mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
***
Avatar użytkownika

Posty: 13268
Dołączył(a): 7.11.2004
Offline
PostNapisane: 9 wrz 2008, 07:15 
Cytuj  
O ile IB jest calkiem sporo, to sword masterow jak na lekarstwo, no ale wypowiadam sie na podstawie jednego serwera OB, gdzie np. duzo ludzi postanowilo zmiany engi/magusa sprawdzic.

Back on topic. O ile nie zmienilem swojej koncepcji final builda, to do levelu 25-30 skupie sie raczej na Path of Isha (healing).
Tak sie sklada, ze czary typu rain lord - czyli podstawowy debuff - am otrzymuje dopiero na midlev (kiedys byl to chyba 3lvl spell). Podobnie z mastery, w ilosci debuffow sila, wiec nie ma sensu isc w path buffujacy mi na low lvl raptem dwa spelle, z czego tylko Transfer Force zdaje sie byc bardzo przydatny (odpala sie z tranqulity, czyli leczac mamy 5pkt na rzucenie dota ktory healuje nasz targer, win/win situation).
Do czasu mid lev i zgrania sie grupy (oraz wiekszej ilosci skilli u groupmates), lepszym wyborem dla mnie bedzie Isha, bo bezposrednio buffuje podstawowe heale. Wszystko wyjdzie w praniu, bo tak naprawde debuffowaniem mozna sie zajac kiedy ma sie pewnosc, ze nikt w party nie bedzie instagibniety i walka trwa wiecej niz 10sec.


_________________
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent

*

Posty: 145
Dołączył(a): 5.05.2002
Offline
PostNapisane: 23 wrz 2008, 07:46 
Cytuj  
Mam do wyboru jeden skill z tych dwoch i niespecjalnie wiem na co sie zdecydowac:

Magical Infusion, 3s cast time, zwieksza wszystkim heal na targecie o 25% na 20 sekund, 30s CD.

czy

Balance Essence, 2s cast time, 150dmg i heal defensive targetu za zadany damage, bez cd.


W Magical infusion przeraza cast time, nie zmniejszany przez Force. Jedyne zastosowanie w pvp jakie widze to w momencie kiedy grupa widzi przeciwnika to AM staje i zaczyna castowac to na potencjalnym pierwszym celu wrogow. W tym momencie cast nie przeszkadza bo zatrzymujac jednoczesnie pozycjonujemy sie na tylach.
Ale czy to zadziala w praktyce?

Drugi skill to ani duzy dmg ani heal. Za to w miare szybki sposob na zbudowanie Force Magic. W PvE zalety sa jasne, w pvp juz niekoniecznie.
Tu mam jedno pytanie: Czy czar wyhealuje moj defensive target jesli jest on za jakas sciana? Jesli tak to moze byc dobry heal awaryjny gdzie ktos z grupy jest w innym pomieszczeniu keepa i potrzebuje pomocy a ja mam tylko wrogow w polu widzenia.

***
Avatar użytkownika

Posty: 13268
Dołączył(a): 7.11.2004
Offline
PostNapisane: 23 wrz 2008, 13:48 
Cytuj  
Zdecydowanie Magical infusion. Czesto zdarza sie, ze jestes w stanie przewidziec, na kim skoncentruje sie wrogi dps, czesto jest to wrecz oczywiste (murderball na scenario). Przy solo healowaniu ten 3sec cast moze sie wydac dlugi, ale zakladajac ze healuja np. 3 osoby te 25% to naprawde duzo. Zwlaszcza biorac pod uwage healing debuffy.

Balance essence zeczywiscie jest slabe, jeden cast nic nie zmieni a zamiast chaincastowac lepiej rzucic juz DoT, HoT i transfer force. Zyskujesz pewnie tyle samo, a nie musisz stac w miejscu.

Ogolnie mam wrazenie ze skille w healowym drzewku nie sa najlepsze w porownaniu z np. szamanem, o zealocie/RP nie wspominajac.


_________________
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent

***
Avatar użytkownika

Posty: 13268
Dołączył(a): 7.11.2004
Offline
PostNapisane: 5 paź 2008, 17:28 
Cytuj  
Maly update z frontu.

Zmodyfikowalem troche builda z pierwszego postu w temacie na czas mid-lev, bo granie z calym drzewkiem Vaul wymaga konkretnego setupu i zaplecza czysto healerskiego.
Obecnie po kilku levelach w healing path (isha) i zabawy sietnym funnel essence (3sec channeled heal lepszy od zwyklego 3sec casta) przerzucilem sie na build mieszany.
Vaul do Scatter the Winds, reszta w Isha (healing), Isha Encouragement i Empowerd Lores jako tactics

Co z tego wyszlo:
Scatter the winds - 50% healing debuff 9 sec instant, 100ft, instant, 10sec cooldown,
Target focusowany przez 2-3 dpsrow dostaje to i wszsystkie doty. Nawet jak ma dobrych healerow i ucieknie to zzeraja go doty, a healerzy w tempie ekspresowym wysraja sie z AP.
Z powodu dosc agresywnej gry nie mam czasu stac sobie z tylu i trzaskac 3 sekundowymi spellami, ale to nawet dobrze, bo AM ma swietne hoty, heal+hot i shielda. Wystarczy w kazdej przerwie miedzy debufami zarzucac wszystkich ktorzy tego potrzebuja hotami i liczyc ze healer z prawdziwego zdarzenia sie nimi zajmie.
Oczywiscie majac tactics skoncentrowane na budowaniu force i rzucaniu spelli bez ich zuzycia okazuje sie, ze po rzuceniu combo [transfer force, scatter the winds, law of conductivity, raidnt gaze] mamy 5 punktow force a co za tym idzie insant heala, a czasem 2 z rzedu. Pozwala to szybko pomoc ktoremus z padajacych na twarz lub szybko wymaksowac caly team w przypadku AoE.
Wychodzi na to ze z agresywnym, mobilnym teamem healingu mam niewiele mniej niz pure healer stojacy z tylu, ale zwiekszam bardzo powaznie sile destrukcujna (nawet niekoniecznie burst). Slabiej natomiast wychodzi to w statecznej "stanej" walce dwoch (mini)zergow, no ale to przeciez i tak nie jest zabawa, trzeba sie przegrupowac i rozwalic linie wroga narzucajac swoj styl walki. Co ciekawe randomy dookola szybko lapia co sie dzieje, nie stoja jak barany tylko rzucaja sie rozpraszajac wroga.

Co tam jeszcze z przydatnych skilli na mid20?

AoE heal - swietna rzecz, wystarczy wyczuc zasieg i dobry moment a 1-2 AoE heale ustawiaja caly team na full.

AoE knockback - o tor anrock nie ma co pisac, ale skill swietny do zdejmowania bitchelfek z ludzi/siebie. Dodatkowo daje 20% snare, tyle ze nie jest jak u zealota/RP full dookola tylko front cone i czasem przez laga nie odepchnie ludzi ktorzy sa dokladnie na nas, trzeba celowac tak 5yd z przodu.

Ap drain (zabiera 1/3 AP, instant 10sec cd) - ma trzy zastosowania: ofensywnie na healera, zeby szybciej zmiekczyc jeko lub jego cel; na nukujaca sorcke gdy nie ma jeszcze do niej dojscia (rozkreca koszmara jakies scierwa i nagle stoi jak ciapa gdy nie moze kogos wykonczyc bo jest wysuszona); na melee - podobnie, sa dosc wrazliwi na brak AP i pozwala to przezyc. Jeszcze lepiej dziala w kombinacji z drugim Ap drainem, np. od Bright Wizza. Odswiezony co 10sec heal debuff i drain to killer na klasy leczace, zwlaszcza DoKa.

tl;dr wersja, czyli podsumowanie.
Mysle, ze granie AM jakby byl to runepriest czyli spamowanie heala i wykorzystywanie zebranego force na transfer force odbiera duzo utilty, oraz IMHO splyca postac odbierajac fun. Zalezy to tez w duzej mierze od teamu bo trzeba troche inaczej podchodzic do gry z healerem ktory nie trzaska 1500heala co 3 sec a rozkreca hoty i w razie czego shieldnie/trzasnie czasem instant heala z force. Trzeba unikac dmg i kontrolowac lub przestraszyc przeciwnika (przydalby sie chosen z wielkim toporem w orderze).

I to tyle, cos innych AMow nie slychac, nadal chcialbym sie dowiedziec jak wyglada zabawa jako NukPewPewLazorArchmage (laser z oczu, reki, laski i na dokladke piorun furii Asuryan z nieba^^)


_________________
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent

**

Posty: 299
Dołączył(a): 30.01.2005
Offline
PostNapisane: 5 paź 2008, 19:31 
Cytuj  
Mnie to ciekawi skad ty bierzesz AP na to, zeby zarzucic cel dotami, a potem jeszcze kogos leczyc.


_________________
Obrazek

***
Avatar użytkownika

Posty: 13268
Dołączył(a): 7.11.2004
Offline
PostNapisane: 5 paź 2008, 19:39 
Cytuj  
Ze sztandaru ;]
Albo z Potiona jesli rzeczywiscie trzeba (mam ich na pęczki).

A tak serio to idzie wytrzymac, chociaz na drain sam jestem wrazliwy. Myslalem nawet nad tactics ktore zmienia AP drain na AP steal. No ale to nie na tym levelu jeszcze.
Wole czasem nie miec AP niz zeby sie marnowalo na full. Doty zawsze mozna ograniczyc do Radiant Gaze (laser z oczu, sieje trwoge) i healing debuffa jesli widze ze target nie ucieknie Bright Wizzom. Heale sa tanie, grunt zeby caly czas buc w ruchu i cos robic.


_________________
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent

**

Posty: 299
Dołączył(a): 30.01.2005
Offline
PostNapisane: 5 paź 2008, 21:56 
Cytuj  
Imo opieranie taktyki na ciaglym budowaniu force/tranq sie nie sprawdza. Na poczatku walki, owszem nawrzucam dotow, ale w momencie jak friendlies wejda w kontakt z wrogiem zaczyna sie zabawa z leczeniem.

W trakcie walki nieraz (jesli jest czas) wspomagam dpsow swoimi dotami, ale to raczej w celach defensywnych (gaze -5% crit i to cos co ssie staty dpsom). Dmg z tego jest marginalny. Radian gaze tickuje za 109, Transfer force i Law of Conductivity za ok. 50. To za malo zarowno jezeli chodzi o leczenie jak i dps. Jak duzo dpsow koncentruje sie na jednym celu to te moje doty nie zdaza nawet ticknac 2 razy, a rzucanie ich na osobe na ktorej nie ma koncentracji ognia to strata i czasu i AP. Wobec tego najczesciej rzucam te doty na jakiegos healera co by sie troche napocil i przeniosl leczenie na siebie a nie np. tanka.

Jezeli chodzi o dmg spelle i uzywanie ich w celu zbudowania tranq to uwazam to za strate czasu. Co z tego, ze big heal wchodzi jako instant skoro musialem zmarnowac 3x wiecej czasu i AP zeby to osiagnac.


_________________
Obrazek

*

Posty: 145
Dołączył(a): 5.05.2002
Offline
PostNapisane: 6 paź 2008, 07:13 
Cytuj  
W przerwach kiedy nikt nie obrywa mocno i wszyscy za zahotowani buduje force tylko przez Drain Magic (uzywam kiedy tylko CD sie konczy), ten -5% dot, healing debuff i chyba aoe stat debuff(deszczyk). Przy 3-4 Force moj boon / aoe heal jest juz wystarczajaco szybki.
Rowniez uwazam ze pelne dotowanie to strata AP ktorego potem nie starczy na powazne leczenie.
Dmg mizerny i jedyny pozytek to ze doty chronia healing debuffy przed dispellem.

***
Avatar użytkownika

Posty: 13268
Dołączył(a): 7.11.2004
Offline
PostNapisane: 6 paź 2008, 08:57 
Cytuj  
No wiadomo, ze jesli trzeba stac i 3 heale dlugie walnac pod rzad to sie nie bawi w nic poza healdebuffem. Stojac pod keepem nie ma co sie w dmg bawic, pozostaje castowanie niebieskiego swiatelka ;]

Tyle, ze w przypadku dynamicznej rozgrywki healing wychodzi taki sam jak przy staniu i spamowanu 3 sekundowcow. Wszystko przeciez zalezy od skladu grupy i sposobu grania. Zabawa polega na tym, zeby nie dostawac az tyle damage, zeby 2 healerow musialo non-stop leczyc. Wtedy okazuje sie, ze czasu miedzy healami starcza wlasnie na tyle zeby czesto rzucac instant AoE lub Instant 1500heal (zwlaszcza z moimi tactics).

Nie zgodze sie tez, ze 4 doty AMa (Law, Gaze, trasfer force, scatter) + Laser channelowany na uciekajacy target z -50% heala to za malo zeby zabic. Skads sie te killing blowy biora. Nie znaczy to ze duaje nukera, najzwyczajniej staram sie pomoc zabic, a ze stoje troche bardziej wysuniety niz casterzy rzucam doty kiedy im juz cel z zasiegu moze zwiac.
20-30% hp i pelen arsenal dotow to nie jest cos co da sie wyhealowac latwo w trakcie ucieczki.

Przeciez nie narzucam nikomu mojej wizji AMa, zwyczajnie nie lubie sie marnowac jako statyczny healbot. Chetnie dowiem sie jak inaczej mozna grac, co ciekawego mozna robic etc.


_________________
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent

**

Posty: 299
Dołączył(a): 30.01.2005
Offline
PostNapisane: 6 paź 2008, 09:21 
Cytuj  
Cytuj:
Tyle, ze w przypadku dynamicznej rozgrywki healing wychodzi taki sam jak przy staniu i spamowanu 3 sekundowcow. Wszystko przeciez zalezy od skladu grupy i sposobu grania.


Ja tego nie widze, jakim cudem jestes w stanie osiagnac taki sam healing biegajac i rzucajac doty a nie leczac.

Cytuj:
Nie zgodze sie tez, ze 4 doty AMa (Law, Gaze, trasfer force, scatter) + Laser channelowany na uciekajacy target z -50% heala to za malo zeby zabic. Skads sie te killing blowy biora. Nie znaczy to ze duaje nukera, najzwyczajniej staram sie pomoc zabic, a ze stoje troche bardziej wysuniety niz casterzy rzucam doty kiedy im juz cel z zasiegu moze zwiac.
20-30% hp i pelen arsenal dotow to nie jest cos co da sie wyhealowac latwo w trakcie ucieczki.


Z tego co widze to rozmawiamy o troche roznych sytuacjach. Ty mowisz o tym co robisz jak przewaga zostala juz zbudowana ie. wrog jest w odwrocie, mi chodzi o sytuacje np. z tego scenariusza t3, w ktorym chodzi o podlozenie bomby. 2 ekipy spotykaja sie i zaczyna sie walka, powolne budowanie przewagi. Imo w takiej sytuacje rolą AMa jest o wlasnie heal i doty defensywne a nie wspomaganie dpsow.

Cytuj:
Przeciez nie narzucam nikomu mojej wizji AMa, zwyczajnie nie lubie sie marnowac jako statyczny healbot.


A kto powiedzial, ze narzucasz? Wymieniamy sie opiniami poki co.


_________________
Obrazek

***
Avatar użytkownika

Posty: 13268
Dołączył(a): 7.11.2004
Offline
PostNapisane: 6 paź 2008, 10:13 
Cytuj  
Cytuj:
Ja tego nie widze, jakim cudem jestes w stanie osiagnac taki sam healing biegajac i rzucajac doty a nie leczac.

Sam się zdziwilem po zmianie z full healing na mieszany build, ale jakby nie patrzec 5x dot rzucony w biegu + AoE instant czy shield daja w sumie podobny healing jak pare duzych castow, tyle ze nie ma tam burst healingu. Czyli znow wracamy do skladu grupy. Poza mna jest jeszcze pure healer a ludzie nauczyli się ustawiac tak, żeby nie wpieprzac się pod wroga i czekac na heale tylko biegaja^^.
Healing ogolnie jest nizszy, po prostu mniej go potrzeba, wiec nawet gdybym mogl healowac wiecej, to zwyczajnie nie ma kogo.

Jakby nie patrzec, kiedy w normalnej walce (pomjam to stajace na przeciw siebie grupy ktore nie potrafia grac inaczej niz robic z siebie mniejsza wersje zerg vs. zerg) stalbym tylko i chaincastowal to w koncu ktos chyba padnie. Czyli trzeba taktyke zmienic, bo jest sie w defensywie.

Cytuj:
Z tego co widze to rozmawiamy o troche roznych sytuacjach. Ty mowisz o tym co robisz jak przewaga zostala juz zbudowana ie. wrog jest w odwrocie, mi chodzi o sytuacje np. z tego scenariusza t3, w ktorym chodzi o podlozenie bomby. 2 ekipy spotykaja sie i zaczyna sie walka, powolne budowanie przewagi. Imo w takiej sytuacje rolą AMa jest o wlasnie heal i doty defensywne a nie wspomaganie dpsow


Wprost przeciwnie, szybkie ‘zamkniecie’ wroga jest wazne wtedy, gdy sa w pelnej sile, gdy sa przetrzebieni i uciekaja lub podejmuja walke z rozpedzonymi orderowcami mogę sobie rownie dobrze dlubac w nosie. Zwykle na poczatku musze rzucic ze 2 duze heale na kogos, hoty już sa na ludziach i można pociskac target, rozganiac healerow (wyrzucenie ich knockbackiem out of sight celu wygrywa walke w 80%) i ogolnie robic zamieszanie. Po 6-7 sekundach okazuje się często, ze AoE heal się naladowal i BUM, grupa znow na full jest. Rinse&repeat.


I tak troche z innej beczki bo ostatnio nie dokonczylem, dlaczego olalem narazie debuff spec pelen. Niestesty tylko Scatter The Winds i Radiant Gaze sa procentowym debuffem, obawiam sie ze drzewko Vaul za malo oferuje (debuffy slabo sie w sumie skaluja z mastery points, a dwa powyzsze dostaja bunus do dmg tylko). Lepiej juz miec mocniejsze heala.
No i gear, nie da sie debuffowac lepiej, a nie da sie ukryc ze przeciwnicy sa i beda coraz lepiej ubrani.
Czyli slabe skalowanie z mastery, zadne z gearem. Gdyby chociaz shield of saphery byl w tym mastery, bo tak to nic nie ma. Moze jedynia na r40 pobawie sie mieszanym buildem z nastawieniem na Vaul a nie Isha.


_________________
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent

****
Avatar użytkownika

Posty: 1116
Dołączył(a): 11.04.2005
Offline
PostNapisane: 6 paź 2008, 10:59 
Cytuj  
Co do healowania hot-ami mam bardzo podobne doświadczenia grająć runepriestem.

Najpierw zrobiłem builda pod duże heale, ale mają wadę bo łatwo je przerwać. Więc zmieniłem na hoty i efekt jest o jakieś 20-30% lepszy.


_________________
whiteman#2717

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.