mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
*****

Posty: 2780
Dołączył(a): 16.08.2004
Offline
PostNapisane: 11 paź 2009, 10:26 
Cytuj  
http://www.sloperama.com/advice/idea.htm - radze przeczytać.


_________________
Zaobserwowano niejednokrotnie, iż samice szympansów prowokują seksualnie samca tylko po to, by mu ukraść mięso.

****

Posty: 1085
Dołączył(a): 12.08.2005
Offline
PostNapisane: 11 paź 2009, 10:32 
Cytuj  
nowe.mmorpg napisał(a):
Na dobry początek dnia wzruszyła mnie Twoja historia... jak chcesz pisać książki o graniu w grę to pisz i rób swoją grę w ten sposób. Ja wole mieć gotowy engine, który jest i będzie dla mnie priorytetem bo na 1 silniku mogę wypuścić 3 000 fabuł. A jedna fabuła bez napisanego silnika będzie nadal jedynie tekstem na kartce czy na monitorze i po prostu czystym pomysłem gdzieś tam zapisanym. Nie sposób napisać gry, która podejdzie wszystkim. Ja lubię ten klimat dlatego póki co o nim myślę.


Musze przyznać, że trochę sie na tobie zawiodłem. Nie przyjmujesz do wiadomości, że ktoś może być bardziej doświadczony w tych sprawach od ciebie. Zaczynasz robotę niejako "od środka". Nie wiesz o co będzie chodziło w twojej grze. W dodatku widać że inspiruje cię L2 który był wielkim grindfestem i w sumie niewiele poza tym. Widocznie chcesz stworzyć 1209908my klon jakiejś azjackiej pierdółki, no cóż, powodzenia.


_________________
Free your brain of your mind


Posty: 25
Dołączył(a): 4.10.2009
Offline
PostNapisane: 11 paź 2009, 12:24 
Cytuj  
Oczywiście, że mogą być mądrzejsi i bez wątpienia wielu takich jest. Ale nie sztuką jest rzucać cudzymi linkami bo ktoś coś mądrego w nich napisał. Pytam o własne doświadczenie w temacie. Jeśli jest takie obszerne to chylę czoła, ale jeśli czyjeś doświadczenie opiera się na przeczytanych materiałach to jestem cholernie doświadczonym programistą. Co oczywiście było ironią bo mimo wieloletniej nauki programowania z poważnymi efektami mojej pracy uważam, że jestem cienki bolek w porównaniu do projektów, które znajdywałem w międzyczasie w necie. Wiele, wiele i raz jeszcze WIELE silników do gier jest pisanych bez zielonego pojęcia o tym do czego później będą używane, a jednak później są wykorzystywane z sukcesami.

Opisanie fabuły tak jak proponuje nasz nadworny linkarz nakręci temat gry tylko na chwile, trochę pobudzi wyobraźnie zainteresowanych, ale z czasem czytanie tekstu o tym jaka super wypasiona będzie gra przestaje bawić i temat idzie w niepamięć. Wróćmy na ziemie, żyjemy w Polsce i po przeczytaniu fajnego opisu gry nikt nie zadzwoni z propozycją "napisz tą grę, a ja za wszystko zapłacę". Dając jednak co jakiś czas nową próbkę tego, czego można się spodziewać można na bieżąco korygować to co graczom się nie podoba i po prostu tworzyć. Na tak wczesnym etapie projektu żal mi każdej godziny na pisanie tekstów o tym jaka będzie gra bo mogę zrobić dużo bardziej pożytecznych i dających więcej efektów rzeczy.

Przez ostatnie parę lat czytałem regularnie na wielu, wielu forach tematy "w czym najlepiej napisać grę", "jak napisać mmorpg" itd itd Ludzie zadający takie pytania w większości takiej gry nie napiszą, bo to jest właśnie zabieranie się od "dupy strony". Większość tych tematów o pisaniu mmorpg kończy się tekstami "odpuść sobie", "wiesz ile to kosztuje?" i tego typu podsumowaniami. Więc wybaczcie, że mając czas między zarabianiem na to bardzo drogie hobby staram się pchać temat do przodu, a nie pisać teksty o tym o czym będzie ta gra. Słowa krytyki przyjmuję zawsze, ale to, że ileś nawet setek osób pisze grę tak to nie znaczy, że nie da się inaczej. Rozmawiałem z wieloma twórcami silników do gier i wiem, że da się to zrobić sposobem, który zacząłem.

Co do inspiracji jest nią w dużej mierze L2, ale inspiracja nie oznacza odwzorowania. Tak samo w Tibii, Diablo czy choćby MyFantasyOnline są ciekawe elementy, które można by wykorzystać. Co z tego wyjdzie to się okaże. Generalnie dodam tylko tyle, że chciałbym aby grywalna wersja ukazało się przed świętami w grudniu. To był raczej ostatni z moich wykładów, teraz będą już informacje na temat prac.

Prosiłbym o nie usuwanie tej "ściany tekstu" bo byłoby fajnie gdyby w końcu jakiś temat o pisaniu gry nie skończył się podsumowaniem "i tak nie da rady bo...", tylko sensownym rozwiązaniem jak to zrobić żeby takowy projekt utrzymać przy życiu. Ja znalazłem sposób z bux'ami. Nic to nie kosztuje zainteresowanych grą, jednocześnie sami zarabiają, a jednak dotąd zainteresowały się tym 2 osoby, z czego jedna aktywnie. Jeśli ktoś nie znalazł tego tematu na forum to tutaj jest link http://nowe-mmorpg.phorum.pl/viewtopic.php?f=5&t=6

Dzięki za zainteresowanie projektem i dla jasności krytykę nadal chętnie przyjmę :)

******

Posty: 4759
Dołączył(a): 28.01.2004
Offline
PostNapisane: 11 paź 2009, 12:42 
Cytuj  
Ci Oni mają niestety rację, nie można wpierw tworzyć od końca gdyż może się okazać, że pewnie rzeczy będą niemożliwe do wykonania na tym konkretnym silniku/języku/bibliotekach/sprzęcie/etc.
Zastanów się wpierw jak ta gra ma wyglądać i na bazie tego stwórz szkielet gry.

PS. Żeby udowodnić, że nie jestem gorszy też zamierzam zrobić mmorpga (na początku będzie to wizualizacja świata -> fps -> rpg -> mmorpg :lol: )


_________________
Obrazek
"Hope is the first step on the road to disappointment."


Posty: 25
Dołączył(a): 4.10.2009
Offline
PostNapisane: 11 paź 2009, 12:51 
Cytuj  
MagPS napisał(a):
PS. Żeby udowodnić, że nie jestem gorszy też zamierzam zrobić mmorpga (na początku będzie to wizualizacja świata -> fps -> rpg -> mmorpg :lol: )


Dokładnie w ten sam sposób się do tego zabierałem jakieś 2 lata temu. Pojawiło się tło, na tle postać, postać zaczęła się poruszać po ekranie, później poruszać się z animacją, doszły przeszkody i granice mapy, przez które postać nie mogła przechodzić, dochodzą npc i skrypty do relacji/rozmowy z nimi i jest prosty engine.

Czego zamierzasz używać do projektowania? Jakiego języka/środowiska?

******

Posty: 4759
Dołączył(a): 28.01.2004
Offline
PostNapisane: 11 paź 2009, 14:57 
Cytuj  
nowe.mmorpg napisał(a):
Czego zamierzasz używać do projektowania? Jakiego języka/środowiska?


Wcześniej jak pisałem cokolwiek gdzie była potrzebna jakaś grafika to djgpp (a później devcpp) + allegro. Teraz zastanawiam się nad tym samym środowiskiem co ty visual c# + xna (ze względu na oczywiste plusy tego połączenia internet + grafika, no i interfejs (dx)). Tak przynajmniej się mnie wydaje, się zobaczy. Nie mam jakiś wielkich planów, że np ktokolwiek będzie w to grał, po prostu chce stworzyć 'gierkę' gdzie np npc będą sobie żyły (stwierdzą np że złowione ryby zaczynają się psuć to zbudują spiżarnie czy co tam dla przechowywania ryb się buduje; sporo ryb = no to zaczynamy je sprzedawać etc), gdzie będzie można chodzić po tym świecie...po coś :] Można by rzec, takie własne Guild.
Grafika fpp albo przynajmniej widok w rzucie izometrycznym.


_________________
Obrazek
"Hope is the first step on the road to disappointment."


Posty: 25
Dołączył(a): 4.10.2009
Offline
PostNapisane: 11 paź 2009, 19:01 
Cytuj  
Osobiście do internetu wybrałem .net socket zamiast winsocków bo z winsockiem jest sporo zabawy przy XNA, szczególnie gdy po drugiej stronie jest jeszcze serwer na innej platformie. Jak najbardziej da się to połączyć, ale po co się produkować jak jest .net :)

****

Posty: 1216
Dołączył(a): 21.07.2004
Offline
PostNapisane: 11 paź 2009, 22:26 
Cytuj  
naprawde jak czytam nietore Twoje posty "nowe.mmorpg" to mi sie plakac chce...

Zabranie sie do tworzenia gry bez dobrego design docu to jak przyslowiowe porywanie sie z motyka na slonce. Fakt powstalo kilka gier, ktore bez takiego papierka powstaly (np. Duke Nukem), jednak w wiekszosci wypadkow takie cos konczy sie totalna klapa. Dlaczego?

Po pierwsze (pisal juz o tym MagPS) - dojdziesz w koncu do takiego momentu, ze jakas tam pierdolka spowoduje, ze a) bedziesz musial przepisac 1/x kodu. b) bedzie to calkowicie niewykonalne z jakis tam powodow. Widziales taka gre Kangurek KAO? Polska produkcja... Czesc bodajze 3 wymagala napisania silnika na nowo, gdyz chcieli dodac pierdolke, ze podczas przechodzenia przez krzaki/drzewa liscie beda sie odchylaly...

Po drugie - na kazdym etapie produkcji, przy kazdej grze dochodza jakies pomysly, w trakcie realizacji projektu. Gdy ktos nie trzyma sie sztywno design doca przedluza proces tworzenia gry. Takie przedluzanie mogloby trwac w nieskonczonosc...

Ja nie wyobrazam sobie pisania nawet prostej gry, bez design doca, nie mowie juz o rpg, czy mmorpg...
Nie chce Cie zniechecac, ale juz Ci moge powiedziec, ze nie skonczysz. Oczywiscie praca przy tym projekcie moze Cie wiele nauczyc, jednak wydaje mi sie, ze mozna ten czas lepiej wykorzystac...

Cytuj:
Rozmawiałem z wieloma twórcami silników do gier i wiem, że da się to zrobić sposobem, który zacząłem.

Jestem ciekaw, z ktorymi to "Tworcami" silnikow rozmawiales... Domyslam, sie ze pewnie z jakimis polakami, a w sumie w Polsce sa na te chwile 2 osoby, ktore moga naprawde powiedziec o sobie "Tworca" - Dark Imar oraz gosc od Esenthiel Engine (zapomnialem jak sie zwie) (Biore pod uwage pojedyncze osobe, ktore stworzyly silniki, a nie grupy programistow - bo pewnie tych silnikow jest wiecej - chociazby CDP czy Techland ze swoim Chrome Engine). Nie przecze, ze inni nie maja wiedzy, czy umiejetnosci, ale wiem natomiast, ze kazdy, kto chociaz troche zna sie na tym, od razu by Cie za przeproszeniem zjebal jak psa, za Twoje podejscie do projektu.
Nie wiem czy wiesz, ale pisanie silnika, a pisanie gry to calkowicie dwie odmienne czynnosci, na ktore skladaja sie calkowicie odmienne elementy. Sa oczywiscie silniki pisane pod konkretna gre, jednak po malu to juz odchodzi w sina dal, a developerzy skupiaja sie jednak na pisaniu uniwersalnych silnikow, aby zaoszczedzic w pozniejszym etapie pieniadze oraz czas. Wiekszosc wychodzacych tytulow korzysta juz z gotowych silnikow i to w tej chwili jest najbardziej oplacalnym przedsiewzieciem mimo, ze nalezy na poczatek wydac setki tysiecy dolarow na licencje.

Oczywiscie nic nie stoi na przeszkodzie, aby pisac wlasny silnik, szczegolnie jezeli ma sie prezentowac jak na screenach, poniewaz to kwestia paru dni/tygodni w zaleznosci od pozniejszej zlozonosci.

Co gorsza, Ty chcesz napisac i jedno i drugie bez design doca... Jednym slowem - Masakra...

W sumie to nawet nie wiem po co Ci daje rady, skoro zachowales sie wczesniej jak dziecko, ale nie robmy juz flame'u...

@MagPS wyobrazasz sobie ile to pracy bedzie kosztowalo? Myslisz, ze czemu jeszcze zadna taka gra nie powstala (Oblivion byl jakims zalazkiem tego co Ty bys chcial widziec)

****

Posty: 1085
Dołączył(a): 12.08.2005
Offline
PostNapisane: 12 paź 2009, 06:32 
Cytuj  
coldzik napisał(a):
@MagPS wyobrazasz sobie ile to pracy bedzie kosztowalo? Myslisz, ze czemu jeszcze zadna taka gra nie powstala (Oblivion byl jakims zalazkiem tego co Ty bys chcial widziec)


GW2 ma takie założenia ^^


_________________
Free your brain of your mind

*****

Posty: 2780
Dołączył(a): 16.08.2004
Offline
PostNapisane: 12 paź 2009, 11:28 
Cytuj  
Karioker napisał(a):
coldzik napisał(a):
@MagPS wyobrazasz sobie ile to pracy bedzie kosztowalo? Myslisz, ze czemu jeszcze zadna taka gra nie powstala (Oblivion byl jakims zalazkiem tego co Ty bys chcial widziec)


GW2 ma takie założenia ^^
od kiedy? ;o


_________________
Zaobserwowano niejednokrotnie, iż samice szympansów prowokują seksualnie samca tylko po to, by mu ukraść mięso.

****

Posty: 1085
Dołączył(a): 12.08.2005
Offline
PostNapisane: 12 paź 2009, 14:21 
Cytuj  
Quetzacotl napisał(a):
Karioker napisał(a):
coldzik napisał(a):
@MagPS wyobrazasz sobie ile to pracy bedzie kosztowalo? Myslisz, ze czemu jeszcze zadna taka gra nie powstala (Oblivion byl jakims zalazkiem tego co Ty bys chcial widziec)


GW2 ma takie założenia ^^
od kiedy? ;o


O real-time events mi chodzi, poczytaj sobie.


_________________
Free your brain of your mind


Posty: 25
Dołączył(a): 4.10.2009
Offline
PostNapisane: 20 paź 2009, 12:17 
Cytuj  
Witam po małej przerwie.

Ostatnio miałem sporo pracy i byłem odcięty od świata (internetu) więc prace nie posunęły się do przodu, ale żeby nie tracić czasu zabrałem się wieczorami za pisanie Game Designu. Nie jest i nie będzie to być może to czego oczekiwalibyście od Game Designu w stylu Dungeon Siege, ale z pewnością z czasem zaspokoi to potrzeby tych mniej wybrednych, a mi pozwoli uniknąć to zbędnych komentarzy i kolejnych przejść pod tytułem "gra nie powstanie bez Game Designu". Nadal jestem zapracowany, ale już w innym klimacie i teraz przynajmniej mam dostęp do neta więc na tyle na ile będzie to możliwe skończę Game Design i wypuszczę do wglądu. Niestety mam zbyt słabą kartę graficzną w laptopie żeby obsłużyła XNA więc zostaje mi do pracy jedynie serwer i pisanie. Wybaczcie też, że nie jestem bajkopisarzem i fabuła może nie powali z nóg, ale mam nadzieję, że znajdą się tacy, którym się spodoba. Sugestie co do zmian jak zawsze mile widziane.

Link do aktualnej wersji: http://odsiebie.com/pokaz/6291686---08d1.html

**
Avatar użytkownika

Posty: 8077
Dołączył(a): 16.11.2004
Offline
PostNapisane: 20 paź 2009, 13:44 
Cytuj  
Przejrzalem dosc pobieznie i jak na sam poczatek to nawet, nawet.

Jedna dosc podstawowa uwaga: Ta gra bedzie miec setiing w europejskim sredniowieczu? (zamki obronne, katapulty, rycerze, smoki, etc..?) Bo jesli tak to zmien nazwe bo "Rod Mau" mi kojarzy sie w 100% z Chinami i Japonia i nie pasuje jak uj. :)
Plus jeszcze co do tych "Lordow Mau" - nadaj im imiona, powiedz ilu ich bylo, itp... Wiem ze tu nie fabula ma byc najwazniejsza ale jesli zalezy ci aby kogokolwiek zainteresowala to ludzie o wiele jatwiej zidentyfikuja sie z imiennymi postaciami z Lore a nie z emigmatycznymi przodkami bez nazwisk. :)

****

Posty: 1085
Dołączył(a): 12.08.2005
Offline
PostNapisane: 20 paź 2009, 13:48 
Cytuj  
A wersje w .doc można prosić? bo nie bede teraz szukać konwertera a "domowymi sposobami" nie łyka niestety ^^


_________________
Free your brain of your mind


Posty: 25
Dołączył(a): 4.10.2009
Offline
PostNapisane: 20 paź 2009, 14:09 
Cytuj  
Tutaj znajdują się kolejne wersje Game Designu do ściągnięcia (.doc): --> KLIK <--

Co do imion owszem z pewnością dojdą, ale nie miałem głowy po całym dniu pracy do myślenia nad imionami, które przykują uwagę graczy, to samo dotyczy "Mau" jest to nazwa robocza i będę nad tym jeszcze myślał. Myślę jednak nad tym czy celowo nie zrobić tego jako klimat średniowieczno/japoński. Bo chodzi mi po głowie coś takiego, by zdradzieccy kuzyni z krańców i najemnicy najeżdżający zamki w eventach byli utrzymani w klimacie japońskim, jako pierwotny lud Mau. Natomiast odbudowane królestwo Mau po odzyskaniu władzy przyjmie jakąś nową nazwę i pierwotna nazwa Mau się zmieni. Myślę, że dodam po prostu coś o tym do wprowadzenia i wszystko się wyjaśni, a dzięki klimatom obrony średniowiecznej i ataku chińsko japońskiego zza móż (o czym zresztą jest wspomniane) będzie to troszkę urozmaicona historia. Nie wykluczone jednak, że zasadniczy tytuł gry przyjmie właśnie nazwę od aktualnej nazwy rodu jaką dopiero wymyślę :)

@Kabraxis wrzuciłeś mi pewien pomysł do głowy, który z pewnością wyczytasz wśród wersów kolejnych wersji za co dzięki Ci ;) Konkretniej chodzić będzie o 9 Lordów, a póki co 9 pustych tronów, związanej z tym Hall of Fame, a także myślę, że na stronie głównej grafika przedstawiająca 9 lordów na tronach usytuowanych jakby grot ku górze, nie wiem jak to opisać, w każdym razie środkowy tron na środku i na górze, a reszta od niego w dól i na boki. To może przykuwać uwagę wizualnie. Dlaczego akurat 9? By było sporo zamków do zdobycia o różnym stopniu trudności.

*****

Posty: 2780
Dołączył(a): 16.08.2004
Offline
PostNapisane: 20 paź 2009, 16:11 
Cytuj  
Super, że zająłeś się pisaniem GDC, bo to naprawde zapobiegnie problemom w pozniejszych fazach projektu. Jest jednak jedno "ale", nie ma tam, wg mnie, opisu najważniejszej części gry (core), nawet ogólnikowego, czyli gameplayu, w MMORPG chodzi oczywiście o system walki.
Nie jest powiedziane, że od tego powinieneś zaczynać, ale z doświadczenia wiem, że nawet najciekawszy lore nie przyciągnie jeżeli gameplay będzie zrobiony słabo, a nawet średnio. Także czekam na informacje i licze na coś oryginalnego i ciekawego.


_________________
Zaobserwowano niejednokrotnie, iż samice szympansów prowokują seksualnie samca tylko po to, by mu ukraść mięso.


Posty: 25
Dołączył(a): 4.10.2009
Offline
PostNapisane: 20 paź 2009, 16:25 
Cytuj  
Quetzacotl napisał(a):
Jest jednak jedno "ale", nie ma tam, wg mnie, opisu najważniejszej części gry (core), nawet ogólnikowego, czyli gameplayu, w MMORPG chodzi oczywiście o system walki.

Może właśnie dlatego go nie ma, że gameplay jest tak istotny dla mmorpg i wymaga czasu i przede wszystkim skupienia, czego akurat ostatnio mi brakuje ;) Na ten rozdział na pewno też przyjdzie pora. Są jakieś informacje, które chciałbyś/chcielibyście tam koniecznie zobaczyć? Wiem, że to pytanie może się wydać głupie na pierwszy rzut oka, ale w gameplayu jest tak wiele rzeczy do opisania, że ktoś z Was może oczekiwać odpowiedzi na konkretne pytanie jak np. w jakiej perspektywie będą widoczne postacie czy jak będzie się sterować postacią. Wiadomo to są podstawy, ale może ktoś ma coś wyszukanego?

****

Posty: 1085
Dołączył(a): 12.08.2005
Offline
PostNapisane: 20 paź 2009, 18:05 
Cytuj  
Jedno pytanie, jakie zamierzasz zrobić sterowanie, tibia- czy diablolike?

A poza tym to wreszcie coś konkretnego ^^ Podoba mi się idea połączenia MMORPGa z plemionami i połączenia bitew PvP z PvE (musisz najpierw wymordować moby w keepach a potem zergować zamek o ile dobrze zrozumiałem).

Fajnie jakby coś z tego wyszło, ale radziłbym ci zaangażować jakiś team, bo samemu raczej wszystkiego nie zrobisz.


_________________
Free your brain of your mind


Posty: 25
Dołączył(a): 4.10.2009
Offline
PostNapisane: 20 paź 2009, 18:43 
Cytuj  
Powstał zalążek gameplay'a i trochę zmian we "wprowadzeniu" po to aby zmienić logicznie tytuł gry, myślę że teraz historia już trzyma się kupy, radzę przeczytać na nowo ;) Pozwoliłem sobie podzielić gameplay na poszczególne etapy prac bo wiadomo, że nie od razu Rzym zbudowano. Postaram się przysiąść jeszcze nad tym tematem i rozwinąć go na tyle na ile starczy mi sił.
Aktualna wersja z gameplayem: http://odsiebie.com/pokaz/6303721---6c49.html

@Karioker Jeśli nie w wersji 1.x to napewno w 2.x wejdzie "diablolike" detale w gameplay'u, ale już jest świeższy pomysł, który tutaj wkleje:
Kod:
Sterowanie
Poruszanie postaci: strzałki + LPM.
Atak na moba: dwukrotnie LPM
Atak specjalny na moba: zaznaczenie wroga LPM (oczywiście w trakcie walki trzeba zaznaczyć tylko raz), następnie przytrzymanie PPM (otwiera się przy kursorze lista wyuczonych ataków specjalnych), najazd na wybrany atak, puszczenie PPM + Wyskakuje okno z kombinacją klawiszy do wciśnięcia w odpowiedniej kolejności tak jak na konsolach. Standardowo będą to klawisze Z, X, C, V. Im wyższy poziom ataku specjalnego tym trudniejsza będzie kombinacja klawiszy.


W plemiona nigdy nie grałem, co nie znaczy, że nie słyszałem, natomiast strategii z rozbudową budynków przerobiłem niepamiętną ilość :) Co do PvP i PvE osobno jest wszystko jasne, natomiast co do łączonej części:
W keepach mobami są niejako strzelnicy czy tam kusze, balisty czy jeszcze inne dziadostwo ;) Jeśli nie rozwalisz najpierw keepa to będzie w Ciebie nabijał tak długo jak będziesz atakował zamek więc logiczne wydaje się atakowanie baszt jako pierwszych.
Drugim łączonym elementem, do którego prędzej czy później gracze doszli by sami jest atak na zamek w trakcie eventu #1. Oczywiście najemnicy atakowaliby zarówno właścicieli zamku, jak i klan atakujący zamek. W przeciwnym wypadku zdobycie zamku przez inny klan byłoby zbyt proste.


Ostatnio edytowano 20 paź 2009, 19:21 przez nowe.mmorpg, łącznie edytowano 1 raz
****

Posty: 1085
Dołączył(a): 12.08.2005
Offline
PostNapisane: 20 paź 2009, 19:15 
Cytuj  
no to teraz tylko czekać na gameplay


_________________
Free your brain of your mind

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.