mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4779 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 239  Następna strona
Autor Wiadomość
***
Avatar użytkownika

Posty: 17021
Dołączył(a): 21.11.2001
Offline
PostNapisane: 28 wrz 2013, 08:51 
Cytuj  
Nie wiem czy kochać czy nie kochać ale w życiu nie dałbym tyle za kartę graf. :)
Szczególnie nie przekłada się na to wydajność/cena w porównaniu z grami, które są obecnie dostępne.
Ja nie mam problemu puszczać jakiejkolwiek praktycznie gry w ultra-settings i full hd mając 30+ fps a mam już nie najmłodszą 660ti, która kosztowała poniżej 1000 netto grubo ponad rok temu ;)
Także zawsze się zastanawiam na co komu zapas mocy, hehe.

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 28 wrz 2013, 08:53 
Cytuj  
Ravushimo napisał(a):
Co do exow to wystarczy ze HL3 będzie linux only i wygrali ta generację ;)


wątpię - raczej ubiją legendę w identyczny sposób jak Duke Nuke Forever. Czego by nie zrobili to albo zawiodą fanów pamiętających stare Half Life, albo zawiodą aktualnych graczy. Pewnie część się skusi i przebrnie przez instalacje tego SteamOS na swoim kompie, ogra i wróci do windowsa.

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2986
Dołączył(a): 29.02.2008
Offline
PostNapisane: 28 wrz 2013, 09:29 
Cytuj  
Oyci3C napisał(a):
w ultra-settings i full hd mając 30+ fps


Tak, tylko, ze ja gram w 2560x1600 i wierz mi, te dwa rdzenie sa tu potrzebne aby wszystko chodzilo plynnie. Z reszta, nie ma o czym dyskutowac - kazdy ma innego hopla i na niego puszcza kase. Napisalem to tylko aby pokazac roznice w cenach - flagowy produkt Nvidii kosztuje grubo ponad 3k, a oferuje gorsza wydajnosc niz radek 7990. Roznica ponad 1k ma w tym przypadku znaczenie. Pozostale karty AMD rowniez potanialy, np. 7970 czy 7950.


_________________
For the pony!

***
Avatar użytkownika

Posty: 17017
Dołączył(a): 4.03.2004
Offline
PostNapisane: 28 wrz 2013, 11:01 
Cytuj  
Ja też robię przymiarki i myślałem o tym 7990 ale opanowałem konie bo wybiegały za bardzo na przód z ceną. ;) Do tego kumpel jest z typem entuzjasty pc ( 680gtx w sli, monitor 1440) i odradzał 7990 i crossfire od AMD. Ponoć ciągle w chuj problemów, micro stuttering etc. Wziąłbym kręconego 770gtx lub 2x760 sli ale to mantle namieszało. :)

Warto brać i7 4770? Waham się, bo obecnie w grach te samą wydajność mam 400PLN taniej w 4570, ale jakby nagle sypnęło grami obsługującymi więcej niż 4 wątki... . Konsole są 8-rdzeniowe.


_________________
Χ Ξ Σ

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2986
Dołączył(a): 29.02.2008
Offline
PostNapisane: 28 wrz 2013, 11:16 
Cytuj  
Tor-Bled-Nam napisał(a):
odradzał 7990 i crossfire od AMD. Ponoć ciągle w chuj problemów, micro stuttering etc.


To już przeszłość. Miałem przedtem 6990 i od poprawki wprowadzonej przez AMD w Catalystach 13.8 problem praktycznie nie występuje. AMD opatentowało jakąś technologię "Frame pacing", która eliminuje zjawisko microstutteringu. Poczytaj choćby tutaj: http://www.anandtech.com/show/7195/amd-frame-pacing-explorer-cat138

Zanim kupiłem tego 7990 mocno się w ten temat wgryzłem - wiele osób chwali zmiany w sterownikach, przeprowadzane testy to potwierdzają także zupełnie nie żałuję podjętej decyzji. Z resztą, jak karta tylko do mnie dojdzie to sam ją potestuję ;)

Ps. Tutaj jeszcze jeden artykuł na ten temat: http://techreport.com/review/25167/frame-pacing-driver-aims-to-revive-the-radeon-hd-7990


_________________
For the pony!

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 28 wrz 2013, 11:38 
Cytuj  
a warto brac jakis nizszy model amd od tego twojego 7990 yaba?
mam 560ti i obawiam sie, ze bf4 bedzie juz cial :)

***
Avatar użytkownika

Posty: 17017
Dołączył(a): 4.03.2004
Offline
PostNapisane: 28 wrz 2013, 11:41 
Cytuj  
Czekaj na premierę nowych kart AMD, zobaczymy ceny. Mają być w połowie października, więc przed premierą BF4.


_________________
Χ Ξ Σ

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 28 wrz 2013, 12:07 
Cytuj  
ja czekam na te Mantle Ati Cards. Zobaczymy co to za pies i z czym to się je. Poczekam z miesiąc na reakcję devsów i możliwe, ze zakupię sobie takie cudo :)

***
Avatar użytkownika

Posty: 18803
Dołączył(a): 26.09.2005
Offline
PostNapisane: 28 wrz 2013, 13:14 
Cytuj  
ale ale... czy czasem mantle nie będzie dopiero po jakimś czasie obsługiwane w BF4 ?


_________________
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die."

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2986
Dołączył(a): 29.02.2008
Offline
PostNapisane: 28 wrz 2013, 14:40 
Cytuj  
Tor-Bled-Nam napisał(a):
Czekaj na premierę nowych kart AMD, zobaczymy ceny. Mają być w połowie października, więc przed premierą BF4.


R9 290X raczej też będzie koło 2k, R9 280X pewnie mniej ale to tak na prawdę HD7970 GHz Edition po facelifcie (który swoją drogą nieźle potaniał).

Ale faktycznie, jak ktoś czeka na BF4 to nowe karty AMD raczej właśnie dla niego. Tym bardziej, że będą najprawdopodobniej dostępne wersje z grą w komplecie (chyba seria R9 290X ma mieć vouchery z preorderem).


_________________
For the pony!

****

Posty: 1970
Dołączył(a): 8.08.2007
Offline
PostNapisane: 28 wrz 2013, 20:03 
Cytuj  
Mendol napisał(a):
a warto brac jakis nizszy model amd od tego twojego 7990 yaba?
mam 560ti i obawiam sie, ze bf4 bedzie juz cial :)


Mam właśnie identyczny dylemat. 560ti ledwo dawało radę w BF3 stąd chyba czas na zmianę ?

V.


_________________
Kto prawdę mówi ten niepokój wszczyna.

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 28 wrz 2013, 22:22 
Cytuj  
ledwo? w bf3 zapierdalalo z i5.

****

Posty: 1970
Dołączył(a): 8.08.2007
Offline
PostNapisane: 28 wrz 2013, 23:13 
Cytuj  
Ja wciąż lecę na q6600, p35 i ddr2 i 1920&1080:) BF3 MP na high to tak na styk realnie 30 parę fps było.

V.


_________________
Kto prawdę mówi ten niepokój wszczyna.

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 28 wrz 2013, 23:15 
Cytuj  
no to raczej nie wina karty a procka w tym wypadku

***
Avatar użytkownika

Posty: 10236
Dołączył(a): 5.11.2004
Offline
PostNapisane: 28 wrz 2013, 23:47 
Cytuj  
Mark24 napisał(a):
ja czekam na te Mantle Ati Cards. Zobaczymy co to za pies i z czym to się je. Poczekam z miesiąc na reakcję devsów i możliwe, ze zakupię sobie takie cudo :)


Mantle nie jest ograniczone do kart Ati. To otwarte API i AFAIR ma tez dzialac na nowszych kartach juz teraz dostepnych na rynku, a nie jedynie na nowych GPU od czerwonych. Miejmy nadzieje, ze jak sie sprawdzi, to Nvidia tez to wprowadzi, bo wyglada zacnie i czas najwyzszy na jakas alternatywe dla DirectX.

A co do HL3 to nie nastawiajcie sie, ze zagracie w ten tytul w najblizszych latach, jesli w ogole.

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 28 wrz 2013, 23:51 
Cytuj  
Mantle ma działać nie tyle z kartami ATI, co nawet z jedną rodziną kart ATI. To niskopoziomowe API dające dostęp bezpośrednio do sprzetu dla programistów. Nie ma szans by działało na jakichkolwiek innych kartach, bo sama architektura, dostęp do pamięci, przerwania sprzętowe, etc. etc. w innych kartach są w innych miejscach i tyle.

Zresztą nawet jakby to była jedynie nakładka na system dająca programistom możliwość odwoływania się bezpośrednio do sprzetu, to jak wyobrażasz sobie napisanie low-level procedur na kilkaset rodzajów kart będących aktualnie w obiegu?

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 29 wrz 2013, 08:11 
Cytuj  
Mantle jest stworzone dla kart z GCN.
Najpierw google, potem pisanie na forum ;s.
Cytuj:
Zresztą nawet jakby to była jedynie nakładka na system dająca programistom możliwość odwoływania się bezpośrednio do sprzetu, to jak wyobrażasz sobie napisanie low-level procedur na kilkaset rodzajów kart będących aktualnie w obiegu?

Bo to jest API. Z definicji zadaniem API jest abstrakcyjny opis pewnej funkcjonalnosci, pokrywajacy jakas rodzine sprzetu/oprogramowania ktore jest poziom niżej. Mantle nie jest tak, przybite do sprzetu, jak to niektorzy mam wrazenie uwazaja, ale jest to duzy krok naprzod.
Kazdy radeon oparty na architekturze GCN, bedzie kompatybilny z Mantle. Czyli od serii 7xxx w góre.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 29 wrz 2013, 08:26 
Cytuj  
czyli programista będzie miał możliwość low-programmingu na KAŻDEJ karcie? Mamy na rynku aktualnie ze 100 rodzajów kart różniących się totalnie architekturą, procesorem, pamięcią etc.? Za każdym razem będzie pisał 100 różnych procedur? Czy wsparcie w zależności od gry/aplikacji/firmy_developerskiej dostaną ulubione/niektóre egzemplarze? Jak tak to które?
Może Ubi zacznie boostować ATI, za to Acti Nvidię?
Na upartego, bez żadnego Mantle i tak programista mógł pominąć wszystkie directx i inne drivery i napisać swoją aplikacje kompatybilną jedynie z jednym rodzajem grafiki. Bezpośrednio pod sprzęt. Tylko jaki to miało sens - totalne przepisywanie kodu pod każdą z kart grafiki?

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 29 wrz 2013, 08:33 
Cytuj  
Karty graficzne oparte na GCN niczym sie od siebie nie roznia, poza iloscia jednostek obliczeniowych.

Mantle bedzie automatycznie wykrywac co siedzi w PC i na tej podstawie wysylac odpowiednie rozkazy. Tak samo jak (przynajmniej w teorii), automatycznie powinno sie skalowac z dowolna iloscia rdzeni i iloscia procesorow w PC.

Juz mowilem. Zadaniem API jest abstrakcja roznic w architekturze tego, co jest nizej (najprosciej rzecz biorac). A ze roznic pomiedzy GPU opartymi na GCN nie ma w zasadzie zadnych to inna sprawa.

Innym problemem jest to, jakby NVIDIA chciala z tego skorzystać.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 29 wrz 2013, 08:50 
Cytuj  
imho bzdura. 9x przyspieszenie osiągnięto dając możliwość programistom odwołać się bezpośrednio do hardwaru karty graficznej. Karty graficzne nie różnią się jedynie mocą procka, ilością shaderów i wbudowanej pamięci.

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4779 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 239  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.