kain666 napisał(a):
A co do rynku i ekonomi bez botow.Przecierz L2walker nie zostal stworzy w tym samym czasie co L2,ludzie grali 2-3lata zanim pojawil sie l2 walker i stac ich bylo na A staf.
Ja tylko tak w kwestii historycznej.
"Dziadek" walkera (nie wiem czy to byla jakas wczesna wersja czy inny soft) pojawil sie juz w becie tyle ze byl w wersji "chinskiej" tylko.
I praktycznie od razu bylo widac gosci latajacych od moba do moba w "botowym stylu".
W tym samym czasie anglojezyczni sie supportowali programikami w stylu ezmacro albo ACtools (to mialo mozliwosc odczytania koloru okreslonego pixela i w ten sposob mozna bylo tworzyc bardziej zaawansowane macra, pijace poty wtedy kiedy potrzeba, wykrywajace ze mob padl etc).
Nie wspomne juz o takim drobiazgu jak levelowanie "bugami" (kto zabijal po 20 golemow na wasteland na raz wie o czym mowie) albo zabijanie rajd bossow solo dzieki bugowi z minusowym HP.
Pierwszy soft typowo "walkerowy" po angielsku pojawil sie w jakies 3 miesiace po zakonczeniu bety (nazywal sie Lin2Mate, potem L2Rich a pozniej L2king).
Anyway... boty byly nieodlaczna czescia tej gry od jej samego poczatku wiec twierdzenie ze pojawily sie w 2 lata po release jest mocno niedokladne - one byly praktycznie "od razu" w grze.
EDIT: tak z ciekawosci jeszcze to przegoglowalem i tak:
Lineage mialo premiere 27 kwietnia 2004.
Pierwsza wersja angielska Lln2Mate jest z... kwietnia 2004
Wydzielony watek "botowanie" na mmorpg.pl zostal zalozony w grudniu 2004 (ale juz wczesniej byla masa watkow na ten temat tyle ze najczesciej ladowaly we flames).