mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1555 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 78  Następna strona
Autor Wiadomość
****
Avatar użytkownika

Posty: 1313
Dołączył(a): 5.05.2008
Offline
PostNapisane: 2 wrz 2012, 12:10 
Cytuj  
Ale buja, straty energii jak chcesz mocniej docisnąć. Chyba, że zablokujesz amortyzator. Ale wtedy to w zasadzie mógłbyś kupić hardtaila.
Poza tym cena. W cenie 4,5k możesz kupić naprawdę dobry sztywny tył i przeciętny full.
Po prostu szutry, twarde podłoże itp nie wykorzystają potencjału roweru z pełną amortyzacją. Na takim podłożu do amortyzacji wystarczy dobra opona 2,1 albo 2,2 :]


_________________
Obrazek

***
Avatar użytkownika

Posty: 12796
Dołączył(a): 17.08.2005
Offline
PostNapisane: 2 wrz 2012, 12:20 
Cytuj  
Jak mówię że full jest lepszy od hardtaila na niziny to tak jest ;p można w ciągu ułamku sekund zablokować amortyzator i zrobić z niego hardtaila. Fakt, lepiej wziąć za 4,5k konkretnego hardtaila na XT bo można już za tą cenę coś znaleźć niż pakować 4,5k w fulla na średnim osprzęcie.
No i pamiętajmy, że rower powyżej 5k aż się prosi o wyjazd w góry, a tam nie ma zmiłuj ;P full jest jak najbardziej na miejscu.

P.S
Nie ma nic lepszego, jak skok fullem w terenie ;P natomiast hardtailem to nie dość że Cię dupa zaboli, to szerokość kierownicy jest szerokością mojego pasa... w fullu mam jaskółkę i jadę jak na czoperze ;P

@Havoc, zobacz tego --> http://www.cube.eu/pl/hard/cross-country/ltd-pro-29/ Weź pod uwagę 29'' bo to przyszłość, w ciągu 2-3 lat wszyscy będą jeździć na 29''.

******

Posty: 3595
Dołączył(a): 5.02.2002
Offline
PostNapisane: 2 wrz 2012, 12:49 
Cytuj  
Yuurei napisał(a):
Ale buja, straty energii jak chcesz mocniej docisnąć. Chyba, że zablokujesz amortyzator. Ale wtedy to w zasadzie mógłbyś kupić hardtaila.
Poza tym cena. W cenie 4,5k możesz kupić naprawdę dobry sztywny tył i przeciętny full.
Po prostu szutry, twarde podłoże itp nie wykorzystają potencjału roweru z pełną amortyzacją. Na takim podłożu do amortyzacji wystarczy dobra opona 2,1 albo 2,2 :]

Zasadniczo masz rację. Pytanie czy odczuję różnicę w osprzęcie? Bo jeśli będę musiał np. regulować przerzutki kosztujące xxx pln to wolę takie tańsze też będą działać.
Mimo wszystko słaniam się ku nieco bardziej uniwersalnemu "przeciętnemu" z amortyzacją ofk zdając sobie sprawę że nie będzie jakiś super.

****
Avatar użytkownika

Posty: 1313
Dołączył(a): 5.05.2008
Offline
PostNapisane: 2 wrz 2012, 13:00 
Cytuj  
@Sob a co za problem zmienić kierownicę w hardtailu na szerszą albo giętą? Sam taką miałem domyślnie w swoim HT i zmieniałem na prostą i węższą.
Góry też się da przejechać na hardtailu. Pewnie nie tak wygodniej czy bezpieczniej jak na fullu ale się da. Kurde przecież kiedyś śmigało się na w pełni sztywnych rowerach w terenie i nikt nie narzekał. Przedni amortyzator to było coś niesamowitego a co dopiero amortyzowany tył :]
Trzeba też wziąć pod uwagę, że full to większa szansa na jakieś fuckupy. Dużo więcej elementów ruchomych, łożysk itp. = większa szansa na usterkę. Zwłaszcza w ciężkim terenie. Trzeba bardziej dbać.

Lepszy osprzęt to głównie większa precyzja. Niekoniecznie większa żywotność. Mi na przykład nie przeszkadza pół kilometra luzu roboczego na dźwigniach od przerzutek mimo, że w wyższym osprzęcie miałbym zmianę przełożenia prawie że po dotknięciu.

Reasumując - chciałbym mieć fulla z ciekawości (nawet wklejałem mojego faworyta) ale na to przyjdzie pora. Hardtail daje mi i tak dużo frajdy a na płaskim Mazowszu sprawdza się i tak dobrze bo hardkoru tu nie ma. A na kilkudniowe wypady w góry raz na rok to specjalnie fulla nie kupię - na sztywnym dam radę jak coś ;)


_________________
Obrazek

***
Avatar użytkownika

Posty: 12796
Dołączył(a): 17.08.2005
Offline
PostNapisane: 2 wrz 2012, 13:04 
Cytuj  
Nie wyobrażam sobie w HT mieć kierownicę większą niż 60cm i do tego jaskółkę :) to po prostu nie pasuje do takiej ramy imo.

****

Posty: 1637
Dołączył(a): 28.06.2006
Offline
PostNapisane: 2 wrz 2012, 19:59 
Cytuj  
@Havok - nie rozpisując się za bardzo:
1. Nieprawdą jest że blokada dampera spowoduje zamiane fulla w hardtaila. Zawsze są minimalne drgania robocze, gdyby ich nie było istniałoby bardzo duże prawdopodobieństwo szybkiego uszkodzenia dampera.
2. Fulle są cięższe, jedziesz wolniej.
3. W tej kwocie kupisz co najwyżej kołyskę a nie poważny sprzęt.
4. W fullu będzie dramatycznie kiepski napęd.
5. Jakość napędu ma znaczenie i to ogromne. Im droższy tym lżejszy i sztywniejszy. Ponadto wiele komponentów z wyższych półek pozwala na większą "rozbieralność" np. Zjebie ci się uszczelka w hamulcu Avida to go rozkładasz i wymieniasz. Zjebie ci się uszczelka w podstawowych hamulcach Magury - możesz wyjebać - zacisk jest monolitem który jest nierozbieralny.

Podsumowując: nie jeździsz w ciężkim terenie - nie kupuj fulla.

Komfort jazdy możesz uzyskać poprzez: zastosowanie dobrze dobranego siodła żelowego. Jazdę w spodenkach z "pampersem." I co najważniejsze: poprzez jazdę. Wiele ludzi przychodzi do sklepu i strzela z dupy że ich coś boli. A jak pytam jak często jeżdzą to słyszę że raz na tydzień. W ten sposób organizm się nie przyzwyczai i na nic wszelkie modyfikacje.

Najlepszym wyborem (na podstawie tego co piszesz) byłby rower crossowy. Rower górski jak sama nazwa wskazuje służy do jazdy w górach i tam należy go używać. Czemu się ludziom ujebało w głowie aby na takich rowerach jeździć po lasach - nie mam pojęcia. A jak słyszę że np na jurze Krakowsko-Częstochowskiej jest ciężki teren na takie wąskie koła to mówię ludziom aby się jeździć nauczyli i trochę douczyli z zakresu technologii opon.

Rower o którym pisałem to góral 29". Dlatego o nim piszę (mimo słów na temat górala a asfaltu + szutru) że możesz na tą obręcz założyć oponę 28" która będzie wąska. W razie jakbyś za jakiś czas chciał poszaleć w terenie nie będziesz musiał kupować nowej maszyny.

@Sobtainer - czy ja wiem czy taka przyszłość, koło 20 lat temu było to wymyślone i po paru sezonach znikło aby pojawić znowu po 10+ latach. Ja jestem dobrej myśli, sprzedajemy tego coraz więcej. Szkoda tylko że takich kół nie zastosuje się w maszynach do DH.

***
Avatar użytkownika

Posty: 12796
Dołączył(a): 17.08.2005
Offline
PostNapisane: 2 wrz 2012, 20:47 
Cytuj  
Miałem crossowy rower Kellysa, a dokładniej Neosa. W ciągu sezonu łapałem tyle gum jeżdżąc po asfalcie, że nie wyobrażam sobie wjechać tym do lasu... wolałbym wjechać najprostszym góralem w las niż krosem. Nie wspominam nawet o tym, że krosem nie skoczysz... a jak już skoczysz to chyba przez przypadek :d

Obrazek

Oto i on :) czymś takim chcesz jeździć po lesie? po korzeniach? po piachu? :D z górek przy 50km/h? :D proszę Cię, totalnie się z Tobą nie zgadzam.

Co do dampera i blokady, zgadza się, pozostaje sztywność boczna zawsze w tym przypadku, ale utwardzić go utwardzisz na luzie w celu pokonania albo utwardzonego terenu, albo grząskiego piasku, whatever. Na pewno nie zastąpi Ci HT, ale na pewno można go usztywnić bo sam to robię i wiem na jakiej zasadzie to działa.

Ja mam do Was inne pytanie. Jeżdże od 2 lat na Schwalbe Racing Ralph 2.25, teraz założyłem Maxxis Crossmarki 2.1 i są ok, ale wolałbym jeszcze coś lższejszego... co powiecie na GEAX Saguaro 2.0? warto?

****

Posty: 1637
Dołączył(a): 28.06.2006
Offline
PostNapisane: 2 wrz 2012, 22:50 
Cytuj  
Od kiedy w trakcie jazdy w lesie skaczesz? Jakieś ekstremalne te lasy na nizinach są albo ja się nie znam. Generalnie 95% jury to teren do przejechania crossem. I tak po korzeniach i piachu. Jak już napisałem trzeba się nauczyć jeździć. Wąska opona (ofc z klockiem bocznym) ma się zapaść w piach, trafić na twarde podłoże i dopiero jechać.

Co do opon: Geax dobra marka. Saguaro jest 60% teren 40 szosa. Ma brata bliźniaka który staty ma na odwrót, nazywa się Mezcal. Decyzja która lepsza zależy od twoich predyspozycji co do jazdy. Tutaj mam jedno pytanie: po cholerę ci 2.25? Na DH jeździsz? Wkładaj 1.8 albo 1.9, zobaczysz jak dramatycznie zwiększy się prędkość jazdy. A jakbyś w kevlary zainwestował to wogóle ogień (koło 200g lżejsze na sztukę.)

***
Avatar użytkownika

Posty: 12796
Dołączył(a): 17.08.2005
Offline
PostNapisane: 2 wrz 2012, 22:55 
Cytuj  
Nie tylko jeżdze po idealnych podlozach. Trafiaja sie niezle trasy nawet w terenie nizinnym. Mam rowniez kilka gorek na ktorych jestem w stanie poskakac, sa dziury po zapadlinach po deszczu, mega ale mega wyjebiste korzenie od ktorych potrafi niezle rozbolec glowa, naprawde nie wyobrazam sobie jezdzenia krosem po moim lesie :) Mam nie raz wrazenie, ze oproz teorii nie masz zadnej praktyki - ale to tylko moze wrazenie :)

Co do opon, zgadzam sie dlatego chce to zmeinic. Racing Ralphy sa fajne, ladnie sie tocza i maja porownywalne predkosci do 2.0, dlatego ich uzywam. No i sprawdzona marka. Sprobuje Geaxy, zobaczymy.

****

Posty: 1637
Dołączył(a): 28.06.2006
Offline
PostNapisane: 3 wrz 2012, 01:05 
Cytuj  
U mnie jak się uprę to znajdę i taki teren że bez porządnego fulla nie pojadę. Ale przeważa teren po którym crossem pojadę praktycznie bezproblemowo mimo że to jest las. Tutaj wszystko zależy od stylu jazdy. Jeżeli musisz mieć sprzęt taki że chcesz jechać po wszystkim - spoko, masz 100% racji. Jednak patrząc na potrzeby Havoka który napisał wyraźnie: "Jeżdżony byłby głównie po drogach utwardzonych" - cross będzie najlepszym rozwiązaniem. Jeżeli będzie on w stanie przełknąć fakt aby dany odcinek trasy objechać po nieco lżejszej ścieżce, albo ominąć dziury zamiast jechać po nich niczym traktor, tym bardziej utwierdzam się w moim przekonaniu. Mało tego jestem przekonany że pojedzie szybciej niż na rowerze górskim a tym bardziej fullu (ofc z tej samej półki cenowej.)

Co do opon to dziwię się dlatego że szerokości około 2.3 to praktycznie FR/DH. Do zwykłej jazdy po lasach to 2.0 uważam że jest max. No chyba że jeździsz tak jak mówisz to może być mało.

Praktyki mam tyle ile mam, sprzęt kosztuje, a sprzętu do testów praktycznie nie dają. Nikt nie jest w stanie kupić wszystkich opon na rynku czy mieć 10 rowerów do testów bo nikt tyle nie płaci. Natomiast wymieniam z ludźmi z branży opinie i tak powstaje zasób wiedzy (i nie są to weekendowi rowerzyści ale goście którzy z tego żyją.) Nie mówię że jestem nieomylny, ale brak tak podstawowej wiedzy jak dobór roweru do danej osoby praktycznie skreśla każdego w tej branży. Wyglądam na teoretyka? Spoko, ale przy tym ile jest sprzętu na rynku nikt nie może mówić o tym że wszystko przetestował.

Wiem za to tyle że Żabol który poprosił o poradę cieszy się zajebistym rowerem który został przez kilka osób uznany za przestarzały złom. I jeżeli ktoś chce moją poradę niech śmiało pisze PM. Tutaj przestaję się udzielać bo szkoda życia na takie dyskusje.

******

Posty: 3595
Dołączył(a): 5.02.2002
Offline
PostNapisane: 3 wrz 2012, 06:18 
Cytuj  
Zangetsukun napisał(a):
(...) Jeżeli będzie on w stanie przełknąć fakt aby dany odcinek trasy objechać po nieco lżejszej ścieżce, albo ominąć dziury zamiast jechać po nich niczym traktor, tym bardziej utwierdzam się w moim przekonaniu. Mało tego jestem przekonany że pojedzie szybciej niż na rowerze górskim a tym bardziej fullu (ofc z tej samej półki cenowej.)
(...)

Niestety wolę jechać jak traktor, czasem zjechać po jakichś schodach, zeskoczyć z mniejszej przeszkody itp. ofk nie będę zjeżdżał z kasprowego ale rower nie może być delikatny. Więc raczej nastawię się na górala, mimo że większości jeżdżę po twardej nawierzchni. Zostaje wybór z/bez amortyzatora. Z jednej strony masz rację co do osprzętu, z drugiej nawet ten średni full będzie miał lepszy osprzęt niż ten, którym dysponuje obecny. Kwestię opon na razie pomijam bo moje doświadczenia sprowadzają się do: kostka na piach - nie kostka na asfalt. W obecnym mam jakąś tanią z jak to opisałeś boczną kostką, która daje radę jedynie na szutrach, w piachu idzie na tyle słabo że szkoda sensu. Poszukam czegoś przez jesień/zime i ewentualnie odezwę się na PW z wybranymi modelami do oceny ;). Dzięki za uwagi.

***
Avatar użytkownika

Posty: 12796
Dołączył(a): 17.08.2005
Offline
PostNapisane: 3 wrz 2012, 09:22 
Cytuj  
@Zange

za bardzo bierzesz do siebie moje posty, wrzuć na luz :) napisałem że odnoszę tylko takie wrażenie :). Dalej upieram się na tym, że kross nie nadaje się do niczego, ani na ulice ani tym bardziej na teren. Nie przekonałeś mnie :)

****
Avatar użytkownika

Posty: 1313
Dołączył(a): 5.05.2008
Offline
PostNapisane: 3 wrz 2012, 09:33 
Cytuj  
Sobtainer napisał(a):
Dalej upieram się na tym, że kross nie nadaje się do niczego, ani na ulice ani tym bardziej na teren. Nie przekonałeś mnie :)


Widać nie jeździłeś z ludźmi na crossach. W terenie (mówię oczywiście o leśnych duktach, średnim piachu, korzeniach a nie hopach, dropach itp) widziałem ludzi, którzy objeżdżali na takich rowerach ludzi na góralach i to z górnych półek. No ale oni robili na tych crossach po kilka- kilkanaście tysięcy kilometrów w sezonie.
Ba, miałem znajomego który w lekkim terenie na Wigry potrafił zajechać ludzi na góralach.
Kwestia rozjeżdżenia. Pewnie, że pewnych rzeczy się nie przeskoczy i w którymś momencie sprzęt staje się barierą ale nie przesadzajmy ;-)

Btw @Havoc jeśli nie przeszkadza Ci rower z Niemiec i tylko z tam realizowaną gwarancją to przejrzyj sobie modele Canyon'ów. Bardzo fajny stosunek ceny do jakości.


_________________
Obrazek

****

Posty: 1637
Dołączył(a): 28.06.2006
Offline
PostNapisane: 3 wrz 2012, 09:37 
Cytuj  
@Sobtainer - Nie Ciebie chcę przekonać a Havoka. Crossy też mają swoje przeznaczenie, jedna osoba woli objechać dziurę druga przeskoczyć. Generalnie chcę aby każdy jeździł jak najwydajniej. Stąd tak doradzam. Bo osobiście nie widzę sensu kupować sprzętu który przez 95% czasu będzie mnie ograniczał tylko dlatego że mam problem z ominięciem przeszkody i koniecznie muszę przez nią przejechać.
@Havok - ok, rozumiem chcesz coś terenowego. Jednak zakup fulla to dalej wyrzucenie kasy w błoto, oczywiście w tej cenie. Sobtainer pisał o Kellysie - ich model Beast kosztuje z katalogu 4300 pln. Siedziałem na tym - generalnie kołyska. Ponadto w tej kasie osprzęt będzie generalnie kiepski, porównywalny z tym co masz teraz. Lepszym wyjściem byłoby kupić zestaw rama+damper np Santa Cruz. Przekładasz co się da, co nie pasuje kupujesz nowe. Jeżeli zostanie coś kasy a sądzę że zostanie wtedy inwestujesz w napęd (moim zdaniem podstawa to korba na hollowtech 2.)

Podsumowując nie daj się wciągnąć w taniego fulla (tak 4.5k to tani full) bo tylko zmarnujesz pieniądze.

Drugie wyjście to zainwestować w kompletny napęd i zestaw widelec + damper do tego co teraz posiadasz.

@Yuurei - dzięki tobie odzyskuję wiarę w sens pisania w tym temacie. :D

****
Avatar użytkownika

Posty: 1313
Dołączył(a): 5.05.2008
Offline
PostNapisane: 3 wrz 2012, 10:14 
Cytuj  
Można to zrobić jeszcze inaczej - hardtail plus dobre balony (obecnie włożyłem na tył RaceKinga 2.2 po tym jak mój RR się przeciął i faktycznie ta opona świetnie tłumi nawet przy mocnym nabiciu), mostek i kierownica z carbonu plus dobre gripy (polecam gąbki Bontragera) i sztyca siodłowa z carbonu. To całkiem dobry zestaw tłumiący. Oczywiście to nie to samo co huśtawka ale daje radę jak najbardziej.


_________________
Obrazek

******

Posty: 3595
Dołączył(a): 5.02.2002
Offline
PostNapisane: 3 wrz 2012, 10:18 
Cytuj  
Zangetsukun napisał(a):
(...)
@Yuurei - dzięki tobie odzyskuję wiarę w sens pisania w tym temacie. :D

Ja niekoniecznie z jednej strony piszecie że tani full (w sumie 4k na rower dla zupełnego amatora to nie jest tanio) z drugiej, że da się radę objeżdżać ludzi na wigrach ;).
A na poważnie, składanie roweru chyba nie wchodzi w grę, nie mam narzędzi i doświadczenia w składaniu. Zapytam może inaczej, ile wg was trzeba wydać na "jako taki" full a ile na hardtrial? Weźcie jednak pod uwagę, że nie będę startować w zawodach a za 10k to wolę kupić moto ;)

****

Posty: 1637
Dołączył(a): 28.06.2006
Offline
PostNapisane: 3 wrz 2012, 10:25 
Cytuj  
Full koło 7k
HT - 4.5k
HT 29" - 5.5-6k
Ceny ofc katalogowe.

http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bik ... 163/49283/

To mogę załatwić za 4.5k w rozmiarze M.

Nie ma "jako takich" fulli. Albo zachowuje się jak trzeba albo masz kołyskę i się wkurwiasz.

***
Avatar użytkownika

Posty: 12796
Dołączył(a): 17.08.2005
Offline
PostNapisane: 3 wrz 2012, 10:54 
Cytuj  
Best to padło, osprzęt jest na poziomie JUBILATA :). Jest to idealny przykład jak można szybko i bezsensu stracić 4,5 klocka. Także zgadzam się że lepiej kupić konkretnego HT za 4,5k niż wytracać szmal na fulla za tą kasę. Kolejnym przykładem może być S-WORKS ENDURO najuboższy za 10k, który ma w osprzęcie ALIVIO, płacisz tylko za firmę i ramę, reszta to pożal się boże a nie osprzęt. A Santa Cruz to marka najwyższej klasy i również się z Tobą zgadzam w tym temacie.

Co do Crossa, no ja mam swoje zdanie na ten temat i go nie zmienię, ponieważ wiem jak mój rower się zachowywał w terenie i nikogo na to nie namówię. No chyba, że rzeczywiście mówicie o leśnych ścieżkach na których nic nie ma... ale wtedy jesteście mega ograniczeni i nie jesteście w stanie zjechać z takiej ścieżki nigdzie indziej bo Wam sprzęt na to nie pozwoli. Ograniczenia w jeździe w lesie = FAIL, takie jest moje zdanie.

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 3 wrz 2012, 10:56 
Cytuj  
ty nie przesadzasz troche sobciu?
jak cie tak czytam, to zastanawiam sie co ty bys biedny zrobil na rowerze w lesie 20 lat temu.

***
Avatar użytkownika

Posty: 12796
Dołączył(a): 17.08.2005
Offline
PostNapisane: 3 wrz 2012, 10:59 
Cytuj  
No akurat wydaje mi się, że nie przesadzam. Być może jest to spowodowane charakterem mojego lasu który potrafi być naprawdę ciekawy, a z tego co widzę wszyscy piszą z Warszawy w której chyba lasu rzeczywiście nie ma :)

Poza tym trzeba się naprawdę zastanowić, czy Cross da Ci pełną swobodę poruszania się w terenie. Da Ci? bo nie wydaje mi się i od tego założenia trzeba wyjść.

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1555 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 78  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.