TobiAlex napisał(a):
Sam jesteś debilem czego dowodem jest podany przez Ciebie przykład. 5 lat gwarancji, gdzie? Chyba na auto. W Polsce średnio jest 2 lata gwarancji / 2 lata rękojmi (jedno wyklucza drugie). Tak czy siak oba przedstawione przeze mnie pisma dotyczyły GWARANCJI. I de facto wątek ten mówi o PRAWACH KONSUMENTACH a nie o podziale gwarancji, rękojmi itp. Po trzech latach to pewnie skorzystałbym z gwarancji, bo znając życie z takiego urządzenia już korzystałbym sporadycznie, natomiast co innego gdyby to było, no nie wiem, pół roczne urządzenie.
Wiele towarow ma dluzsze gwarancja niz standardowe 24 miesiace jak chociazby karty graficzne, nie wspominajac o dozywotnich gwarancjach na np. pamieci.
Kolejna sprawa to szybkosc zalatwienia sprawy. Reklamacja jest zazwyczaj szybsza i prostrza. Zglaszasz reklamacje, dostajesz potwierdzenie, nastepnego dnia wysylasz towar i czesto po 2-3 dniach dostajesz nowy towar albo zaswiadczenie o nienaprawialnosci i zwrot kasy (po kilku dniach). Zdarzaja sie wyjatki, ale coraz rzadsze, bo producent dba o opinie, a takie negatywne wyjatki sa zazwyczaj opisywane w necie przez slusznie sfrustrowanych klientow.
W wypadku rekojmi sklep ma 14 dni na ustosunkowanie sie do pisma i potem chyba nieokreslony czas na zalatwienie sprawy. Zazwyczaj polega to na tym, ze sklep i tak wysyla towar do serwisu i czeka na decyzje, dokument z serwisu wraz z towarem wysyla do hurtowni, a ta do producenta (zgodnie z zachowaniem lancucha dostaw).