mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
*****

Posty: 2204
Dołączył(a): 10.07.2004
Offline
PostNapisane: 1 gru 2004, 19:17 
Cytuj  
Wiesz takie doszukiwanie się na siłę powiązań (że engine graficzny ma związek z community) to tak jakby udawadniać że pierdnięcie Kowalskiego ma wpływ na cywilizacje oddalone od nas o miliony lat świetlnych. Teoretycznie ma i to wszystko co mozna powiedzieć (kłania się "efekt motyla').
No a włąsnie jeśli chodzi o ten kod żródłowy to nie różni się on aż tak bardzo (równie dobrze mozna wziąc 2 gry cRPG powiedzmy dla przykładu niesiecioew i je porównać - kod może mieć zupełnie inna strukture), no ale mniejsza o to.
Sęk w tym, że nie widze sensu brania się za pisanie mmorpg gdy nie ma sie pojęcia o pisaniu czegokolwiek. Takich rzeczy nie robi się na zasadzie skoku tylko przez ewolucję własnych umiejętności.


_________________
Sylvian's Chronicles
Beta Counters »
Obrazek


Posty: 43
Dołączył(a): 6.09.2004
Offline
PostNapisane: 1 gru 2004, 19:44 
Cytuj  
Zgadzam sie z tym ze jesli brak umiejetnosci to nie ma sie za co to zabierac ale tak jak mowilem jesli chcemy sie bawic w szczegoly to powiazemy wszystko. Co do tych kodow zrodlowych chodzilo mi o to ze programy pod aplikacje sieciowe pisze sie inaczej i na innych zasadach niz programy ktore maja mozliwosc obslogi sieci :) .Roznice beda polegaly na tym ze pod crpg nie bedzie tylu zabezpieczen i wyjatkow czy algorytmow tolerujacych uszkodzenia jak pod morpg a to juz jednak jest jednak cos mimo iz nie mosi sie duzo roznic kodem programu.
Co do twojego rzykladu o kowalskim slyszales o efekcie motyla :) ?( niechodzi o film) Ze ruch jego skrzydel moze wytworzyc taki ped powietrza ktory po pewnym czasie bedzie przybieral na sile i zmieni sie huragan ? Moze wiec takie pierdolniecie kowalskiego jednak bedzie miec jakis wplyw na te cywilizacje ( dobra juz przeginam i sobie zartuje) jak np cywilizacje nie znajace przemocy to podpatrza spodoba im sie i sie wytluka nawzajem :P
EDIT : dobra osleplem do reszty ale jakos przeoczylem to zdanie o efekcie motyla zwracam honor sorki ( ide poszukac swoich okularow )


_________________
Avoid reality at all costs


Ostatnio edytowano 1 gru 2004, 21:53 przez Pheare, łącznie edytowano 1 raz
***
Avatar użytkownika

Posty: 10599
Dołączył(a): 26.02.2002
Offline
PostNapisane: 1 gru 2004, 20:50 
Cytuj  
Sylvian napisał(a):
Teoretycznie ma i to wszystko co mozna powiedzieć (kłania się "efekt motyla').

Pheare napisał(a):
Co do twojego rzykladu o kowalskim slyszales o efekcie motyla :) ?

Pogratulowac umiejetnosci czytania ;)

X.


_________________
http://zaginiony.net

*****

Posty: 2204
Dołączył(a): 10.07.2004
Offline
PostNapisane: 2 gru 2004, 11:59 
Cytuj  
Pheare napisał(a):
Zgadzam sie z tym ze jesli brak umiejetnosci to nie ma sie za co to zabierac ale tak jak mowilem jesli chcemy sie bawic w szczegoly to powiazemy wszystko. Co do tych kodow zrodlowych chodzilo mi o to ze programy pod aplikacje sieciowe pisze sie inaczej i na innych zasadach niz programy ktore maja mozliwosc obslogi sieci :) .Roznice beda polegaly na tym ze pod crpg nie bedzie tylu zabezpieczen i wyjatkow czy algorytmow tolerujacych uszkodzenia jak pod morpg a to juz jednak jest jednak cos mimo iz nie mosi sie duzo roznic kodem programu.

Bzdura tylko tyle powiem... Wiem, że tak się może wydawać ale różnice są naprawdę dość nieduże - po prostu część funkcji nie wykonuje twój klient a serwer - a przekazanie pakietów informacji między nimi to nie jest jakaś kolosalna zmiana całości.
Cytuj:
Co do twojego rzykladu o kowalskim slyszales o efekcie motyla :) ?( niechodzi o film) Ze ruch jego skrzydel moze wytworzyc taki ped powietrza ktory po pewnym czasie bedzie przybieral na sile i zmieni sie huragan ? Moze wiec takie pierdolniecie kowalskiego jednak bedzie miec jakis wplyw na te cywilizacje ( dobra juz przeginam i sobie zartuje) jak np cywilizacje nie znajace przemocy to podpatrza spodoba im sie i sie wytluka nawzajem :P

Hehe myślę że jednak dokładnie z filmy wyjęłeś przykład.. :D nie chodzi tu o przybiernaie na sile ale ale o wpływ toretycznie nieistotnych zdarzeń (jak owe wytworzenie 'mini' prądu powietrznego przez motyla) na inne zdarzenia (troche to ma wspólnego z teorią chaosu i przypadkowością). Ale to taka luźna uwaga :]


_________________
Sylvian's Chronicles
Beta Counters »
Obrazek

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2252
Dołączył(a): 10.12.2001
Offline
PostNapisane: 2 gru 2004, 12:11 
Cytuj  
Sylvian napisał(a):
Bzdura tylko tyle powiem... Wiem, że tak się może wydawać ale różnice są naprawdę dość nieduże - po prostu część funkcji nie wykonuje twój klient a serwer - a przekazanie pakietów informacji między nimi to nie jest jakaś kolosalna zmiana całości.


To ty piszesz bzdury... :[

Po szczegoly zapraszam do mojego wczesniejszego postu. Nie nazwal bym tego 'nieduza roznica'.

*****

Posty: 2204
Dołączył(a): 10.07.2004
Offline
PostNapisane: 2 gru 2004, 14:28 
Cytuj  
Mac napisał(a):
Sylvian napisał(a):
Bzdura tylko tyle powiem... Wiem, że tak się może wydawać ale różnice są naprawdę dość nieduże - po prostu część funkcji nie wykonuje twój klient a serwer - a przekazanie pakietów informacji między nimi to nie jest jakaś kolosalna zmiana całości.


To ty piszesz bzdury... :[

Po szczegoly zapraszam do mojego wczesniejszego postu. Nie nazwal bym tego 'nieduza roznica'.

Wiesz nie chec się kłócić... ale... :)
Jak zdefiniujesz bazę danych? Jeśli jako sposób na uporządkowane przechowywnie wszelkiego rodzaju informacji z zachowanie ich pewnej unikalności etc. to za bazę danych może równie dobrze posłużyć plik tekstowy 'plik.txt' zawierający 'opis' (w sensie parametrów) każdego przedmiotu w grze. I tak właśnie jest znacznej części gier.
Bo rozumiem, że wypowiedz była skierowana na właśnie prechowywanie inforamcji w bazie danych, bo o komunikacji kient/serwer już trochę pisaliśmy.
To że w mmorpg wykozystywana jest 'normalna' baza danych wynika niejako z kontekstu (w końcu muszą tam być wszystkie informacjie o wszystkich przedmiotach/postaciach/kontach etc., wszystkich graczy). Więc tu bardzo liczy się wydajność. No i nie ma innego wyjścia jak umiejscowienie jej po stronie serwera - ale to raczej sprawa oczywista.

Mam wrażenie źle odbieracie to co napisałem. Chodzi mi głównie o sam fakt, że aby cokolwiek napisać (niekonieczni gre) trzeba mieć o tym nieco większe pojęcie. Jak się je ma to 'ta odmienność' przestaje być 'wyraźna' (pomijając pewne specyficzne rozwiązania).


_________________
Sylvian's Chronicles
Beta Counters »
Obrazek


Ostatnio edytowano 3 gru 2004, 14:07 przez Sylvian, łącznie edytowano 1 raz
******
Avatar użytkownika

Posty: 4474
Dołączył(a): 20.11.2001
Offline
PostNapisane: 2 gru 2004, 14:32 
Cytuj  
kłócić, uporządkowane,
MSPANC - literówki pomijam ;)


_________________
ǝuʍɐqɐz ʇsǝظ ıɯɐbou ʎɹob op ǝıuɐsıd
¡ lɐʇod lɐʇod

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2252
Dołączył(a): 10.12.2001
Offline
PostNapisane: 2 gru 2004, 15:47 
Cytuj  
Oczywiscie ze zeby cokolwiek napisac trzeba miec o tym jakies pojecie. Miedzy innymi trzeba wiedziec jakie specyficzne rozwiazania przyjac i wtedy sie okazuje ze roznice pomiedzy single/multi player a mmorpg nie sa wcale male.

Co do przykladu pliku tekstowego jako bazy danych... - "maluch to tez samochod"... :/


Posty: 43
Dołączył(a): 6.09.2004
Offline
PostNapisane: 2 gru 2004, 21:42 
Cytuj  
Nie chce sie klocic ale jesli mowisz o wykorzystywaniu baz danych to miej baczenie ze te bazy musza dzialac bez zazutu bo by ci np przedmioty znikaly z plecaka w innym wypadku. Takie algorytmy tolerujace uszkodzenia to nie jest byle co ludzie nad tym mysla testy robia nawet specjalne systemy pod to sa tworzone ale i tak nie ma 100% niezawodnosci . A takie algorytmy ochrony danych przed tymi bledami wcale nie sa takie proste.
Ja podtrzymuje swoje zdanie ze to nie beda male roznice bo: zmien w funkcji 1 linijke i juz dziala inaczej wiec tylko 1 linijka a moze zmienic dzialanie calej funkcji :) poza tym komunikacje musi obslugiwac jakas funkcja oraz dostawac i odbierac pakiety. Do tego sa potrzebne dodatkowe zalozenia i na pewno beda one inne na morpg i w crpg. A skoro tak to bedzie to inaczej dzialac i wygladac. :)
Co do mojego przykladu z motylem no wlasnie wiec ruch skrzydel motyla czyli nic wlasciwie istotnego i nie majacego zwiazku z silnymi zmianami pogodowymi moze stac sie przyczyna kataklizmu (o nabieraniu sily mowilem by lepiej zobrazowac przyklad i jesli wywola je ruch skrzydel motyla jest to o co chodzi czyli tak jak powiedziales wpływ toretycznie nieistotnych zdarzeń). A z filmu nie da sie tego wyciagnac ale to tak na marginesie :).


_________________
Avoid reality at all costs

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2252
Dołączył(a): 10.12.2001
Offline
PostNapisane: 2 gru 2004, 21:55 
Cytuj  
Pheare napisał(a):
Nie chce sie klocic ale jesli mowisz o wykorzystywaniu baz danych to miej baczenie ze te bazy musza dzialac bez zazutu bo by ci np przedmioty znikaly z plecaka w innym wypadku.


Nie rozumiem o czym piszesz. Serwery baz danych takie jak np. MySQL wykorzystuje sie do duzo powazniejszych zastosowan niz gry i jakos nic nikomu nie znika..

Cytuj:
Ja podtrzymuje swoje zdanie ze to nie beda male roznice bo: zmien w funkcji 1 linijke i juz dziala inaczej wiec tylko 1 linijka a moze zmienic dzialanie calej funkcji poza tym komunikacje musi obslugiwac jakas funkcja oraz dostawac i odbierac pakiety. Do tego sa potrzebne dodatkowe zalozenia i na pewno beda one inne na morpg i w crpg. A skoro tak to bedzie to inaczej dzialac i wygladac.


Dosc chaotycznie ci to wyszlo i sens wypowiedzi niestety mnie ominal :[


Posty: 43
Dołączył(a): 6.09.2004
Offline
PostNapisane: 2 gru 2004, 22:27 
Cytuj  
Nie mowilem ze sie ich nie wykorzystuje podawalem przyklad ze w bazach danych ktore nie maja zadnych zabezpieczen moga pojawic sie bledy ( to byl przyklad bledu ). Chodzilo mi o to ze np bledny wynik operacji moze zostac zapisany a na nim zostana wykonane pozniejsze obliczenia wiec zeby naprawic wszystko trzeba baze danych przywrocic do stanu z przed wykonania niepoprawnej operacji ( np. cofniecia czasu w swg przy wprowadzaniu jtl). Serwery profesionalne jak MySQL posiada juz pewne zabezpieczenia. Poza tym mowilem ogolnie o bazach danych.
Ze zmiana 1 linijki chodzilo mi o to ze w programach funkcje rozniace sie 1 linijka moga dzialac inaczej a wiec mimo iz zmiana nie jest bardzo widoczna to jednak dzialanie programu, funkcji moze zmienic .1 polecenie rozniace 2 prawie identyczne petle w funkcji jest jednak dla mnie dosc wazna roznica.
EDIT : Z tymi uszkodzeniami w bazach danych chodzilo mi o to ze blad w bazie danych moze byc spowodowany przez oprogramowanie a do bazy danych bedzie zapisany juz tylko niepoprawny wynik Wiec serwer zadzialal jak trzeba ale nadal mamy blad. I na to sa specjalne algorytmy a one takze moga byc czescia kodu programu.
Mniej wiecej to jest to o co mi chodzilo ale moze ja nie mam daru do tlumaczenia.


_________________
Avoid reality at all costs

***

Posty: 620
Dołączył(a): 5.12.2003
Offline
PostNapisane: 2 gru 2004, 22:50 
Cytuj  
Mac napisał(a):
Nie rozumiem o czym piszesz. Serwery baz danych takie jak np. MySQL wykorzystuje sie do duzo powazniejszych zastosowan niz gry i jakos nic nikomu nie znika..


w formie ciekawostki przyrodniczej moge powiedziec ze w niektorych naprawde slabych grach da sie manipulowac baza z poziomu klienta.
Mnie to smieszy, ale setki polskich nastolatkow sie bulwersuje. Ano i mowie tu o takich wybitnych pozycjach jak MU.


_________________
Tip of the Day
#16. No, you cannot get into Dalaran.

***

Posty: 666
Dołączył(a): 24.10.2004
Offline
PostNapisane: 2 gru 2004, 23:01 
Cytuj  
Z tego co słyszałem w Mu właśnie można kupić zhackowane item.. Mowa oczywiście o GLOBALU...


_________________
Forum savoir-vivre. Poznaj dobre maniery.
Zainwestuj w korektę

*****

Posty: 2331
Dołączył(a): 1.02.2002
Offline
PostNapisane: 3 gru 2004, 10:55 
Cytuj  
Kazda gra najpierw potrzebuje szkieletu, czyli wszystkiego po trochu...
Nie robi sie gry single player a potem przerabia na mmog... Owszem, to mozliwe.. ale bez sensu..

Generalnie wszystko w mmogach opiera sie na komunikacja client <-> serwer, wiec raczej nie da sie zrobic porzadnego mmoga nie zaczynajac od stworzenia protokolu :)

*****

Posty: 2204
Dołączył(a): 10.07.2004
Offline
PostNapisane: 3 gru 2004, 11:00 
Cytuj  
Mac napisał(a):
Oczywiscie ze zeby cokolwiek napisac trzeba miec o tym jakies pojecie. Miedzy innymi trzeba wiedziec jakie specyficzne rozwiazania przyjac i wtedy sie okazuje ze roznice pomiedzy single/multi player a mmorpg nie sa wcale male.

Ja o jednym ty o drugim... mniejsza o to :P
Mac napisał(a):
Co do przykladu pliku tekstowego jako bazy danych... - "maluch to tez samochod"... :/

To był przykład, to po pierwsze. A po drugie niestety tak jest, bo w końcu jakoś trzeba to napisać w zwykłej grze. A nie potrzeba nam tu robić robić żadnych zapytań etc. podajemy id przedmiotu i na tym koniec. Na takiej samej zasadzie działa obsługa plików ini (podajesz słowo kluczowe i funkcja zwarca ci wartość, z xml'em podobnie).

Pheare napisał(a):
a podtrzymuje swoje zdanie ze to nie beda male roznice bo: zmien w funkcji 1 linijke i juz dziala inaczej wiec tylko 1 linijka a moze zmienic dzialanie calej funkcji

A co to ma wspólnego z grami (a mmorpg w szczególności)? W jakimkolwiek programie/skrypcie jeśli zmienisz linijkę kodu to pociąga za sobą konsekwencje (mniejsze czy większe to zależy). Nawet w głupim html'u zmiana linijmi zmienia końcowy efekt, więc przykład mocno chybiony.

Co do reszty wypowiedz to chyba nie bardzo wiem co chciałeś powiedzieć :/

SwenG napisał(a):
kłócić, uporządkowane,
MSPANC - literówki pomijam

'Kłócić' i literówki to mój stały numer że tak powiem (noramlnie nie jestem w stanie tego wychwycić :/)
Tak czy siak dzięki.


_________________
Sylvian's Chronicles
Beta Counters »
Obrazek

******
Avatar użytkownika

Posty: 4474
Dołączył(a): 20.11.2001
Offline
PostNapisane: 3 gru 2004, 11:57 
Cytuj  
ale jak już zwróciłem uwagę to mógłbyś editnąć posta ;)


_________________
ǝuʍɐqɐz ʇsǝظ ıɯɐbou ʎɹob op ǝıuɐsıd
¡ lɐʇod lɐʇod

***

Posty: 666
Dołączył(a): 24.10.2004
Offline
PostNapisane: 3 gru 2004, 13:44 
Cytuj  
w temacie napisane:) Dla programistów:).. przyznać się kto tu jest programistą??


_________________
Forum savoir-vivre. Poznaj dobre maniery.
Zainwestuj w korektę

***

Posty: 593
Dołączył(a): 29.07.2004
Offline
PostNapisane: 3 gru 2004, 13:51 
Cytuj  
Nie ja :]
Ciekawe kto :]

*****

Posty: 2204
Dołączył(a): 10.07.2004
Offline
PostNapisane: 3 gru 2004, 14:06 
Cytuj  
SwenG napisał(a):
ale jak już zwróciłem uwagę to mógłbyś editnąć posta ;)

Kurcze no masz rację, ale stwierdziłem, że jak poprawię to twój post będzie 'od czapy' :P
Oki done

Oj zakręcony dziś jestem nie ma co :D

BTW ja jestem programistą :wink:


_________________
Sylvian's Chronicles
Beta Counters »
Obrazek

***

Posty: 666
Dołączył(a): 24.10.2004
Offline
PostNapisane: 3 gru 2004, 14:12 
Cytuj  
Sylvian powiedz coś więcej:).. Zdradź tajniki...


_________________
Forum savoir-vivre. Poznaj dobre maniery.
Zainwestuj w korektę

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.