mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
****
Avatar użytkownika

Posty: 1576
Dołączył(a): 12.05.2004
Offline
PostNapisane: 14 kwi 2009, 14:49 
Cytuj  
Jakiś czas temu kupiłem karte graficzna asusa, radeon 4870. Po użytkowaniu ok jednego miesiąca przestał kręcić się wentylator.
Oddałem kartę do serwisu, czekałem miesiąc i otrzymałem ją z powrotem z magicznym napisalem "naprawiono". "Pochodziła" niecały miesiąc i problem się powtórzył - znów wentylator. Ponownie oddałem kartę do serwisu, czekałem miesiąc, karta wrociła do mnie i tutaj czekała na mnie niespodzianka. Serwis potrzebował ok 30 dni, żeby odesłać mi niedziałająca kartę graficzną.. I nie jest to wina mojego sprzętu, ponieważ u znajomych karta również nie działała. Wysłałem ja ponownie do serwisu, lecz tym razem czekam juz prawie półtora miesiąca i karty jak nie ma, tak nie ma.

Czytałem kilka opiini na temat tego radka i dowiedziałem się, ze problem jest powszechny:

Cytuj:
" Witam @ll ! złożyłem 7 zestawów komputerowych opartych na tej karcie graficznej - niestety równo po miesiącu czas 5 z 7 kart padło - a dokładniej z niewiadomych przyczyn przestał działać wentylator chłodzący kartę co powodowało przegrzanie się GPU i wyłączenie komputera po ok. 3 minutach. Zwróciłem wszystkie karty do sklepu i otrzymałem zwrot gotówki z który kupiłem również ATI Radeona 4870 ale już firmy Gigabyte, na pewno mają lepsze chłodzenie - a i wydają się być minimalne bo minimalnie ale jednak wydajniejsze pozdrawiam - p.s. dodam jeszcze, iż podobno jest to wada fabryczna systemu chłodzenia ..."

"Doskonala karta, lecz rowniez i mnie padl wiatrak. Po oddaniu na gwarancje, dzialala poprawnie 3 dni, po czym zdecydowalem ze zmienie chlodzenie na accelero twin turbo. Jest ciszej, chlodniej i przyjemniej. Polecam karte, lecz sugeruje nastawic sie od razu na kupno oddzielnie chlodzenia "

"Karta sprawowała się bardzo dobże, szybka, wydajna. Niestety padł wiatrak, czekam właśnie na serwis, ale zamierzam wymienić na porządny, niepsujący się. Wiatrak od początku, jak u większości radeonów to suszarka."

"Sama karta nie powiem wszystko dzialalo niczego saobie i gry smigaly elegancko...dopoki szlag nie trafil wentylatora ( mozliwe ze przewod zasilajacy od wiatraczka sie spalil). Teraz za kazdym razem po kilku minutach resetuje mi kompa bo karta lapie temperatury rzedu 95 stopni (zdarzylem sprawdzic w smrt doctorze. Tak wiec w poniedzialek do sklepu i mam nadzieje, ze ekipa komputronika z Lublina szybko sie uwinie z naprawa... Tak czy inaczej pewien niesmak pozostanie. Wkoncu placi sie te 850zl."

komputronik.pl


Chciałem się więc zorientować, czy mam jakieś podstawy do nowej karty?
Mogę domagać się zwrotu pieniędzy?
Wydałem na nią trochę kasy, a na dzień dzisiejszy więcej czasu spędziła w serwisie niz u mnie.
Czy istnieje jakis przepis z limitem napraw?

Problem jest taki, ze serwisanci z komputronika nie chcą mi nić powiedzieć, poniewac nie zakupiłem karty osobiście tylko przez sklep znajomego - a, nie owijajac w bawelne, gosc jest trochę dupiaty i ciężko się będzie z nim dogadać, wiec chciałbym wiedzieć, czy mam jakieś konkretne argumenty zanim wybiorę się na rozmowę ;)

Interesuje mnie ta sama karta Gainward'a. (znajomi kupili w tym samym czasie i chodzi bezproblemowo).

***
Avatar użytkownika

Posty: 17021
Dołączył(a): 21.11.2001
Offline
PostNapisane: 14 kwi 2009, 15:07 
Cytuj  
Z tego co sie orientuje to zawsze byly chyba max 3 naprawy.

Potem albo wymiana na nowa albo gotoweczka spowrotem.

Rownie dobrze moga Ci wymienic na nowa juz po pierwszym serwisie.

**
Avatar użytkownika

Posty: 9587
Dołączył(a): 9.02.2004
Offline
PostNapisane: 14 kwi 2009, 15:09 
Cytuj  
Z tego co pamiętam po upływie czasu reklamacji (30 dni chyba , albo jak sie 3 razy spierdoli) .To możesz sprzęt wymienić .Nie lepiej było chłodzenie wymienić :| ?

***
Avatar użytkownika

Posty: 17021
Dołączył(a): 21.11.2001
Offline
PostNapisane: 14 kwi 2009, 15:12 
Cytuj  
Co innego wymieniac chlodzenie jak sie podkreca karte, a co innego wymieniac chlodzenie bo to zamontowane na karcie jest do dupy. Ja tez nie mialbym zamiaru dokladac do interesu.

**
Avatar użytkownika

Posty: 9587
Dołączył(a): 9.02.2004
Offline
PostNapisane: 14 kwi 2009, 15:17 
Cytuj  
Tyle, że wole dopłaćic miast jebać się z serwisem kilka miesięcy .Chyba, że komuś nie szkoda czasu a szkoda wywalić kasy na chłodzenie .

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2739
Dołączył(a): 20.06.2004
Offline
PostNapisane: 14 kwi 2009, 16:22 
Cytuj  
ja bym na twoim miejscu po 1 wpadce od razu poprosil o zwrot pieniedzy ..(zawsze mozesz powiedziec panie i co ja teraz miesiac bez komputera mam byc?)

jezeli sprzedawca bedzie sie migal (zadzwon do servisu/sklepu) i powiedz ze chcesz wymienic na nowy model i ze nie bedziesz czekal nastepne 30 dni..

ewentualnie jak to nie pomaga zapytaj czy mozesz doplacic i wziasc lepszy model bardziej krecony czy innej firmy..

jak nie postrasz ich rzecznikiem konsumentow..
Bo z tego co wynika grubo ponad 2 mc jestes zasadniczo bez karty..

(ja swoja kupowalem w komputroniku evga) na nowa karte (nie naprawiana czekalem 14 dni)
Pani w komputroniku powiedziala ze w razie nastepnej naprawy nie ma problemu moge odeslac karte i wziasc doplacic i kupic lepsza (bardziej krecona lub lepszy model)
Dlatego warto czasem zaplacic wiecej ale kupic u porzadnego sprzedawcy a nie bawic sie w jakies ciagle servisowanie...
Niestety miales pecha....

Nie mniej wszystko zalezy od sprzedawcy jednemu zalezy na kliencie a inny wali w traba i bawi sie w 'regulaminowe' odsylanie do servisu..

***
Avatar użytkownika

Posty: 17021
Dołączył(a): 21.11.2001
Offline
PostNapisane: 14 kwi 2009, 17:15 
Cytuj  
Co do komputronika to ten w Gdyni stoi na dosc wysokim poziomie jesli chodzi o problemy gwarancyjne ze sprzetem. Pomijam fakt, ze do 7 dni moge sprzet wymienic jak mi nie pasuje, a i niejednokrotnie juz po pierwszej awarii dostawalem nowy sprzecik.

****
Avatar użytkownika

Posty: 1576
Dołączył(a): 12.05.2004
Offline
PostNapisane: 14 kwi 2009, 20:02 
Cytuj  
W takim razie musze wybrac sie do sklepu, ktory sciagal dla mnie sprzet i powiedziec, ze nie chce jej juz po 2 przegrzaniach.

Teoretycznie asus przy 3 naprawie stwierdza, ze sprzetu nie oplaca sie naprawiac i odsyla nowy. To mnie niestety tez nie ratuje, bo nie mam juz zamiaru korzystac z ich karty, kiedy problem z wentylatorem jest tak powszechny. Znajac moje szczescie nowa tez padnie.

Co do zakupu chlodzenia - dokladnie, nie mam zamiaru dokladac jeszcze do tego. Wole wymienic na model innej firmy, jak narazie bezawaryjny u znajomych. Nie po to dalem prawie 1k zl za karte, zeby jeszcze do niej dokladac.

**
Avatar użytkownika

Posty: 9587
Dołączył(a): 9.02.2004
Offline
PostNapisane: 14 kwi 2009, 20:05 
Cytuj  
Mnie nie stać na to aby siedzieć kilka tygodni bez sprawnej grafy - chyba, że dawają zastępcza .

****
Avatar użytkownika

Posty: 1576
Dołączył(a): 12.05.2004
Offline
PostNapisane: 14 kwi 2009, 20:40 
Cytuj  
Pewnie bym dostal cos zastepczego, ale nawet nie pytalem, pracuje na swojej starej karcie.

Sam fakt felernego sprzetu jednak dobija i nie mam zamiaru odbierac jej ponownie. Chce pojsc tam z konretnym argumentem i legalnie jej nie odebrac proszac o inna.

Z waszych wypowiedzi i z tego co wyczytalem wynika, ze moge cos takiego zrobic. Zobaczymy co zadecyduje asus i co uslysze w sklepie.

***
Avatar użytkownika

Posty: 12370
Dołączył(a): 23.04.2002
Offline
PostNapisane: 14 kwi 2009, 20:59 
Cytuj  
zaboleq napisał(a):
Mnie nie stać na to aby siedzieć kilka tygodni bez sprawnej grafy - chyba, że dawają zastępcza .


dawaja ale nie zawsze mozna liczyc na ekwiwalent , dostaniesz to co maja w magazynie w danym momencie


_________________
"Trust your heart if the seas catch fire, live by love though the stars walk backward."

****
Avatar użytkownika

Posty: 1576
Dołączył(a): 12.05.2004
Offline
PostNapisane: 16 kwi 2009, 16:09 
Cytuj  
Problem rozwiazany.
Asus przydzielil mi nowa karte, a komputronik dal mozliwosc wyboru innej o podobnych parametrach.

Nie wiem jeszcze do konca jak bedzie z kasa, bo karta gainward'a jest o 100zl tansza, ale to okaze sie za jakis czas.

Dzieki za pomoc.

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.