mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 20 kwi 2009, 08:07 
Cytuj  
Qraczek napisał(a):
Jak to czytam to mam wrazenie, ze obracam sie na mmorpg w towarzystwie ubahprogramistow, ktorzy obudzeni o 3ciej w nocy po 2ch tygodniach picia recytuja kod Crysisa z pamieci :) Bez kitu ;)

Niech mi ktos w takim razie wytlumaczy, jak to jest ze to Ci wyksztalceni na zachodzie debile pisza komercyjne hity, a nasi uber pro skill programisci jakos sie nie moga przebic?

To calkiem proste. Na zachodzie ucza sie programowac, u nas ucza jak rozwiazac calke [;.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

*****

Posty: 2331
Dołączył(a): 1.02.2002
Offline
PostNapisane: 20 kwi 2009, 08:30 
Cytuj  
No wlasnie, poswiec nam 2 dni ;]
Nie musi byc tak dobra jak gral roballa, luz ;P

*

Posty: 6259
Dołączył(a): 30.07.2004
Offline
PostNapisane: 20 kwi 2009, 09:16 
Cytuj  
iniside napisał(a):
To calkiem proste. Na zachodzie ucza sie programowac, u nas ucza jak rozwiazac calke [;.

Jak chcesz napisać dobry symulator czegokolwiek z zaawansowanym silnikiem fizycznym bez znajomości całek i mechaniki?


_________________
Obrazek

***
Avatar użytkownika

Posty: 17021
Dołączył(a): 21.11.2001
Offline
PostNapisane: 20 kwi 2009, 09:32 
Cytuj  
Zychoo napisał(a):
iniside napisał(a):
To calkiem proste. Na zachodzie ucza sie programowac, u nas ucza jak rozwiazac calke [;.

Jak chcesz napisać dobry symulator czegokolwiek z zaawansowanym silnikiem fizycznym bez znajomości całek i mechaniki?


No widzisz ale od tego sa inni ludzie.

Popieprzone przyzwyczajenie w PL, ze musisz byc alfa i omega, profesorem bilogii i geografii.

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 20 kwi 2009, 10:00 
Cytuj  
Zychoo napisał(a):
iniside napisał(a):
To calkiem proste. Na zachodzie ucza sie programowac, u nas ucza jak rozwiazac calke [;.

Jak chcesz napisać dobry symulator czegokolwiek z zaawansowanym silnikiem fizycznym bez znajomości całek i mechaniki?

Ktos kto sie na tym zna, pisze mi silnik. A ja zapoznaje sie z silnikiem i na jego podstawie projektuje reszte ?

Tbh. oczywiscie trzeba miec jakies podstawy i nie byc totalnym idiota. Bez zrozumienia co to jest macierz, jak ja pomnożyć, transpoznowac, etc. moze byc trudniej. Nie trzeba zarac co prawda umiec mnozyc macierzy 10x10, ale wiedziec jak to sie robi. Ale imo to sa rzeczy ktorych mozna sie latwo nauczyc w trakcie.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

***
Avatar użytkownika

Posty: 17017
Dołączył(a): 4.03.2004
Offline
PostNapisane: 20 kwi 2009, 10:15 
Cytuj  
W Polsce na uczelniach nie uczy sie ludzi jak pisac gry, nie ma takich specjalizacji stad maly rozwoj branzy u nas. Zajmuja sie tym glownie samouki. System uczenia w Polsce jest niezle archaiczny. Nie wiem czy lepszy polski system ksztalcacy teoretykow z rachunkiem roznicznkowym w jednym palcu czy jednak zachodni nastawiony na wiedze praktyczna.


_________________
Χ Ξ Σ

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2609
Dołączył(a): 12.11.2001
Offline
PostNapisane: 20 kwi 2009, 11:12 
Cytuj  
Tor-Bled-Nam, za bardzo generalizujesz. Uczelnie to sie znajda, ale w Polsce (poza swiezym rodzynkiem CDProjekt) nie ma profesjonalnych firm z duzym zapleczem kapitalowym tworzacych gry.

U mnie na PJWSTK jest specjalizacja programowanie gier:
http://www.pjwstk.edu.pl/?strona=1752

Jednak ogolnie to nie ma czegos takiego jak programista gier. Jeden gosc robi kod sieciowy, inny animacje, a jeszcze inny sztuczna inteligencje. Nie ma jednego goscia, ktory wszystko ogarnia. A jesli taki gosc jest, to projekt raczej nie jest zbyt ambitny.

***
Avatar użytkownika

Posty: 17017
Dołączył(a): 4.03.2004
Offline
PostNapisane: 20 kwi 2009, 11:18 
Cytuj  
Coval napisał(a):
Tor-Bled-Nam, za bardzo generalizujesz. Uczelnie to sie znajda, ale w Polsce (poza swiezym rodzynkiem CDProjekt) nie ma profesjonalnych firm z duzym zapleczem kapitalowym tworzacych gry.

U mnie na PJWSTK jest specjalizacja programowanie gier:
http://www.pjwstk.edu.pl/?strona=1752

Jednak ogolnie to nie ma czegos takiego jak programista gier. Jeden gosc robi kod sieciowy, inny animacje, a jeszcze inny sztuczna inteligencje. Nie ma jednego goscia, ktory wszystko ogarnia. A jesli taki gosc jest, to projekt raczej nie jest zbyt ambitny.

PJWSTK jest tu jednym z nielicznych wyjatkow. To, ze jest podzial prac przy projekcie to normalne przeciez. Nikt nie oczekuje, ze jeden zrobi wszystko. Z tym, ze koder SI czy grafiki pod gry gdzies sie musi tego nauczyc,a na studiach pozna pare oglnych algorytmow, albo jak pisac komunikator. Przy pisaniu gier natrafia sie na inne problemy. Hamulcowym branzy w Polsce jest brak specjalistow a nie kapitalu. Mysle, ze po sukcesie wiedzmina wielu inwestorow uwierzylo, ze gry to nie zabawki dla dzieci a dobry biznes.


_________________
Χ Ξ Σ

******

Posty: 3152
Dołączył(a): 11.02.2005
Offline
PostNapisane: 20 kwi 2009, 11:23 
Cytuj  
Jedna osoba nie zrobi wszystkiego, ale jednak dobrze byloby, gdyby byl ktos kto wszystko to po trochu ogarnia - kto ma szersze spojrzenie na calosc. A ze glebiej - technicznie zajmuja sie wszystkim specjalisci to oddzielna bajka.

*

Posty: 6259
Dołączył(a): 30.07.2004
Offline
PostNapisane: 20 kwi 2009, 11:30 
Cytuj  
Oyci3C napisał(a):
No widzisz ale od tego sa inni ludzie.

no wlasnie kruwaua ja jestem od tego.
I jak ostatnio sie pytałem czy jest praca w przemysle giercowym dla speców od pisania fizyki to mi powiedziano, ze programiści sami to muszą robić.


_________________
Obrazek

***
Avatar użytkownika

Posty: 758
Dołączył(a): 16.06.2007
Offline
PostNapisane: 20 kwi 2009, 11:34 
Cytuj  
http://ega.org.pl/ ;P

ale ja temu nie ufam ;]


_________________
Obrazek

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 20 kwi 2009, 12:02 
Cytuj  
Zychoo napisał(a):
Oyci3C napisał(a):
No widzisz ale od tego sa inni ludzie.

no wlasnie kruwaua ja jestem od tego.
I jak ostatnio sie pytałem czy jest praca w przemysle giercowym dla speców od pisania fizyki to mi powiedziano, ze programiści sami to muszą robić.

Bullshit. To ciekawe kto pisze Havoka, PhysXm JigLib i parenascie innych rzeczy.

Owszem, przyy pisaniu gry trzeba znac fizyke, ale to sa podstawy, bo reszta jest juz zrobiona w/w bibliotekach.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

******
Avatar użytkownika

Posty: 3185
Dołączył(a): 13.12.2004
Offline
PostNapisane: 20 kwi 2009, 13:17 
Cytuj  
Widze ze temat sie ciekawy zrobil, to sie wtrace.

J2ME/Symbian to ciezki rynek, ze wzgledu na porting. O ile Symbian S60 jest jeszcze w miare uniwersalny, to J2ME to makabra.

Jesli chodzi o iPhone, to da sie zarobic, ale trzeba miec marketing zeby wbic sie do Top 25 na appstorze, bo inaczej nikt nie widzi tej gry. Tutaj polecam literature w necie na temat marketingu i sprzedazy na appstore.

Teraz progamisci - nie ma czegos takiego jak 'programista gier'. Nie trzeba konczyc specjalnych szkol ani kursow. To co jest potrzebne to wyobraznia, obeznanie z grami i duzy skill programistyczny. Duzo wiekszy niz przy pisaniu tooli czy jakichs tam korporacyjnych pierdow. Na codzien wspolpracuje z ludzmi ktorzy po studiach przyszli pisac gry, i z takimi ktorzy poszli pisac korporacyjne aplikacje. Ci ostatni jak przychodza do nas w czyms pomoc nie zawsze do konca ogarniaja co sie dzieje, bo konstrukcja aplikacji jest inna.

Generalnie, to co sie liczy to skill i wyobraznia, trickow 'branzowych' czlowiek uczy sie dopiero w pracy. Czysty kod i jasny umysl jest tym co sie liczy na poczatku.

Zychoo, programisci musza znac podstawy fizyki, ale nie musza robic symulacji, w wiekszosci przypadkow rzeczy w grach sie fejkuje. Np. nie dodaje sie coriolista do balistyki. W firmach gdzie pisze sie silniki fizyczne, ludzie od symulacji z pewnoscia sa potrzebni :)

No i do wszystkich - podstawy matematyki takie jak calka, rozniczka i macierz to musi kazdy znac, bo nie zawsze bedzie dostepny glRotate zeby obrocic sobie szescian :)


_________________
Nestor#1522

***
Avatar użytkownika

Posty: 758
Dołączył(a): 16.06.2007
Offline
PostNapisane: 20 kwi 2009, 13:23 
Cytuj  
Nestor napisał(a):
Zychoo, programisci musza znac podstawy fizyki, ale nie musza robic symulacji, w wiekszosci przypadkow rzeczy w grach sie fejkuje. Np. nie dodaje sie coriolista do balistyki. W firmach gdzie pisze sie silniki fizyczne, ludzie od symulacji z pewnoscia sa potrzebni :)

No i do wszystkich - podstawy matematyki takie jak calka, rozniczka i macierz to musi kazdy znac, bo nie zawsze bedzie dostepny glRotate zeby obrocic sobie szescian :)


nie chodzi tylko o symulacje.
programowanie gier to programowanie 3d, w wiekszosci przypadkow.
programowanie samej logiki to najlatwiejsza sprawa.
powodzenia w zrozumieniu czym sa kwaterniony bez wiedzy o macierzach i transformacjach 3d.

strasznie wkurzaja mnie ludzie ktorzy uwazaja ze pozjadali zeby na programowaniu gier a jedyne co napisali w zyciu to pong w ascii...


_________________
Obrazek

***
Avatar użytkownika

Posty: 13268
Dołączył(a): 7.11.2004
Offline
PostNapisane: 20 kwi 2009, 13:33 
Cytuj  
Przeloguj sie na wlasne konto ash.


_________________
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent

******

Posty: 3152
Dołączył(a): 11.02.2005
Offline
PostNapisane: 20 kwi 2009, 13:49 
Cytuj  
Nestor napisał(a):
No i do wszystkich - podstawy matematyki takie jak calka, rozniczka i macierz to musi kazdy znac, bo nie zawsze bedzie dostepny glRotate zeby obrocic sobie szescian :)


Tyle ze do tego to dobre liceum wystarczy ;)

****
Avatar użytkownika

Posty: 1283
Dołączył(a): 18.12.2007
Offline
PostNapisane: 20 kwi 2009, 14:38 
Cytuj  
jak ja chodziłem do liceum, to całek nas nie uczyli ;(

***
Avatar użytkownika

Posty: 13268
Dołączył(a): 7.11.2004
Offline
PostNapisane: 20 kwi 2009, 14:47 
Cytuj  
dobre liceum


_________________
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent

***
Avatar użytkownika

Posty: 17021
Dołączył(a): 21.11.2001
Offline
PostNapisane: 20 kwi 2009, 15:08 
Cytuj  
Jak lookniecie na program nauczania matematyki w liceum to nigdzie nie ma wspomniane nic o calkach.

Tylko profile rozszerzone o matematyke ew. fizyke.

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 20 kwi 2009, 15:15 
Cytuj  
Sinistralis napisał(a):
Nestor napisał(a):
Zychoo, programisci musza znac podstawy fizyki, ale nie musza robic symulacji, w wiekszosci przypadkow rzeczy w grach sie fejkuje. Np. nie dodaje sie coriolista do balistyki. W firmach gdzie pisze sie silniki fizyczne, ludzie od symulacji z pewnoscia sa potrzebni :)

No i do wszystkich - podstawy matematyki takie jak calka, rozniczka i macierz to musi kazdy znac, bo nie zawsze bedzie dostepny glRotate zeby obrocic sobie szescian :)


nie chodzi tylko o symulacje.
programowanie gier to programowanie 3d, w wiekszosci przypadkow.
programowanie samej logiki to najlatwiejsza sprawa.
powodzenia w zrozumieniu czym sa kwaterniony bez wiedzy o macierzach i transformacjach 3d.

strasznie wkurzaja mnie ludzie ktorzy uwazaja ze pozjadali zeby na programowaniu gier a jedyne co napisali w zyciu to pong w ascii...


W wiekszosci przypadkow wystarczy wiedza ze kwaterniona ma 4 wspolrzedne zamiast 3. Nie kazdy programuje grafike czy inne, niskopoziomowe rzeczy. Duza czesc ludzi przy produkcji pisze sama logike, a wiekszosc metod ktorych sie uzywa jest juz opakowana i po prostu trzeba wiedziec co z grubsza robia. Czy to od mnozenia kwaternionow, macierzy czy glupiegobracania.
Wezmy taki UE3. Tam piszac w US nawet nie trzeba wiedziec jak uzyskac rotacje obiektu z macierzy, bo mamy typ danych o magicznej nazwie Rotator, ktory wiekszosc roboty robi za nas ;o.

Cytuj:
Tylko profile rozszerzone o matematyke ew. fizyke.

Nauka całke, macierzy, liczb zespolonych itd. w liceum to kwestia dobrej wolii nauczyciela. W programie nauczania czegos takiego nie ma, na tym poziomie.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.