Canon jeszcze kiedyś szlifował spawy i robił autorskie korby. Mocno niepowtarzalne rowery i bardzo stylowe. No i drogie.
Spec ma markę "body geometry" - dostosowują różne części odzieży i małych elementów rowerowych pod osobistą ergonomię rowerzysty (wkładki różnej grubości itd). Bardzo wygodne.
Kona to legenda bardziej adrenalinowego kolarstwa, mocne rowery.XC robią raczej przeciętne. No ale to Kona
GT,Marin to dziś trochę zapomniane marki, ale bardzo charakterystyczne i fajne ramy.
Grunt to dobra rama i amorek, resztę da się tanio,stopniowo, wymienić. Lepiej kupić rower na deorce i z dobrym amorem niż XT z powietrznym badzoiewiem które trzeba dopompowywać. No i im rower prostszy w konstrukcji, tym mniej zachodu z utrzymywaniem go na chodzie.
No i geometria ramy wpływa na zachowanie roweru - czy taki stateczny krążownik na turystykę, czy zwinny do bardziej sportowej jazdy.