mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
**

Posty: 310
Dołączył(a): 27.06.2003
Offline
PostNapisane: 9 lut 2004, 10:59 
Cytuj  
Wczoraj po raz pierwszy próbowałem się bawić w Magic Bursty - przyznam że na pierwszy raz nie jest to najłatwiejsze, zwłaszcza dla RDM-a który równocześnie walczy, debuffuje, nukuje i healuje. W każdym razie ciekawe.

Mistrzowie-magowie ! macie jakieś doświadczenia w tym temacie ? Opłaca się polować na magic bursty ? odpowiedź nie jest dla mnie oczywista, bo spelle mają cast-time i delay-time, więc np. aby rzucić Fire na koniec skillchaina trzeba się chyba w ogóle wstrzymać z czarowaniem w czasie gdy planowany jest skillchain (żeby się nie okazało że tym jednym momencie kiedy potrzeba Fire wypada akurat delay-time, albo akurat rzuca się inny spell).

Poza tym zależnie od skill-chaina niektóre magic bursty wymagają elementala o niższym poziomie - np. wczoraj rzucałem Stone i Water, czyli nuki których już normalnie nie używam bo za słabe.
Wie ktoś czy to się w ogóle opłaca ? Tzn. czy bonus za magic burst jest tak duży, że taki Stone - normalnie b. słaby - daje silny dmg ?

*
Avatar użytkownika

Posty: 6418
Dołączył(a): 20.11.2001
Offline
PostNapisane: 9 lut 2004, 13:28 
Cytuj  
Oplaca sie czekac na Skillchain. Dmg x2 dla mnie lub wiecej z elemental seal ^^.

Staraj sie ustawic w party taki uklad aby skillchain trafial w najnizszy elemental def mobka. Jezeli w party jest WHM/BLM tez niech brustuje - oplaca sie - zwlaszcza przy mobkach o duzym DEF taki brust robiony przez 3 magow to polowa lub 1/3 HP mobka dla lvl 30 :grin: w polaczeniu z Renkei oczywiscie.
pozatym nie nukuj raczej mobka - jako RDM mamy niski dmg w porownaniu do BLM i malo MP ktore jest potrzebne do innych celow, chyba ze w party jest 2 x RDM - wtedy jeden zostaje nukerem drugi healer / debuffer jak jestes sam to tylko debyffy i ew brusty - tak wynika z mojego doswiadczenia - no i nietety bedac samemu w party lepiej jest siedzic na dupie z tylca - masz dodtatkowy rest time po debuffach i po regen na tanka :sad:


_________________
Ruttar Stonegrip @ IX Kohorta @ Moogle

****

Posty: 1497
Dołączył(a): 25.11.2003
Offline
PostNapisane: 9 lut 2004, 13:32 
Cytuj  
Taki przyklad z forum paladina:

Tachi: Enpi hits for 120.

Seraph Blade hits for 107.

Distortion! The <t> takes 87 points of damage.

Ramci casts WaterII >> Magic Burst hits for 178.

Chiyio casts Freeze >> Magic Burst hits for 1221.


_________________
Obrazek

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2018
Dołączył(a): 16.11.2001
Offline
PostNapisane: 9 lut 2004, 13:45 
Cytuj  
hmmmmmmmmm.
freez to ancient magic wiec z zalozenia zadaje w okolicach 1000dmg.
magic burst nie podwaja obrazen, zwieksza je o jakies 10-20%.
ale tak czy inaczej oplaca sie burstowac, bo to zawsze wiecej dmg.

juz.

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: krzyk dnia 2004-02-09 13:46 ]</font>

**

Posty: 310
Dołączył(a): 27.06.2003
Offline
PostNapisane: 9 lut 2004, 16:40 
Cytuj  
Hmm, 10-20% to nie jest jakoś ekstremalnie dużo - chociaż to co podał Xav o water, to mi wygląda na sporo więcej niż + 10-20%
[edit:] ok, już widzę... drobna różnica WaterII :smile:

Scorpio -> widzę Scorpio że docelowy model "działalności" RDMa na wyższych levelach sporo różni się od tego co ja robię.
Zastanawia mnie z czego wynika różnica efektywności RDM vs BLM ? (pomijając ilość MP) do tej pory wydawało mi się że używając itemów +INT różnica w tym atrybucie nie jest taka duża... jak to jest z tymi elementalami?

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Brutallus dnia 2004-02-09 16:48 ]</font>

*
Avatar użytkownika

Posty: 6418
Dołączył(a): 20.11.2001
Offline
PostNapisane: 9 lut 2004, 17:10 
Cytuj  
Cytuj:
2004-02-09 16:40, Brutallus napisał:
Hmm, 10-20% to nie jest jakoś ekstremalnie dużo - chociaż to co podał Xav o water, to mi wygląda na sporo więcej niż + 10-20%
[edit:] ok, już widzę... drobna różnica WaterII :smile:

Scorpio -> widzę Scorpio że docelowy model "działalności" RDMa na wyższych levelach sporo różni się od tego co ja robię.
Zastanawia mnie z czego wynika różnica efektywności RDM vs BLM ? (pomijając ilość MP) do tej pory wydawało mi się że używając itemów +INT różnica w tym atrybucie nie jest taka duża... jak to jest z tymi elementalami?

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Brutallus dnia 2004-02-09 16:48 ]</font>

Roznica polega na DEF mobka IT i twojego skilla elemental magic oraz ilosc int tez, zwroc prosze uwage ze inni magowie zaprzestaja uzywania zaklec klasy enfeble na monsterkach - poprostu maja za niski skill nawet z capem oraz odporonosc mobka na zaklecia tego typu uzyte przez RDM jest mniejsza i czesto czas trwania dluzszy.
Z moich obserwacji wynika ze :
Dia pada bardzo szybko
Paralyze dosc szybko
Blind srednio szybko
Slow dobrze trzyma
Gravity slabo albo srednio
Tak wiec w ciagu walki czasem zdaza sie poprawiac debuffy - czasem nawet 3 razy jak jest niski poziom dmg w party
Dia i BIO sie nie stackuja niestety wiec jak masz przewage mele nad magic dmg uzywaj dia, jedynym rozsadnym zastosowaniem BIO imo to wtedy kiedy 10% zmniejszenia dmg jaki zadaje mobek ma sens jesli mobek bije bardzo mocno
i potem upewnij sie ze BLM rozumie ze ma nie uzywac / uzywac BIO bo DIA 2 kosztuje prawie 60 MP wiec poprawianie dia 2 nie wchodzi w rachube raczej przy glupim BLM

Niestety w miare postepu czasu nie tylko zaklecia sie robia drozsze ale i monsterki odporniejsze i zaczyna miec znaczenia CAP w danym skillu.

Nie zapominaj o efekcie jaki daje dobre zarylko, + mp + int / mnd, + str/agi zalezy jaka role masz tak dzialasz. I nie zdziw sie jesli okaze sie ze sie namachasz mieczem a nie trafisz ani monsterka >> GRAVITY obniza evasion mobka


_________________
Ruttar Stonegrip @ IX Kohorta @ Moogle

**
Avatar użytkownika

Posty: 7136
Dołączył(a): 24.11.2003
Offline
PostNapisane: 10 lut 2004, 09:30 
Cytuj  
EE Dia i Bio stackują się pytaęśę paru doświadczonych magów.

*
Avatar użytkownika

Posty: 6418
Dołączył(a): 20.11.2001
Offline
PostNapisane: 10 lut 2004, 10:40 
Cytuj  
Nie stackuja sie :sad:
zlap worthless - uzyj dia i zobacz jak dziala, potem uzyj bio i zobacz kiedy bedzie info ze bio wear off i czy masz dia wear off
Sek w tym ze kazdy "doswiadczony" mowi co innego :sad:(

**

Posty: 310
Dołączył(a): 27.06.2003
Offline
PostNapisane: 10 lut 2004, 21:29 
Cytuj  
Sto, dzięki za info. Hmm faktycznie sporo rzeczy decyduje o sprawności RDMa względem BLMa.

*

Posty: 64
Dołączył(a): 8.12.2003
Offline
PostNapisane: 29 mar 2004, 14:28 
Cytuj  
mooj rekord MB z Water2 to okolo 270 pkt of DMG :smile:.. chociaz na poczatku wydawalo mi sie ze MB bedzie zadawal znacznie wiecej obrazen ;>

*
Avatar użytkownika

Posty: 6418
Dołączył(a): 20.11.2001
Offline
PostNapisane: 29 mar 2004, 14:36 
Cytuj  
Congratz masakra. Moj rekord jak dotad dotyczy MB blizzard I w qufim i wynosi 109 dmg na pugilu.

Ten schemat dziala w 100%.
Dmg z thunder bez Frost = 50
Dmg z Thunder po frost = 90-100
Dmg z blizzard po Thunder = 70-80
Dmg z blizzard po np uzyciu przez innego maga badz ninje ice = 30-40


_________________
Ruttar Stonegrip @ IX Kohorta @ Moogle

******
Avatar użytkownika

Posty: 3980
Dołączył(a): 8.03.2004
Offline
PostNapisane: 15 kwi 2004, 17:50 
Cytuj  
Jako ze ostatnio dosc czesto MBurstuje (swietna sprawa) to mam kilka znosnych uwag, ktorych nie przytoczyliscie a ktore sa dosc wazne :smile:))

1. Najczesciej przed skillchainem czesto podaja ile maja TP, wowczas warto przygotowac mobka do przyjecia wiekszej ilosci dmg z MB :smile:) Co to oznacza ?? Ano to, ze warto przedtem rzucic czar zgodnie z tendencja:
Water->Fire->Ice->Wind->Earth->Thunder->Water
czyli jesli mamy SC-> Distortion a MB Ice/Water to jesli zamierzamy rzucic Water to przed tym warto mobkowi zaaplikowc czar Fire, co przy MB doda srednio 10%dmg wiecej :smile:) (sprawdzone !)

2. rzucanie czarow wystarczy robic w momencie wizualizacji Skillchaina (do II wlacznie) w przypadku dosc duzego cast-delay trzeba rzucictrzoszeczke wczesniej, nie moglem tego sprzwdzic, jeszcze nie mam takich czarow :smile:)

3. po MB warto rowniez pamietac o tym aby rzucic dalszy czar z lanczuszka przedstawionego w 1pkt. (w naszym przypadku -> Thunder :smile:)

4. Tak jak juz ktos napisal najlepiej ustawiac MB pod weakness mobka w naszym przypadku swietnie sprawdza sie na Orc'ach :smile:)

5. Warto rowniez zwrocic uwage na mozliwosci posiadania czaru, np. jesli nasz najlepszy czar jest Water II z puli czarow II to warto na niego stawiac w skillchainach :smile:) Aczkolwiek z tym to roznie, choc w moim przypadku w Crawler Nest z Crawlerami zadawalo to wieksze obrazenia anizeli w przypadku wykorzystania weakness mobka :smile:)

Tyle odnosnie moich jeszcze uwag, co prawda roznie sie gra z rozna druzyna ale ogolnie to MB jest naprawde super imho zawsze warto z niego skorzystac jesli tylko mozna :smile:)

_________________
!!! Only The Games let us free from tiresome Reality !!!
FF11 -> Bodziu - BLM 35 / WHM 20 (for now :wink:
* fishing 14, smithing 3, cooking 2 *

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Bodziu dnia 2004-04-15 18:51 ]</font>

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.