mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2900 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129 ... 145  Następna strona
Autor Wiadomość
******
Avatar użytkownika

Posty: 3944
Dołączył(a): 18.07.2006
Offline
PostNapisane: 20 sie 2015, 16:56 
Cytuj  
Bahamut napisał(a):
https://www.assetstore.unity3d.com/
Masz zasoby grafiki :] Pewnie zarabiasz 10k więc kup sobie wszystko a potem weź grafika do uzupełniania "luk" czy zrobienia "Key Selling Art" :]


Właściwie to chciałem dłubać w Unrealu. A tam mam nawet 30$ za suba :P

****
Avatar użytkownika

Posty: 1741
Dołączył(a): 16.03.2009
Offline
PostNapisane: 20 sie 2015, 18:43 
Cytuj  
Koleś napisał(a):
Bahamut napisał(a):
https://www.assetstore.unity3d.com/
Masz zasoby grafiki :] Pewnie zarabiasz 10k więc kup sobie wszystko a potem weź grafika do uzupełniania "luk" czy zrobienia "Key Selling Art" :]


Właściwie to chciałem dłubać w Unrealu. A tam mam nawet 30$ za suba :P

Zachęcam do wydawania hajsu na assety bo dużo można się nauczyć, naprzykład jak kupiłem particle playground do Unity to dzięki temu opanowałem w tydzień VFX do takiego poziomu że można z profesjonalistą rozmawiać, wiadomo nie zrobie VFX na poziomie AAA, ale przez temat przeszedłem i wiem jak to się je, znam mniej więcej problematykę itp. Ja się za Unreala wezme niedługo na poważnie bo chce iść gdzieś do roboty i będę musiał się z tego pewnie podszkolić, ale do zabawy w indie to chyba tylko Unity.

Ktoś tu pracował na customowym silniku i chce się podzielić wrażeniami na temat różnic vs. Unreal/Unity? Iniside ty coś działasz, weź się wypowiedz :] Czego się spodziewać po takim redkicie czy silniku jakiejś innej firmy?

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 20 sie 2015, 19:05 
Cytuj  
Bahamut napisał(a):
Koleś napisał(a):
Bahamut napisał(a):
https://www.assetstore.unity3d.com/
Masz zasoby grafiki :] Pewnie zarabiasz 10k więc kup sobie wszystko a potem weź grafika do uzupełniania "luk" czy zrobienia "Key Selling Art" :]


Właściwie to chciałem dłubać w Unrealu. A tam mam nawet 30$ za suba :P

Zachęcam do wydawania hajsu na assety bo dużo można się nauczyć, naprzykład jak kupiłem particle playground do Unity to dzięki temu opanowałem w tydzień VFX do takiego poziomu że można z profesjonalistą rozmawiać, wiadomo nie zrobie VFX na poziomie AAA, ale przez temat przeszedłem i wiem jak to się je, znam mniej więcej problematykę itp. Ja się za Unreala wezme niedługo na poważnie bo chce iść gdzieś do roboty i będę musiał się z tego pewnie podszkolić, ale do zabawy w indie to chyba tylko Unity.

Ktoś tu pracował na customowym silniku i chce się podzielić wrażeniami na temat różnic vs. Unreal/Unity? Iniside ty coś działasz, weź się wypowiedz :] Czego się spodziewać po takim redkicie czy silniku jakiejś innej firmy?


Czego sie spodziewać po wewnętrznym toolu ? Jest scisle rozwijany pod potrzebny konkretnego projektu, cos takiego useability, nie istnieje (a dziala tak, bo akurat, tak mi sie napisało).
REDEngine od strony rozwojowej i tak jeden z lepszym wenwnętrznych silnikow. Jeśli chcesz wiedzieć czego naprawde sie mozna spodziewac, to popatrz na ArmA 3 i pomysl, ze czasem, moze byc jeszcze gorzej D:.

Aha tak swoja droga dzisiaj gadalismy w pracy o pracy w gamedevie (lol) i zaczelo sie od tego, ze zucilem, ze Krakowie Junior C# ma na start około 10k w zagranicznym korpo (nie powiem w jakim, bo to była anonimowa ankieta i zwyczajnie nie wiem), ale z drugiej strony tylko w gamedevie, mozesz przyjsc do roboty na kacu/totalnie najebanym/chodzic po robocie w samych gaciach i nikt nie bedzie krzywo patrzyl. No i jest to tez praca majaca ciekawe wyzwania "ty implementuj jedna klasę", 5-50min pozniej "ty jednak trzy klasy", po tym samym okresie czasu "jednak jedną" (tak wyglada przydzialnie taskow, w wiekszosci firm :D).

Jak chcecie starowac do czegos bardziej korpo like w gamedevie to probojcie do CDP Red, ostatnio duzy przesiew tam jest i sporo ludzi odchodzi, wiec mozliwe ze beda brac kazdego byleby tylko uzupelnic braki. Alo do City, tam sporo placa programista, jak uda wam sie przebic przez beton :D.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

*****

Posty: 2780
Dołączył(a): 16.08.2004
Offline
PostNapisane: 20 sie 2015, 21:08 
Cytuj  
iniside napisał(a):


Czego sie spodziewać po wewnętrznym toolu ? Jest scisle rozwijany pod potrzebny konkretnego projektu, cos takiego useability, nie istnieje (a dziala tak, bo akurat, tak mi sie napisało).
REDEngine od strony rozwojowej i tak jeden z lepszym wenwnętrznych silnikow. Jeśli chcesz wiedzieć czego naprawde sie mozna spodziewac, to popatrz na ArmA 3 i pomysl, ze czasem, moze byc jeszcze gorzej D:.

Aha tak swoja droga dzisiaj gadalismy w pracy o pracy w gamedevie (lol) i zaczelo sie od tego, ze zucilem, ze Krakowie Junior C# ma na start około 10k w zagranicznym korpo (nie powiem w jakim, bo to była anonimowa ankieta i zwyczajnie nie wiem), ale z drugiej strony tylko w gamedevie, mozesz przyjsc do roboty na kacu/totalnie najebanym/chodzic po robocie w samych gaciach i nikt nie bedzie krzywo patrzyl. No i jest to tez praca majaca ciekawe wyzwania "ty implementuj jedna klasę", 5-50min pozniej "ty jednak trzy klasy", po tym samym okresie czasu "jednak jedną" (tak wyglada przydzialnie taskow, w wiekszosci firm :D).

Jak chcecie starowac do czegos bardziej korpo like w gamedevie to probojcie do CDP Red, ostatnio duzy przesiew tam jest i sporo ludzi odchodzi, wiec mozliwe ze beda brac kazdego byleby tylko uzupelnic braki. Alo do City, tam sporo placa programista, jak uda wam sie przebic przez beton :D.

nie widze różnic z moim "niby" korp :P


_________________
Zaobserwowano niejednokrotnie, iż samice szympansów prowokują seksualnie samca tylko po to, by mu ukraść mięso.

***
Avatar użytkownika

Posty: 12370
Dołączył(a): 23.04.2002
Offline
PostNapisane: 21 sie 2015, 06:27 
Cytuj  
Highlander napisał(a):
Aldatha napisał(a):
I teraz kto ma racje ?:) , masz doswiadczenie jako techniczny projekt manager przewodzacy teamem koderow?

Często Ci cali PM to chuja wiedzą ;)


To swoja droga ,ale ci mniej techniczni sa w stalym,bliskim kontakcie z architektami zeby
Nie dac sie wydymac pracownikom ktorzy nie dostarczyli ;)

Nie oszukujmy sie,softu nie robisz dla siebie tylko
Dla klienta , zapytaj radzia ktory dlugie lata prowadzil
Wlasna firme piszaca soft

Jak widzisz teraz plywa i ma wyjebane :)


_________________
"Trust your heart if the seas catch fire, live by love though the stars walk backward."

******
Avatar użytkownika

Posty: 3944
Dołączył(a): 18.07.2006
Offline
PostNapisane: 21 sie 2015, 09:34 
Cytuj  
A widział ktoś jakie taski dają w rekrtuacji do CDP?

Bahamut: tak mnie po trochu zniechęcasz do game devu a sam chcesz iść :P Swoją drogą jakie firmy masz na oku?

****
Avatar użytkownika

Posty: 1741
Dołączył(a): 16.03.2009
Offline
PostNapisane: 21 sie 2015, 14:32 
Cytuj  
Koleś napisał(a):
A widział ktoś jakie taski dają w rekrtuacji do CDP?

Bahamut: tak mnie po trochu zniechęcasz do game devu a sam chcesz iść :P Swoją drogą jakie firmy masz na oku?

Nie bo tutaj każdy programista pisze że 10k zarabia i myślałem że ty też, więc tak sobie pomyślałem że jakbym tak miał to bym sobie na pół etatu robił i miał tyle co z game devu. A że mi do 10k daleko i generalnie średnio mi idzie to ja będę szukał. Takie za granicą mam na oku, nie chce mi się za 4k robić :]

****

Posty: 1216
Dołączył(a): 21.07.2004
Offline
PostNapisane: 21 sie 2015, 23:01 
Cytuj  
Jak ktoś chce iść do gamedevu dla hajsu to niech od razu zarzuci ten pomysł. W IT podobny poziom programisty porównując do tego w gamedevie wyciaga 2x.
W gamedevie junior może liczyć na 1.5 -3k, regular 3-5k, senior 6-10k, gdzie 8-10k to już "rzeźnicy". Do tego dochodzi fakt, że umowa o dzieło jest tutaj standardem, a jak już gdzieś załapiesz się na umowę o pracę, to pewnie na najniższą krajową, a reszta z umowy o dzieło. Oczywiście zdarzają się wyjątki, jednak lwia część z nas właśnie jest na takich śmieciówkach :(

***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 22 sie 2015, 05:48 
Cytuj  
Aldatha napisał(a):

To swoja droga ,ale ci mniej techniczni sa w stalym,bliskim kontakcie z architektami zeby
Nie dac sie wydymac pracownikom ktorzy nie dostarczyli ;)

Nie oszukujmy sie,softu nie robisz dla siebie tylko
Dla klienta , zapytaj radzia ktory dlugie lata prowadzil
Wlasna firme piszaca soft

Jak widzisz teraz plywa i ma wyjebane :)


Ja poki co to chce byc jak najbardziej z dala od 'biznesu'. Szczególnie w PL.
Radzio był przecież zarowno techniczny jak i biznesowy.
I wiadomo, ze pisze sie dla klienta, ale jak PM nie umie gadac z klientem to zgadza sie na każdy jego pomysł, zresztą na zgubę tego klienta.
Ja mogę pzepisywać w kółko to samo, ale mimo wszystko nie lubię podejścia na 'odpierdol się' ;)


_________________
.

***

Posty: 627
Dołączył(a): 28.12.2001
Offline
PostNapisane: 22 sie 2015, 08:53 
Cytuj  
coldzik napisał(a):
Jak ktoś chce iść do gamedevu dla hajsu to niech od razu zarzuci ten pomysł. W IT podobny poziom programisty porównując do tego w gamedevie wyciaga 2x.
W gamedevie junior może liczyć na 1.5 -3k, regular 3-5k, senior 6-10k, gdzie 8-10k to już "rzeźnicy". Do tego dochodzi fakt, że umowa o dzieło jest tutaj standardem, a jak już gdzieś załapiesz się na umowę o pracę, to pewnie na najniższą krajową, a reszta z umowy o dzieło. Oczywiście zdarzają się wyjątki, jednak lwia część z nas właśnie jest na takich śmieciówkach :(


Intryguje mnie czemu akurat umowa o prace?
Ja aktualnie pracuje na dzialalnosci i absolutnie bym nie chcial wracac do umowy o prace; jak juz to ewentualnie umowa o dzielo, ale B2B ma swoje niezaprzeczalne plusy.

No i zgadzam sie co do zarobkow, akurat w tym przypadku ciesze sie ze game-dev to nie moja dzialka ;)

Highlander napisał(a):
Ja poki co to chce byc jak najbardziej z dala od 'biznesu'. Szczególnie w PL.


A czemu? :)
Szeroko pojety "biznes" jest wszedzie zblizony i wszedzie sa bardzo podobne plusy i minusy - nie kazdemu to musi odpowiadac, chociaz PL nie odstaje jakos specjalnie w stosunku do prowadzenia firm gdzie indziej, przynajmniej w przypadku wiekszych przedsiebiorstw.

**

Posty: 9233
Dołączył(a): 6.06.2010
Offline
PostNapisane: 22 sie 2015, 10:01 
Cytuj  
Nishruu napisał(a):

Intryguje mnie czemu akurat umowa o prace?
Ja aktualnie pracuje na dzialalnosci i absolutnie bym nie chcial wracac do umowy o prace; jak juz to ewentualnie umowa o dzielo, ale B2B ma swoje niezaprzeczalne plusy.

Pytanie nie do mnie, ale pewnie kwestia kasy. Inaczej się patrzy na np. samozatrdunienie czy umowę o dzieło jak dostajesz 2k - 3k a inaczej jak dostajesz np. 10k.

***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 22 sie 2015, 11:20 
Cytuj  
Nishruu - w Polsce mały przedsiębiorca jest gnojony max. A np. PL vs UK to jak ogień i woda.


_________________
.

****

Posty: 1216
Dołączył(a): 21.07.2004
Offline
PostNapisane: 23 sie 2015, 13:39 
Cytuj  
Nishruu napisał(a):
Intryguje mnie czemu akurat umowa o prace?
Ja aktualnie pracuje na dzialalnosci i absolutnie bym nie chcial wracac do umowy o prace; jak juz to ewentualnie umowa o dzielo, ale B2B ma swoje niezaprzeczalne plusy.


Działalność gospodarcza jest całkowicie nie opłacalna w przypadku zarobków rzędu 3-4k + vat. Chyba dopiero od 6k zaczyna być w miarę opłacalna, a niestety z 70-80% devów (nie tylko programistów) takiej stawki nie mają, więc zostaje Ci umowa o dzieło, bo w przypadku umowy o pracę nikt Ci nie dołoży ze swojej kieszeni i nagle z 4k dostajesz 3k, dlatego większość devów wybiera właśnie ten wariant.
Sporo pracodawców nie daje również nawet możliwości wzięcia umowy o pracę, bo po prostu tak jest im łatwiej. Jesteś chory? Twoja sprawa - bierzesz urlop i tyle. W przypadku umowy o pracę to już spada na niego.
Jedynie największe firmy dają umowę o pracę (czesto łączoną - czyli najniższa krajowa na umowie o pracę, a reszta o dzieło. Dokładnie tak miałem jak pracowałem w CI Games)

Patrząc z perspektywy czasu, pewnie drugi raz bym nie wybrał tej ścieżki. Z jednej strony praca zajebista (chociaż to nigdy nie jest tak, że zawsze robisz to co lubisz), a z drugiej pomimo tego, że pracujesz w branży "premium", to bardzo często zarabiasz jak kasjerka w biedronce, bo w przypadku designerów czy testerów (a pewnie często też grafików i programistów) jeżeli miałbyś dostać umowę o pracę, to zarabiałbyś dokładnie tyle, ile zarobisz w biedrze.

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 23 sie 2015, 16:46 
Cytuj  
Haha o ile wogole masz jakas umowe.
U mnie sie smiejmy, ze u nas w sumie nikt nie pracuje, bo nikt, nigdy zadnej umowy jeszcze widzial, lol.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

***

Posty: 627
Dołączył(a): 28.12.2001
Offline
PostNapisane: 23 sie 2015, 20:19 
Cytuj  
coldzik napisał(a):
Chyba dopiero od 6k zaczyna być w miarę opłacalna, a niestety z 70-80% devów (nie tylko programistów) takiej stawki nie mają, więc zostaje Ci umowa o dzieło, bo w przypadku umowy o pracę nikt Ci nie dołoży ze swojej kieszeni i nagle z 4k dostajesz 3k, dlatego większość devów wybiera właśnie ten wariant.


Ja sie nie bede wypowiadal z doswiadczenia osobistego, bo to nie do konca sie wpisuje, jedynie moge sie podeprzec raportem z CPLJobs za zeszly rok i wynika ze mniej wiecej na 'srednio' powinno byc 10k w Warszawie.
Nie mowie bezposrednio o gamedevie bo ta branza sie rzadzi wlasnymi prawami...

Chociaz faktycznie, jak sie zarabia ~5k albo mniej, to umowa o prace wyglada 'lepiej'.

A co do dzialalnosci - tak, powyzej mniej wiecej 5 - 6k zaczyna sie to bardziej oplacac, no i tez zalezy jakie mozesz miec koszta i w bonusie co sobie mozesz odpisac.

*****

Posty: 2780
Dołączył(a): 16.08.2004
Offline
PostNapisane: 23 sie 2015, 20:33 
Cytuj  
Ja jestem na działalności od trzech lat i nie żałuje. Tylko księgowość trzeba sobie ogarniać jakimś infakt.pl, bo 150zł za księgową co miesiąc to ja pierdole.


_________________
Zaobserwowano niejednokrotnie, iż samice szympansów prowokują seksualnie samca tylko po to, by mu ukraść mięso.

***
Avatar użytkownika

Posty: 15620
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 23 sie 2015, 21:01 
Cytuj  
Quetzacotl napisał(a):
150zł za księgową co miesiąc to ja pierdole.

Na pełnej księgowości płacę 400-600 i nie narzekam już... Lepsze to niż zus ;)


_________________
ciemny lud to kupi
Deshroom napisał(a):
jeszcze mnie lewy kciuk boli od biegania

***

Posty: 627
Dołączył(a): 28.12.2001
Offline
PostNapisane: 23 sie 2015, 21:15 
Cytuj  
Ja aktualnie place 200 zl na miesiac za ksiegowosc, ale nie narzekam - jest elegancko, dodatkowe porady i rozliczenia jak kilometrowka tez sa wliczone.
I zgadzam sie, lepsze to niz ZUS :)

***
Avatar użytkownika

Posty: 17017
Dołączył(a): 4.03.2004
Offline
PostNapisane: 24 sie 2015, 09:12 
Cytuj  
Ja płacę 110-120. W sumie tylko kilometrówki nie robię, bo nie mam auta na firmę. Co mnie boli i chyba w przyszłym roku wezmę Maseratti w leasing, bo szkoda nie skorzystać. ;)


_________________
Χ Ξ Σ

*

Posty: 5094
Dołączył(a): 19.02.2005
Offline
PostNapisane: 24 sie 2015, 10:51 
Cytuj  
Quetzacotl napisał(a):
Ja jestem na działalności od trzech lat i nie żałuje. Tylko księgowość trzeba sobie ogarniać jakimś infakt.pl, bo 150zł za księgową co miesiąc to ja pierdole.


A ile czasu zajmuje Ci to miesięcznie?


_________________
Jutro wszyscy zginiecie, robiąc coś zupełnie bez sensu...

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2900 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129 ... 145  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.