mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
**

Posty: 232
Dołączył(a): 13.11.2004
Offline
PostNapisane: 18 lis 2004, 09:34 
Cytuj  
Witam, wlasnie wczoraj w nocy dociagnalem do konca WoW'a bete i pierwszy raz moglem spedzic chwile (2h) w Swiecie Warcraft'a.
Do samej gry podchodzilem z olbrzymim entuzjazjem, po prostu nie bralem pod uwage mozliwosci, ze moze mi sie nie spodobac. Tak pozytywne nastawianie prawie nigdy nie konczy sie u mnie zmiana pogladow, zwlaszcza gdy jest rok 2004, a Blizzard to porzadna fima, a jednak...
1. Pingi, polowa serverow byla wyswietlana na zielono i miala okreslnik LOW, jednakze wchodzac na nie te "zielone" pingi, majace oznaczac niskie i dobre ms okazywaly sie zawierac w przedzialach 400-500. Co prawda, gralo sie dobrze (po za paroma reconnectami i jednym olbrzymim lagiem), ale taka duza liczba napewno sklonnila by mnie jednak do poczekania na wersje EU.
2. Pierwszy powazniejszy grymas pojawil sie na mojej twarzy przy okreslaniu wygladu mojego bohatera. Tak znikome i bardzo podobne do siebie rodzaje twarzy, brak wyboru sylwetki, cala roznica sprowadzala sie tylko do koloru skory, "liczby" wlosow i rodzaju fryzury. Praktycznie jak dla mnie kazda postac to byla ta sama "osoba" inaczej uczesana lub zafarbowana.
Bylem dzielny, pelen nadziei, ze i tak bedzie dobrze i brnalem dalej..
3. Zrobilem swoj pierwszy level i tu juz sie powaznie zdenerowalem, kiedy zobaczylem ze bez mojej ingerencji, punktyt do statystyk bazowych zostaja przydzielone same wedle schematu dla okreslonej rasy i profesji.
Malo urozmaicony wizerunek zewnetrzny postaci powoli nabieral tonu bardziej ironicznego, ktory mial wskazywac na to, ze postacie beda takie same ze statystyk jak i z wygladu.
4. Skille, nie wiem, jeszcze nie mialem mozliwosci dojsc do wyzszych levelow, ale boje sie ze nie bedzie tak jak liczylem ze bedzie, tzn. ze co level pojawiaja sie jakies pkt ktore mozna przydzielac do rankow skilli. Z tego co widze niestety wydaje mi sie, ze liczba skilli nie jest ograniczona "intelektualnie" przez postac, tylko od znalezionego zlota. Czyli prawdopodobnie (czego sie bardzo obawiam), wraz z levelami da sie windowac wszystkie dostepne dla profesji skille na ranki ktore sa maksymalne dla danego levelu, co jest ograniczone tylko dostepnymi funduszami.
Blagam, napiszcie ze tak nie jest i trzeba z jednych skilli rezygnowac, jesli chce sie rozwijac inne.

Reasumujac caly temat, z tego co widze, postacie beda sie roznic od siebie tylko drzewkiem talentow, pod kazdym innym wzgledem beda prawie identyczne (nie licze eq ktore zawsze sie da zdobyc, jak nie samemu, to za pieniadze irl). System rozwoju postaci, ktory zawsze najbardziej mnie pociagal w rpg, nie nadaje w WoW indywidualnosci, postac nie moze byc wyjatkowa i unikalna, jest po prostu tak jakby backupem swojego prototypu rasowo-profesyjnego. Nie bede mogl "wypiescic" swojej postaci i tak przekombinowac, aby inni w przyszlsoci mogli mowic, jak ta postac jest doskonale przemyslana -> a to jest wazniejsze niz piekna grafika, to jest dusza kazdegj gry fantasy.
To czego boje sie najbardziej to po 2-3 miesiacach istnienia gry obraz latajaych 60cio levelowcow, ktorzy sa prawie tacy sami nie tylko z wygladu, ale rowniez z bazowek, eq, skilli, a po pewnym czasie rowniez talentow..
Nie wiem, moze jestem juz "koneserem" w swiecie gier i stad ta moja wybrednosc, a moze (z czego bym bardzo sie cieszyl) te 2h gry daly mi bledny obraz (bo moze inaczej jest na wyzszych levelach).
Bardzo prosze o odpowiedzi, ewentualne sprostowania i Wasze wrazenia.

P.S.
Byc moze posle to rowniez na oficjalnym forum Blizzarda, ale to jak sie okaze, ze jest tak jak napisalem.

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 18 lis 2004, 09:43 
Cytuj  
o boże astatus ale głupoty wypisujesz:
1. pingi - ja mam cały czas ~200-300ms - sprawdz swoje ISP, podczas gdy jest lag serverowy na 13 to mam ping ~100ms
2. tak jak w innych mmo nie licząc sims online
3. tak jak w większości innych nowych mmo - postacie nie są takie same z wyglądu bo na wyższych levelach ubierają się w całkiem co innego i używają innej broni
4. skille tylko kupujesz za cash dostęp do nich otwiera się wraz z levelem, nie kupisz skilla wcześniej, póxniej jak najbardziej, nie kupisz skilli z innych profesji nigdy

Postacie się różnią: wyglądem, drzewkiem talentów, statystykami podstwowymi, skillami, armorem, weaponem. Wspólne cechy: wszystkie postacie grają w tym samym świecie. Nie da się porównać w żaden sposób priesta lvl20 i warriora lvl.
To że postać nie będzie unikalna to dosyć prawdopodobne. Chociaż na pewno nie będzie sytuacji takiej jak w FFXI gdzie wszyscy paladyni na 50lvl noszą identyczny armor, używają tego samego miecza, jedzą to same żarcie, mają praktycznie identyczne statystyki. W WoWie na szczęście jest cała masa itemków która pozwoli bardziej zindywizualizować postać. Nie jest to AO gdzie spotkanie swojego clona jest równie prawdopodobne jak wygrana w totku, ale na pewno dużo lepiej niż FFXI.

******
Avatar użytkownika

Posty: 3420
Dołączył(a): 1.02.2002
Offline
PostNapisane: 18 lis 2004, 09:56 
Cytuj  
Heh te okreslniki jak to ujales nie pokazuja pingow a populacje, co zreszta tam pisze...


_________________
"Ja się nie znam, ale chętnie się wypowiem" - Stanisław Tym

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2018
Dołączył(a): 16.11.2001
Offline
PostNapisane: 18 lis 2004, 10:13 
Cytuj  
No ja sie zgadzam z Astem w kilku kwestiach.
Customizacja postaci do najbogatszych nie nalezy (ale jak wiemy ogranicza to gfx lag).
Kwestia rozwiazania skilli i statow tez jest dyskusyjna. Lubie jak mam mozliwosc modyfikacji moich statystyk (oczywiscie konczy sie to zawsze tak ze sa lepsze lub gorsze templaty dla owych z ktorych wszyscy korzystaja - mimo to taki uklad daje czlowiekowi poczucie wiekszej kontroli nad swoja postacia). Wow ma uboga mozliwosc modyfikacji (dopiero na 10+ zaczynamy zbierac talenty ktore w znaczny sposob modyfikuja postaci na wysokich lewelach.
W sumie w wowie jest misz masz roznych styli rozwoju postaci, natomiast jedno jest pewne statsowi koksiarze i starzy macro`erzy nie znajda zbyt wiele dla siebie :>

juz.

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 18 lis 2004, 10:32 
Cytuj  
zresztą każdy patrzy na coś innego.
Np. dla mnie customizacja czy ilość emotikonów w grze to rzecz prawie że zbędna. Co do samodzielnego budowania statystyk to czas się chyba przyzwyczaić - większość dzisiejszych mmo nie daje takich możliwości (SWG, FFXI, Horizons, EQ2). Jedyny mmorpg w którym w pełni się nad tym panowało to AO (i były płacze, że moja postać jest do bani bo ktoś źle rozdzielił punkty). Może to taki ukłon w stronę młodszych graczy stąd upraszczenie gry.
Itemków jest ilościowo dosyc sporo, na pewno więcej niż w FFXI czy SWG (gdzie praktycznie każdy biega w jednym rodzaju armoru), nie wiem jak w EQ2. Więc WoW wybija się i tak ponad przeciętną.
Pingi to hardware - ja nie narzekam, gra mi się bardzo dobrze.

*
Avatar użytkownika

Posty: 6418
Dołączył(a): 20.11.2001
Offline
PostNapisane: 18 lis 2004, 10:45 
Cytuj  
Zrobiłem lv 3,5 Druida Dark Efla i nie stwierdziłem jakis giga lagow, a grałem na serwie nr 13 gdzie population był high.

Wyglad postaci :
Z tego co zauważyłem wygląd sie zmienia po kazdym ubraniu nowego ekwipunku, a wyglad typu kolor wlosow, typ zarostu, typ wlosow to tak naprawde wylacznie dla ciebie jest, sylwetki praktycznie zawsze sa podobne. Prawdopodobnie bedzie jakis optymalny typ armorka na lv 60 dla danej profesji stad wszyscy beda wygladac podobnie ale jest nie do przeskoczenia w kazdym mmorpg, poprostu nikt nie bedzie nosil np ozdobnej koszuli o kiepskich statystykach do PVP czy PVE po to tylko aby miec fajny wyglad dla oka. Tak jest w UO, gdzie pomimo tego że sa rózne kolorki armorkow to i tak kazdy biega w tym samym praktycznie a ruznice wynikaja z roznych statystyk ktore sa losowe przy crafcie, tak to wyglada w FF-ie gdzie jest jakis optymalny tym zbroi na danym lvl i np RDM może do farmowania biegac na golasa to juz dla PLD czy dla BLM nie ma takiej opcji za abrdzo, a typow armorkow Marti to jest od chuja, tylko tak jak pisałem wczesniej nie zobaczysz PLD w party w scorpionie lub w asalut jerkin bo to nie ten "optymalny" zestaw

Tree of skills/talents :
No skille sa byly i zawsze beda te same dla daenj profesji niezlaeznie od rasy, wygladu czy lvl. Dane umiejtnosci jakos trzeba zaimplemnetowac do gry, w innych mmorpg kupuje sie np czary, skladniki i inne duperele tu trzeba placic za skill, no jakos to musi byc ograniczone, i musi wymuszac obieg kasy oraz ograniczac np do wybierania okresonych typow monsterkow dla kasy. Telenty, no tu juz moze byc wieksza roznorodnosc ale dalej kazdy bedzie dazyl do jakiegos optimum ustalonego i zaleznego od danego typu profesji wiec koniec koncow bedzie tak samo to ustwione dla wiekoszci profesji.
Dochodza ci specjalne zdolnosci danej rasy np dodge dark elfow, gunner skill dwarfow itd. stad pewnie wiecej bedzie dwarfow z gunami niz z lukami :)

Reszta jest tak naprawde bardzo podobna jak w innych mmropg, w zasadzie jest to jakis standard, mnie ciekawi natomiast cos innego, dosc latwo sie lvluje z tego co widze po tych 3 lvl ;) questy choc nie wiem jak by nie byly trudne i skomplikowane ta sa do zrobienia w koncu, a w sumie to sa dosc gupie :P i zapewne w koncu sie znudza :P, pvp jak by nie bylo miodne to ilosc czasu jaki trzeba bedzie posiwecic na farmowanie kasy do napraw sprzetu/kupna potow itd bedzie coraz wieksza wraz z posiadaniem coraz lepszego sprzetu wiec moze sie znudzic, tak na oko oceniam ze po 6 miesiacach grania w WoW nie bedzie co robic dalej bo crafty beda rozwianiete na max, lvl max, i pewnie wiekszosc uber itemkow, bedzie mozna tylko grac na innym serwie i katowac nooby :P + PvP

Tak czy inaczej byc może kupie ta gre bo spodobała mi sie ta prostota właśnie, sądze że może to być miły wypoczynek przy kompie :)


_________________
Ruttar Stonegrip @ IX Kohorta @ Moogle

***
Avatar użytkownika

Posty: 10599
Dołączył(a): 26.02.2002
Offline
PostNapisane: 18 lis 2004, 10:53 
Cytuj  
Latwo sie lvluje i questuje do 20 levelu. Pozniej dopiero zaczyna sie prawdziwa z tym zabawa ;) i schody ;) szczegolnie na terenach open pvp :P
A co do znudzenia questami.. wiesz... 5k+ (nie mam pojecia ile ich dokladnie jest) questow to wcale nie jest malo ;)

X.


_________________
http://zaginiony.net

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 18 lis 2004, 10:58 
Cytuj  
Gra wydaje się prosta na początku, wraz z levelem komplikacja rośnie.
Elite questy są bardzo trudne i bardzo długie, wymagające zgranego dobrze dobranego party.
Leveluje się dużo wolniej, normalne questy które można zrobić solo - tak jak napisał Xanth, trzeba mieć oczy naokoło głowy.

*
Avatar użytkownika

Posty: 6418
Dołączył(a): 20.11.2001
Offline
PostNapisane: 18 lis 2004, 11:07 
Cytuj  
Dajcie przyklad jakiego elite questu, na czym polega, opis itd.

A kto powiedzial ze bede gral na open PvP serwie gdzie jakis patafian z USA kilka o kilka/kilkanascie lvl wiekszy bedzie sobie oderagowyal swoje niepowodzenia w walkach z rownorzednym przeciwnikiem


_________________
Ruttar Stonegrip @ IX Kohorta @ Moogle

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 18 lis 2004, 11:20 
Cytuj  
Elite to oznaczenie questów w niektórych lokacjach. Questy są tam różne, najczęściej jest kilka-kilkanaście questów w takiej lokacji.
Miejsce to oddzielna zona (ale zonowanie to 2-3s) - na styl dungeonu. Większość mobów (90-100%) tam to bossy (mają mordy z taką otoczką).
Oprócz mobów-bossów, są jeszcze bossy-bossy ;)
Drop jest tam extra, bardzo często wypada jakis rare itemek i sporo kasiory.
Z tym, że np. Wailing Caverns to dungeon który się przechodzi w kilka bitych godzin, szwendając się po tym labiryncie, killując itp.

tutaj masz spis questów w Wailing Caverns:
http://www.thottbot.com/?f=q&title=&obj ... ol=&maxol=

*
Avatar użytkownika

Posty: 6418
Dołączył(a): 20.11.2001
Offline
PostNapisane: 18 lis 2004, 11:28 
Cytuj  
No przejrzałem te elite questy i ... czym one roznia sie od normalnego questu ktory dostalem na dzien dobry poza lvl mobow i trudnoscia samego dungeonu ? Dalej jest przynies mi 2 skorek, bransoletek, mieska czy innego badziewie tyle i tyle a dostaniesz to i to ...


_________________
Ruttar Stonegrip @ IX Kohorta @ Moogle

*****

Posty: 2199
Dołączył(a): 3.07.2002
Offline
PostNapisane: 18 lis 2004, 11:29 
Cytuj  
Scorpio - no wlasnie na podstawie mojego idealnego mmorpg - DAOC - mozna pokazac, ze nie kazdy np. warrior ma takie same skille. Oczywiscie, czesc maja wspolnych, ale jest kilka mozliwosci drog wybierania skilli. I nie mow mi, ze to robia tutaj talenty, bo akurat w daocu za cos takiego odpowiadaja Realm Abilities.

Jak na razie dla mnie WOW wyglada na wlasnie 3-5 miesiecy grania, pozniej bedzie nuda wielka. I to bez znaczenia czy pve czy pvp serwer, bo jak na razie mozna tylko i wylacznie po prostu robic sobie raidy na inna lokacje z przeciwnego alliance. Nie ma zamkow twierdz... chociazby okupywania miast :( Jakos mi to na razie wyglada miernie. Widze oczywiscie potencjal - honour kills czy jak to sie nazywa - byc moze kiedys za to bedzie sie dostawac pkty ktore bedzie mozna wydac na skille umiejetnosci. No ale zobaczymy jak wow bedize wygladac za jakies 3 miesiace.


_________________
Nie mam pomyslu na signature

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2018
Dołączył(a): 16.11.2001
Offline
PostNapisane: 18 lis 2004, 11:30 
Cytuj  
Przedwczoraj pobilem swoj rekord w WC :P 1,5h i zrobienie glownego questa :> (Naralex awakening) :P

juz.

***

Posty: 967
Dołączył(a): 9.05.2003
Offline
PostNapisane: 18 lis 2004, 11:35 
Cytuj  
Ahhh Wailing Caves ... bosz mnie ta nazwa przesladuje od bety EQ2 :) Tam polowe swojego zycia siedzialem w WC :) .. Jak uslyszalem nazwe WC w wow to myslalem ze mnie szlak trafi , ale o dziwo jak udalo mi sie w koncu dobic do lv 20 i zebrac calkiem dobra ekipe to okazalo sie ze po 4h biegania po WC i wykonywania questow + event nie nudzilem sie nawet przez 5 min .. Hmm nie poprawka nudzilem sie 5-7 min bo jakos tak udalo mi sie umzec i czekalem na res :)

*
Avatar użytkownika

Posty: 6418
Dołączył(a): 20.11.2001
Offline
PostNapisane: 18 lis 2004, 11:36 
Cytuj  
lutus napisał(a):
Scorpio - no wlasnie na podstawie mojego idealnego mmorpg - DAOC - mozna pokazac, ze nie kazdy np. warrior ma takie same skille. Oczywiscie, czesc maja wspolnych, ale jest kilka mozliwosci drog wybierania skilli. I nie mow mi, ze to robia tutaj talenty, bo akurat w daocu za cos takiego odpowiadaja Realm Abilities.

Jak na razie dla mnie WOW wyglada na wlasnie 3-5 miesiecy grania, pozniej bedzie nuda wielka. I to bez znaczenia czy pve czy pvp serwer, bo jak na razie mozna tylko i wylacznie po prostu robic sobie raidy na inna lokacje z przeciwnego alliance. Nie ma zamkow twierdz... chociazby okupywania miast :( Jakos mi to na razie wyglada miernie. Widze oczywiscie potencjal - honour kills czy jak to sie nazywa - byc moze kiedys za to bedzie sie dostawac pkty ktore bedzie mozna wydac na skille umiejetnosci. No ale zobaczymy jak wow bedize wygladac za jakies 3 miesiace.


Ilość skilli i ich lvl zalezy od gotowki ktora masz i lvl jaki masz z tego co wiedze w WoW, są standardowe skille dostępne droga questów lub kupna u trenera, jedna róznica pomiedzy orkiem wariorem a orkiem wariorem np na lv 20 poza sprzetem przy full wykupionych skillach i umiejtnosciach / czarach whatever to są własnie talenty które mozna róznie rozłozyć

Co do czasu grywalnosci to jestesmy zgodni, krzyku zrobi w 2 miesice lv 58 a inni w 6 miesiecy :)


_________________
Ruttar Stonegrip @ IX Kohorta @ Moogle

***
Avatar użytkownika

Posty: 10599
Dołączył(a): 26.02.2002
Offline
PostNapisane: 18 lis 2004, 11:39 
Cytuj  
Scorpio, czy "normalne" questy dla ciebie, to zabijanie mobow czy inne? Bo mozesz wierzyc, lub nie, ale questow na zabijanie to moze 1/3 wszystkich questow w WoW. Poczytaj sobie topic "questy", masz tam kilka probek czegos innego niz "search and kill".
Jest duzo questow polegajacych na znalezieniu jakiejs skrzynki i odniesieniu zawartosci zleceniodawcy, duzo jest tez questow eskortujacych (hehe, z tymi questami to dopiero potrafi byc gimnastyka), nie mowiac juz o questach typu "speak and delivery" ;)
Pozatym wiekszosc questow to serie ukladajace sie w spojna calosc i ladna historie :)

X.


_________________
http://zaginiony.net


Ostatnio edytowano 18 lis 2004, 11:40 przez Xanth, łącznie edytowano 1 raz
***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 18 lis 2004, 11:40 
Cytuj  
Scorpio a jakie questy byś sobie życzył?
Elite questy oznacza, że są dla grupy i solo zrobisz to w momencie jak będziesz za duży na nagrodę
Epic - dla raidu

Przyjrzyj się questom w FFXI ;)

*
Avatar użytkownika

Posty: 6418
Dołączył(a): 20.11.2001
Offline
PostNapisane: 18 lis 2004, 11:45 
Cytuj  
Mark24 napisał(a):
Przyjrzyj się questom w FFXI ;)


Przyjrzałem sie .... i jaki wniosek mam wyciagnać ?


_________________
Ruttar Stonegrip @ IX Kohorta @ Moogle

*
Avatar użytkownika

Posty: 6418
Dołączył(a): 20.11.2001
Offline
PostNapisane: 18 lis 2004, 11:50 
Cytuj  
Xanth napisał(a):
Scorpio, czy "normalne" questy dla ciebie, to zabijanie mobow czy inne? Bo mozesz wierzyc, lub nie, ale questow na zabijanie to moze 1/3 wszystkich questow w WoW. Poczytaj sobie topic "questy", masz tam kilka probek czegos innego niz "search and kill".
Jest duzo questow polegajacych na znalezieniu jakiejs skrzynki i odniesieniu zawartosci zleceniodawcy, duzo jest tez questow eskortujacych (hehe, z tymi questami to dopiero potrafi byc gimnastyka), nie mowiac juz o questach typu "speak and delivery" ;)
Pozatym wiekszosc questow to serie ukladajace sie w spojna calosc i ladna historie :)

X.

Spoko, jak sa jakieś questy o rozbudowanej fabule i z jakims sensem, czy wymagajace troche gimnastyki to ok, bo jak mowie moje "doswiadczenie" z WoW-em jest mierne, napewno inaczej wyglada gra na high end a inaczej na lv 3 i z tym musze sie zgodzić, jak dojdzie koniecznosc organiozwania grupy, taktyka walki itd moze byc sympatycznie i milo, ale jak to ma byc na zasadzie idz do lokacji XXX zabij 50 YYY aby otrzymac Z itemow ktore mi masz przyniesc i za to dostaniesz PPPP item i exp i cmokne cie w dupe choc nie wiem jak by nie było ladnie opisane w sensie np ze dany npc prowadzi wlasnei bardzo wazne i istone prace badawcze nad seksem mrowk i do tego potrzebuje 3 kawalki mienska z gryfa i takich questow jest XXXX to .. może sie znudzic po XX quesicie :P


_________________
Ruttar Stonegrip @ IX Kohorta @ Moogle

***
Avatar użytkownika

Posty: 10599
Dołączył(a): 26.02.2002
Offline
PostNapisane: 18 lis 2004, 11:53 
Cytuj  
Nie no, na 3 lvlu, to ty nie widziales kompletnie nic, tylko questy tutorialowe. Zreszta, juz w nooblandzie ludzi, w Goldshire, mniej wiecej od 7-8 lvlu masz kilka fajnych historyjek, chocby ta, z poszukiwaniem zaginionych straznikow ;)

X.


_________________
http://zaginiony.net

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.