naprawde jak czytam nietore Twoje posty "nowe.mmorpg" to mi sie plakac chce...
Zabranie sie do tworzenia gry bez dobrego design docu to jak przyslowiowe porywanie sie z motyka na slonce. Fakt powstalo kilka gier, ktore bez takiego papierka powstaly (np. Duke Nukem), jednak w wiekszosci wypadkow takie cos konczy sie totalna klapa. Dlaczego?
Po pierwsze (pisal juz o tym MagPS) - dojdziesz w koncu do takiego momentu, ze jakas tam pierdolka spowoduje, ze a) bedziesz musial przepisac 1/x kodu. b) bedzie to calkowicie niewykonalne z jakis tam powodow. Widziales taka gre Kangurek KAO? Polska produkcja... Czesc bodajze 3 wymagala napisania silnika na nowo, gdyz chcieli dodac pierdolke, ze podczas przechodzenia przez krzaki/drzewa liscie beda sie odchylaly...
Po drugie - na kazdym etapie produkcji, przy kazdej grze dochodza jakies pomysly, w trakcie realizacji projektu. Gdy ktos nie trzyma sie sztywno design doca przedluza proces tworzenia gry. Takie przedluzanie mogloby trwac w nieskonczonosc...
Ja nie wyobrazam sobie pisania nawet prostej gry, bez design doca, nie mowie juz o rpg, czy mmorpg...
Nie chce Cie zniechecac, ale juz Ci moge powiedziec, ze nie skonczysz. Oczywiscie praca przy tym projekcie moze Cie wiele nauczyc, jednak wydaje mi sie, ze mozna ten czas lepiej wykorzystac...
Cytuj:
Rozmawiałem z wieloma twórcami silników do gier i wiem, że da się to zrobić sposobem, który zacząłem.
Jestem ciekaw, z ktorymi to "Tworcami" silnikow rozmawiales... Domyslam, sie ze pewnie z jakimis polakami, a w sumie w Polsce sa na te chwile 2 osoby, ktore moga naprawde powiedziec o sobie "Tworca" - Dark Imar oraz gosc od Esenthiel Engine (zapomnialem jak sie zwie) (Biore pod uwage pojedyncze osobe, ktore stworzyly silniki, a nie grupy programistow - bo pewnie tych silnikow jest wiecej - chociazby CDP czy Techland ze swoim Chrome Engine). Nie przecze, ze inni nie maja wiedzy, czy umiejetnosci, ale wiem natomiast, ze kazdy, kto chociaz troche zna sie na tym, od razu by Cie za przeproszeniem zjebal jak psa, za Twoje podejscie do projektu.
Nie wiem czy wiesz, ale pisanie silnika, a pisanie gry to calkowicie dwie odmienne czynnosci, na ktore skladaja sie calkowicie odmienne elementy. Sa oczywiscie silniki pisane pod konkretna gre, jednak po malu to juz odchodzi w sina dal, a developerzy skupiaja sie jednak na pisaniu uniwersalnych silnikow, aby zaoszczedzic w pozniejszym etapie pieniadze oraz czas. Wiekszosc wychodzacych tytulow korzysta juz z gotowych silnikow i to w tej chwili jest najbardziej oplacalnym przedsiewzieciem mimo, ze nalezy na poczatek wydac setki tysiecy dolarow na licencje.
Oczywiscie nic nie stoi na przeszkodzie, aby pisac wlasny silnik, szczegolnie jezeli ma sie prezentowac jak na screenach, poniewaz to kwestia paru dni/tygodni w zaleznosci od pozniejszej zlozonosci.
Co gorsza, Ty chcesz napisac i jedno i drugie bez design doca... Jednym slowem - Masakra...
W sumie to nawet nie wiem po co Ci daje rady, skoro zachowales sie wczesniej jak dziecko, ale nie robmy juz flame'u...
@MagPS wyobrazasz sobie ile to pracy bedzie kosztowalo? Myslisz, ze czemu jeszcze zadna taka gra nie powstala (Oblivion byl jakims zalazkiem tego co Ty bys chcial widziec)