Mark24 napisał(a):
inside - 3d to nie tylko modelowanie - bo to w sumie najłatwiejsza część. Chociażby na materiałach czy teksturach już wysiądzie bo do tego trzeba już mieć odpowiednie gruntowne przygotowanie. Zresztą nauka najprostszego pakietu 3d - to setki a nawet tysiące godzin..
materiał to czysto techniczny skill. Zreszta kto powiedział, że musisz renderować ? Możesz robić modele low-poly, albo same modele.
Nauka najprostszego pakiety do 3d to miesiac. Później to już jest poprostu trening w w układaniu topologii, i najprościej mówiac "robienia jak najwięcej, po jak najmniejszej linii oporu". Czyli coś co ma zastosowanie w każdym programie do 3D.
Z modelowaniem jest jak z programowaniem. Liczy sie pewien ogólny skill, a język/soft jaki wybierasz to tylko środek do celu (używasz tego który akurat spełnia swoje zadanie najlepiej).
Tysiace godzin to zajmuje chyba przeczytanie całego manuala ;o. Do modelowania w praktyce używa sie może z 5% całej funkcjolanosci jaka ma 3ds max albo Maya. Gdyby nie te cholere pluginy to bym rzucił jednego i drugiego w cholere i robił rzeczy w modo.
Tekstury ? No hand-paint to już trzeba mieć artystyczne zacięcie (i trzeba sporo trenować malowanie to fakt). Ale photosourcowane ? Again. Czysto techniczny skill, który ma mało wspólnego z tym, że ładnie ryszujesz a dużo z tym jak efektywnie jesteś w stanie wykorzystać filtry w photoshpie, adjustment layers, blend modes i tekstury które wczesniej wypaliłeś (AO, Cavity, Normale etc). Ofc. nawet przy photosource trzeba coś tam ręcznie malować, ale z namalowanie zacieków, zadrapań, itd. to każdy sobie poradzi po krótki treningu i obserwacji natury.
Wszystko jest kwestią doświadczenia i tyle i pracy poświęcisz. Nie ma tu niczego czego nie dałoby sie nauczyć przy pomocy google. Jeśli ktoś uważa inaczej, to nawet nie powinien sie za to zabierać, bo zwyczajnie nie starczy samozaparcia.