mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1304 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66  Następna strona
Autor Wiadomość
***
Avatar użytkownika

Posty: 13268
Dołączył(a): 7.11.2004
Offline
PostNapisane: 19 maja 2009, 17:30 
Cytuj  
Hej bre.


_________________
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent

**

Posty: 280
Dołączył(a): 7.03.2005
Offline
PostNapisane: 19 maja 2009, 18:16 
Cytuj  
Sorry za offtopic, ale mysle, ze AION'owi dosc blisko do wowa wiec warto troszke i wowa przeanalizowac :)

Kole0 napisał(a):
A co do vanilli ktora tak chwalicie

vanilla miala swoje bugi, to na pewno, ale po prostu byl poziom trudnosci wyzszy. Juz sama koordynacja 40 osob wymagala lepszej chocby organizacji w gildii , ze juz nie mowiac o skillu.

Pamietam jak sie uczylismy robic Vaela - nie bylo wtedy threat meterow wiec trzeba bylo byc naprawde skoncentrowanym. Albo Razorgore - pierwszy bos w BWL. bylismy wtedy najlepsza polska gildia po stronie hordy na "polskim" serwie, a nauka Razorgore zajela nam chyba ponad miesiac! Teraz ludki grajace w WOTLK chyba by sie zaplakaly na smierc whinujac, ze przez miesiac nie moga przejsc pierwszego pomiesczenia w instancji :D

Ale jaka satysfakcje mielismy bo udalo nam sie go zabic przed nerfem :) Jak widac po paru latach pamieta sie wlasnie te trudne momenty, wyzwania :)

Cytuj:
-farmienie low lvl instow dla resistance gearu z 5% drop rate?

Szczerze ? Nie przeszkadzalo mi to. Akurat bylem tankiem wiec znam ten bol. Wiesz tak naprawde swiezosc tej gry byla wtedy taka, ze chodzilem 50 razy na Prince'a w Dire Maul, aby mi wylecialy NIEBIESKIE (!!!) spodnie :) Wiec FR gear blue to tak naprawde mialem juz wiekszosc w momencie jak zaczal byc potrzebny. Potem czasy MC i bicia reputacji w Thorium Brotherhood. w gildii byl wyznaczony czlowiek, ale sam dla sportu i tak bilem repa bo bylem Kowalem i chcialem miec wszystkie plany w grze.


I tu dochodzimy do kolejnego problemu ? Co jest zlego w world drop receptach majacych 0.01 % dropa ? Nic, ale w WOTLK juz ich nie ma. Wszystko mozesz miec od trenera (ok - przynajmniej po premierze tak bylo, teraz nie wiem). No sorry, ale dla mnie to jest mega uproszczenie...

Farma zaczela mi przeszkadzac w Naxx jak sie okazalo, ze trzeba miec miliardy shadow potow, a ja nie chcialem sie przerabiac na zbieracza / alchemika.

Cytuj:
-grindowanie repy z vaniliowymi frakcjami

na pewno jakbym mial to samo robic teraz to by mi to przeszkadzalo:). tymczasem kiedys to byla nowa rzecz. mialem wiekszosc frakcji na exalted bo takie byly czasy. Razem sie chodzilo i robilo repa. Pamietam jak robilem reputacje w Silithus bodajze na trinket chyba jeden z najlepszych w grze. Reputacja jeszcze nie znerfiona, byla tylko z questow durnowatych (scoutingowych itp.) + takich kartek. Z kumplem we dwoch robilimy. Kartki moznabylo na AH kupic, ale potrzebne ich byly takie ilosci, ze jak tylko wpadalismy na AH to potem momentalnie ceny skakaly w gore bo wszystko wykupione. Jak zrobilem Exalted to nigdy juz nie wrocilem do tej krainy :D :D

Cytuj:
-z 3 drzewek talentowych i tak aby raidowac trzbe bylo uzywac jedynego slusznego buildu

moglbym tu zazartowac, ze gralem warriorem i byl taki czas, ze na rajdy chodzilo 8 warriorow dlatego bo w ich przypadku nie bylo jednego slusznego buildu :)

Cytuj:
-wszyscy warriorzy byli tankami, wszyscy tankowie byli warriorami

wszyscy tankowie byli warriorami - to sie zgadza (i tak powinno byc :D :D ;D).

ale w tym drugim stwierdzeniu to sie zagalopowales :) w czasach BWL wiekszosc warriorow byla fury bo mogles spokojnie offtankowac bosow, tankowac addy, a przy tym na walkach pokroju Nefarian warrior fury potrafil zownowac damage metery. U nas tylko Main Tank byl Prot, czasem do tego offtank. Pozostalych 4-5 warriorow bylo fury (1 chyba arms rodzynek :D) . zawsze bede te czasy pamietal jako zlote czasy warriorow. moze nie w pvp, ale pve na pewno :)

No i dochodzi kwestia itemow legendarnych. Pamietam jak po chyba 9 miesiacach robienia MC wypadla nam legendarna czesc. Jakiz to byl szok. A potem co warrior z ta legenda robil (Thunderfury) - moby trzymaly sie go jak przyspawane :) To po prostu byly wielkie chwile. A teraz legenda ? No comments. Legendarny item to dla mnie moze miec jedna, dwie osoby na serwie, a nie po 20.

Cytuj:
-wbicie hunterem na jakis end gamowy 5osobowy inst(patrz glownie Scholo)

fakt, nie mieli latwo, ale w duzej mierze dlatego, ze sporo hunterow to byly retardy nie umiejace grac, ani swoja klasa, ani petem wiec jakby 2x wieksze szkody. My w gildii mielismy w tamtych czasach prawie samych wymiataczy hunterow...

Cytuj:
-chcesz flaski? to sobie lec clearuj insta zeby sie dostac do laba

kto mowi, ze ma byc latwo ? :) dobre gildie jakos sie umialy zorganizowac. flaski tankowie dostawali na rajdach, na naprawy byl robot, przed rajdem sie "oddawalo glowy" :D itd. :)

Cytuj:
-40 osobowe raidy? ups tankowi cos wypadlo irl, nie ma raidu(no chyba ze byliscie w 200 osobowych gildiach gdzie bylo 5 na rezerwie lol)

wiesz, to zalezy od systemu, od tego jak jest gildia zorganizowana. My mielismy taki system, ze w ciagu pol roku wszyscy warriorzy mieli ponad 90 % frewkencji (i 2000 dkp ;p). nikt nie mogl popuscic bo by spadl w kolejce do "Dream Itemu". Tak byly takie itemy, dla ktorych czlowiek wypruwal sie z polrocznego DKP, ale gdy to wzial to i tak byl zachwycony :) I dla mnie to bylo piekne.

Jasne, czasem nie bylo rajdow, ale to byly incydenty. na pewno nie zdarzalo sie to czesciej niz teraz.

Bylo trudniej bo najlepsze gildie podbieraly graczy tym ciut slabszym, a te slabsze tym jeszcze slabszym wiec np. gildia ubierala main tanka, a on odchodzil. Bylo ciezko, no ale to wlasnie tez wymagalo od guild mastera, oficerow no jakiegos ogarniecia, poswiecenia. Wymagalo obrania jakiejs taktyki. Pamietam te klotnie, czy tylko ubierac Mt, czy dawac mu priorytet, czy on ma placic DKP itd. itp. Teraz tego nie ma bo raz, ze contentu jest za malo, dwa robia go za szybko, trzy nawet jesli jest trudny dla przecietniakow to kwestia miesiaca i jest znerfowany. Wiec po co sie pocic ? Po co obmyslac dlugofalowa strategie dla gildii ?

Cytuj:
zapewne mozna by tak wymieniac w nieskonczonosc.

zapewne tak, choc i jak moglbym wymieniac w nieskonczonosc :)

Cytuj:
Jeszcze na koniec mala ciekawoska odnosnie trudnosci raidow w vanilli a potem, owszem byly one trudniejsze ale nie az tak jak wam sie wydaje, zauwazcie ze duuuzo latwiej zebrac 25 ogranych ludzi niz 40.

- bylo trudniej bo trzeba bylo koordynowac 40 osobowy rajd.
- taktyki nie byly tak rozpowrzechnione. Jeszcze w BWL mielismy swoje rozstawienia, patenty. Teraz jest juz masowka - wpadasz na rajd i raid leader klepie 15 roznych sposobow na zabicie bosa ;).
- Nie bylo threat meterow - wiecej wiec sie rozstrzygalo w sferze psychologicznej :) Tank caly czas siedzial przed kompem jak oparzony, bo nie chcial stracic aggro, a u ranged dps naprawde ciezka decyzja bylo to czy puscic jeszcze jednego fireballa czy juz nie :) Nie wiem juz jak jest teraz, ale pamietam, ze w Vanilla Wow bardzo bolaly crushing blowsy. pol sekundy i tak potrafil zejsc do zera.

Obiektywnie tank (mimo, ze ubrany najlepiej jak sie dalo) mial wtedy mniejsza pule hp (w stosunku do tych obrazen co zadawal bos) niz pozniej w czasach TBC, WOTLK, np. z druidami na pokladzie. Takie walki z np. Nefarianem to tank schodzil do 5 % w mgnieniu oka bo raz crushing blowsy, dwa magia (fire) wiec tank musialbyc maxymalnie skupiony i zawsze trzymac reke na pulsie (potiony, shield wall etc.), podobnie jak healerzy. wielokrotnie na rajdzie bylo slychac doslownie uff

- nie bylo programow annouceujacych skile bosa. na takim nefarianie jako oftank to z kumplem liczylismy do 30 (albo patrzelismy na zegarek w wowie) i jak bos w tym czasie nie puscil feara to moglismy spac spokojnie. W innym przypadku - zerg stance + berserker rage.

Nie zgodzilbym sie wiec z tym, ze owa trudnosc wynikala glownie z tego, ze ciezej znalezc 40 osob ogarnietych.

Cytuj:
Nie da sie zrobic MMO w ktore bedzie sie ciagle gralo z takim funem jaki nam towarzyszy podczas pierwszych dni, predzej czy pozniej opanujecie mechanike gry do perfekcji, ze nie bedzie juz nic nowego do odkrycia
mysle, ze moge sie z tym zgodzic :)

Nie neguje tego co napisales. Cenie np. pewne zmiany, ktore wprowadzil TBC, ale pewne rzeczy poszly za daleko. Nie podoba mi sie, ze nie ma world drop recept, world bosow, ze poziom trudnosci to wrecz mnie zatrwozyl. Teraz byc moze w ulduar jest lepiej, ale przez pol roku ludzi tlukli naxx o trudnosci, bo ja wiem chyba jakiejs blue instancji na 60 lvl...

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2223
Dołączył(a): 8.07.2005
Offline
PostNapisane: 19 maja 2009, 18:32 
Cytuj  
Jezus Maria :roll:


_________________
Obrazek
RETIRED [UO,SWG,L2,FFXI,FFXIV,WoW,RFO,GW,CoH,DDO,SB,TR,PS,EQ2,MxO,VG,AOC,WAR,DFO,AION,RIFT,LOTRO,SWTOR,EVE]
ATM [PONY CARS GARAGE HOBBY]

***
Avatar użytkownika

Posty: 13268
Dołączył(a): 7.11.2004
Offline
PostNapisane: 19 maja 2009, 19:38 
Cytuj  
W sumie dobrze opisal, jak wygladalo wciagajace PvE w vanillaWoW.
Niestety celujac w 10M+ klientow nie da sie utrzymac takiego stanu rzeczy.

Pozniej healing nie był juz taka jazda na krawedzi wiecznego OOM.


_________________
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent

**

Posty: 405
Dołączył(a): 9.07.2003
Offline
PostNapisane: 19 maja 2009, 20:28 
Cytuj  
Cxy istnieje jakies informacje na temat abonamentu w eu wersji tzn. czy placi sie za liczbe godzin spedzonnych w grze czy standardowo miesieczna stawka?

****

Posty: 1410
Dołączył(a): 14.05.2009
Offline
PostNapisane: 19 maja 2009, 21:34 
Cytuj  
Greeq racja tez jest po Twojej stronie oczywiscie. Ja sam jestem za tym aby gra byla trudniejsza(nie powiem ale 12h wipow na yoggu co i tak jest malo przynioslo mi wielka frajde ktorej nie doswiadczylem jeszcze w wotlki) ale niestety blizz nie jest od robienia gier wymagajacych, a kasowych.

Niestety WoW umiera smiercia naturalna, ale i tak gra wielka byl, jest i bedzie. Mam nadzieje ze jeszcze spotkma sie z gra ktora w pierwszym dniu zatrzyma mnie az do... dnia kolejnego ;) Czego wam i sobie zycze.

W Aiona nie gralem ale napewno sprobuje, mam nadzieje ze mnie zaciekawi.

Btw jak tak sobie pomysle, to naprawde ciezko by bylo teraz stworzyc swieze MMO, ktore by moglo odniesc sukces na skale swiatowa. Kazda nowa idea i tak podswiadomie bedzie sie opierac na jakiejs juz istniejacej przez co otrzymuje sie lepsze badz tez gorsze kopie

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2708
Dołączył(a): 10.08.2003
Offline
PostNapisane: 19 maja 2009, 21:44 
Cytuj  
Nuzgul napisał(a):
Cxy istnieje jakies informacje na temat abonamentu w eu wersji tzn. czy placi sie za liczbe godzin spedzonnych w grze czy standardowo miesieczna stawka?

nie liczylbym na to ze bedzie tak jak u chinoli. Obstawiam ze normlany bonament miesieczny i trzeba bedzie najpierw kupic gre. Tam nie tylko w aion tak to wyglada granie i placenie i jakos nie przenosili tych zwyczajow do tej poru na europe/us czy to w l2 czy wow itp

****
Avatar użytkownika

Posty: 1642
Dołączył(a): 24.11.2002
Offline
PostNapisane: 19 maja 2009, 23:33 
Cytuj  
Na 100% Abonament + Gra, w chinach jest sdo a nie Ncsoft. Inaczej mowiac wynajmuja tylko gre. Pozatym tak takie prawo maja, a w euro lepiej dla nich bedzie jak zrobia takie zasady jak zawsze sa ;)


_________________
www.excessum-gaming.com - Join us in Skyforge! Apply on our website!
Retired - AO/UO/DAoC/Hz/EQ2/SWG/AC1&2/L2/SoR/WoW/TMO/Rift/Lol/Hon/SWTOR
/CO/GW/Lotr/CO/TcoS/TR/M59/Vg/SB/Fury/SotW/DL/HGL/RoM/DDO/FFXI/Aoc/Eve/WO/Gw2/TSW/Tera/STO/AoW
/DE/DF/Nw/PS2

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2708
Dołączył(a): 10.08.2003
Offline
PostNapisane: 19 maja 2009, 23:38 
Cytuj  
Dokladnie po co wprowadzac cos korzystniejszego dla klienta skoro przyzwyczajony jest juz do bycia dojonym z kasy czy gra czy nie :P

***

Posty: 594
Dołączył(a): 6.08.2005
Offline
PostNapisane: 20 maja 2009, 00:18 
Cytuj  
E tam, jak ktoś gra ponad ~7,5h dziennie to abo wychodzi korzystniej podobno. :roll:

****

Posty: 1410
Dołączył(a): 14.05.2009
Offline
PostNapisane: 20 maja 2009, 00:35 
Cytuj  
zax napisał(a):
E tam, jak ktoś gra ponad ~7,5h dziennie to abo wychodzi korzystniej podobno. :roll:


To cos dla mnie :D

****

Posty: 1437
Dołączył(a): 29.01.2005
Offline
PostNapisane: 20 maja 2009, 07:35 
Cytuj  
Kole0 napisał(a):
Niestety WoW umiera smiercia naturalna,

WoW nie umiera. Beda nowe patche jakies dodatki jeszcze, nowe instancje, wiecej achivow i repy do farmienia. Wszystko wg. sprawdzonego schematu. Jesli ktos kocha WoW to mu w zupelnosci wystarczy.

**

Posty: 405
Dołączył(a): 9.07.2003
Offline
PostNapisane: 20 maja 2009, 07:39 
Cytuj  
być może... ale weź pod uwagę zwykle "zmęczenie materiału"
Ile można bawić się w jednej piaskownicy?

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2794
Dołączył(a): 16.06.2004
Offline
PostNapisane: 20 maja 2009, 08:18 
Cytuj  
Wedge napisał(a):
Kole0 napisał(a):
Niestety WoW umiera smiercia naturalna,

WoW nie umiera. Beda nowe patche jakies dodatki jeszcze, nowe instancje, wiecej achivow i repy do farmienia. Wszystko wg. sprawdzonego schematu. Jesli ktos kocha WoW to mu w zupelnosci wystarczy.


Ja gram w WoWa od beta testow US i to co Blizz zrobil z ta gra to czysta maszynka do zarabiania pieniedzy.W WOTLK zostaly wprowadzone takie ulatwienia ze byle gogus 15 letni zbierze pare osob i ida czyscic sobie caly content.
Ale kazdy kij ma dwa konce.Blizz tak znerfowal trudnosc intancji zeby kazdy mogl zobaczyc wszystkich bossow a nie jak to bylo w podstawce ze 3% spolecznosci odwiedzilo Naxxa.Co za tym idzie wiecej ludzi zaczyna grac gdyz WoW stal sie gra casualowa, nie trzeba juz godzin spedzac przed raidem na farmienie tego czy owego, wystarczy ze zrobisz sobie daily ze swojej profesjii i styka (co zajmuje 15 minut).A to czy Blizz zyska czy straci takimi ulatwieniami to mysle ze sie calkiem szybko okarze, gdyz oprocz tych ludzi ktorzy zaczeli grac dzieki temu ze Blizz wprowadzil takie ulatwienia sa tez tacy ktorzy patrzac na aktualny content frezuja konta i szukaja innych , bardzij ambitnych tytulow.
Kiedys wygladalo to tak ze majac tam jakis item z Nefa albo z poczatku Naxxa to kazdy Cie inspektowal jak pojebany.Teraz to wyglada tak ze kazdy po 2-3 miesiacach od wejscia nowej instancji ma taki sam gear :O

*
Avatar użytkownika

Posty: 5596
Dołączył(a): 24.04.2005
Offline
PostNapisane: 20 maja 2009, 09:43 
Cytuj  
Teraz to jest tak że jak chcesz iść z pUGiem do Naxx 10/25 to żądają od ciebie linkowania achivmentów z Ulduar ( przynajmniej na serwie na którym gra znajomy ) i wiem że wiele osób tego nie widzi ale w Vanilla było więcej swobody i lepsza zabawa niż teraz imo.

Co do abonamentu w Aion Eu to na 100% będzie comiesięczny jak w innych produkcjach , zaczynam żałować że nie znam Chińskiego.

**

Posty: 458
Dołączył(a): 1.08.2005
Offline
PostNapisane: 20 maja 2009, 10:14 
Cytuj  
Dokladnie....trzeba miec na prawde duzo wolnego czasu aby placenie na godziny sie nie oplacalo.

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 20 maja 2009, 10:38 
Cytuj  
zax napisał(a):
E tam, jak ktoś gra ponad ~7,5h dziennie to abo wychodzi korzystniej podobno. :roll:

Chocbym caly dzien nic nie robil, niedlabym rady, gra by przez okno wyleciala z nudow ;o.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

**

Posty: 458
Dołączył(a): 1.08.2005
Offline
PostNapisane: 20 maja 2009, 10:44 
Cytuj  
raz na jakis czas, aby zrobic porzadna misje trzeba poswiecic mniej wiecej 2-3h :D

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 20 maja 2009, 10:48 
Cytuj  
Deli napisał(a):
raz na jakis czas, aby zrobic porzadna misje trzeba poswiecic mniej wiecej 2-3h :D

Mnie juz po 2h zaczynalo wiac nuda i musialem sie czyms innym zajac, zeby nabrac checi na dalsze klepanie ;e.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

**

Posty: 458
Dołączył(a): 1.08.2005
Offline
PostNapisane: 20 maja 2009, 10:55 
Cytuj  
no wlasnie mi sie grind szybko nudzi...a jak mi sie nudzi ide porobic jakies questy albo misje jesli dam rade solo ;)

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1304 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.