Tips and trix!
Tankowanie
1. Podstawowa zasada tankowania Vaela to tank z najwyższym weapon dps idzie pierwszy ( mt 1 z bronia 63 dps, mt 2 z bronia 52 dps itp)
2. Shield Wall zawsze po Burning Adrenaline, zaraz po. Nie przed, w trakcie czy pod koniec. Zwsze sekunde o tym jak tank dostaje komunikat.
3. Jesli zly tank przejmuje aggro, zawsze jest cos zlego z 'kolejka tankow'', jesli sie zdarza - wszyscy pozostali wstrzymuja sie od zuzywania aggro (autoattack, lolz.)
4. Wszyscy stoja 10 ft od MT, cleave Vaela przechodzace na kolejnych tankow w kolejce skutecznie niweczy plany.
U nas wygląda to tak :
Cytuj:
MT1 stands east of Vael, MT2-5 stands behind the front leg. When MT1 gets burning adrenaline, MT2 moves so he stands adjacent to MT1, he should stand so the breath doesnt hit, but the cleave should hit.
Tank sequense
Cytuj:
MT1: Starts the encounter, spams sunder armor and heroic strike. After five seconds MT1 yells for everyone to assist (dont be slow on the call)
MT2: Starts the encounter in defensive stance does 5 sunder armor, then starts starts spamming heroic strike and sunder armor. When vael goes below 20%, spams execute and sunder armor
MT3: Starts the encounter in defensive stance and spams sunder armor. Five seconds after MT1 dies, spams sunder armor and heroic strike.
MT4: Starts the encounter in battle stance with salvation, using mortal strike and execute, when MT2 gets burning adrenaline, removes salvation and spams execute.
MT5: Stars the encounter in battle stance, with salvation, using mortal strike and execute. When MT3 gets BA, removes salvation
Nuking/DPZZ:
1. W zasadzie podstawa to kontrola aggro i sprzet. Nie ma sensu bawic sie w tranlacje polecen RL z " And now my cute puppets, all fire resist gear you got mode ON" w " Hmm, If you put less Fire resist gear you get better position on Damage Meter" - to sie niestety zdarza, i to czesto kiedy macie juz wszystko na farmie.
2. Odopowiednie uzycie BA - czyli pierwsze idziesz do Safe Spota a potem odpalasz Forstbolt czy costam.
Healz
1. Podstawa to dobre rozplanowanie leczenia - u nas przewaznie wyglada to tak - druid/paladyn do grupy hunterów/warlocków/dps warriorów, priest do magów rogue(i rouge).
Na MT(s, wszystkich w kolejce do tankowania) - 3 priestów, 2 druidów, wszyscy paladyni supportuja - przy czym priesci i druidzi koncentruja sie na MT aktualnie posiadajacym Aggro - Paladyni na całej reszcie
2. Podstawowy błąd numer 1 to brak uwagi healerów podczas przechodzeia aggro - PW:S, wszystkie mozliwe HoTy i some lovin, inaczej tank zejdzie (podczas przejscia dostaje cleave, itepe)
3. Brak Hotów i PW's doprowadza do "tank spiking" czyli zdrowia tanka drgajacego z ogromną amplitudą -po tym poznaje się źle dobrany plan leczenia. Jeśli odpowiednio doswiadczeni healerzy są na MT - HP trzyma się w miejscu a po kazdy cricie Vaela widać PW:S i natychmiastowe HoT'y.
4. Brak komunikacji pomiedzy healerami - grunt to do leczenia MT przypisac ludzi ktorzy robili to razem 1847 razy - i wiedza czego mozna oczekiwac od innych healerow - banalne, a jednak cholernie wazne.
5. przygotowacbackupy jesli MT healerzy dostana pierwsze BA's - co sie zdarza czesto i w wyniku chaosy nastepuje piekny Wipe
1. dzialanie BA kontroluje sie prawidlowymi safe spotami (LoS and all that), i obowiazkowym backupem MT healerow
2. Przerwy pomiedzy WIPE'ami to najgorsze co mozna zrobic.
3. Fajnie jest posiadac jedna osobe ktora bedzie kontrolowac Aury Paladynow -kiedy jeden padnie przesunie kolejnego do MT i bedzie zwracac uwage na osoby z tendencja do overaggro - i uzywac do tego /w nie /ra czy tS'a - osoba ktora ma dobre kontakty z grupa i niezbyt porywczy charakter jest wymarzona do tej roli wiec ludzie nie robia, omg, raidleader helper is fkin whinning at me.
4. Jesli macie problem z BA na halerów, skontrolujcie DPS - zapewne sie ociagaja. Healerzy inni niz MT powinni wstrzymac sie z leczeniem swoich grup do czasu Assist Call
/BWL weteran/ka.