Oczywiście, że nie cała. Ja bym powiedział, że większość. Są ludzie którzy malują i sa ludzie którzy przenosza te concepty do 3D. Raczej rzadko jest tak ze jedna osoba robi i jedno i drugie, i robi obie rzeczy bardzo dobrze. Zazwyczaj poprostu brakuje czasu.
A po drugie kiedy modelujesz np. samochód do wizualizacji to raczej oczywiste ze modelujesz tak zeby wyglądał jak w rzeczywistości. Jeszcze jak dostaniesz zwymiarowane koncepty.. luksus
.
Jak sie oswoisz z modelowanie to rysować proste szkice też sie nauczysz. Jeden krok naraz.
Ja, jak na początku jak włączyłem 3ds maxa też nie wiedziałem co robić poza prostą kulką (lol). I to mnie zniechęciło w tedy (mój błąd, żałuje do teraz). Potem zainstalowałem Maye i było dużo lepiej, ale dalej nie bardzo wiedziałem jak sie do tego zabrać i próbowałem na początek robić zbyt skomplikowane rzeczy (nigdy, ale to nigdy zaczynaj przygody z modelowaniem o modelowania organiki: ludzi, zwierząt, roślin i skał) to też mnie zniechęciło ale nie do końca. Znowu wróciłem do 3ds maxa (bo w tedy tylko do niego były pluginy CryEngine) i zaczęłem modelować proste obiekty: domki, lampy, ot takie coś. Kiedy już się oswoim z tym co to właściwie jest topologia, do czego tak naprawde używa sie UV Unwrap i multi-materiałów to już poszło z górki.
Potem zaczęłem sie uczyć robić tekstury. Teraz to poprostu kwestia ćwiczenia zeby modelować jak najszybciej i jak najdokładniej (nie realistyczniej - dokładniej).
Edit:
http://wiki.polycount.com/To jest dobre miejsce żeby zaczac, jak już masz jakieś tam podstawy.
A te prace:
http://www.kevinjohnstone.com/ (sekcja money).
Zawsze mnie motywują, zeby sie starać
.