacenia. mmo straciły swoją wyjątkowość, teraz wystarcza lobby i solo content na.
Wspomniane Defiance chyba już jest praktycznie f2p, podstawka albo jest za darmo (w jakimś konkursie masowo rozdawali), albo za 8€.

Też tego nie rozumiem, chyba siła marki Star Wars, potężnej kampanii marketingowej która towarzyszyła premierze i pierwszym miesiącom oraz tego, że to chyba najnowszy tab-based z duża ilością skilli jednocześnie na pasku mmorpg - jednak sporo osób to lubi.

Tani klient gry czy rozdawanie go za darmo w jakimś promo - to jednak nie to samo co przejście na f2p.

@TobiAlex

Okaże się. Rzeczywiście rzucali kluczami na prawo i lewo + organizowali masę promocji, a Defiance ma mały świat - także o wrażenie tłumu w tej grze nie trudno. Dalej podtrzymuje to, że parę miesięcy po tym jak wydadzą ostatni DLC, który sprzedawali na zasadzie pre-order - przejdą albo całkowicie na f2p albo ewentualnie w opcji mini całkowicie zrezygnują z płatnego klienta .

*
Avatar użytkownika

Posty: 6496
Dołączył(a): 17.01.2005
Offline
PostNapisane: 7 mar 2014, 11:08 
Cytuj  
Wy na to patrzycie przez pryzmat starych growo-wyjadaczy.

A wezcie pod uwage, ze jest sporo malolatow ktorzy zaczynaja stawiac swoje kroki w tym genre...


_________________
Obrazek

*

Posty: 6394
Dołączył(a): 16.08.2005
Offline
PostNapisane: 7 mar 2014, 11:35 
Cytuj  
Shador von Dal napisał(a):
Wy na to patrzycie przez pryzmat starych growo-wyjadaczy.

A wezcie pod uwage, ze jest sporo malolatow ktorzy zaczynaja stawiac swoje kroki w tym genre...


I w tej grze odpadają na dzień dobry, bo questy za trudne :lol:


_________________
EA in a Nutshell:
http://www.youtube.com/watch?v=e-LE0ycgkBQ

*
Avatar użytkownika

Posty: 6496
Dołączył(a): 17.01.2005
Offline
PostNapisane: 7 mar 2014, 14:31 
Cytuj  
@up

W TSW? No coś ty? Wystarczy nie brać questów związanych z łamigłówkami i zagadkami. Mamy w ten sposób prosty hack'n'slash.

Ale ja bardziej mówiłem np. na temat Defiance i gier które nam wydają się płytke ze względu na nasz staż i oczekiwania.


_________________
Obrazek

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 7 mar 2014, 14:36 
Cytuj  
Shador von Dal napisał(a):
Wy na to patrzycie przez pryzmat starych growo-wyjadaczy.

A wezcie pod uwage, ze jest sporo malolatow ktorzy zaczynaja stawiac swoje kroki w tym genre...

Niech umra.
MMORPG to nie gry dla dzieci. Była jedna i splajtowala.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

**

Posty: 9233
Dołączył(a): 6.06.2010
Offline
PostNapisane: 7 mar 2014, 15:10 
Cytuj  
Shador von Dal napisał(a):
Ale ja bardziej mówiłem np. na temat Defiance i gier które nam wydają się płytke ze względu na nasz staż i oczekiwania.

Spoko, tyle, że ja nie mówiłem o tym czy Defiance mi się osobiście podoba, tylko o tym, że wszystkie znaki mówią, że gra nie spełniła oczekiwań biznesowych(delikatnie mówiąc) samego Trion / inwestorów Trion-a.

Studio / team deweloperski zajmujące się Defiance został prawie zmieciony z powierzchni zwolnieniami na masową skalę.
http://www.gameskinny.com/l7r2i/another ... ce-hardest

Zresztą bodajże dwukrotnie. Pierwszy raz część przy okazji restrukturyzacji ogólnej we wszystkich działach w Trion, a drugi raz przy zwolnieniach które objeły wyłącznie / głównie ludzi zajmujących się Defiance. Trion bardzo szybko permanentnie obniżył cenę z 50 euro do 10 e i dodatkowo rozdał olbrzymią ilość kluczy zupełnie za darmo. DLC o ile wiem zanotowały bardzo znaczne czasowe obsuwy.

Po prostu fakty świadczą za tym, że Defiance failuje biznesowo. Dlatego uważam, że Trion w końcu przejdzie na F2P w tej grze.

**
Avatar użytkownika

Posty: 7427
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 9 mar 2014, 12:06 
Cytuj  
Shador von Dal napisał(a):
@up

W TSW? No coś ty? Wystarczy nie brać questów związanych z łamigłówkami i zagadkami. Mamy w ten sposób prosty hack'n'slash.

Trudne są misje sabotażowe, Cost of magic, Castle, bo ich się nie da zrobić czytając tylko rozwiązanie w necie :wink: Zresztą zabijanie mobków jest mało efektywne jeśli chodzi o xp, questy dają znacznie więcej i efektywniej unikać niepotrzebnych walk, bo nawet słabe moby zajmują czas. Na forum cały czas pojawiają się posty ludzi o "zderzeniu się ze ścianą" ; gra za trudna, moby za silne itd. które wynikają częściowo z takiego (hns i do przodu) podejścia.
sula napisał(a):
Po prostu fakty świadczą za tym, że Defiance failuje biznesowo. Dlatego uważam, że Trion w końcu przejdzie na F2P w tej grze.

f2p nie wygląda na dobre rozwiązanie długoterminowe. Po wzroście na starcie przychodzi stały spadek aż do granicy opłacalności, a w f2p wszystko idzie to bardzo szybko. Freemium mimo wszystko zapewnia większe i w miarę stałe wpływy z premium/taniego abo, przy zachowaniu względnej otwartości na nowych graczy. "Pierwsza działka za darmo" działa bardzo dobrze.
Jest jeszcze problem z mentalnością graczy, przynajmniej tej zachodniej vocal minority. Oczekują oni że duże projekty mmorpg utrzymają się z takich samych pieniędzy jak małe i w sklepikach mogą być ewentualnie, co najwyżej, czapeczki. Co jest nieco oderwane od rzeczywistości.
Rynek też się zmienił od czasów eq i ultimy i wiele gier singlowych oferuje multi+lobby w zupełności satysfakcjonujące ludzi szukających social elementu.

**

Posty: 9233
Dołączył(a): 6.06.2010
Offline
PostNapisane: 9 mar 2014, 15:56 
Cytuj  
Isengrim napisał(a):
f2p nie wygląda na dobre rozwiązanie długoterminowe. Po wzroście na starcie przychodzi stały spadek aż do granicy opłacalności, a w f2p wszystko idzie to bardzo szybko. Freemium mimo wszystko zapewnia większe i w miarę stałe wpływy z premium/taniego abo, przy zachowaniu względnej otwartości na nowych graczy. "Pierwsza działka za darmo" działa bardzo dobrze.

Dobre F2P ma wzrost przychodów z czasem i szczyt zarobku osiąga dłuższy czas po premierze i nie notuje gwałtownego załamania. Te które tracą graczy i przychody krótko po premierze są po prostu słabe, i w tym przypadku gry we wszystkich modelach się podobnie zachowują - niezależnie od tego czy to f2p, freemium, b2p+cash shop czy p2p lub jeszcze coś innego.

Gry Freemium zarabiają wiekszość kasy na sklepiku, a nie na abonamencie. Abonament ma w większości z nich znaczenie symboliczne, marketingowe albo conajwyżej wspierające . Tytułów freemium koszących potężną kasę na abo jest bardzo mało, w zasadzie chyba tylko WoT i Swtor, choć w ich przypadku też czytałem, że szacuje się, że więcej idzie ze sklepiku.

Zarabianie naprawdę dobrej kasy (wszystkie lub duża część ogólnych przychodów) na abo - niezależnie od tego czy to będzie freemium czy p2p czy jakaś inna hybryda będzie zarezerwowane dla pojedynczych aboslutnie najsilniejszych tytułów + ew. jakiś mocno specyficznych lub / i niszowych.
Cytuj:
Jest jeszcze problem z mentalnością graczy, przynajmniej tej zachodniej vocal minority. Oczekują oni że duże projekty mmorpg utrzymają się z takich samych pieniędzy jak małe i w sklepikach mogą być ewentualnie, co najwyżej, czapeczki. Co jest nieco oderwane od rzeczywistości.

Vocal miniorities są wszędzie. Zachód na tle reszty świata ani rynek growy na tle innych branż wcale nie jest tu jakiś wyjątkiem.

Zresztą - zachodni gracze (a przynajmniej znaczna ich część) bardzo szybko akceptują monetyzacje daleko wykraczającą poza 'czapki'. W ciągu kilku lat od ofensywy mikrotranzakcji w zachodnim mainstream zaakeptowali m.in. :
- lockbox-y
- oficjalną sprzedaż golda
- sprzedaż każdego itemka z gry w sklepiku pod warunkiem, że da się go też wygrindzić za darmo
- sprzedaż itemków tylko-sklepikowych łącznie z takimi dającymi minior-boosta w pvp czy pve.
- widoczną integrację sklepików z UI / światem gry.
- integracje osi gry sandboxowej z real $

W takim tempie za kilka lat monetyzacja zachodnich gier dużo się nie będzie różniła od monetyzacji w Azji. Już jest bardzo blisko w niektórych tytułach.

Cytuj:
Rynek też się zmienił od czasów eq i ultimy i wiele gier singlowych oferuje multi+lobby w zupełności satysfakcjonujące ludzi szukających social elementu.

Prawda ale to bije po wszystkich dużych mmorpg-ach niezależnie od ich modelu biznesowego.


Co do Defiance - to zmiana B2P na freemium oznaczała by wprowadzenie abo do gry, która go nie ma i raczej nie wróżyłbym temu dużego sukcesu, no chyba, że skopiowali by model z Rift-a gdzie rola abo jest wybitnie drugorzędne i bliżej temu do F2P niż freemium o którym mówimy.

**
Avatar użytkownika

Posty: 7427
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 9 mar 2014, 22:33 
Cytuj  
sula napisał(a):
Dobre F2P ma wzrost przychodów z czasem i szczyt zarobku osiąga dłuższy czas po premierze i nie notuje gwałtownego załamania.

Informacje na które trafiłem (głównie rynek zachodni i wszelkiej maści podsumowania raportów itd) wskazują na popularność rosnącą przez kilka miesięcy, potem stopniowy spadek. Przerywane to jest nowymi dodatkami, ale tendencja jest stała. Co prawda trodno jest to jednoznacznie ocenić, bo zdecydowana większość popularnych f2p wcześniej była p2p. W sumie to poza Neverwinter nie przychodzi mi do głowy żaden "zachodni" mmorpg ktory od początku byłby planowany jako f2p.
Cytuj:

Gry Freemium zarabiają wiekszość kasy na sklepiku, a nie na abonamencie. Abonament ma w większości z nich znaczenie symboliczne, marketingowe albo conajwyżej wspierające . Tytułów freemium koszących potężną kasę na abo jest bardzo mało, w zasadzie chyba tylko WoT i Swtor, choć w ich przypadku też czytałem, że szacuje się, że więcej idzie ze sklepiku.

Oj, nie wiem. W WoT kiedyś się przyznali że ich główny zarobek idzie z premium; zakupy w I$ sa jednorazowe, premium jest odnawiane co miesiąc.
Cytuj:
Zarabianie naprawdę dobrej kasy (wszystkie lub duża część ogólnych przychodów) na abo - niezależnie od tego czy to będzie freemium czy p2p czy jakaś inna hybryda będzie zarezerwowane dla pojedynczych aboslutnie najsilniejszych tytułów + ew. jakiś mocno specyficznych lub / i niszowych.

Czysty abonament nie funkcjonuje w żadnym mmorpg, każdy ma przynajmniej płatne usługi typu name/transfer.
A że miejsce jest tylko dla kilku dużych graczy? To prawda i dotyczy to całego rynku.
Cytuj:
Vocal miniorities są wszędzie. Zachód na tle reszty świata ani rynek growy na tle innych branż wcale nie jest tu jakiś wyjątkiem.

Zresztą - zachodni gracze (a przynajmniej znaczna ich część) bardzo szybko akceptują monetyzacje daleko wykraczającą poza 'czapki'. W ciągu kilku lat od ofensywy mikrotranzakcji w zachodnim mainstream zaakeptowali m.in. :
- lockbox-y
- oficjalną sprzedaż golda
- sprzedaż każdego itemka z gry w sklepiku pod warunkiem, że da się go też wygrindzić za darmo
- sprzedaż itemków tylko-sklepikowych łącznie z takimi dającymi minior-boosta w pvp czy pve.
- widoczną integrację sklepików z UI / światem gry.
- integracje osi gry sandboxowej z real $

W takim tempie za kilka lat monetyzacja zachodnich gier dużo się nie będzie różniła od monetyzacji w Azji. Już jest bardzo blisko w niektórych tytułach.

Nie zgadzam się że te rozwiązania zostały łatwo zaakceptowane, co najwyżej są tolerowane jako mniejsze zło. Informacje o ingame zawartości ce TESO zostały przyjęte bardzo negatywnie. Lockboxy, rmt,max lev też są traktowane bardzo chłodno. W porównaniu z rynkiem azjatyckim to zupełnie różne reakcje.
Cytuj:
Co do Defiance - to zmiana B2P na freemium oznaczała by wprowadzenie abo do gry, która go nie ma i raczej nie wróżyłbym temu dużego sukcesu, no chyba, że skopiowali by model z Rift-a gdzie rola abo jest wybitnie drugorzędne i bliżej temu do F2P niż freemium o którym mówimy.

Bo Trion wybrał taki a nie inny model startowy. Imo nie jest oczywiste czy Trion kiepsko na tym wyszedł, swoje chyba sprzedali, a że nie dało się więcej? Nie każda gra jest 8 cudem. Teraz ich Trove zaczyna od f2p, może uznali ten system za wystarczająco efektywny. Natomiast mnie irytuje nowa metoda - wydanie p2p, potem przejście na freemium. Takie zmiany odbijają się na contencie i nawet płacący gracze mają gorsze warunki gry. Walka o klienta się zaostrza, bo pula potencjalnych gracz się z roku na rok kurczy, z wielu powodów. Złote lata już były, teraz nadchodzi czas niszowych gier. Tylko projekt mmorpg, nawet niszowy, jest kosztowny. Myślę że te wszystkie zapowiadane sandboxy, player created content, procedurally generated content są próbą zmniejszenia kosztów przy zachowaniu wysokiego gameplayu. Czy udaną, to zobaczymy, ale spora dawka sceptycyzmu się przyda.

******
Avatar użytkownika

Posty: 3944
Dołączył(a): 18.07.2006
Offline
PostNapisane: 25 cze 2014, 20:03 
Cytuj  
Warto pograć w TSW? Jest dość tanio na steam :P

*
Avatar użytkownika

Posty: 6496
Dołączył(a): 17.01.2005
Offline
PostNapisane: 25 cze 2014, 20:40 
Cytuj  
Warto.


_________________
Obrazek

******

Posty: 4059
Dołączył(a): 5.01.2002
Offline
PostNapisane: 25 cze 2014, 22:10 
Cytuj  
Koleś napisał(a):
Warto pograć w TSW? Jest dość tanio na steam :P


Obecnie na Amazonie masz taniej ...

T.


_________________
Templair_@PSN

******
Avatar użytkownika

Posty: 3944
Dołączył(a): 18.07.2006
Offline
PostNapisane: 25 cze 2014, 23:17 
Cytuj  
z tym że wersje nie massive ;P

**
Avatar użytkownika

Posty: 8166
Dołączył(a): 10.05.2011
Offline
PostNapisane: 26 cze 2014, 05:56 
Cytuj  
Koleś napisał(a):
Warto pograć w TSW? Jest dość tanio na steam :P


nie warto, myslisz, ze czemu jest tanio?
Jakis czas temu zrobilem podejscie nr.2 i odbilem sie jeszcze szybciej, niz za pierwszym razem.


_________________
embe napisał(a):
Szukasz gościa do zrobienia łazienki to przeglądasz jego papiery mistrzowskie czy (..) ewentualnie... bierzesz go z polecenia?
Nie ważne że inna skala ale tak to działa, taki misiewicz mógłby się okazać większym fachowcem niż richard od noszenia teczek.

*

Posty: 6394
Dołączył(a): 16.08.2005
Offline
PostNapisane: 26 cze 2014, 09:37 
Cytuj  
Nie słuchaj, warto warto. Tylko, że to nie WoW i dużo zadań jest trudnych i trzeba pomyśleć.


_________________
EA in a Nutshell:
http://www.youtube.com/watch?v=e-LE0ycgkBQ

**
Avatar użytkownika

Posty: 8166
Dołączył(a): 10.05.2011
Offline
PostNapisane: 26 cze 2014, 10:40 
Cytuj  
To inaczej: klimat jest, jakies ciekawsze i trudniejsze questy tez sie trafia od czasu do czasu. Tylko co z tego skoro combat lezy i kwiczy.


_________________
embe napisał(a):
Szukasz gościa do zrobienia łazienki to przeglądasz jego papiery mistrzowskie czy (..) ewentualnie... bierzesz go z polecenia?
Nie ważne że inna skala ale tak to działa, taki misiewicz mógłby się okazać większym fachowcem niż richard od noszenia teczek.

******
Avatar użytkownika

Posty: 3944
Dołączył(a): 18.07.2006
Offline
PostNapisane: 26 cze 2014, 13:08 
Cytuj  
combat nie jest chyba gorszy niz w swtor? Tzn stanie i castowanie skilli? :P

****

Posty: 1437
Dołączył(a): 29.01.2005
Offline
PostNapisane: 26 cze 2014, 15:56 
Cytuj  
No to chyba w swtor nie grales nigdy...

******
Avatar użytkownika

Posty: 3944
Dołączył(a): 18.07.2006
Offline
PostNapisane: 26 cze 2014, 16:07 
Cytuj  
o ile pamiętam to po prostu target + odpalanie odpowiednich skilli

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1688 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 ... 85  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.