mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
******

Posty: 4017
Dołączył(a): 26.02.2005
Offline
PostNapisane: 8 lis 2006, 21:07 
Cytuj  
khraan, ten screen z obliwiona wygląda paskudnie...


_________________
Friends come and go, but enemies accumulate.

**

Posty: 372
Dołączył(a): 30.04.2003
Offline
PostNapisane: 8 lis 2006, 21:12 
Cytuj  
Enhu napisał(a):
khraan, ten screen z obliwiona wygląda paskudnie...


Nie szkodzi. Za to ma ladne zaokraglone krawedzie na postaciach/itemkach/scianach, ktore nie migotaja podczas ruchu postaci jakby biegaly po nich jakies robale.


_________________
Nie ma rzeczy niemozliwych, sa tylko nieoplacalne.

******

Posty: 4017
Dołączył(a): 26.02.2005
Offline
PostNapisane: 8 lis 2006, 21:27 
Cytuj  
Khraan napisał(a):
Enhu napisał(a):
khraan, ten screen z obliwiona wygląda paskudnie...


Nie szkodzi. Za to ma ladne zaokraglone krawedzie na postaciach/itemkach/scianach, ktore nie migotaja podczas ruchu postaci jakby biegaly po nich jakies robale.


ale te drzewa..... Yuck!


_________________
Friends come and go, but enemies accumulate.

**

Posty: 7311
Dołączył(a): 8.11.2001
Offline
PostNapisane: 9 lis 2006, 01:22 
Cytuj  
http://img518.imageshack.us/img518/8742/oblivionsq0.jpg

O ja jebie, furry na forum :S

***
Avatar użytkownika

Posty: 17021
Dołączył(a): 21.11.2001
Offline
PostNapisane: 10 lis 2006, 09:48 
Cytuj  
konrador napisał(a):
http://img518.imageshack.us/img518/8742/oblivionsq0.jpg

O ja jebie, furry na forum :S


Pwned haha.

*

Posty: 6032
Dołączył(a): 13.11.2001
Offline
PostNapisane: 13 lis 2006, 10:20 
Cytuj  
Dwutlenek napisał(a):
Grafika jest ziarnista, co chwila dogrywa mi się jakiś teren i jeszcze do tego pojawia mi się co jakiś czas taki mrugający prostokąt, gdzieś na 2/3 ekranu...

Ale najważniejsze, a nie jest to już raczej związane z grafiką to marny system walki, drażni mnie jak walcząc z dzikiem jestem zmuszony manewrować bronią przez kilkadziesiąt sekund. Co ja machnę mieczem to on odskakuje... czasami można tak przejść z jednej miejscowości do drugiej... tylko klikając lpm i popychając świnię przed sobą...

Zresztą tak czy siak, jakby silnik graficzny był znośny to może bym się nauczył jakoś efektywnie walczyć, ale nie mam cierpliwości... to już nie te czasy i nie ten sprzęt, żeby mi FPSy spadały do 1-2 bo w singleplayer game dogrywają się jakieś obiekty...


Ja nie mam zadnych problemow z grafa (zadnego migtania, zrypanych tekstur, spowalniania etc) a gram ze wszystkimi detalami na max.
Zwalnianianie do 2-3 fps czasami moge zaobserwowac przez pierwsze 5-10 sek po wlaczeniu gry zanim ta sie "rozbuja" albo przez 2-3 sek po tym jak np. w kompletnych ciemnosciach zapale pochodnie ale to praktycznie jest w kazdej grze.
Pamietam ze jak pierwszy raz odpalilem ta gre to grafa i animacja postaci mnie odrzucila ale za drugim podejsciem okazalo sie, ze poza ta startowa lokacja potrafi byc naprawde ladna, fajna i nastrojowa.

Nie gralem w G1/G2 wiec dla tych co grali nie powiem pewnie nic ciekawego ale ja jestem bardzo mile zaskoczony systemem walki w tej grze.
Sterowanie jest banalnie proste w czasie walki (2 klawisze myszy + strzalki poruszania sie) ale efektywna walka nie polega na jak najszybszym naciskaniu lewego przycisku myszy.
To o czym piszesz ("przepychanie" dzika do sasiedniej wioski ^^) to jest imho rewelacyjne rozwiazanie nie majace nic wspolnego np. z diablo. Rozsadne jest moim zdaniem, ze jesli ktos klika mysza jak szalony a jego postac robi młynka mieczem to nikt do Ciebie nie podejdzie i bedzie sie ciagle cofal. Jesli natomiast bedziesz patrzyl na to co ten dzik robi i sam bedziesz poruszal sie i klikal we wlasciwym momencie to zabijesz go w 5-10 sek nie ruszajac sie z miejsca.
Bardzo tez mi sie podoba to, ze majac level 15, dobry stuff etc moga cie ciagle zaciukac moby ktore bez problemu zabijales na 1 lev jesli zajda Cie od tylu albo w momencie gdy nie jestes przygotowany do walki (wyciagniecie broni i przyjecie pozycji do walki zajmuje troche czasu i jesli przeciwnik w miedzyczasie Cie przewroci do "disturbuje" Twoja akcje).
Nie ma tez w Gothicu picia potionow podczas walki w zwarciu, rzucania czarow etc etc etc => od tej storny wyglada to bardzo "realnie".
Reasumujac - uwazam ze to naprawde fajny system nie majacy nic wspolnego z "klikaj jak najszybciej" albo "kliknij i zapomnij".

Co do fabuly to na minus moge zaliczyc, ze jest dosc powtarzalna (wchodzac do nowego miasta mozna sie liczyc z tym, ze bedziemy musieli zawsze wykonac X zadan zeby zbudowac sobie reputacje zanim przystapimy do "glownego" zadania) ale plus mozna powiedziec ze to jakie zadania i w jaki sposob wykonujesz wplywaja na to glowne zadanie i buduja fajny nastroj (pamietam ze wywolujac powstanie w jednym miasteczku "spieszylem sie", nie dostarczylem niewolnikom broni, nie zapewnilem sobie pomocy buntownikow i w rezultacie powstanie przezylo tylko 4 NPCtow w tym sprzataczka ktora nie brala udzialu w walce i facet ktory zaraz na jej poczatku schowal sie w domku i nie wychylil nosa z niego do konca bitwy).
Na plus tez mozna zaliczyc, ze nie ma sztywno ustawionego schematu skonczenia gry - ma sie spora dowolnosc w wyborze kolejnosci realizowania poszczegolnych celow.
Skile crafterskie sa dosc uproszczone i bolesne jest to, ze mozna je rozwijac kosztem punktow z tej samej puli co na skile bojowe ale podobnie to jest rozwiazane w wielu innych grach (np. NWN2).
Dlugosc rozgrywki jest moim zdaniem sporym plusem - coraz wiecej gier jest przeliczana na 30-50 godzin gry a w gothica gram juz conajmniej z 40 i jeszcze jestem baaaardzo daleko od konca (zwiedzilem do tej pory moze 1/3 jeden krainy a sa 3).


Podsumowujac: mnie G3 bardzo mile rozczarowalo. Oczekiwalem po tej grze duzo mniej niz dostalem i z czystym sumieniem moga ja polecic kazdemu.
Tourment to moze nie jest ale naprawde mila i nie nudzaca sie rozrywka na dlugie jesienne wieczory (i noce ^^)


_________________
Jestem fanem PiS (Piachów i Szutrów)

******
Avatar użytkownika

Posty: 4474
Dołączył(a): 20.11.2001
Offline
PostNapisane: 13 lis 2006, 10:37 
Cytuj  
Zapomniałeś dodać jedną bardzo ważną sprawę w odniesieniu do Obliviona. Teren. Nie jest automatyczny. Są góry, są wodospady, są doliny przecięte rzekami, żeby gdzieś pójść trzeba trochę pomyśleć bo po linii prostej zazwyczaj nie ma możliwości. Widać, że nie robione z automatu tylko ręcznie przygotowywane. Zresztą jak i w poprzednich częściach.


_________________
ǝuʍɐqɐz ʇsǝظ ıɯɐbou ʎɹob op ǝıuɐsıd
¡ lɐʇod lɐʇod

*

Posty: 6032
Dołączył(a): 13.11.2001
Offline
PostNapisane: 13 lis 2006, 11:21 
Cytuj  
SwenG napisał(a):
Zapomniałeś dodać jedną bardzo ważną sprawę w odniesieniu do Obliviona. Teren. Nie jest automatyczny. Są góry, są wodospady, są doliny przecięte rzekami, żeby gdzieś pójść trzeba trochę pomyśleć bo po linii prostej zazwyczaj nie ma możliwości. Widać, że nie robione z automatu tylko ręcznie przygotowywane. Zresztą jak i w poprzednich częściach.


o wielu rzeczach nie wspomnialem ktore pewnie sa tego warte

losowo generowany loot "online" - nie ma wiec sensu testowanie czy np. warto otworzyc "trudna" skrzynie palac pergamin z czarem otwarcie bo po kazdym load/save loot sie zmieni

respawnow mobow w wielu lokacjach (na obszarach obfitujacych w zwierzyne lowna mozna "makrowac" sobie kase/XP do oporu)

wplyw terenu na walke (np. trola walczac wrecz udalo mi sie zabic tylko raz - jak wciagnolem go do rzeki i mial trudnosci z poruszaniem sie a ja walczylem z miejsca gdzie jeszcze mialem grunt pod nogami)

zabezpieczenie przeciwko kitowaniu (nawet jesli znajdziesz jakas gorke na ktora przeciwnik nie moze wejsc to zazwyczaj po pierwszym strzale z luku ucieka i wraca z full HP)

etc etc etc

Na swoje usprawiedliwienie mam tyle, ze nie pisalem recenzji tylko chcialem powiedziec pare pozytywnych slow w powodzi flame pod adresem tej gry :)
Jak pisalem, nie gralem wczesniej w G1 i G2 wiec nie wiem czy naprawde ta gra jest tak slaba w porownaniu do poprzednikow. Patrzac z punktu widzenia kogos, kto sie pierwszy raz z nia zetknal (i do tego ma pewne porownanie - zdazylem juz sie pobawic troche angielska wersja NWN2) to naprawde nie jest tak tragicznie jak wiekszosc ludzi tutaj to przedstawia.
I nie tylko jesli chodzi o sam "system" ale i silnik.
Nie mam jakiegos super wypasionego kompa ("stary" athlon64 3.2 GHz, 2 GB RAM, GF7800) moze poza dyskami ktore sa naprawde szybkie (winde i gry instaluje na raptorze 78GB) a gierka mi chodzi wiecej niz przyzwoicie.


_________________
Jestem fanem PiS (Piachów i Szutrów)

***
Avatar użytkownika

Posty: 12370
Dołączył(a): 23.04.2002
Offline
PostNapisane: 13 lis 2006, 12:07 
Cytuj  
dyski potrafia naprawde duzo dac wbrew pozorom , czasem lepiej strzelic sobie porzadny szybki hdd niz dodatkowy ram


_________________
"Trust your heart if the seas catch fire, live by love though the stars walk backward."

**

Posty: 372
Dołączył(a): 30.04.2003
Offline
PostNapisane: 13 lis 2006, 14:15 
Cytuj  
Pogralem troche i pewnie mam jakas felerna wersje (PL EK).
System walki mnie dobija, solo klikajac non stop LPM jestem w stanie zabic kilka tuzinow orkow na 1 lvlu nie bedac nawet drasnietym. W ten sam sposob moglem zabic wielkiego demona pilnujacego artefaktu ktory niby zdobywa sie pod koniec gry.. porazka. Wpadam miedzy wrogow wymachujac mieczem, postac walczy otoczona ze wszystkich stron i wrogowie za moimi plecami stoja nic nie robiac. O samym odskakiwaniu nie wspominam bo autorzy zapomnieli ze po odskoku npc/potwor powinien zadac cios (wtedy nasza postac jest w miare odslonieta). Blokowac nie ma sensu (patrz powyzsze).
Z tego co zaobserwowalem AI u zwierzat jest duzo lepsze (nie mozna tak sobie wybijac np wilkow bo juz trzy moga nas zagryzc, ale bande inteligentnych ludzi mozna wybic bez problemow).
Drugi problem.. slabe ai wrogow reagujacych na przeszkody. Strzelajac z luku moglem spokojnie powystrzerlac 2 orkow ktorzy zablokowali sie na pustej przestrzeni (stal maly plotek, nie potrafili ominac). Zaraz w Cape Dun tak samo ubilem dwa smoki (ja strzelalem stojac sobie na poleczce, smoki staly (a niby umieja ziac ogniem).
Na plus musze przyznac bardzo ladny, urozmaicony swiat duzo ciekawych rzeczy, wszedzie gdzie sie nie zajrzy jest cos ciekawego... jednak jest to swiat strasznie maly. Odleglosci miedzy miastami to pare strzalow z luku. (i nie uciekaly, ani nie probowaly sie chowac, bo stalem w zasiegu ich poczatkowego miejsca respawnu)
Na plusik - piekne lasy i przyroda, naprawde ladnie wykonane.
Jak dotad po ok 10 dniach w swiecie gry nie zrespawnowaly sie potworki ktore wybilem na poczatku, moze ten czas jest dluzszy ale dla mnie cos w z tym nie tak.
Fabula baaardzo (jak dla mnie) kopiuje z poprzednich czesci Gothica. Ile to juz razy wlamywalismy sie do zamku otoczonego orkami (przyklad ktory zapadl mi w pamiec).

Zastanawiam sie jedynie co ma taki wplyw na doczytywanie terenu podczas gry (ze slaba grafika jestem w stanie jakos zyc po paru godzinach grzebania z ustawieniami w ini, ale to nie daje mi spokoju).


_________________
Nie ma rzeczy niemozliwych, sa tylko nieoplacalne.

*

Posty: 6032
Dołączył(a): 13.11.2001
Offline
PostNapisane: 13 lis 2006, 15:41 
Cytuj  
Przelacz sobie wyzszy poziom trudnosci - z tego co widzialem to poziom trudnosci mniej wiecej odzwierciedla szybkosc atakowania Cie przez NPC (tzn szybciej atakuja z tylu). Jak dla mnie AI orkow w wiekszych bitwach bylo calkiem niezle - np. 3 stalo i walilo do mnie z lukow/kusz a z pozostalych 6 tylko 2 udalo sie "wyciagnac" z grupy i tylko oslaniali tych lucznikow.
Gdyby nie to ze w pewnym momencie niewolnicy sie pokazali i zajeli ich na chwilke to bym sie chyba poddal :)

A jesli chodzi o doczytywanie terenu to moze to kwestia HDD - ja mam niezly i nie wiem co to "doczytywanie terenu" - tzn u mnie zawsze "doczytany" :)


_________________
Jestem fanem PiS (Piachów i Szutrów)

**

Posty: 372
Dołączył(a): 30.04.2003
Offline
PostNapisane: 13 lis 2006, 15:56 
Cytuj  
Karol66 napisał(a):
Przelacz sobie wyzszy poziom trudnosci - z tego co widzialem to poziom trudnosci mniej wiecej odzwierciedla szybkosc atakowania Cie przez NPC (tzn szybciej atakuja z tylu).


Na normalu mam tak jak opisalem powyzej. Moge sprobowac na hard ale watpie. Z lucznikami jest ok, ale walka melee slabo.


_________________
Nie ma rzeczy niemozliwych, sa tylko nieoplacalne.

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.