mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 292 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Następna strona
Autor Wiadomość
*

Posty: 6394
Dołączył(a): 16.08.2005
Offline
PostNapisane: 21 cze 2017, 19:59 
Cytuj  
LOL! Na pewno nie. Gdyby mi ktoś teraz znając te wszystkie prawa kazał czekać 2 miesiące to skorzystałbym z prawa rękojmi i tyle. To Ty masz ten swój sklep w Giżycku, czy z kimś się mylę?


_________________
EA in a Nutshell:
http://www.youtube.com/watch?v=e-LE0ycgkBQ

***
Avatar użytkownika

Posty: 19066
Dołączył(a): 31.08.2003
Offline
PostNapisane: 21 cze 2017, 20:21 
Cytuj  
TobiAlex napisał(a):
LOL! Na pewno nie.


Napewno tak. Radze poczytac przepisy zanim sie zacznie pierdolic glupoty od kogos uslyszane.

Art. 580. § 2 KC

Gwarancja to dobra wola producenta wiec moze sobie ustalac zasady takie jak chce. Moze dac gwarancje np. na 6 miesiecy albo nie dawac jej wcale.

*

Posty: 6394
Dołączył(a): 16.08.2005
Offline
PostNapisane: 21 cze 2017, 20:22 
Cytuj  
mrynar napisał(a):
TobiAlex napisał(a):
LOL! Na pewno nie.


Napewno tak. Radze poczytac przepisy zanim sie zacznie pierdolic glupoty od kogos uslyszane.

Art. 580. § 2 KC

Gwarancja to dobra wola producenta wiec moze sobie ustalac zasady takie jak chce. Moze dac gwarancje np. na 6 miesiecy albo nie dawac jej wcale.


Ja pierdole, i gadaj głupi to cię osra. Mam wywalone, co Ty mówisz, wystarczy, że sprawę wygrałem z pomocą rzecznika i tyle (tu wcześniej gdzieś opisywałem sprawę). A to, że nie da gwarancji. Też mam to w dupie, bo w Polsce obowiązują prawne 2 LATA RĘKOJMI!!! Ale cieszę się, że jest ktoś kto walczy z taką patologią, bo jak widzę tylko "aby sprzedać" a potem mieć na wszystko wyjebane ("chuj ci w dupę kliencie) to mnie kurwica bierze.


_________________
EA in a Nutshell:
http://www.youtube.com/watch?v=e-LE0ycgkBQ

***
Avatar użytkownika

Posty: 18803
Dołączył(a): 26.09.2005
Offline
PostNapisane: 21 cze 2017, 20:26 
Cytuj  
Dokładnie jest dwa lata ochrony ale to nie gwarancja, która może być różnie realizowana i udzielana, jednak przedmioty nowe z dystrybucji europejskiej/polskiej zazwyczaj mają standardowe gwarancje, jeśli sklep ma coś dziwnego można wykorzystać gwarancje producenta itd, jest tego sporo.


_________________
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die."

******
Avatar użytkownika

Posty: 3944
Dołączył(a): 18.07.2006
Offline
PostNapisane: 21 cze 2017, 20:27 
Cytuj  
Teo napisał(a):
14 pełnych dni roboczych jakby coś dla pewności.


Nie roboczych tylko kalendarzowych. Naprawiać może 2 miesiące, ale w dwa tygodnie musi mi dać znać czy naprawi czy ma mnie w dupie.

***
Avatar użytkownika

Posty: 18803
Dołączył(a): 26.09.2005
Offline
PostNapisane: 21 cze 2017, 20:30 
Cytuj  
Dobra inaczej, ktoś ma dokładne przepisy i może je tu wkleić ?


_________________
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die."

***
Avatar użytkownika

Posty: 19066
Dołączył(a): 31.08.2003
Offline
PostNapisane: 21 cze 2017, 20:34 
Cytuj  
Teo napisał(a):
Dobra inaczej, ktoś ma dokładne przepisy i może je tu wkleić ?


http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 9640160093

Gwarancja to dzial III, art. 577 do 581


Ostatnio edytowano 21 cze 2017, 20:40 przez mrynar, łącznie edytowano 1 raz
***
Avatar użytkownika

Posty: 19066
Dołączył(a): 31.08.2003
Offline
PostNapisane: 21 cze 2017, 20:37 
Cytuj  
TobiAlex napisał(a):
mrynar napisał(a):
TobiAlex napisał(a):
LOL! Na pewno nie.


Napewno tak. Radze poczytac przepisy zanim sie zacznie pierdolic glupoty od kogos uslyszane.

Art. 580. § 2 KC

Gwarancja to dobra wola producenta wiec moze sobie ustalac zasady takie jak chce. Moze dac gwarancje np. na 6 miesiecy albo nie dawac jej wcale.


Ja pierdole, i gadaj głupi to cię osra. Mam wywalone, co Ty mówisz, wystarczy, że sprawę wygrałem z pomocą rzecznika i tyle (tu wcześniej gdzieś opisywałem sprawę). A to, że nie da gwarancji. Też mam to w dupie, bo w Polsce obowiązują prawne 2 LATA RĘKOJMI!!! Ale cieszę się, że jest ktoś kto walczy z taką patologią, bo jak widzę tylko "aby sprzedać" a potem mieć na wszystko wyjebane ("chuj ci w dupę kliencie) to mnie kurwica bierze.


Caly czas jest mowa o gwarancji a ty cos pierdolisz o rekojmi.

Rekojmia i gwarancja to dwie rozne instytucje.

*

Posty: 6394
Dołączył(a): 16.08.2005
Offline
PostNapisane: 21 cze 2017, 20:38 
Cytuj  
To moje pismo napisane przez rzecznika:

R E K L A M A C J A

Z powodu pojawienia się niezgodności z umową towaru w postaci obuwia zakupionego w Waszym sklepie w dniu 19 listopada 2015 roku polegającej na destrukcji materiału skóropodobnego przyszwy cholewki w części czubka i przedstopia oraz spowodowane tym odklejenie się podeszwy korzystając z uprawnień określonych w art. 561 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny (DzU nr 16, poz. 93 ze zmianami) w brzmieniu ustalonym nowelizacją określoną przepisem art. 44 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenckich (DzU 2014, poz. 827) zwracam się z żądaniem wymiany rzeczy na nową, wolną od wad i tego samego rodzaju w rozsądnym i niepowodującym nadmiernych trudności w moim przypadku terminie.

W przypadku odmowy zadośćuczynienia wskazanemu powyżej żądania uprasza się o bezzwłoczne przedstawienie w formie pisemnej konkretnych przyczyn świadczących jednoznacznie o braku możliwości lub nadmierności kosztów doprowadzenia do zgodności reklamowanego towaru w inny sposób niż poprzez usunięcie zgłoszonych wad.

Nadmieniam, iż przedmiotowa wada fizyczna wystąpiła mimo zgodnego z przeznaczeniem oraz instrukcją obsługi użytkowaniem obuwia.

Jednocześnie przekazuję do dyspozycji sprzedawcy reklamowany przedmiot, który znajduje się w stanie nienoszącym widocznych śladów uszkodzeń mechanicznych.



Kolejne moje pismo napisane przez rzecznika:

O S T A T E C Z N E P R Z E D S Ą D O W E
wezwanie do spełnienia świadczenia

W związku z naruszeniem procedury reklamacyjnej poprzez nieustosunkowanie się w sposób zgodny z wymogami ustawowymi do reklamacji doręczonej w dniu 10.02.2016 r. oraz w związku ze zwrotem obuwia w stanie bez podjęcia działań zmierzających do doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową w dniu 24.02.2016 r. wzywam do wymiany rzeczy na wolną od wad bądź usunięcie wady w nieprzekraczalnym, rozsądnym i nie powodującym nadmiernych trudności w moim przypadku terminie trzech dni licząc od dnia doręczania niniejszego pisma.

W przypadku bezskutecznego upływu wskazanego powyżej terminu, traktując iż doprowadzenie reklamowanego obuwia do stanu zgodnego z umową przekroczyło wszelkie akceptowalne terminy niniejszą reklamacją należy traktować jako zawiadomienie o złożeniu na podstawie art. 561 (5) Kodeksu cywilnego oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży zawartej w dniu 19.11.2015 r.

Jednocześnie informuję, iż odstąpienie od umowy równoznaczne jest z wezwaniem do zwrotu kwoty ... zł (słownie: ...) stanowiącej cenę zakupionego obuwia w terminie trzech dni od bezskutecznego upływu terminu określonego do naprawy reklamowanego obuwia. Uiszczenie przedmiotowej kwoty na moją rzecz przekazem na adres wskazany powyżej spowoduje jednoczesne postawienie reklamowanego obuwia do waszej dyspozycji.




mrynar napisał(a):
Caly czas jest mowa o gwarancji a ty cos pierdolisz o rekojmi.

Rekojmia i gwarancja to dwie rozne instytucje.


A co ja wyżej napisałem? Jakby mi jakieś frajer kazał czekać 2 miesiące to bym skorzystał z prawa rękojmi.


_________________
EA in a Nutshell:
http://www.youtube.com/watch?v=e-LE0ycgkBQ

***
Avatar użytkownika

Posty: 19066
Dołączył(a): 31.08.2003
Offline
PostNapisane: 21 cze 2017, 20:44 
Cytuj  
Napisales:

TobiAlex napisał(a):
LOL! Na pewno nie.

*

Posty: 6394
Dołączył(a): 16.08.2005
Offline
PostNapisane: 21 cze 2017, 20:50 
Cytuj  
mrynar napisał(a):
Napisales:

TobiAlex napisał(a):
LOL! Na pewno nie.


TobiAlex napisał(a):
LOL! Na pewno nie. Gdyby mi ktoś teraz znając te wszystkie prawa kazał czekać 2 miesiące to skorzystałbym z prawa rękojmi i tyle.


_________________
EA in a Nutshell:
http://www.youtube.com/watch?v=e-LE0ycgkBQ

***
Avatar użytkownika

Posty: 19066
Dołączył(a): 31.08.2003
Offline
PostNapisane: 21 cze 2017, 21:01 
Cytuj  
Jestes debilem. Nic na to nie poradze.

Rozmawiamy o GWARANCJI, a nie o tym czy bys z niej skorzystal czy nie.

Dam ci taki przyklad: producent daje 5-letnia gwarancje, ale tez jednoczesnie zastrzega, ze ma 2 miesiace na rozpatrzenie reklamacji. Wada pojawia sie po 3 latach. Co wtedy robisz? Korzystasz z rekojmi czy jednak z gwarancji?

*

Posty: 6394
Dołączył(a): 16.08.2005
Offline
PostNapisane: 21 cze 2017, 21:03 
Cytuj  
Sam jesteś debilem czego dowodem jest podany przez Ciebie przykład. 5 lat gwarancji, gdzie? Chyba na auto. W Polsce średnio jest 2 lata gwarancji / 2 lata rękojmi (jedno wyklucza drugie). Tak czy siak oba przedstawione przeze mnie pisma dotyczyły GWARANCJI. I de facto wątek ten mówi o PRAWACH KONSUMENTACH a nie o podziale gwarancji, rękojmi itp. Po trzech latach to pewnie skorzystałbym z gwarancji, bo znając życie z takiego urządzenia już korzystałbym sporadycznie, natomiast co innego gdyby to było, no nie wiem, pół roczne urządzenie.


_________________
EA in a Nutshell:
http://www.youtube.com/watch?v=e-LE0ycgkBQ

******
Avatar użytkownika

Posty: 3944
Dołączył(a): 18.07.2006
Offline
PostNapisane: 21 cze 2017, 21:14 
Cytuj  
Skorzystałem z gwarancji, czyli dwa tygodnie mnie nie obowiązują?

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2986
Dołączył(a): 29.02.2008
Offline
PostNapisane: 21 cze 2017, 21:17 
Cytuj  
Xender napisał(a):
Skorzystałem z gwarancji, czyli dwa tygodnie mnie nie obowiązują?


Gwarant musi wykonać swoje obowiązki (np. naprawić lub wymienić towar) w terminie wskazanym w oświadczeniu gwarancyjnym. Jeżeli nie określono tego czasu, powinien uczynić to niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia dostarczenia mu rzeczy przez konsumenta. (pp. art. 580 § 2 KC)


_________________
For the pony!

*

Posty: 6394
Dołączył(a): 16.08.2005
Offline
PostNapisane: 21 cze 2017, 23:09 
Cytuj  
Jakby ktoś chciał wzory gotowych pism (ale to w ramach rękojmi):

http://www.windowsmania.pl/rekojmia-nie ... lka-22683/


_________________
EA in a Nutshell:
http://www.youtube.com/watch?v=e-LE0ycgkBQ

***
Avatar użytkownika

Posty: 19066
Dołączył(a): 31.08.2003
Offline
PostNapisane: 22 cze 2017, 07:37 
Cytuj  
TobiAlex napisał(a):
Sam jesteś debilem czego dowodem jest podany przez Ciebie przykład. 5 lat gwarancji, gdzie? Chyba na auto. W Polsce średnio jest 2 lata gwarancji / 2 lata rękojmi (jedno wyklucza drugie). Tak czy siak oba przedstawione przeze mnie pisma dotyczyły GWARANCJI. I de facto wątek ten mówi o PRAWACH KONSUMENTACH a nie o podziale gwarancji, rękojmi itp. Po trzech latach to pewnie skorzystałbym z gwarancji, bo znając życie z takiego urządzenia już korzystałbym sporadycznie, natomiast co innego gdyby to było, no nie wiem, pół roczne urządzenie.


Wiele towarow ma dluzsze gwarancja niz standardowe 24 miesiace jak chociazby karty graficzne, nie wspominajac o dozywotnich gwarancjach na np. pamieci.

Kolejna sprawa to szybkosc zalatwienia sprawy. Reklamacja jest zazwyczaj szybsza i prostrza. Zglaszasz reklamacje, dostajesz potwierdzenie, nastepnego dnia wysylasz towar i czesto po 2-3 dniach dostajesz nowy towar albo zaswiadczenie o nienaprawialnosci i zwrot kasy (po kilku dniach). Zdarzaja sie wyjatki, ale coraz rzadsze, bo producent dba o opinie, a takie negatywne wyjatki sa zazwyczaj opisywane w necie przez slusznie sfrustrowanych klientow.
W wypadku rekojmi sklep ma 14 dni na ustosunkowanie sie do pisma i potem chyba nieokreslony czas na zalatwienie sprawy. Zazwyczaj polega to na tym, ze sklep i tak wysyla towar do serwisu i czeka na decyzje, dokument z serwisu wraz z towarem wysyla do hurtowni, a ta do producenta (zgodnie z zachowaniem lancucha dostaw).

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2986
Dołączył(a): 29.02.2008
Offline
PostNapisane: 22 cze 2017, 08:38 
Cytuj  
Mrynar, nie wprowadzaj ludzi w błąd. Występujesz jawnie z punktu widzenia sprzedawcy, który chce się pozbyć kłopotu tj. klienta-petenta. Dlatego prawo zostało tak skonstruowane aby chronić konsumenta - inaczej rękojmia nie byłaby zasadna. Moja żona jest prawnikiem i razem od 20tu paru lat prowadzimy kancelarię obsługując ponad 140 firm z województwa Pomorskiego, w tym kilkanaście hurtowni - doskonale wiemy jak wygląda ta kwestia "od zaplecza". Sklepy interesuje tylko jedno - sprzedać, a na klienta mają wyłożone. W internecie i tak nie występują pod nazwą firmy tylko inną więc w razie czego zmienią "barwy" i jadą dalej. Niejednokrotnie pomagalismy różnym ludziom właśnie dzięki rękojmi bo procedura gwarancyjna to totalna loteria. Ludzie użerają się ze sklepami miesiącami i zamiast pożytku z zakupu mają nerwy i dodatkowe koszty.

A co do terminów rękojmi to jest to sprecyzowane następująco:
Kod:
Sprzedawca musi wymienić towar lub usunąć wadę w rozsądnym czasie (nie ma tu określonego terminu) i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta. Jeśli tego nie czyni, konsument może wyznaczyć mu czas na spełnienie żądania. W przypadku dalszej bezczynności przedsiębiorcy i upływu wyznaczonego terminu klientowi wolno odstąpić od umowy lub żądać obniżenia ceny.


_________________
For the pony!

******
Avatar użytkownika

Posty: 3944
Dołączył(a): 18.07.2006
Offline
PostNapisane: 22 cze 2017, 10:04 
Cytuj  
Co ciekawe Saturn daje tylko 12 miesięcy gwarancji na konsole Nintendo. Ofc wiem że mam jeszcze 24 miesiące rękojmi.

Tak czy siak za dwa tygodnie pójdę do rzecznika konsumentów i załatwię "pisemko". Jedynym problemem jest to że Nintendo 3DS ma chory system dystrybucji cyfrowej - licencje na kupione gry są trzymane lokalnie na konsoli. Czyli jak zrobię aferę w sklepie po 14 dniach i dadzą mi nowego 3DSa to i tak będę potrzebował starego żeby zrobić System Transfer w celu przeniesienia licencji, zalogowanie się na konto Nintendo nic nie da... Z tego co wiem da się to obejść dzwoniąc do N, wtedy przypiszą licencje ponownie na nowej konsoli, ale są z tym problem, trochę to chore że konsola New 3DS która premierę miała w 2015 ma tak niedorozwinięty system dystrybucji cyfrowej...

***
Avatar użytkownika

Posty: 19066
Dołączył(a): 31.08.2003
Offline
PostNapisane: 22 cze 2017, 10:24 
Cytuj  
yabaddi napisał(a):
Mrynar, nie wprowadzaj ludzi w błąd. Występujesz jawnie z punktu widzenia sprzedawcy, który chce się pozbyć kłopotu tj. klienta-petenta. Dlatego prawo zostało tak skonstruowane aby chronić konsumenta - inaczej rękojmia nie byłaby zasadna. Moja żona jest prawnikiem i razem od 20tu paru lat prowadzimy kancelarię obsługując ponad 140 firm z województwa Pomorskiego, w tym kilkanaście hurtowni - doskonale wiemy jak wygląda ta kwestia "od zaplecza". Sklepy interesuje tylko jedno - sprzedać, a na klienta mają wyłożone. W internecie i tak nie występują pod nazwą firmy tylko inną więc w razie czego zmienią "barwy" i jadą dalej. Niejednokrotnie pomagalismy różnym ludziom właśnie dzięki rękojmi bo procedura gwarancyjna to totalna loteria. Ludzie użerają się ze sklepami miesiącami i zamiast pożytku z zakupu mają nerwy i dodatkowe koszty.

A co do terminów rękojmi to jest to sprecyzowane następująco:
Kod:
Sprzedawca musi wymienić towar lub usunąć wadę w rozsądnym czasie (nie ma tu określonego terminu) i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta. Jeśli tego nie czyni, konsument może wyznaczyć mu czas na spełnienie żądania. W przypadku dalszej bezczynności przedsiębiorcy i upływu wyznaczonego terminu klientowi wolno odstąpić od umowy lub żądać obniżenia ceny.


Nie wprowadzam nikogo w blad. Pisze jak to wyglada w praktyce w moim wypadku. Firma w ktorej pracuje bazuje na stalych klientach i zalezy nam na jak najszybszym zalatwianiu wszelkich reklamacji. Zdarza sie, ze klienci korzystaja z rekojmi i trwa to zawsze dluzej.
Co do terminu potwierdziles to co napisalem, nie jest okreslony. Rozsadny czas to malo precyzyjne okreslenie.

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 292 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.