Szamotula napisał(a):
Patrzysz na to ze starej strony i tyle.
Trochę na pewno.
Szamotula napisał(a):
MC, a tymbardziej Kara nigdy nie byly trudne(patrzac z perspektywy mechanik) jesli przyrownamy je z modern instancjami(hint: dlaczego ludzie ziewali jak dostali odgrzewanego Naxxa w wotlku? Bo juz go widzieli? Nie! Poprostu mechaniki byly 2 years old).
Zgadza się. Ale dla wielu (w tym dla mnie) było to pierwsze MMO. Gracze uczą się z czasem. To były czasy (MC) bez skomplikowanych Makr, gdzie połowa graczy tak naprawdę grać nie umiała, nie było deadly boss modów i innych tego typu rzeczy. A mimo to, Blizzard potrafił nie nerfować contentu tak ostro jak robi to teraz.
Szamotula napisał(a):
Malo tego - mala ilosc osob rajdujacych w vanilli nie byla spowodowana tym, ze content byl trudny, a poprostu niedostepny. W 99% trudnosc i dlugosc polegala na farmieniu resistance geara, zeby przebic sie chociazby przez trashe + mega imba system attumentow, czyli 'patrz jaka onyxia jest trudna - Jestes nowy, a chcesz rajdowac? No problemo, znajdz sobie tylko najpierw 4 osoby, aby zrobic LBRS, a potem caly rajd, zeby jeszcze dofarmic oczek i troche krwi. Boisz sie, ze nie znajdziesz tylu ludzi do pomocy? Napewno gildia do ktorej sie starasz zapewni Ci taka pomoc...oh wait oni maja na Ciebie wyjebane
Mogę być w tym osamotniony - Ale uważam, że najtrudniejszy content w grze powinien być dla ludzi którzy poświęcają się w jakiś sposób (nawet jeśli jest to czas) aby móc go w ogóle zrobić. I nie, sam bym teraz nie miał czasu na te wszystkie attumenty.
Szamotula napisał(a):
Wogle jak mozna twierdzic, ze instancja jest trudna, kiedy doslownie mozna bylo ja wyczyscic z polowa ludzi na statusie /afk?
Można, można. Ale powiedz szczerze, ile gildii je wtedy tak czyściło? Pamiętam to dziś jaki był Hype jak jacyś azjaci chyba pierwsi na świecie Onyxie położyli. Dzisiaj? Pfff, banał. Kiedyś? To było coś.
Szamotula napisał(a):
Kiedys byly blue i epicki, teraz sa epicki i lepsze epicki. Kolor przestal sie liczyc, a liczy sie ilvl - wszystko tak jak kiedys tylko w inne formie.
W tym także mogę być osamotniony, ale tęsknie za czasami kiedy widziałeś kogoś w full secie w Ironforge/Orgrimmar, i robiłeś mu screeny. Wolałem jak ludzie chodzili w pomieszanych blue, i wyglądali często kretyńsko. Ale ludzie, którzy byli najlepsi na serwerze mieli (wtedy jeszcze zajebiście) wyglądające sety. Był to niejaki prestiż, nagroda za osiągnięcia. Teraz tego nie ma. A IMO szkoda.
Szamotula napisał(a):
Nie jest tak, i nigdy tak nie bylo - cap jest po to, zeby nie zdobywac najlepszego gearu w tydzien(glownie chodzi o PvE. Nowy season arenowy zaczyna sie na rowno z nowym content patczem, przez co cap pozwala uniknac sytuacji gdzie ludzie farmia areny, dla chociazby weaponow, zeby pomoc sobie w progressie). Cap tez jest zalezny od naszego ratingu - gracz wybitny zgarnia srednio 3x tyle punktow co scrub w przeciagu tygodnia.
Jestem prawie pewny, chyba że w Wotlk/Catcie, gdy siedziałem ze znajomymi na Skypie a oni grali w WoWa - To porobili teamy, nabijali X (5? 10?) winów bez względu na ilość loseów w tygodniu aby dostać pointsy. Liczba loseów nie miała na to wpływu. Możliwe, że coś przekręciłem ale wątpie. Pozatym, czy od jakiegoś czasu nie idzie zebrać właśnie gearu do PVE poprzez PVP? Takiego specjalnie pod to zrobionego. To chyba był kolejny przykład casualizacji - Mogłeś poprzez PVP przygotować się na raidy.
Szamotula napisał(a):
Chwala im za to, ze odpuscili z tym chorym pomyslem. Wystarczylo ze przez caly dodatek meczyli sie zeby zbalansowac DK(graczom PvP pierwsze sezony wratha zostawily do konca zycia traume wlasnie przez DK). Swoja droga w tym dodatku wlasnie dodaja nowa klase - Monka.
To jest MMO. Jeżeli wprowadzają klasę z nową, oryginalną mechaniką - Zawsze będą problemy. W WoWa gra X milionów ludzi. Nie ma fizycznej opcji, aby w zamkniętym studiu w którym pracuje pareset osób (z czego tylko część nad tym właśnie balansem) wypuścić nie za silną/za słabą klasę. Ale czy to oznacza, że mają iść na łatwiznę? IMO nie. Obiecali Hero Classy w patchach. Nie wywiązali się. Dla mnie duży minus.
Szamotula napisał(a):
Nie powiem Ci, co sie dokladnie w MoP zmienia, ale slyszalem glownie pozytywne opinie.
Niby Blizzard, chce iść w kierunku Vanilia WoWa. Problem jest taki, że po wielu zmianach, które wprowadzili - Już na to IMO za późno. Ale zobaczymy. Wpadnę na miesiąc ze znajomymi jak zwykle. Będzie fajnie - Zostanę dłużej. Bo ja serio nie hateuje WoWa. Mam dobre wspomnienia z tą grą. Poprostu gra przestała mi się podobać, przez to co robi Blizzard - To nie płacę. Problemem są ludzie, którzy mimo tego że coś im się nie podoba - dalej pchają Blizzowi do kieszeni.