A porównując go, do powiedzmy Mount&blade, jak wygląda?
Melee raczej blado. Predkosc poruszania sie postaci nie jest doliczana do sily ataku, tak jak to mialo byc. Nie ma wymachiwania bronia w dowolna strone, wiec niektorzy skarza sie na clickfest. Oczywiscie da sie unikac ciosow przeciwnika, wychodzac poza zasieg jego broni (zasieg roznych broni jest oczywiscie inny, ale w tej chwili jest to rozwiazane tak, ze niektore bronie z uwagi na niski zasieg sa po prostu bezuzyteczne), gdy ten przygotowuje sie do uderzenia (rozne predkosci broni), ale nie bedzie prob trafienia mieczykem w nieoslaniane przez tarcze miejsce ciala itp. Standardowy atak mozna sobie przelaczac wedle uznania - atak pionowy (single target raczej) albo poziomy (aoe cone). Pozniej dostaje sie dostep do dodatkowych umiejetnosci, takich jak knockback (wiadomo), power attack (niby wiekszy dmg, ale przynajmniej poczatkowo robi mniejszy dmg niz auto atak i zabiera wiecej stam... nie skillowalem), seize (przyciaganie przeciwnika do siebie z malym haczykiem - przeciwnik musi byc w zasiegu broni, wiec gg) - pozostaje trzymac kciuki, ze fixna to zanim ludzie zrobia 25 w broni. Aha, kazdy typ broni dostaje te same abilities. Takze bronie miedzy soba roznia sie - tak jak juz mowilem - zasiegiem, predkoscia ataku, rodzajem (piercing, slashing, bludgeoning) oraz iloscia zadawanego dmg. Nie ma zadnego rzutu kostka przy uderzeniach bronia, ktory za nas zdecyduje czy trafimy, czy nie. Dodatkowo mozna podpierac sie tarcza, ale przewaznie wszyscy biegaja z dwureczna bronia, bo lepiej jest zadawac dmg caly czas, niz probowac blokowac czesc nie robiac przy tym nic.
Archery rozwiazane jest dosc fajnie. Strzaly leca po paraboli. Nie ma zadnych umiejetnosci typu snare, bleed. Trzeba nie tylko dobrze celowac, ale miec tez wyczucie, zeby trafic w cel, ktory jest mocno oddalony. Nie ma jakichs randomowych przypadkow nietrafiania, rozrzutu, strzal wylatujacych pod dziwnym katem.
Magii niby w M&B nie ma, ale w DFO jest. Spelle o roznej predkosci i zasiegu, czesto z dodatkowym splashem (wiekszym lub mniejszym) - niektore szybkie, niektore tak wolne, ze mozna by sie z nimi bylo bawic w wyscigi. afair zadne nie sa hitscan, tylko trzeba wymierzyc, predictnac i trafic w cel. Zaklecia randomowo fizzluja ala UO, z tym ze fizzle rate juz ala UO sie niestety nie zmniejsza. Ostatnio mieli to poprawic, nie stwierdzilem. Psikus jest taki, ze fizzle jest w momencie release zaklecia (a nie zakonczenia jego castowania), wiec jesli przygotujemy je, poczekamy na wlasciwy moment, trzymajac je precastniete i w koncu oddamy strzal, to moze sie okazac, ze i tak ch bombki szczelil, bo spell sobie fizzluje.
|