mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
*

Posty: 6032
Dołączył(a): 13.11.2001
Offline
PostNapisane: 26 kwi 2006, 21:40 
Cytuj  
fingo napisał(a):
Karol66: czyli innymi slowy mowisz mi : grinding jest sposobem na utrudnienie gry, dzieki temu wieksza jest frajda z dorobienia sie juz czegos, co by to byla za przyjemnosc jak by kazdy mogl miec full expa i kasy szybko latwo i przyjemnie,
No wiec ja ci odpowiem - wg mnie : po1 nie szybko. po2 nie latwo po3 przyjemnie. cala roznica polega na tym ze grinding nudny a to co ja proponuje jest ciekawe, co nie oznacza ze chcial bym aby to byla szybsza i latwiejsza droga !


Nie - ja mowie ze grinding jest trudny wtedy gdy nie masz przyjaciol. Jesli gram ze znajomymi to nie siadam w jednym pokoju dunga na 2 godziny tylko po prostu po nim lazimy eksplorujac sobie go.

A druga sprawa - uwazam ze grinding JEST KONIECZNY bo inaczej w "doroslym zyciu" by bylo za duzo gowniarzy, ktorzy raz dwa stukneli sobie max lev, z questow dostali caly ekwipunek i wprowadzaja totalnie zamieszanie.
Prawda jest taka, ze jesli ktos przetrwal grinding to musi byc nieglupi (znajdowal sensowne grupy, potrafil zarobic na sprzet i nauczyl sie grac swoja postacia) i stanowi jakis material na sensownego alliesa albo wroga.
Mam porownanie do roznych gierek i naprawde na high levelach jesli zdarza sie debile to praktycznie tylko ebayerzy - ta gra swietnie eliminuje wszystkich innych.
Przy okazji niestety odpada sporo "normalnych" graczy ktorym sie np. nie powiodlo ale taka jest cena niestety - lepiej zniechecic 10 dobrych graczy niz przepuscic 1 debila.

Poza tym jesli ta gra jest tak niesamowicie zjebana i nudna to co robi na tym forum tyle osob ktore graja w nia jeszcze od bety?
Klubem masochistow nie jestesmy :)


_________________
Jestem fanem PiS (Piachów i Szutrów)

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2739
Dołączył(a): 20.06.2004
Offline
PostNapisane: 26 kwi 2006, 21:43 
Cytuj  
Fingo: zdecydowanie za duzo czytasz ksiazek

Sprobuj pograc sobie w takie tekstowe gry zwane potocznie mudami, tam mysle ze bedziesz mogl sie wczuc w role...

*
Avatar użytkownika

Posty: 6736
Dołączył(a): 18.09.2004
Offline
PostNapisane: 26 kwi 2006, 21:44 
Cytuj  
Hm, najgorzej jest komuś nowemu bez "kontaktów" znaleźć na wejście jakiś klan. Bo przynajmniej wtedy, kiedy ja zaczynałem grać (nie liczę bety, bo wtedy był po prostu chaos), czyli w okolicach C3, to na Teonie beginner zone'y świeciły raczej pustkami... W sumie parę miesięcy wcześniej, na Bartzie było dokładnie tak samo.
Z levelowania Mystica (C3) pamiętam tylko, że jakiś gość biegał będąc Redem, a mi ciśnienie skakało - "ubić go, czy nie...". Ale w końcu się nie odważyłem. A potem (był już biały) dał mi kasę na devotion spodnie, w zamian za to, że go nie zaatakowałem wtedy ;)


_________________
Obrazek

*

Posty: 125
Dołączył(a): 25.04.2006
Offline
PostNapisane: 26 kwi 2006, 22:03 
Cytuj  
Powiem tak, nie uwazam ze L2 jest nudne w ogole, tylko pewne aspekty tej gry. Jak bym uwazal ze jest nudne to po cholere bym kupowal abonament i cd keya ? Nie chodzi mi tez o to zeby udawadniac ze jedne gry sa lepsze od innych (cRPG vs MMORPG). Nie chodzi mi o to zeyb kogokolwiek udzielajacego sie na tym forum obrazac, sory jesli mnie ktkolwiek tak odebral.

O co mi chodzi?

Chodzi mi o to zeby zastapic nudne aspekty gry na ciekawe, co NIE OZNACZA ze chcial bym aby latwo i szybko dochrapac sie wszystkiego czego mozna w tej grze.

Przeciez to nie jest takie zaraz zupelnie nie mozliwe to co napisalem powyzej.
Wystarczylo by:
- podzielic swiat L2 na rozne obozy (i mam na mysli tutaj moby i npc, nie tylko graczy)
- wprowadzic element reputacji dla graczy (poza karma pvp) , tzn ze jesli dzialamy dla 1 obozu (np Ol Mahumy w Abandom Camp) to zyskujemy reputacje - Bandyty wtedy mamy problemy z poruszaniem sie w okolicach miasta, jesli nie straznicy npc nas atakuja to gracze ktorzy sa najecido sluzb miasta itp, a dzieki temu mozemy wspolpracowac z takimi roznymi zlymi bandamy, np agro sie nas juz nie rzucaja z bandy z ktora wspolpracujemy, co wiecej jak ktos nas zaatakuje to nam pomagaja. To samo dziala w druga strone jak pracujemy dla miasta, zdobywamy rekomendacje za odbyta sluzbe , jesli np podczas misji bysmy zdradzili to nam sie to odbije na rekomendacji.
- wprowadzic mozliwosc organizowania zadan dla graczy przez graczy trzymajacych miasto, z drugiej strony mogly by tez powstawac klany ktore zajmowaly by sie "dzialanoscia nieprawa" - przeszkadzaly by klanom ktore sa w posiadaniu miasta, jeden klan posiadajacy miasto molgl by wspolpracowac z grupa ktora zajmuje sie rozbojem na teranach wrogiego klanu trzynmajacego inne miasto
- z tego wszystkiego wynikalo by ze normalni nie klanowi gracze mieli by w tym takze miejsce
- wprowadzic zadania dla grup lvlowych , jak sa teraz questy dla okreslonych lvli to czemu np nie mial by miec taki system jaki proponuje, wtedy nie tylko gracze na wys lvl mieli by dostep do fajnych motywow
- taka sluzba niskolvlego gracza ktory zaczyna musial by byc trudna , musial by wiele pomniejszych zadan wykonywac aby awansowac, nie mialo by to byc szybkim nabijaniem expa/kasy jedynie alternatywa dla grindowania
- wprowadzic element konwojow miedzy miastami
- mozemy wspoldzialac z mobami/straznikami organizowac razem wyprawy zbrojne etc
- gracze ktorzy musieli by odbebnic np staz w sluzbach miejskich aby awansowac, zajmowali by sie np usuwaniem zawalajacych droge handlarzy (vide Giran) czy np krzyczacych WTS WTB na ogolnym zamiast na trade kanale, straznik prowadzi takiego niesfronego gracza poza miasto i daje muzakaz wstepu na jakis czas, jak ten chce wrocic ryzykuje ze go ubija i straci expa,
- czy chociazby wprowadzenie organizowanych wypraw na boty :D to by byl strzal w dziesiatke - gracz ktory chce awansowac w sluzbie miasta musi odbyc x raidow na boty :D <- no nie mowicie ze samo to nie bylo by ciekawym pomyslem
Jest tuatj duzo do wymyslenia. Powiedzcie co w takim rozwiazaniu jest zle bo ja nie rozumiem?


_________________
I'd pretend I was one of those deaf-mutes I thought what I'd do was.


Ostatnio edytowano 26 kwi 2006, 22:15 przez fingo, łącznie edytowano 1 raz
*
Avatar użytkownika

Posty: 6736
Dołączył(a): 18.09.2004
Offline
PostNapisane: 26 kwi 2006, 22:12 
Cytuj  
Ja np. uważam, że naprawdę powinieneś pograć w WoWa, bo większość tych rozwiązań tam jest. No i nie ma takiego grindu jak w L2 (Tak nudnego, w sensie, że z potworami i tak trzeba walczyć, ale o wiele mniej).


_________________
Obrazek

*****

Posty: 2204
Dołączył(a): 10.07.2004
Offline
PostNapisane: 26 kwi 2006, 22:16 
Cytuj  
OK ale i tak myślę, że się zagalopowałeś.
L2 to L2 dlatego, że ma takie a nie inne rozwiązania. Zmienisz rozwiązania rzadzące gra i masz nowy tytuł... Nam się podoba L2 takie jakie jest i dlatego podobnie jaki inni gramy w to.

A to co proponujesz jest utopijne. Oznaczałoby to setki etatów dla GM'ów którzy odgrywali by swoje role 24/7.
Prezentujesz typowe podejście do mmorpg os. która dopiero zaczyna przygodę z trego typu grami (myślę, że znakomita większość z nas tak miała na początku).

Rozumiem, że nie każdego musi to bawić - ale nie ma gry która zadowoliła by wszystkich. Zreszta - jeśli ma się zgrany i aktywny klan to grindu nie odczuwasz (o ile tylko nie przywiązujesz uwagi do levelu). Bo wtedy idziesz z klanem gdzieś i dobrze się bawicie - nikt na % expa nie patrzy. A poczatki tu wcale nie są takie złe - jesli jest się otwartym na ludzi szybko mozna znaleźć kilka ciekawych osób do gry nawet na najniższych levelach.


_________________
Sylvian's Chronicles
Beta Counters »
Obrazek

*

Posty: 125
Dołączył(a): 25.04.2006
Offline
PostNapisane: 26 kwi 2006, 22:29 
Cytuj  
:D czyli innymi slowy bal bys wprowadzenia takich zmian - mogly by one zmnenic gre na gorsza, mniej ciekawa, innymi slowy zniszczyc ja, chodz nie podajesz konkretnych powodow czemu by sie tak moglo stac (Karol66 co prawda podal taki powod - gra mogla by sie stac zbyt prosta, zbyt wielu niepowaznych graczy by gralo, chociaz ja to bym chcial widziec inaczej tzn zeby takiego uproszczenia nie bylo), chyba taki irracjonalny lek przed nieznanym :P ludzie tak maja to co inne jest straszne i nieakcpetowane spolecznie ^^


_________________
I'd pretend I was one of those deaf-mutes I thought what I'd do was.

*

Posty: 125
Dołączył(a): 25.04.2006
Offline
PostNapisane: 26 kwi 2006, 22:32 
Cytuj  
Jesli by znalezc kompromis, tzn ograniczyc sie do uzywania skryptow (zeby nie wprowadzac GM do pisania questow na zywo), a jesli chodzi o dotychczasowe eventy mialy by one bardziej powiazany z historia i polityka swiata (raczej serwera) chrakter to nie koniecznie jest to takie utopijne :D

Moim bledem bylo tutaj podawanie moich wlasnych problemow ze startem - powinienem sie ograniczyc do bezosobowej wypowiedzi w tej dyskusji (kurde chyba zle to sformulowalem, chodzi mi o to ze nie powinienem podawac przykladu mojej konkretnej postaci w tej grze) :) Aha i jeszcze jedno, jako ze nigdy nie uczestniczylem w Sidge i nie mialem postaci o lvl wyzszym niz 45 (to bylo na priwie) to tez nie mam za bardzo jak dyskutowac o tych wszystkich wysokolvlewych aspektach gry. Moge sobie jedynie wyobrazac jak one wygladaja :P


_________________
I'd pretend I was one of those deaf-mutes I thought what I'd do was.

***

Posty: 909
Dołączył(a): 8.04.2004
Offline
PostNapisane: 26 kwi 2006, 22:45 
Cytuj  
Może i jest to utopijne, ale parę pomysłów podjęli już koreańscy DEVs.
Wystarczy popatrzeć dla szkółkę dla clannewbies, która będzie w L2 i jej wpływ na ranking członków klanu (Chronicle 5).

Bez marzeń, często utopijnych, do tej pory biegalibyśmy z maczugą w ręku i tłukli mamuty, z trwogą budząc się w nocy w obawie przed drapieznikami. :]

Oczywiście trzeba mieć poczucie realizmu i umiejętność przewidywania kosztów związanych z pewnymi rozwiązaniami.
Pewne rzeczy będą możliwe dopiero wtedy, gdy MMORPG staną się massive nie tylko z nazwy.
Mam na myśli serwery z setkami tysięcy, jeśli nie milionami, graczy.
I nie mówię tu o graczach rozrzuconych na kilkudziesięciu serwerach, jak jest to w WoW.
Wtedy koszty obsługi 24/7 graczy przez GM rozłożą się na wielu - tzw. efekt skali.

Jeden serwer, bez zonów, z minimalną liczbą NPCów, ze sklepami graczy, questami tworzonymi przez GMów i graczy itd, itp.

Są już gry, które oferują część tych rozwiązań, kwestia tylko tego by znalazły się one w jednej.

Jeden serwer - Eve Online (baza danych na bezdyskowym urządzeniu składowania danych - polecam poczytać na oficjalnej stronie EVE na ten temat - czas dostepu na poziomie pamięci ulotnej, backup na macierzy dyskowej)
Bez zonowania - daleko szukać nie trzeba - L2 z przezroczystym zonowaniem.
Sklepy graczy - z tego co pamiętam to AO.
Questy GMów - był taki projekt, którego nazwy nie pamiętam, w dość zaawansowanym stadium. Nawet była Open Beta. Niestety właściciel studia developerskiego zarzucił projekt i przeniósł recources do innego.
Zresztą, przy odpowiednio zaawansowanym systemie sztucznej inteligencji, część pracy może być przeniesiona na generatory.
Przy ewentualnym udziale czynnika ludzkiego w postaci GMów.
Nawet nietrudno to sobie wyobrazić - mnóstwo ludzi jest bez pracy, więc tak naprawdę jest to tylko kwestia poniesionych kosztów. Ale rozwiązanie jest. Patrz wyżej.


Trochę sobie na to o czym mówię poczekamy, ale może pewnego pięknego dnia. :]

"I have a dream that one day..."


Ostatnio edytowano 26 kwi 2006, 22:54 przez Ethan, łącznie edytowano 2 razy
*

Posty: 125
Dołączył(a): 25.04.2006
Offline
PostNapisane: 26 kwi 2006, 22:50 
Cytuj  
Po usilnych i dlugich dysputach wkoncu widze pierwsza osobe ktora wyrazila minimum aprobaty :D
Co do tych GM piszacych na zywo questy to raczej nie chodzi ze jest to niemozliwe co raczej nieoplacalne. Dla firmy jaka jest NC SOFT nie oplaci sie zatrudnic sztabu GM'ow piszacych questy na zywo, skoro i tak maja graczy i kase bez tego, i tak bedzie do poki ktos nie zrobi takiego mmorpga z takim systemem i zacznie przejmowac rynek. Wtedy wyjdzie L3 (czy moze wyzszy numerek) i bedzie juz misal juz na zasadzie konkurencyjnosci zatrudnic ten stzab GM'ow. Czyli jak zawsze chodzi o pieniadze :D
No ale ja nie zalozylem tego watka zeby dysputowac czy to wejdzie czy nie (i kiedy) tylko jak by sie to komu podobalo / niepodobalo i dlaczego.


_________________
I'd pretend I was one of those deaf-mutes I thought what I'd do was.


Ostatnio edytowano 26 kwi 2006, 23:02 przez fingo, łącznie edytowano 1 raz
*****

Posty: 2204
Dołączył(a): 10.07.2004
Offline
PostNapisane: 26 kwi 2006, 22:57 
Cytuj  
fingo napisał(a):
:D czyli innymi slowy bal bys wprowadzenia takich zmian - mogly by one zmnenic gre na gorsza, mniej ciekawa, innymi slowy zniszczyc ja, chodz nie podajesz konkretnych powodow czemu by sie tak moglo stac (Karol66 co prawda podal taki powod - gra mogla by sie stac zbyt prosta, zbyt wielu niepowaznych graczy by gralo, chociaz ja to bym chcial widziec inaczej tzn zeby takiego uproszczenia nie bylo), chyba taki irracjonalny lek przed nieznanym :P ludzie tak maja to co inne jest straszne i nieakcpetowane spolecznie ^^

To się nazywa nadinterpretacja. W poprzednich postach podałem Ci mój punkt widzenia - to, żę się znim nie zgadzasz to jedno. Ale fakt, że nie przyjmujesz go do wiadomości i próbujesz zmieniac do własnych przemyśleń to już co innego.

Pyt. za 100pkt. Po co zadajesz pytanie skoro nie liczysz się z punktem widzenia innych? Ty chcesz z L2 zrobic inna grę? Po co? Jest tylko jedna taka gra na rynku. Jak bym chciał innej to bym nie grał w tą. Karol podał powody z któryi zgadzam się w 99% i nie bardzo widzę co możn by tu jeszcze dostać. Są ludzie których bawi to, że mogli do czego dojść - powiedzieć "zapracowałem na to". Ty postrzegasz to jako grind inni jako "doskonalenie siebie". L2 nie jest stworzona do RPG (które było punktem wyjścia na poczatku rozmowy) ale do współzawodniczenia i mass PvP. To, że daje możliwości na odgrywanie postaci to już inna sprawa - ale tak jak pisałem ma je każda gra w której grają i nawiązują ze soba relacje setki czy tysiące osób.

Jasne, że wiele rzeczy można rozwiązać inaczej - jak mówiłem każdy ma inne upodobania i preferencje. Ale ty chciałbys aby dla twoich potrzeb zrobili L2 tak jak ty bys tego chciał co jest absurdem IMO.


_________________
Sylvian's Chronicles
Beta Counters »
Obrazek

*

Posty: 125
Dołączył(a): 25.04.2006
Offline
PostNapisane: 26 kwi 2006, 23:15 
Cytuj  
EDIT: jednak przegialem z ta interpretacja, teraz to widze tak:

jak bym sie dorobil kilku wyposarzonych high lvl postaci, doskonale poznal bym system gry (czyli zainwestowal duzo duzo czasu) (ciebie uwazam za taka osobe) to tez bym sie obawial wprowadzenia tak drastycznych zmian do gry, mogly by one po prostu zniweczyc cala moja prace wlozona w ta gre


_________________
I'd pretend I was one of those deaf-mutes I thought what I'd do was.


Ostatnio edytowano 26 kwi 2006, 23:27 przez fingo, łącznie edytowano 1 raz
*

Posty: 145
Dołączył(a): 28.09.2004
Offline
PostNapisane: 26 kwi 2006, 23:25 
Cytuj  
- podzielic swiat L2 na rozne obozy (i mam na mysli tutaj moby i npc, nie tylko graczy)
NIE DZIEKI , przepraszam 90% obecnych MMO jest dzielona na frakcje , open pvp bez limitow to jest to co przyciaga ludzi do L2
- wprowadzic element reputacji dla graczy (poza karma pvp) , tzn ze jesli dzialamy dla 1 obozu (np Ol Mahumy w Abandom Camp) to zyskujemy reputacje - Bandyty wtedy mamy problemy z poruszaniem sie w okolicach miasta, jesli nie straznicy npc nas atakuja to gracze ktorzy sa najecido sluzb miasta itp, a dzieki temu mozemy wspolpracowac z takimi roznymi zlymi bandamy, np agro sie nas juz nie rzucaja z bandy z ktora wspolpracujemy, co wiecej jak ktos nas zaatakuje to nam pomagaja. To samo dziala w druga strone jak pracujemy dla miasta, zdobywamy rekomendacje za odbyta sluzbe , jesli np podczas misji bysmy zdradzili to nam sie to odbije na rekomendacji.
Aliance with ketra orcs /silenos , jest taki quest w grze
- wprowadzic mozliwosc organizowania zadan dla graczy przez graczy trzymajacych miasto, z drugiej strony mogly by tez powstawac klany ktore zajmowaly by sie "dzialanoscia nieprawa" - przeszkadzaly by klanom ktore sa w posiadaniu miasta, jeden klan posiadajacy miasto molgl by wspolpracowac z grupa ktora zajmuje sie rozbojem na teranach wrogiego klanu trzynmajacego inne miasto
PvP/PK , zasadniczo miasta to jedyne peace zone w tej grze i raczej tego nie nalezy zmieniac
- z tego wszystkiego wynikalo by ze normalni nie klanowi gracze mieli by w tym takze miejsce
ta gra jest NASTAWIONA zeby promowac klany i nagradzac graczy w nich , szczegulnie ulegnie to poglebieniu w c5
- mozemy wspoldzialac z mobami/straznikami organizowac razem wyprawy zbrojne etc
czym by to sie róznilo od grania z botamy w party ? mmo polega raczej na graniu z LUDZMI
- gracze ktorzy musieli by odbebnic np staz w sluzbach miejskich aby awansowac, zajmowali by sie np usuwaniem zawalajacych droge handlarzy (vide Giran) czy np krzyczacych WTS WTB na ogolnym zamiast na trade kanale, straznik prowadzi takiego niesfronego gracza poza miasto i daje muzakaz wstepu na jakis czas, jak ten chce wrocic ryzykuje ze go ubija i straci expa,
od tego sa GM a nie gracze , dawanie takiej wladzy graczom by sie zle skonczylo


_________________
Lineage ][ Maldonez 77 Eva Saint/6X Necromancer| Bartz |Dynasty

*

Posty: 125
Dołączył(a): 25.04.2006
Offline
PostNapisane: 26 kwi 2006, 23:38 
Cytuj  
NIE DZIEKI , przepraszam 90% obecnych MMO jest dzielona na frakcje , open pvp bez limitow to jest to co przyciaga ludzi do L2

A czy ja mowie ze nie mialo by byc open pvp ? A pomysl na zdrade podany przezemnie wczesniej? I to ze takie cos by tworzylo glebie , jakas historie dla odgrywanej postaci.

Aliance with ketra orcs /silenos , jest taki quest w grze

Ja mowie o questach ktore by zmienialy sytuacje - od wyniku jednego questa zalezalo by jaki bedzie nastepny quest. System ktory by pozwalal na organizowanie questow przez Graczy dowodzacych danymi obozami.

PvP/PK , zasadniczo miasta to jedyne peace zone w tej grze i raczej tego nie nalezy zmieniac

Jak jestes Red za zabicie innego gracza to miasto jest dla siebie Peace Zone??? Tutaj gracz by decydyowal czy chce miec ustawiona flage ze bija go npc z miasta bo wspolpracuje z grupa przeciwna miastu, tak jak teraz gracz decyduje na PK i ma flage


_________________
I'd pretend I was one of those deaf-mutes I thought what I'd do was.


Ostatnio edytowano 26 kwi 2006, 23:47 przez fingo, łącznie edytowano 1 raz
*

Posty: 145
Dołączył(a): 28.09.2004
Offline
PostNapisane: 26 kwi 2006, 23:44 
Cytuj  
fingo napisał(a):
NIE DZIEKI , przepraszam 90% obecnych MMO jest dzielona na frakcje , open pvp bez limitow to jest to co przyciaga ludzi do L2

A czy ja mowie ze nie mialo by byc open pvp ? A pomysl na zdrade podany przezemnie wczesniej? I to ze takie cos by tworzylo glebie , jakas historie dla odgrywanej postaci.

Od tego sa wojny klanowe , walki , zemsty.
Wez poczytaj sobie orphus/blah , stare/nowe klutnie.
PvP w l2 ma wiele przyczyn , konflikty miedzy klanami czasami zaczynaja sie nawet od obrazenia clan leadera albo czlonka danego klanu.Proby wymuszenia pierwszensta na raid bossach <wojna miedzy uprising a virtue+KE , ktora skonczyla sie rozbiciem virtue >.
PvP podzielone na frakcje jest bezpluciowe idziesz gdzies kogos bic bo on jest z Hordy a ty z Aliance < WoW za przyklad>.


_________________
Lineage ][ Maldonez 77 Eva Saint/6X Necromancer| Bartz |Dynasty

*

Posty: 125
Dołączył(a): 25.04.2006
Offline
PostNapisane: 26 kwi 2006, 23:50 
Cytuj  
To nie tak do konca, tutaj role Hordy czy Aliance przejmuje klan zarzadzajacy danym miastem, czyli defakto pracujac dla danego mista pracujesz dla danego klanu, nie musisz nalezec do zadnego klanu,
mozesz uczestniczyc w polityce serwera juz od najnizszych lvli i sobie wyrabiac droge/kariere, ta wspolpraca mogla by sie okazac korzystna dla ciebie w pozniejszym etapie gry kiedy klan wiedzial bys czy dobrze wykonaywales zadania czy zle etc

To raczej rozbudowuje gre niz ja "ubezplciawia", otwiera mozliwosci dla wiekszej liczby graczy


_________________
I'd pretend I was one of those deaf-mutes I thought what I'd do was.


Ostatnio edytowano 26 kwi 2006, 23:59 przez fingo, łącznie edytowano 1 raz
*

Posty: 145
Dołączył(a): 28.09.2004
Offline
PostNapisane: 26 kwi 2006, 23:50 
Cytuj  
fingo napisał(a):
Ja mowie o questach ktore by zmienialy sytuacje - od wyniku jednego questa zalezalo by jaki bedzie nastepny quest. System ktory by pozwalal na organizowanie questow przez Graczy dowodzacych danymi obozami.

PvP/PK , zasadniczo miasta to jedyne peace zone w tej grze i raczej tego nie nalezy zmieniac

Jak jestes Red za zabicie innego gracza to miasto jest dla siebie Peace Zone??? Tutaj gracz by decydyowal czy chce miec ustawiona flage ze bija go npc z miasta bo wspolpracuje z grupa przeciwna miastu, tak jak teraz gracz decyduje na PK i ma flage

Gracze dowodzacy danymi obozami ? przepraszam od tego sa klany.
Naprawde czy ty masz cos przeciwko klanom w mmo ? starasz sie je zastapic NPC.
Naprawde poczytaj o tej grze o histori serwerow o polityce , prubujesz zastopic interakcje miedzy graczami <clan warfare/wars> interakcja z NPC.. gdzie tu postep.


_________________
Lineage ][ Maldonez 77 Eva Saint/6X Necromancer| Bartz |Dynasty

*

Posty: 6032
Dołączył(a): 13.11.2001
Offline
PostNapisane: 26 kwi 2006, 23:57 
Cytuj  
Problem nie jest w tym ze te Twoje pomysly sa glupie tylko ze albo bardzo ciezko przelozyc je na jezyk MMORPG albo juz juz zostaly zrealizowane (z roznym skutkiem).
Np:

- podzielic swiat L2 na rozne obozy (i mam na mysli tutaj moby i npc, nie tylko graczy)
- wprowadzic element reputacji dla graczy (poza karma pvp) , tzn ze jesli dzialamy dla 1 obozu (np Ol Mahumy w Abandom Camp) to zyskujemy reputacje - Bandyty wtedy mamy problemy z poruszaniem sie w okolicach miasta, jesli nie straznicy npc nas atakuja to gracze ktorzy sa najecido sluzb miasta itp, a dzieki temu mozemy wspolpracowac z takimi roznymi zlymi bandamy, np agro sie nas juz nie rzucaja z bandy z ktora wspolpracujemy, co wiecej jak ktos nas zaatakuje to nam pomagaja. To samo dziala w druga strone jak pracujemy dla miasta, zdobywamy rekomendacje za odbyta sluzbe , jesli np podczas misji bysmy zdradzili to nam sie to odbije na rekomendacji.


Jesli chodzi o reputacje:
Wprowadzo ogolny system rekomendacji (/evaluate) ale nie dziala tak jak powinien - kazdy tego typu system da sie "obejsc".
A jesli chodzi o reszte to pierwsze zaczatki systemu "walki" weszly w C4.
Wprowadzone 2 strefy obok Goddard - jedna nalezy do Silenosow, druga do Ketra orkow.
Ci NPC prowadza wojne ze soba a ty mozesz sie opowiedziec po jednej ze stron.
Jesli np. zaczniesz pracowac dla orkow to dostaniesz od nich questy (dlugie - na tygodnie gry) ale w zamian za orki nie beda Cie atakowac, bedziesz mial dostep do specyficznych raid bossow, do ich sklepow (jest to, o ile mi wiadomo, jedyna droga zeby zdobyc recepty na S armor) etc.
Jesli choc raz zabijesz orka lub ktokolwiek z teamu w ktorym jestes to zrobi - zerwa z Toba alliance i cala praca w pizdu :)
Od czasow C3 pojawily sie tez clan halle NPC dla gildii ktorych sie nie kupuje tylko mozna sobie ZDOBYC. Z drugiej strony gracz moze tez pomagac NPC bronic tych clan halli przed atakami innych graczy.
Te CH maja dostep do pewnych przedmiotow jakich nie maja inne "kupione" clan halle - CH mahumow produkuje recepte na outlaws eyepatch a devastated castle na monocle.
Jest tez system dusk&down ktory dzieli graczy na 2 przeciwstawne frakcje ale poczytaj sobie sam o tym :)


- wprowadzic mozliwosc organizowania zadan dla graczy przez graczy trzymajacych miasto, z drugiej strony mogly by tez powstawac klany ktore zajmowaly by sie "dzialanoscia nieprawa" - przeszkadzaly by klanom ktore sa w posiadaniu miasta, jeden klan posiadajacy miasto molgl by wspolpracowac z grupa ktora zajmuje sie rozbojem na teranach wrogiego klanu trzynmajacego inne miasto

manor system? :)

- wprowadzic zadania dla grup lvlowych , jak sa teraz questy dla okreslonych lvli to czemu np nie mial by miec taki system jaki proponuje, wtedy nie tylko gracze na wys lvl mieli by dostep do fajnych motywow

nie za bardzo rozumiem o co Ci chodzi - o party questy? sa juz :)

- taka sluzba niskolvlego gracza ktory zaczyna musial by byc trudna , musial by wiele pomniejszych zadan wykonywac aby awansowac, nie mialo by to byc szybkim nabijaniem expa/kasy jedynie alternatywa dla grindowania

a na czym ta trudnosc by miala polegac?
bo napisales tylko ze "ma byc trudno" - to juz zrealizowali ;)

- wprowadzic element konwojow miedzy miastami

oraz housing i unikalne AI dla kazdego NPC :)
taki system konwojow byl chyba tylko w daoc i szczerze mowiac byl zalosny
Byly tez u nas eventy z atakami mobow na zamki, miasta etc - to wszystko ladnie wyglada tylko na papierze.

- mozemy wspoldzialac z mobami/straznikami organizowac razem wyprawy zbrojne etc

po ki chuj ze sie zapytam?
po to gram w mmorgp'a zeby nie grac z komputerem tylko z zywymi ludzmi
wystarczy ze mozna kupowac sobie guardow do zamku

- gracze ktorzy musieli by odbebnic np staz w sluzbach miejskich aby awansowac, zajmowali by sie np usuwaniem zawalajacych droge handlarzy (vide Giran) czy np krzyczacych WTS WTB na ogolnym zamiast na trade kanale, straznik prowadzi takiego niesfronego gracza poza miasto i daje muzakaz wstepu na jakis czas, jak ten chce wrocic ryzykuje ze go ubija i straci expa,

fajne w teorii - w paru grach wprowadzano system tzn "seer'ow" ale zawsze on sie rozbijal o to ze gracze faworyzowali znajomych i tepili tych ktorzy im kiedys podpadli

Ja bym nie chcial zeby mi ktokolwiek poza GM mowil gdzie moge handlowac - GM jest przynajmniej bezstronny a jakby kogos wywalal gracz odgrywajacy role "zastepcy GM" to by trzeba bylo rozpatrywac tysiace petycji dziennie ze skargami na nich

- czy chociazby wprowadzenie organizowanych wypraw na boty :D to by byl strzal w dziesiatke - gracz ktory chce awansowac w sluzbie miasta musi odbyc x raidow na boty :D <- no nie mowicie ze samo to nie bylo by ciekawym pomyslem

Sa codziennie :)
A "systemow" premiowania za obecnosc na rajdach jest tyle ile klanow na wszystkich serwerach :)

Podsumowujac - mam nieodparte wrazenie ze Ty jeszcze baaaaaardzo malo wiesz o tej grze ale juz masz setke pomyslow jak ja zmienic.
Proponuje zebys sprobowal sie czegos wiecej o L2 dowiedziec zanim zaczniesz zasypywac nas kolejnymi pomyslami a jesli juz opanujesz L2 na poziomie podstawowym to opracjuj dokladniej swoja propozycje i postnij ja na oficjalnym forum o wiele mowiacej nazwie "game suggestions" ;)
http://boards.lineage2.com/postlist.php ... uggestions


_________________
Jestem fanem PiS (Piachów i Szutrów)

*

Posty: 125
Dołączył(a): 25.04.2006
Offline
PostNapisane: 27 kwi 2006, 00:04 
Cytuj  
to sie nazywa konstruktywna krytyka :) nie mam chyba juz nic do dodania, przynajmniej dopuki wiecej nie pogram w ta gre


_________________
I'd pretend I was one of those deaf-mutes I thought what I'd do was.

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.