yabaddi napisał(a):
Deshroom napisał(a):
Możecie mi prosto wytłumaczyć jak ustrzec się przed otrzymaniem refurbished po użyciu rękojmi?
Ja się nie znam i nigdy nie korzystałem, ale słyszałem że oddaje się np laptopa po pół roku w ramach reklamacji do sklepu (z żądaniem wymiany na nowy, naprawy lub odstąpienia od umowy) a oni przysyłają inna odświeżoną sztukę na którą rozumiem że już nie sklep a producent daje np. 12 miesięcy gwarancji. Podobno skoro świeża sztuka nie była sprzedana przez sklep to już rękojmia go nie obejmuje..
Sony podobno tak robi z konsolami.
Przede wszystkim w przypadku Rękojmi to ty precyzujesz jakie są twoje oczekiwania w stosunku do Gwaranta. Piszesz np. że interesuje Cię 1) wymiana na inny, nowy egzemplarz 2) naprawa twojego egzemplarza 3) w przypadku niemożliwości spełnienia powyższych możesz żądać obniżenia ceny lub nawet odstąpić od umowy.
to jest dla mnie w miarę zrozumiałe ale podobno jak robisz rekojmie to potrafią na drugi dzień odświeżany przysłać klientowi.
Skaładam reklamację i żądania. Sklep przesyła decyzję, że akceptuje ale chce obejżeć sprzęt, sklep odbiera sprzęt, sklep oddaje mój sprzęt do serwisu producenta do ekspertyzy i niedługo potem przychodzi kurier z paczką, otwierasz a tam inny numer seryjny.
Co wtedy?
W którym momencie sklep informuje o decyzji co do sprzętu który odebrał i na jego prośbę serwis producenta ocenia?
Decyzja powinna przyjść na piśmie i powinienem odmówić odbioru paczki przed decyzją?
Oni chyba nazywają te odświeżane jako nowe i mają w dupie...
To jest chyba ten kruczek dają drugi nowy ale to jest odświeżany.
Sony podobno mowi że klient się cieszy bo ma szybko. Nie naprawiają sztuki klienta tylko wymieniają i potem składają z tego co mają "nowe"