mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1070 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 54  Następna strona
Autor Wiadomość
*****
Avatar użytkownika

Posty: 2223
Dołączył(a): 8.07.2005
Offline
PostNapisane: 13 cze 2009, 08:49 
Cytuj  
Aldatha napisał(a):
Adolf byl niezlym pvperem
Był, ale battlegroundy pod Kurskiem i na plaży Omaha średnio mu wyszły ;) No, ale to były totalne zergi :]


_________________
Obrazek
RETIRED [UO,SWG,L2,FFXI,FFXIV,WoW,RFO,GW,CoH,DDO,SB,TR,PS,EQ2,MxO,VG,AOC,WAR,DFO,AION,RIFT,LOTRO,SWTOR,EVE]
ATM [PONY CARS GARAGE HOBBY]

****
Avatar użytkownika

Posty: 1247
Dołączył(a): 2.09.2008
Offline
PostNapisane: 13 cze 2009, 10:13 
Cytuj  
Wracając do tematu populacji na serwerze.
A może bysmy tak nie zrzucali całej winy na AV? Ostatnio spędziłem kupę czasu w miastach startowych. Tak więc miałem okazję zobaczyc, z czym stykają się gracze zaczynający przygodę z DFO.
Na startowych spotach co i rusz pojawiają się gracze (i to nie są odosobione przypadki), których jedynym zajęciem jest próba wprowadzenia nieświadomych graczy (bądź jeszcze nie do końca ogarniętych) w status rogue. Zacząłem w ten sposób zabitych podnosić, i co się okazało? Połowa spotu przecina mi revive.

Kupa graczy zamiast grać, buguje moby, makruje dniami i nocami co w konsekwencji prowadzi do sytuacji, w której albo nie spotkasz na drodze nikogo (bo makrują po miastach) albo spotkasz osobę, która wali z magii za 69, z łuku za 40 a Ty zadajesz jej jakieś marne obrażenia (gram od początku, z tym, że nigdy nie makrowałem). Wielu albo rezygnuje, albo zamyka się w miastach makrując w przeświadczeniu, że inaczej się nie da grać.

No i wreszcie nagminne przypadki czitowania (za przykład weźmy wydawałoby się niewinny autolooter).

Na przykładzie ostatniej zmiany widać, jak beznadziejny to playerbase, gdy po niewielkiej zmianie, jaką tak naprawdę wydaje się być usunięcie mozliwości skakania podczas strzelania z łuku/czarowania, posypały się obwieszczenie o tym, jak to albo feature wróci albo ktoś tam zrezygnuje. To dopiero oddany full lootowi playerbase...

Czasem mam wrażenie, że większość graczy jakich DFO przyciągneło to jacyś frustraci. Skurwysyństwo serwowane jest w pokaźnej dawce.

Nie znam przypadku, by grupa skurwysynów cokolwiek zbudowała. :)
Ale zniszczyć potrafią wszystko.

Żeby nie było - sam nie jestem święty, ale może czas zmienić nieco podejście.

****

Posty: 1185
Dołączył(a): 19.01.2009
Offline
PostNapisane: 13 cze 2009, 10:48 
Cytuj  
smeagollum napisał(a):
Czasem mam wrażenie, że większość graczy jakich DFO przyciągneło to jacyś frustraci. Skurwysyństwo serwowane jest w pokaźnej dawce..


To jest gra PvP (player vs player) a nie jakas PLP (Player loves Player).
Na tym ta gra polega by byc skurwysynem :^)


_________________
Obrazek

***
Avatar użytkownika

Posty: 10140
Dołączył(a): 13.10.2005
Offline
PostNapisane: 13 cze 2009, 10:59 
Cytuj  
Zarri napisał(a):
Na tym ta gra polega by byc skurwysynem :^)


Czyli wg. ciebie DFO polega na makrowaniu, cheatowaniu i exploitowaniu? Cieszę się, że nigdy tego gówna nie tknąłem i nie wtopiłem kasy.


_________________
wodny napisał(a):
wolałbym by ludzie pukali się w pupę niż mieli broń.

**

Posty: 7311
Dołączył(a): 8.11.2001
Offline
PostNapisane: 13 cze 2009, 11:01 
Cytuj  
Ze ludzie do dupy sa to inna sprawa. Wydaje sie, ze wiekszosc przyszla budowac miasta i siedziec pod zap towerkami, do poki nie zbierze im sie przewaga 10:1. Ci bardziej odwazni zdejmuja gacie i zerguja z newb bronia - a nuz uda sie cos zabic i zgarnac loot, ktory potem trzeba asap zbankowac.

Wiekszosc winy lezy jednak po stronie AV - gracze wykorzystuja tylko narzedzia, ktore im udostepniono i staraja sobie jakos radzic z tym poronionym skillsystemem. To normalne, ze kazdy probuje nadazyc za czolowka w grze PVP i makruje - innego sposobu nie ma. Ludzie bez pojecia argumentuja, ze gdyby wszyscy szli normalnym tempem, to by bylo fajnie, bo wtedy bilibysmy sie wszyscy z ta sama sila i nikt nie mialby powodu do placzu. Tylko co powiedzialby taki newb startujacy powiedzmy 6 miesiecy po premierze gry? Watpie, zeby jemu gralo sie rownie przyjemnie, co osobom rozwijajacym skille od poczatku istnienia serwera. Problem bedzie istnial do momentu az AV w drastyczny sposob nie przyspieszy skillgaina, zeby zrobienie radzacej sobie w PVP postaci bylo mozliwe w miesiac-dwa miesiace normalnej, lajtowej gry, a hardcore'owe wymakrowanie jej zajmowalo pare razy mniej czasu. Wtedy mozna w ogole myslec o naplywie nowych ludzi, bo tak jak powtarzalem wielokrotnie - NIKT nie zgodzi sie na robienie za perma corpsik przez pare dlugich miesiecy z nadzieja, ze pewnego dnia w koncu "im" pokaze.

Kolejny problem to pozyskiwanie materialow na robienie skilli... Gram w te MMO od paru ladnych latek i nigdy nie spotkalem sie jeszcze z tak chorym systemem PVE. Prawie zawsze byly nudne i czasem byly zbugowane, ale nigdy jeszcze nie bylo tak absurdalnej sytuacji, zeby normalne PVE przynosilo wiecej strat niz z zyskow (mowa o normalnej walce z "highend" mobkami, przy wykorzystaniu magii/archery/melee). Nie ma jakichs sensownch mob spawnow i nikt nie robi np. black knightow w dungeonkach czy severii, wiec zmniejsza sie szansa na spotkanie kogos na spawnie, ktory mozna by bylo raidowac, o ktory mozna byloby sie bic. Wiekszosc mobow ma za duzo hp, bije zbyt mocno, za szybko niszczy equipment, dropuje za malo golda/przedmiotow, a moby, ktore kiedys dropowaly fajny equipment (wspomniane severii i bk m.in.) zostaly nerfniete do tego stopnia, ze obecnie sa calkowicie bezuzyteczne, bo equipment dropowany przez nie przewaznie nie nadaje sie do uzytku (co dodatkowo zmniejsza roznorodnosc widywanych armorkow). Jesli ktos bije mocniejsze mobki niz gobliny/trolle, to na 99% robi to siedzac w scianie na prosiaku - nie widac go i nie mozna sie raczej do niego dostac (chyba ze jest na tyle bezczelny, zeby robic to afk, a my wiemy jak exploitowac). Nie sa obecnie w stanie naprawic wchodzenia w sciany jak widac, wiec mogliby w zamian popracowac nad naprawieniem calego systemu PVE, zeby ludzie mieli po co wychodzic z miast, zeby chodzili np. do dungeonkow i zeby zaczeli znowu odwiedzac spawny popularnych kiedys mobkow. Czesc zapewne nadal siedzialaby w scianach, ale duzo wiecej osob, ktorym zalezy na grze fair lub po prostu obawiajacych sie o swoje konto zaczeloby biegac po swiecie.

Cala reszte grindu (crafting, gathering) tez nalezaloby stonowac, ale skillsystem i PVE to dwa pierwsze kroki, ktore AV powinno zrobic asap (nie ichnie asap, tylko takie normalne). Nie chodzi o robienie ez mode, tylko o zrobienie nie-mam-ochoty-wieszac-sie-na-kablu-od-myszy-na-sama-mysl-o-robieniu-golda-i-skilli mode.

***
Avatar użytkownika

Posty: 12370
Dołączył(a): 23.04.2002
Offline
PostNapisane: 13 cze 2009, 11:11 
Cytuj  
moze rozwiazaniem czesciowym co prawda ale na szybko byloby zrobienie cos na modle Power Hour w Ultimie , daliby marcheweczke i mieliby czas na robienie skill gaina jak powinien wygladac

inna roznorodnoscia bylby player based housing i mozliwosc wywalania itemkow na ziemie ( eh te barwne opowiesci jak stara gwardia chowala 100 swiecznikow do skrzyneczk rozpierdalala spellem i jeb , cala mapka zasrana swiecznikami :) ) , to sa pierdolki ale jak widac full loot i skill system to nie bylo wszystko do czego przyciagala ta piaskownica sprzed 12 lat


_________________
"Trust your heart if the seas catch fire, live by love though the stars walk backward."

****

Posty: 1185
Dołączył(a): 19.01.2009
Offline
PostNapisane: 13 cze 2009, 11:19 
Cytuj  
Razoth napisał(a):
Zarri napisał(a):
Na tym ta gra polega by byc skurwysynem :^)


Czyli wg. ciebie DFO polega na makrowaniu, cheatowaniu i exploitowaniu?


w.g. mnie ta gra polega na zabijaniu innych graczy.

smeaogull narzeka, ze:

- wprowadzenia nieświadomych graczy (bądź jeszcze nie do końca ogarniętych) w status rogue.
- Połowa spotu przecina mi revive.

a to sa rzeczy jak najbardziej mile w grach PvP. Ninja looting tez jest super pomyslem w DFO.

***
Avatar użytkownika

Posty: 10140
Dołączył(a): 13.10.2005
Offline
PostNapisane: 13 cze 2009, 11:24 
Cytuj  
Oprócz tego narzeka na bugowanie, makrowanie i cheatowanie i łącznie wszystkie te zachowania określa mianem skurwysyństwa. Ty natomiast odpisujesz, że gra na tym polega.

Proste.


_________________
wodny napisał(a):
wolałbym by ludzie pukali się w pupę niż mieli broń.

**

Posty: 7311
Dołączył(a): 8.11.2001
Offline
PostNapisane: 13 cze 2009, 11:30 
Cytuj  
moze rozwiazaniem czesciowym co prawda ale na szybko byloby zrobienie cos na modle Power Hour w Ultimie

Nie. Naprawienie skillsystemu i PVE to jest rozwiazanie czesciowe. Potem trzeba dalej pracowac nad reszta gry.

**
Avatar użytkownika

Posty: 9369
Dołączył(a): 18.07.2002
Offline
PostNapisane: 13 cze 2009, 11:31 
Cytuj  
Kon ma racje musza naprawic pve i to szybko bo całe niestety jest mocno spierdolone, przyklad to np. giganty, kazdy dropuje 300g + troche regów, zeby go zabic trzeba ze 3 osoby i pelno strzal ... zupelnie nie warte zachodu.

Przez spierdolone pve wieszkosc carebearkow siedzi w scianach i bije moby z konikow, plus spoty ktore normlanie powinny byc pelne sa puste bo niewarto bic mobkow.

Latwiejsze pve i z wiekszym rewardem to oznacza ze ludzie wyleza z miast i beda siedziec na spawnach, co oznacza dla normalnych pk wiecej ludzi do zbicia, + jakis loot.

Ostatnio pojechlismy na pvp to Hamlet DL pusty, hamlet ruscorpu pusty, miasto exile puste... hamlet RL pusty.. na spotach goblinkowych kolo humankow 2 osoby w tym jedna to asmax...


Jak tak dalej pojdzie to niestety ta gra pierdolnie szybciej niz pozniej. Juz teraz widac spadek zaludnienia.


_________________
Choices always were a problem for you
What you need is someone strong to guide you
Deaf and blind and dumb and born to follow
What you need is someone strong to guide you...
Like me

******

Posty: 3595
Dołączył(a): 5.02.2002
Offline
PostNapisane: 13 cze 2009, 12:37 
Cytuj  
No to niestety prawda. PvE nie ma sensu, crafting wymaga siedzenia po dobrych kilka godzin dziennie zrobić sobie jakiś sprzęt, o sprzedaży nie wspomnę. Jak się robi bojówki każdy wie... Miałem nadzieję, że dopływ nowych graczy poprawi sytuację na EU w tym sensie że na jednego wyexploitowanego gracza będzie przypadać coraz więcej nowych ale to pobożne życzenie. Powiedzmy sobie szczerze, że przez mechanikę ta gra jest przeznaczona dla fanatyków albo ludzi nie mających co robić z czasem. Grać zacząłem chyba miesiąc po premierze i już wtedy marudziłem ;) że różnice między starymi a nowymi graczami są duże i trudne do nadrobienia. Obecnie znając realia gry nie wiem czy w ogóle bym się zdecydował zacząć grać, a za kolejne 3 miesiące? Jeśli jak wcześniej zostało napisane większość graczy jest z USa to po cholerę AV w ogóle stawiało serwer w Europie? Żeby teraz mieć dwa z czego jeden pusty?

***
Avatar użytkownika

Posty: 18803
Dołączył(a): 26.09.2005
Offline
PostNapisane: 13 cze 2009, 12:58 
Cytuj  
Postawienie serwera w europie bylo tansze, szybkie i latwe do zalatwienia, potraktowano go tez dodatkow jako stress test, beta test itd, przy okazji zebrali troszke kasy.
Mozliwe ze start serwera us bedzie powiazany z tym co bylo obiecane, czyli szybkie skilowanie, skill cap, klasy specjalne, housing, jakis vendor market.
Pamietajmy ze mimo wszystko gre ladnie naprawiali, likwidowali exploity i bledy, problem tylko ze to sie robi na becie, a nie na zywca bo takie cos zniecheca tych co nie lapali sie na exploity i bugi.
Maja sporo do roboty, a czesto widac ze bladza, przyklad to mieszanie z durability armorow, mimo ze wszyscy wiedzieli ze podstawa zdobywania itemow w takiej grze jest crafting to jednak pozwolili na poczatku zalac rynek zlomem z mobow.
Nagle zwrot o 180 stopni i dobrze ale w taki sposob zlikwidowali sens zabijania mobow, nie potrafia balansowac takich rzeczy.

Ja mam nadzieje ze us serwer to bedzie takie DFO 1.1 i bedzie mozna grac klientem eu, inaczej kolejny wlasnoreczny strzal w stope.


_________________
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die."

*

Posty: 6032
Dołączył(a): 13.11.2001
Offline
PostNapisane: 13 cze 2009, 13:11 
Cytuj  
Oslabienie high level mobow bez zlikwidowania mozliwosci eksploitowania jest bez sensu - eksploitujacy beda tylko szybciej zarabiali kase co rozwali, i tak kulejaca, ekonomie.
IMO powinni temporary wylaczyc ataki wlasne mountow (albo zrobić je na zasadzie "minimalny dmg + kick") i dopiero pozniej balansowac PvE.
Tak naprawde to te ataki sa lekko bez sensu - mozna zrobic newbie konto i tluc z konia tak samo jak wykoksowana postacia, transferowac kase "podkladajac" sie swojemu mainowi a jak nas zabanuja to kupic nowe konto i leciec od nowa.


_________________
Jestem fanem PiS (Piachów i Szutrów)

******

Posty: 3595
Dołączył(a): 5.02.2002
Offline
PostNapisane: 13 cze 2009, 13:12 
Cytuj  
No specjalistą od serwerów nie jestem ale czy to naprawdę byłaby jakaś wielka różnica w kosztach/logistyce to nie wiem... Serwer testowy? No ok ale czy potrzebny jest serwer testowy o takiej samej "mocy" jak ten dla graczy? Niestety tu znowu pozostaje kwestia kosztów o których nic nie wiadomo :/. Na koniec ludzie z EU grali z pingiem ok 40-50 może mniej, ciekawe jaka część będzie miała ochotę grac z pingiem 200-300. No ale może niepotrzebnie roztaczam wizje pustego EU...

*

Posty: 81
Dołączył(a): 31.07.2006
Offline
PostNapisane: 13 cze 2009, 13:21 
Cytuj  
Zarri napisał(a):
smeagollum napisał(a):
Czasem mam wrażenie, że większość graczy jakich DFO przyciągneło to jacyś frustraci. Skurwysyństwo serwowane jest w pokaźnej dawce..


To jest gra PvP (player vs player) a nie jakas PLP (Player loves Player).
Na tym ta gra polega by byc skurwysynem :^)


nieprawda. dfo jest na tyle zróżnicowana że może być taka grą jaką stworzą ją gracze. system daje bardzo dużo w porównaniu z innymi grami mozliwości rozwoju. jesli kreujesz swoja postac na skurwysyna to tak będą postrzegac Cie inni i taki świat z kolegami będziesz budował. ja sie świetnie bawie craftując, handlując i podróżując, pvp mam ograniczone do zera wiec nie mów ze to dfo to gra pvp. poznałem już kilku grczy dzięki PLP i razem sie dobrze dogadujemy, ufamy sobie i pomagamy. niestety coraz trudniej jest coś zbudować w tej grze bo jak juz wczesniej ktos mądrze wspomniał łatwiej jest pedałom coś zniszczyć niz wspiąć sie na wyżyny i cos zbudować. jak juz wszystko i wszystkich zniszczycie to co bedzie pozniej? wtedy to juz nikogo nie bedzie na serwerze i gre bedzie sobie trzeba darować, wiec lepiej dla wszystkich jak ci najbardziej destruktywni gracze darują ją sobie już teraz.


_________________
total

***
Avatar użytkownika

Posty: 18803
Dołączył(a): 26.09.2005
Offline
PostNapisane: 13 cze 2009, 13:23 
Cytuj  
Ping to problem, jedyna szansa ze serwery us beda na wschodzie us co moze nam dac jakies 100-120 pinga, inaczej gra nie bedzie sie nadawala do gry.
Co do kosztow, aventurine wbijajajc do us tworzy tam oddzial, kupuje serwerownie, sprawy bilingowe i support kosztuja, rozliczenia podatku i kosztow minimalizuja zysk.


_________________
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die."

******

Posty: 3595
Dołączył(a): 5.02.2002
Offline
PostNapisane: 13 cze 2009, 13:36 
Cytuj  
Na forum dfo w którymś topiku jest niby podany adres IP. Jeśli to prawdziwe informacje serwer będzie raczej na zachodnim wybrzeżu :) ping z europy ok 2xx

**

Posty: 7311
Dołączył(a): 8.11.2001
Offline
PostNapisane: 13 cze 2009, 14:09 
Cytuj  
Tak, serwer ma stac w San Jose afair.


jak juz wszystko i wszystkich zniszczycie to co bedzie pozniej?

O czym ty do niego rozmawiasz? To jest typowy mindless grieferek podbijajacy goblin spawny i pozujacy na hardcore gracza - cokolwiek to znaczy...

****

Posty: 1185
Dołączył(a): 19.01.2009
Offline
PostNapisane: 13 cze 2009, 15:06 
Cytuj  
konrador napisał(a):
mindless grieferek


I like it :^)

****

Posty: 1216
Dołączył(a): 21.07.2004
Offline
PostNapisane: 13 cze 2009, 21:43 
Cytuj  
A ja sobie zagrywam w uo i nawet nie wiecie ile radochy sprawia pogranie w porzadna giere po takim failu, jakim dla mnie byl dfo

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1070 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 54  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.