Xanth napisal:
Cytuj:
Ciezarowe. Nie ma w PoRD definicji "dostawcze". W ustawie o vat odpisowi podlegaja tez ciezarowe, a nie dostawcze. Czy auto jest ciezarowym, czy osobowym, decyduje to, jak zostalo zarejestrowane i dopuszczone do ruchu. Do niedawna w malych samochodach zarejestrowanych jako ciezarowe byla wymagana kratka oddzielajaca czesc bagazowa od osobowej, bez tej kratki auto ciezarowe ponizej 3.5t nie bylo dopuszczane do ruchu.
Bardzo mnie to zaciekawilo gdyz , "dostawczy" pojazd figuruje w Rozporzadzeniu Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej, co za tym idzie wszelkie pojazdy bedace podmiotem pomiarów natezen ruchu na skrzyzowaniach czy odcinkach miedzywezlowych klasyfikowane sa jako: Osobowe, Dostawcze, Ciezarowe Lekkie, Ciezarowe Ciezkie, Autobusy i Rower/Motocykl.
Taka definicja musi istniec, poniewaz pojazdy te sa brane pod uwage w pierwszej kolejnosci przy projektowaniu drog. Pojazdem ciezarowym ciezkim nazywamy TiRa z naczepa, natomiast dostawczym zwyklego Fiata Ducato lub Volkswagena Caddy z kratka i miejscem ladunkowym. Oczywiscie, na wszystko sa stosowne wzory i wymagana ladownosc.
A kres kratek w seicento przyszedl wraz z : "Pamiętajmy o różnicy pomiędzy poprzednimi przepisami a obecnymi. Na mocy "starej" ustawy samochód musiał mieć ładowność przekraczającą 500 kg co oznaczało, że równe pięćset nie wystarczało do zakwalifikowania pojazdu jako ciężarowy, natomiast na mocy nowej ustawy samochód musi mieć ładowność równą bądź większą niż wynika z podstawienia do prezentowanego wzoru. Wzór przedstawia się następująco:(art. 86 pkt. 3 ustawy o VAT)
DŁ = 357 kg + n x 68kg
Gdzie
DŁ - oznacza dopuszczalną ładowność
N - oznacza liczbę miejsc (siedzeń) łącznie z kierowcą"
Pozdrawiam