mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
*

Posty: 198
Dołączył(a): 16.05.2006
Offline
PostNapisane: 16 maja 2006, 18:27 
Cytuj  
Witam
Niestety nie udalo mi sie znalesc na tym forum odpowiedzi na dreczace mnie pytanie. Otorz jaki wplyw ma Attack Speed na zadawanie ciosow?
Czy to jest zaleznosc liniowa - 100 AS = 1 cios/sek 200 AS = 2 ciosy/sek 300 AS = 3 ciosy/sek 400 AS = 4 ciosy/sek?
Czy moze jest to zaleznosc wykladnicza 100 AS = 1 cios/sek 200 AS = 2 ciosy/sek 300 AS = 4 ciosy/sek 400 AS = 8 ciosow/sek?
Czy moze jakas inna zaleznosc?

Podane dane liczbowe sa zupelnie przypadkowe.

Z gory dziekuje za odpowiedz :wink:

Edit : literowka

****
Avatar użytkownika

Posty: 1576
Dołączył(a): 12.05.2004
Offline
PostNapisane: 16 maja 2006, 19:08 
Cytuj  
wybierajac z tych dwoch, to raczej pierwsze, bo 8 ciosow/sek wydaje mi sie niemozliwe :P

korzystaja z okazji zapytam jaki to ma wplyw (atk speed) na celnosc? bo moj war bardzo czesto pudluje i zaczyna mnie to denerwowac :/ moze jakies tatoo na dexa? albo jakas rada?

*****

Posty: 2004
Dołączył(a): 29.03.2004
Offline
PostNapisane: 16 maja 2006, 19:32 
Cytuj  
W tym problem ze nie wiadomo jaka jednostke ma attack speed. Sama liczba np 543 niewiele mowi bo czy to jest na udezenie/sekunde czy co innego, czyli nie mozna obliczyc sredniej DPS dla danej broni :/


_________________
Bishop - Teon

***

Posty: 909
Dołączył(a): 8.04.2004
Offline
PostNapisane: 16 maja 2006, 20:26 
Cytuj  
Większość funkcji parametrów takich, jak zadawane obrażenia i p. attack cechuje się zależnościa logarytmiczną/odwrotnie logatymiczną lub inną nieliniową.
To jest najlepszy sposób, aby uzyskać asymptotę - wartość graniczną wokół jakieś określonej wartości (różnej od nieskończoności :wink:).

Najpewniej podobnie jest w przypadku attack speed.

Ale dokładnej postaci nikt Ci nie podoba. Można ją co najwyżej szacować.
Tak, jak to pokazał Arkadek w swoim poście o XP.

*

Posty: 6032
Dołączył(a): 13.11.2001
Offline
PostNapisane: 16 maja 2006, 23:37 
Cytuj  
D3jviD napisał(a):
korzystaja z okazji zapytam jaki to ma wplyw (atk speed) na celnosc? bo moj war bardzo czesto pudluje i zaczyna mnie to denerwowac :/ moze jakies tatoo na dexa? albo jakas rada?


Szybkosc uderzania nie ma znaczeni na trafialnosc - za to odpowiada accuracy.
Co prawda znaczenie ma tez typ broni - najszybsze bronie (daggery) maja obnizone accuracy (oraz luki, polearmy i chyba dual swordy).

Zazwyczaj jest tak, ze broni o mniejszej trafialnosci maja wieksza szanse na krytyka a bronie bardziej celne - mniejsza. Nie masz wiec czego zalowac :)

A co do tatoo na dex'a - poprawi trafialnosc nieznacznie.
Najlepiej jest po prostu polowac na nizsze levelowo moby - zamiast white+ bij green - bedziesz mial na nich mniej missow.


_________________
Jestem fanem PiS (Piachów i Szutrów)

****

Posty: 1046
Dołączył(a): 28.04.2004
Offline
PostNapisane: 17 maja 2006, 16:20 
Cytuj  
Karol66 napisał(a):
D3jviD napisał(a):
korzystaja z okazji zapytam jaki to ma wplyw (atk speed) na celnosc? bo moj war bardzo czesto pudluje i zaczyna mnie to denerwowac :/ moze jakies tatoo na dexa? albo jakas rada?


Szybkosc uderzania nie ma znaczeni na trafialnosc - za to odpowiada accuracy.
Co prawda znaczenie ma tez typ broni - najszybsze bronie (daggery) maja obnizone accuracy (oraz luki, polearmy i chyba dual swordy).

Zazwyczaj jest tak, ze broni o mniejszej trafialnosci maja wieksza szanse na krytyka a bronie bardziej celne - mniejsza. Nie masz wiec czego zalowac :)

A co do tatoo na dex'a - poprawi trafialnosc nieznacznie.
Najlepiej jest po prostu polowac na nizsze levelowo moby - zamiast white+ bij green - bedziesz mial na nich mniej missow.

Rozwinę temat. Jesli bijesz moby zólte, a nie daj boże czerwone to ilość missów wzrasta znacząco. Dlatego też jeśli już musisz walczyc z mobami o lewelach wyższych to tylko za pomocą Bluntów ew Pole. Natomiast używanie dagerów i łuków ma sens tylko wtedy kiedy bijesz moby o lvelach niższych od siebie.


Odnośnie zaś szybkości to "wydaje mi się", że jest tu zależność liniowa. Jak kiedyś walczyłem to użycie GHAstePotionka sprawiało, że postać macha lapkami znaczaco szybciej... Na oko wyglądało na zależność liniową... ale cholera wie...

EDIT - "POLE" SPROSTOWANIE KILKA POSTOW NIZEJ


_________________
Arletta Dreadnought 79 @ Naia (currently suspended)


Ostatnio edytowano 18 maja 2006, 11:15 przez arkadek, łącznie edytowano 1 raz
*

Posty: 6032
Dołączył(a): 13.11.2001
Offline
PostNapisane: 17 maja 2006, 17:02 
Cytuj  
arkadek napisał(a):
Dlatego też jeśli już musisz walczyc z mobami o lewelach wyższych to tylko za pomocą Bluntów ew Pole.


Polearm ma penalty do accuracy - roznica miedzy nim a bluntem to 10 punktow (blunt+5, pole -5).

Bronia z bonusem do accu, oprocz blunta, sa "kolce" - ale moge sie mylic bo ostatnio uzywalem tego ze 2 lata temu :)


_________________
Jestem fanem PiS (Piachów i Szutrów)

****
Avatar użytkownika

Posty: 1576
Dołączył(a): 12.05.2004
Offline
PostNapisane: 17 maja 2006, 18:01 
Cytuj  
polearm strasznie tnie powietrze :) szczegolnie na wysokolevelowych (w stosunku do mnie) mobach... zauwazylem jednak, ze jak bije kilka mobow, to prawie zawsze trafiam :>

*

Posty: 6032
Dołączył(a): 13.11.2001
Offline
PostNapisane: 17 maja 2006, 20:03 
Cytuj  
D3jviD napisał(a):
polearm strasznie tnie powietrze :) szczegolnie na wysokolevelowych (w stosunku do mnie) mobach... zauwazylem jednak, ze jak bije kilka mobow, to prawie zawsze trafiam :>


tu az sie prosi dopisac "....w ktoregos" :)


_________________
Jestem fanem PiS (Piachów i Szutrów)

****

Posty: 1046
Dołączył(a): 28.04.2004
Offline
PostNapisane: 17 maja 2006, 20:08 
Cytuj  
Karol66 napisał(a):
D3jviD napisał(a):
polearm strasznie tnie powietrze :) szczegolnie na wysokolevelowych (w stosunku do mnie) mobach... zauwazylem jednak, ze jak bije kilka mobow, to prawie zawsze trafiam :>


tu az sie prosi dopisac "....w ktoregos" :)

Proszę zignorujcie moj tekst o Pole w kontekscie czerwonych mobow. To oczywisty kretynizm do kwadratu. Miałem na mysli 2HandedBlunt ale nie wiem dlaczego napisalem Pole...


_________________
Arletta Dreadnought 79 @ Naia (currently suspended)

*

Posty: 198
Dołączył(a): 16.05.2006
Offline
PostNapisane: 18 maja 2006, 10:24 
Cytuj  
Dzieki za obszerna odpowiedz :]

Mam kolejne pytania:
Jak sie przeklada PAtack / PDef na zadawane obrazenia?
Jak sie to ma do MAtack/Mdef?
Jak ma sie do tego sila skilla? - tzn. jak sie przeklada sila skila na ?mnoznik? do PA/MA
Od czego zalezy czy 'wejdzie' stun (Strength, PA, PA broni, typ Skilla, Sila Skilla, lvl skila, typ broni - blunt, 2h blunt)?

*****

Posty: 2204
Dołączył(a): 10.07.2004
Offline
PostNapisane: 18 maja 2006, 10:45 
Cytuj  
jinnai napisał(a):
Dzieki za obszerna odpowiedz :]

Mam kolejne pytania:
Jak sie przeklada PAtack / PDef na zadawane obrazenia?
Jak sie to ma do MAtack/Mdef?
Jak ma sie do tego sila skilla? - tzn. jak sie przeklada sila skila na ?mnoznik? do PA/MA
Od czego zalezy czy 'wejdzie' stun (Strength, PA, PA broni, typ Skilla, Sila Skilla, lvl skila, typ broni - blunt, 2h blunt)?

Nie żebym był nieuprzejmy ale poszukaj w starych topikach - w zasadzie praktycznie wszystko to zostało już gdzieś omówione. A najlepiej ściągnij PrimaGuide (też gdzieś jest link do tego - obowiązkowa lektura to "Przydatne Info").

Odnośnie punktów 1 i 2 - odpowiedz jest taka sama jak z attack speed - nikt nie poda Ci dokładnej zależoności.
Miadomo większy p.atk większe obrażenia zadajesz, większy p.def mnie obrażeń dostajesz. M.atk/def nie ma nic wspólnego z P.atk/def.

Szanasa na stun'a zależy od CON, levelu stunującego i stunowanego.


_________________
Sylvian's Chronicles
Beta Counters »
Obrazek

*

Posty: 6032
Dołączył(a): 13.11.2001
Offline
PostNapisane: 18 maja 2006, 10:58 
Cytuj  
Pattack chyba rosnie mniej wiecej liniowo.
Pdef na pewno nie rosnie liniowo - tzn zwiekszenie pdef o 20% spowoduje zmniejszenie zbieranych dmg np. o 5%.

To standardowy system w mmorgp - chodzi o to zeby nie dalo sie zrobic postaci ktorej "nic nie mozna zrobic".

Podobnie jest z mattack/mdef

Co do sily skila nie wiem o czym mowisz :)

Co do stuna - Syl napisal:
Szanasa na stun'a zależy od CON, levelu stunującego i stunowanego

Dodac jeszcze warto ze od:
- rasy (orkowych magow duzo trudniej zestunowac niz innego maga nawet jesli con maja identyczne - prawdopodobnie to jest jakas cecha rasowa)
- levelu skila stun
- ewentualnych enchantow tego skila
- rodzaju stuna (hammer crush dorfowy ma niski stun rate, stun WL nieco wiekszy CHYBA, shield stuny - bardzo duza szansa)

Nie wiem czy to byl jakis rumor albo czy to ma wejsc w C5 ale przy okazji dyskusji o archerach mowili ze archer stun HE wchodzi (albo ma wchodzic) czesciej niz innych archerow i wiazali z tym ze wiekszosc HE ma wysoki STR. Ale nie czytalem uwaznie wiec tylko "sygnalizuje".


_________________
Jestem fanem PiS (Piachów i Szutrów)

*

Posty: 198
Dołączył(a): 16.05.2006
Offline
PostNapisane: 18 maja 2006, 12:43 
Cytuj  
@Sylvian
Nie czuje sie urazony.
Co do Prima Guide - czytalem, duzo informacji jest tam nieaktualnych, wiec pytam sie jak teraz jest.

@Karol666
Sila Skilla - Power Shot 1 - Bow attack, power 65 {over-hit}
chodzi mi o ten "power"

Ja natomiast nie rozumiem stwierdzenia "- ewentualnych enchantow tego skila"

z tego, co ktos kiedys mi mowil o stunie to wylanial sie obraz nastepujacy:
1)przed stunem bronisz sie Con.
2)PA,MA nie ma znaczenia.
3)wazny jest 'typ' stuna - tarcza najsilniejsza, pozniej WL, Hammer Crush, Stunn Attack

Chcialbym, abyscie w miare mozliwosci sprostowali/uzupelnili moje pojecie o Stunie.


Co do Prima Guide oto 'oficjalne' informacje:
- Atack Speed/Casting Speed - jest liniowo zalezne "500 CS jest dwa razy szybsze od 250 CS"
-Damage fizyczny = PA*70/PDef +-5%
-Dmg magiczny = (MA/MDef)^(1/2)*[skill Power]*91

Tylko brakuje mi tu opisu skillow dla wojownikow, alemozna zakladac, ze dzialaja analogicznie do magii.

****

Posty: 1046
Dołączył(a): 28.04.2004
Offline
PostNapisane: 18 maja 2006, 12:50 
Cytuj  
jinnai napisał(a):
Ja natomiast nie rozumiem stwierdzenia "- ewentualnych enchantow tego skila"

Po 75 lvl możesz enchantować swoje skille, czytaj zwiększać ich moc/czas trwania/efekt/koszt itp...

jinnai napisał(a):
z tego, co ktos kiedys mi mowil o stunie to wylanial sie obraz nastepujacy:
1)przed stunem bronisz sie Con.
2)PA,MA nie ma znaczenia.
3)wazny jest 'typ' stuna - tarcza najsilniejsza, pozniej WL, Hammer Crush, Stunn Attack

Chcialbym, abyscie w miare mozliwosci sprostowali/uzupelnili moje pojecie o Stunie.

Zapomniałeś dodać różnicę lvli. Stuny dużo łatwiej wchodzą w low lvl mobs/ppl, niż w adwersarzy o lvlu wyższym od Twojego.


_________________
Arletta Dreadnought 79 @ Naia (currently suspended)

*****

Posty: 2204
Dołączył(a): 10.07.2004
Offline
PostNapisane: 18 maja 2006, 12:53 
Cytuj  
jinnai napisał(a):
Ja natomiast nie rozumiem stwierdzenia "- ewentualnych enchantow tego skila"

z tego, co ktos kiedys mi mowil o stunie to wylanial sie obraz nastepujacy:
1)przed stunem bronisz sie Con.
2)PA,MA nie ma znaczenia.
3)wazny jest 'typ' stuna - tarcza najsilniejsza, pozniej WL, Hammer Crush, Stunn Attack

Po osiągnięciu 75 levelu i zmianie profesji na 3cią możesz enchantować nowe skille (prawie identycznie jak broń - tyle, że bez skrolli - za to potrzebujesz specjalnej książki jak przy uczeniu się skilla) - czyli zwiększać ich skuteczność/czas trwania/koszt użycia/reuse time.


Edited: ROFL Arkadek był szybszy :P


_________________
Sylvian's Chronicles
Beta Counters »
Obrazek

*

Posty: 6032
Dołączył(a): 13.11.2001
Offline
PostNapisane: 18 maja 2006, 13:35 
Cytuj  
jinnai napisał(a):
@Karol666
Sila Skilla - Power Shot 1 - Bow attack, power 65 {over-hit}
chodzi mi o ten "power"


Ten power to JAKAS jednostka dmg jaki zadaje ten skill.
Stun shot archera, hammer crush etc zadaje jakis dmg zalezny od tego "power" + efekt.
Sa skile ktore maja tylko power - czyli tylko zadaja jakis dmg.

"Jakis" mowie specjalnie z tego powodu, ze jest tu jakas superniekonsekwencja devsow.
Np. czary magow maja niski "power" ale zadaja bardzo duzo dmg.
Skile wojow natomiast moga miec bardzo wysoki power a zadaja mniejszy dmg.

Ciezko namierzyc ta okreslona relacje power do dmg bo zalezy to od levelu, rodzaju, resistow moba w ktorego walimy ale z tego co pamietam to np. Power 2000 przy skilach polearmowych przekladal sie mniej wiecej na 1000 dmg Vs bialy mob (czyli power/2=dmg do moba na podobnym lev co gracz). Tak samo mniej wiecej jest przy skilach mojego HE (czyli np. jak mam skill z power 4600 tzn ze zadam mobowi na moim lev ok 2300dmg).
Ale oczywiscie to TEZ ZALEZY OD BRONI ktora sie posluguje - im lepsze jej parametry tym mocniejszy bedzie ten skill.
Grajac PKasem zauzywazylem jednak ze o ile zaleznosc zadawanego dmg od pattack broni jest taka bardziej liniowa (tzn kiepska bron => kiepski dmg) to dmg ze skili AZ TAK nie spada.
Moj PK ma 44 lev i uzywa nograde luku. Strzelajac normalnie dmg zadaje tragiczny ale skilami jest w stanie zabic wiekszosc postaci 30-40 lev bardzo szybko.

Podobnie kiedys pisal jakis daggeruser tutaj - rozwalil sobie bron A przy OE i przez jakis czas uzywal C daggera i poki walil skile to dmg bylo niewiele nizsze niz przy A broni.


_________________
Jestem fanem PiS (Piachów i Szutrów)

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.