mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4779 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199 ... 239  Następna strona
Autor Wiadomość
***
Avatar użytkownika

Posty: 18803
Dołączył(a): 26.09.2005
Offline
PostNapisane: 14 lip 2016, 23:09 
Cytuj  
1080 to raczej wv passat, 1080ti to bmw jakieś lepsze, a nowy titan to będzie porshe :)


_________________
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die."

***
Avatar użytkownika

Posty: 12796
Dołączył(a): 17.08.2005
Offline
PostNapisane: 14 lip 2016, 23:11 
Cytuj  
No nie wiem, passata dzisiaj ma każdy :) a 1080 nie :)

Moim zdaniem 1070 do grania w FHD wystarczy i raczej będę celować w ten pułap.

******
Avatar użytkownika

Posty: 3944
Dołączył(a): 18.07.2006
Offline
PostNapisane: 15 lip 2016, 07:47 
Cytuj  
Nie czekam na tego Zotaca Extreme bo nie zmieści mi się w obudowie. Albo MSI Armor które i tak jest bardzo dobre (szkoda tylko że nie ma backplate'y, choć kartę mam w obudowie pionowo - Silverstone FT05) albo jeśli będę gdzieś mieli ASUS Strix.

**
Avatar użytkownika

Posty: 9587
Dołączył(a): 9.02.2004
Offline
PostNapisane: 15 lip 2016, 08:01 
Cytuj  
AMD jednak mocno zamieszało teraz bo widać devsi na potęgę będą używać AC tam gdzie się da bo to praktycznie darmowa wydajność. O pełnej implementacji DX 12 póki co nie ma mowy ale samo włączenie AC daje ogromnego boosta AMD. Karta o połowę tańsza od 1070 dogania go w dx12. Nawet jak 1060 będzie mocniejsze od 480x to nadal pozostaje pytanie w kwesti ACE. Jak podobnie będzie w nowu Deus Ex to trochę się wkurzę. Nie lubie obniżać detali a przesiadać się z 970 na 1060/480 to totalny bezsens.

Szkoda, że AMD nie wypuści mocniejszej wersji 480x. 490x ma być dwuprocesorowe a to bardzo słaba opcja. Mogliby wypuścić kartę za 1600-1700zł z większą liczbą ROPów i byłoby bardzo ok. Wtedy wydajność w dx 11 była by sporo lepsza niż w 970.

Zieloni póki co wypięli się totalnie na async i nie zamierzają chyba nic z tym zrobić chociażby w przypadku TW:W. W Doomie niby coś tam się odgrażali że rozmawiają z Bethesdą. Nie wierzę jednak, że coś poprawią dla Maxwellów 2.0. a powinni bo 970 to bardzo popularna karta. Prędzej już pascalom pomogą znając ich... Niby coś tam obiecali poprawić i powinni nawet to zrobić dla niektórych tytułów AAA (doom, CIV VI, no i BF 1).


_________________
Gramsajt.pl - głupawy blog o grach

******
Avatar użytkownika

Posty: 3944
Dołączył(a): 18.07.2006
Offline
PostNapisane: 15 lip 2016, 08:18 
Cytuj  
No ale bądź co bądź Pascal już jakoś sobie radzi z obliczeniami async. Choć w sumie to tylko wywłaszczanie więc ma się to nijak do tego co oferuje AMD...

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 15 lip 2016, 08:41 
Cytuj  
Ale co NVIDIA ma zrobić ? Gowno zrobia, bo ich hardware nie obsluguje async compute. To nie jest cos co naprawisz sterownikiem, bo przy Vulkanie/DX12 sterowniki praktycznie nie maja znaczenia (tak długo jak poprawnie implementuja API).
Tzn. znajac NVIDIe pewnie dalej beda probowac podmieniać kawałki kodu w sterowniku i dokładnie przechwytywać calle do karty graficznej zeby je optymalizować, ale teraz pole do popisu bedzie duzo mniejsze a mozliwosc zjebania czegos wieksza.

AMD tez sie za bardzo nie popissuje. Jakby R480 byl tak samo wydajny albo bardziej niz 1080 w Vulkan/DX12 za te cene, to NVIDIa mialaby pozamiatane. A tak meh.. zjebali.

Dwu procesorowe karty graficzne w Vulkanie/DX12 maja wiekszy sens. Mozna spokojnie zalozyc, ze duze silniku typu IdTech, Unreal, Frostbite, beda mialy natywnie zaimplementowana obslge wielu kart graficznych i nie bedzie to hackowane rozwiazanie jak SLI, tylko rozwiazanie na poziomie silnika, które dynamicznie dzieli scene do renderowania na wiele kart graficznych (i inne obliczenia np. fizyke).


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

***
Avatar użytkownika

Posty: 17017
Dołączył(a): 4.03.2004
Offline
PostNapisane: 15 lip 2016, 09:19 
Cytuj  
Do wyjścia Vegi nVidia jest niezagrożona. 1080 nie ma konkurencji w dx11, w dx12 ciagle przed AMD, na Vulkanie zyskał 20%. Do tego sypią kasę na promocje swoich układów w grach. Brak wsparcia dla async to raczej ich świadomi decyzja, pytanie czy wynika z kosztów przebudowy architektury czy innych przyczyn.


_________________
Χ Ξ Σ

**
Avatar użytkownika

Posty: 9587
Dołączył(a): 9.02.2004
Offline
PostNapisane: 15 lip 2016, 09:27 
Cytuj  
No jeśli wszystkie gry AAA zaczną mieć implementowane DX 12 i dostaniemy Explicit Multi-Adapter to tak, wtedy dwu procesorowe RX 480 ma sens. W sytuacji gdy AC będzie raczej bankowo pojawiać się w każdej nowej dużej grze to AMD może uzyskać sporą przewagę.

Dla mnie decydujące będą benchmarki w Deus Exie i BF 1.

Ciekawe co zrobi nvidia w przyszłym roku. Raczej nie mogą zwlekać do Volty bo to dopiero 2018 rok. Odświeżą pascale i dodadzę ACE czy to raczej nie wchodzi w gre?


_________________
Gramsajt.pl - głupawy blog o grach

******
Avatar użytkownika

Posty: 3944
Dołączył(a): 18.07.2006
Offline
PostNapisane: 15 lip 2016, 09:46 
Cytuj  
Wydaje mi się że to nie wchodzi w gre żeby Pascal wspierał async. Ba nawet ciężko się tego spodziewać w Voltcie jesli będzie to iteracja Pascala nie zupełnie nowa architektura. Czytałem sobie trochę o działaniu Pascala i tak naprawdę to on nie ma nic wspólnego z async, ma owszem optymalizacje które poprawiają jego wydajność w sytuacji gdy jest dużo różnych zadań ale to nie to.

Spójrzcie na wyniki RX480 vs 1070 w Doomie w Vulkanie:
2560x1440 / Ultra / AF x16 / SMAA

RX 480 - 62.8
GTX 1070 - 71.5

Około 15% różnicy za dwukrotność ceny? Jeśli taka tendencja będzie we wszystkich nowych grach to AMD pozamiata NV. Nowy Source będzie oparty o Vulkan. W sumie jak sobie tak czytam o Pascalu vs GCN to szczerze powiedziawszy GCN wydaje się dużo bardziej zaawansowany.

***
Avatar użytkownika

Posty: 18803
Dołączył(a): 26.09.2005
Offline
PostNapisane: 15 lip 2016, 11:39 
Cytuj  
Dlatego NV spieszyło się z premierą żeby zapchać rynek przed serią jak ma wejść w 2017 roku, a wtedy marketing może już się rozkręci wokół VR i trzeba będzie za wszelką cenę kupić mocne gpu, amd nie ma szans na rynku najwydajniejszych gpu, chyba że RX480 pokazuje tylko część potencjału przed premiera nowych kart amd.


_________________
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die."

******
Avatar użytkownika

Posty: 3944
Dołączył(a): 18.07.2006
Offline
PostNapisane: 15 lip 2016, 11:51 
Cytuj  
Jak na mój gust to NV ma bardzo wydajną architekturę pod względem szybkości wykonywania obliczenie w sensie szybkie jednostki obliczeniowe, natomiast AMD ma jednak bardziej przyszłościowo zaplanowane GPU gdzie nie pompują tylko prostuje wydajności obliczeniowej ale dodają też takie funkcjonalności jak zrównoleglenie zadań.

**

Posty: 9233
Dołączył(a): 6.06.2010
Offline
PostNapisane: 15 lip 2016, 12:13 
Cytuj  
AMD pewnie przed wiosną nic silniejszego nie wyda (no chyba, że te 2x480 na jednej karcie) przed wiosną. Pamiętajmy, że ich dywizja GPU była (jest?) zajęta robieniem APU dla PS4 Neo & Xbox Scorpio (a może też Nintendo NX), dywizja CPU robi Zena, a CPU i GPU razem APU na podstawie ZENa. Mają pełne ręce roboty, a zasobów dużo mniej niż NV i Intel.

Tylko, że narazie wygląda na to, że najbliższa perspektywa 2-3 lat działa na ich korzyść. Nvidia z kolei ma tonę hajsu, żeby na to odpowiedzieć. Ciekawe czasy w GPU idą.

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 15 lip 2016, 12:29 
Cytuj  
Koleś napisał(a):
Wydaje mi się że to nie wchodzi w gre żeby Pascal wspierał async. Ba nawet ciężko się tego spodziewać w Voltcie jesli będzie to iteracja Pascala nie zupełnie nowa architektura. Czytałem sobie trochę o działaniu Pascala i tak naprawdę to on nie ma nic wspólnego z async, ma owszem optymalizacje które poprawiają jego wydajność w sytuacji gdy jest dużo różnych zadań ale to nie to.

Spójrzcie na wyniki RX480 vs 1070 w Doomie w Vulkanie:
2560x1440 / Ultra / AF x16 / SMAA

RX 480 - 62.8
GTX 1070 - 71.5

Około 15% różnicy za dwukrotność ceny? Jeśli taka tendencja będzie we wszystkich nowych grach to AMD pozamiata NV. Nowy Source będzie oparty o Vulkan. W sumie jak sobie tak czytam o Pascalu vs GCN to szczerze powiedziawszy GCN wydaje się dużo bardziej zaawansowany.


Bo jest. Pascal to przerobiony pod 16nm Kepler. Maxwell to wykastrowany kepler z wiekszosca iloscia jednostek obliczeniowych ale bez podwojnej precyzji.
Zreszta mowilem o tym przed premiera Pascala, ze to nie bedzie zadna rewolucja, a ledwie ewolucja.
Z tego co wiem to nawet Volta, moze nie byc jakas wieksza zmiana architektury.
Sila kart NV lezy w tym momencie w sterownikach i tym, ze sa zaprojektowane pod DX11 a nie w jakiejs finezyjnej architekturze.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

**
Avatar użytkownika

Posty: 9587
Dołączył(a): 9.02.2004
Offline
PostNapisane: 15 lip 2016, 14:05 
Cytuj  
Pytanie czemu AMD obrało taką drogę już 4 czy tam 5 lat temu (bo robili pod ps4/x0?) a Nvidia cały czas robi po swojemu i sprzedaje karty wydajne w dx11 ale w dx12 okazuje się, że AMD im ostro da popalić i to za znacznie niższą cenę. Wszystko żeby tylko ceny GPU były niższe :).


_________________
Gramsajt.pl - głupawy blog o grach

***
Avatar użytkownika

Posty: 17017
Dołączył(a): 4.03.2004
Offline
PostNapisane: 15 lip 2016, 21:51 
Cytuj  
Trzymamy kciuki za przyszłość AMD, a tym czasem trzeba zamówić nowe nvidie. Hehe


_________________
Χ Ξ Σ

***
Avatar użytkownika

Posty: 12796
Dołączył(a): 17.08.2005
Offline
PostNapisane: 15 lip 2016, 21:59 
Cytuj  
Ja tam czekam na Zotaci. Akurat odłożę :)

Jak ktoś chcę wspaniałą 970GTX strix w stanie idealnie perfekcyjnym to niech da znać jak zaklepać chce.

***
Avatar użytkownika

Posty: 12796
Dołączył(a): 17.08.2005
Offline
PostNapisane: 15 lip 2016, 23:06 
Cytuj  
http://www.purepc.pl/karty_graficzne/3d ... raficznych

**
Avatar użytkownika

Posty: 9587
Dołączył(a): 9.02.2004
Offline
PostNapisane: 16 lip 2016, 22:34 
Cytuj  
Sobtainer napisał(a):
Ja tam czekam na Zotaci. Akurat odłożę :)

Jak ktoś chcę wspaniałą 970GTX strix w stanie idealnie perfekcyjnym to niech da znać jak zaklepać chce.


Ale że kupujesz RX 480 czy co:)? Gdyby 1070 kosztowało chociaż te 2k...


_________________
Gramsajt.pl - głupawy blog o grach

***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 17 lip 2016, 08:39 
Cytuj  
Składał ktoś ostatnio może PCeta?

Co trza kupic by pograć na high-ultra w najnowsze gry?


_________________
.

***
Avatar użytkownika

Posty: 17017
Dołączył(a): 4.03.2004
Offline
PostNapisane: 17 lip 2016, 08:55 
Cytuj  
Zależy jaka rozdzielczość. Do fhd 6600k i 1070 pewnie będzie idealnym wyborem teraz.


_________________
Χ Ξ Σ

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4779 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199 ... 239  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.