Mac napisał(a):
Oczywiscie ze zeby cokolwiek napisac trzeba miec o tym jakies pojecie. Miedzy innymi trzeba wiedziec jakie specyficzne rozwiazania przyjac i wtedy sie okazuje ze roznice pomiedzy single/multi player a mmorpg nie sa wcale male.
Ja o jednym ty o drugim... mniejsza o to
Mac napisał(a):
Co do przykladu pliku tekstowego jako bazy danych... - "maluch to tez samochod"... :/
To był przykład, to po pierwsze. A po drugie niestety tak jest, bo w końcu jakoś trzeba to napisać w zwykłej grze. A nie potrzeba nam tu robić robić żadnych zapytań etc. podajemy id przedmiotu i na tym koniec. Na takiej samej zasadzie działa obsługa plików ini (podajesz słowo kluczowe i funkcja zwarca ci wartość, z xml'em podobnie).
Pheare napisał(a):
a podtrzymuje swoje zdanie ze to nie beda male roznice bo: zmien w funkcji 1 linijke i juz dziala inaczej wiec tylko 1 linijka a moze zmienic dzialanie calej funkcji
A co to ma wspólnego z grami (a mmorpg w szczególności)? W jakimkolwiek programie/skrypcie jeśli zmienisz linijkę kodu to pociąga za sobą konsekwencje (mniejsze czy większe to zależy). Nawet w głupim html'u zmiana linijmi zmienia końcowy efekt, więc przykład mocno chybiony.
Co do reszty wypowiedz to chyba nie bardzo wiem co chciałeś powiedzieć :/
SwenG napisał(a):
kłócić, uporządkowane,
MSPANC - literówki pomijam
'Kłócić' i literówki to mój stały numer że tak powiem (noramlnie nie jestem w stanie tego wychwycić :/)
Tak czy siak dzięki.