mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
***

Posty: 831
Dołączył(a): 22.11.2001
Offline
PostNapisane: 4 mar 2002, 10:27 
Cytuj  
nie wiem.. moze komus chce sie opracowac cos takiego...
na przyklad jakis rodzaj NPC'a i wszystko co z nim zwiazane - czego powinien uczyc - jakich umiejetnosci, oraz co powinien miec do sprzedania/kupienia
i w jakich cenach...
nie zrobimy wszystkiego sami.. a Wy jak sobie przygotujecie tak sobie zagracie...
Gadget

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2450
Dołączył(a): 20.11.2001
Offline
PostNapisane: 4 mar 2002, 11:13 
Cytuj  
A moglbys cos wiecej an ten temat? Czy to ma byc rowniez ze skryptem? Czy tylko opis? Jeli opis to i tak chyba musi byc umieszczony w jakies rzeczywisotosci wiec trzeba wiedziec cos o swiecie.


_________________
Ludzie żyją po to żeby mogli walczyć.

***

Posty: 831
Dołączył(a): 22.11.2001
Offline
PostNapisane: 4 mar 2002, 11:46 
Cytuj  
chodzi mi o cos takiego
na przyklad
Carpenter:
uczy umiejetnosci:
carpentry
inne ... tu wymienic wszustko czego uczy

skupuje:
wiaderko na gwozdzie za 145 golda
skrzynke na granaty - 23 golda
inne ... tu wymienic wszustko co skupije
sprzedaje:
wiaderko na gwozdzie za 400 golda
skrzynke na granaty - 50 golda
inne ... tu wymienic wszustko co sprzedaje


dokladnie tego mi trzeba...
i realnych cen jakie powinny byc.. zeby handel zyl i takie tam...
Gadget


Posty: 23
Dołączył(a): 2.03.2002
Offline
PostNapisane: 4 mar 2002, 16:10 
Cytuj  
Ja z chęcią pomugłbym, jeśli czas sięznajdzie, to postaram sięcosik naszkrobać. A ogulnie to mam tylko jedną sugestię: pasowałoby zrobić tak, żeby nie było u zbrojomistrzów sztaby, jak to wygląda, sztaby powinien oddzielnie jakiś górnik sprzedawać lub coś takiego. A Zbrojomistrz i ten drugi tam od broni (nie wiem jak się nazywa) powinni mieć tylko tą działkę, do której zostali wyznaczeni, czyli jeden zbroje (tylko i wyłącznie), a drugi bronie. Tym razem może jakiś trochę większy wachlarz możliwości, jakieś coś lepszego rzeby sprzedawali tez i nie tylko z żelaza.

**

Posty: 370
Dołączył(a): 1.12.2001
Offline
PostNapisane: 4 mar 2002, 18:05 
Cytuj  
Oki
To ja dozuce swoja propozycje z racji tego ze lubie tworzyc :wink:

Tak mi wpadlo do glowy ze cenny podane ponizej sa pzry zalozeniu ze z
potworkow z jednej wyprawy (np. oczyszczenie calego cavetours) bedzie min 10k.
W tedy bedzie to mialo sens.

Acha jeszcze jedno mi wpadlo do glowy. Jak ktos bedzie pzregladal te cenny to
stwierdzi ze sa smiesznie niskie. Fakt sa ale z tego co wyczytalem o ZS to
ekonomia bedzie sie jakos tak ksztaltowac.
Przypuszczalne zrodla dochodow:
wojownik - wyprawy i ochrona
lucznik - wyprawy i polowania
alchemik i mag - sprzedarz skrolli i butelek oraz wyprawy
Inne zawody analogicznie. Poniewaz wydaje mi sie ze skille zaropkowe nie beda
potrzebne bo zarabiac sie bedzie dzieki swoim piorytetowym umiejetnoscia.

Sugerowlem sie tym zeby cenna w skupie nie przekraczala 50gp dla zwyklych
przedmiotow bo za exp moze byc max 300gp (zalezy od stopina trudnosci jego
wykucia).


Niektore cenny podane sa w przedzialach dla danego sprzedawcy. Wynika to z
tego ze nie pamietam calego asortymetu, a nie chcialem wypisywac tylko kilka.

Dobra oto opis:
1)
Gornik
uczy:
mining
alchemia - w przypadku jak bedzie wymagana do przetopienia rudy (ale powinna
byc to inna alchemia nie ta sama co jest do potionkow)

Kupuje:
iron 0.25gp
:::
reszta to w zaleznosci jakie beda rudy na nowym serwerku ale moglby byc taki
przelicznik.
Te wykopywane do 50% skilla to chodza max za 1gp
:::
Lepsze rudy nie skupuje lub robi to za max 100gp za najlepsza.
Takie cenny maja byc dla desperatow, a reszta niech handluje miedzy soba.

Sprzedarz:
iron 2gp
przedzial miedzy ::: .... ::: chodzi po 50gp
te miedzy 50% - 60% za 150gp
60% - 70% za 300gp
80% - 90% za 900gp
90% - 100% za 2,5k

Cenny sa tak wysokie bo to nie gra dla samej gry tylko inter akcji z ludzmi.


2) Kowal
Uczy:
blackshmity - uczy ten od zbroi
arms lore - uczy ten o ekwipunku
item id

cen tu nie moge podac bo nie wiem jaka ma byc rola tych zbroj. Chodzi mi o to
ze nie wiadomo czy na nowym serwerku bedzie sie mogla chodzic na wyprawy z
zwyklych zbrojach czy exp bedzie niezbedny.

Jednak jedeno jest pewne co sprzedawanych przedmiotow. Mogl by byc one tylko z
irona.

Skup Zbroi:
*Ring Mail
tunic - 30gp
leggins - 20gp
gloves - 10gp nie pamietam ktore to sleeves - 5gp /rekawiczki ale to one
maja byc po 5 gp

*Chain Mial
chain tunic - 40gp
czain leggins 35gp
coif - 10gp

*Helmy
bascien - 5gp
close helm, nose helm, helmet - 15gp

Plyty nie skupuje gosciu.


Skup ekwipunku:
*Tarcze
buckler - 5gp
metal shield - 7gp
round bronze shield - 10gp
Kite shield - 15gp
Heater -20gp

*Bron
Nie chce mi sie tu wszystkiego wypisywac bo jest tego duuuzo.
Ale taki podzial zaproponuje:
- bronie jednoreczne szybkie od 5 - 15gp
- bronie jednoreczne wolne od 15 - 25gp
- bronie dwureczne od 25 - 35gp

Jezeli ktos chcailby sprzedac expa vendorowi to powinien miec mnoznik X10 do
cenny u vendora.

sprzedaje:
za tyle ile kupuje X3

3) Gosciu od skor (chyba garbarz :wink:
uczy:
camping - w koncu to lowcy skory zdobywaja
umiejetnosci do robienia zbroj skurzanych - niestety nie wiem ktora to :sad:

kupuje:
skory - 3gp
*Leather
kaptur, rekawiczki - 5gp
rekawy - 10gp
spodnie - 15gp
tunika - 20gp

*Studded Leather
cenna X2 w porownaniu do Leather

Mam nadzieje ze mag bedzie mogl tylko w skorzanych zbrojach czarowac w tedy
ten zawod wogule bedzie mial sens.

sprzedaje:
za tyle ile kupuje X3

4)Flenczer - Gosciu od lukow.
uczy:
Bowfract
Carpenty

Kupuje:
Bow - 15gp
Crossbow - 20gp
Heavy Crossbow - 30gp

sprzedaje:
za tyle ile X3

5) Ciesla:
uczy:
Carpentry
Lumberjacking

Kupuje:
cenny uzaleznil bym od stopnia trudnosci wykonania danwgo pzredmiotu. Niestety
nie znam przedzialow procentowych. Ale min cenna za cos prostego to 10gp, a
max 50gp za cos co moze wykuc tylko gm.

Sprzedaje:
Tylko przedmioty ktore mozna wykonac z podstawowa wiedza (33) i to za cenne X3
wyzsza niz kupuje.

6) Hitler - Healer :wink:
Uczy;
Healing
Anatomy

kupuje:
bandarze - 1gp

sprzedaje:
bandarze - 5gp

7) Majsterkowicz
Uczy:
thinkering
lamberjacking

Kupuje:
wszystko za min 5gp max 50gp
sprzedaje:
cenna kupna X3 (w przypadku gdy psuja sie przedmioty, jezeli sie nie psuja to
cena X5)

:cool: Krawiec
uczy:
tailoring
lamberjacking - jezli da sie bawele tym zbierac

kupuje
wszystkie ubrania za min 5gp - 50gp
materialy - 15gp
reszta zalezy od jego asortymetu

sprzedaje:
Wszystko z jednym wyjatkiem.
Ubran ma ograniczona ilosc na dzien np. po 3 na 1h. Tylko w tedy przy
wskrzeszaniu ubrania dawane graczowi powinny znikac po zdjeciu ich z siebie. W
tedy wreszcie pojawia sie jacys krawcowie.


Wiecej na razie nie chce mi sie wypisywac, ale jezeli moze byc taka forma
opisu to moge potem jeszcze cos skrobnac. Wszystkie cenny sa tylko
proponowanymi cennami i powinny byc one dostosowane do przyszlej ekonomi ZS.


_________________
Głupota nie boli głupich. Za nich inni cieprią ...

***

Posty: 831
Dołączył(a): 22.11.2001
Offline
PostNapisane: 4 mar 2002, 18:47 
Cytuj  
o cos takiego mi chodzi..
ale jakby dalo sie dokladniej rozbic..
bo na przyklad ubranie ubranq nie rowne...
oo najlepiej jeszcze jaknyscie podali skila potrzebnego do wykonania jakiejs rzeczy, i zaleznili cene od tego :}
o wiele mniej roboty bedziemy mieli
dziekuje
Gadget

**

Posty: 370
Dołączył(a): 1.12.2001
Offline
PostNapisane: 4 mar 2002, 19:36 
Cytuj  
TAILORING - KRAWIEC

-----------------------
Oki
Zadałem sobie trud i pogrzebałem na static w celu znalezienia nazw przedmiotow dla krawca. Cenny w tabelce zostawiłem (za wyjatkiem kilku) bo sa nawet dobre jak na realia ZS.
-----------------------

Uczy:
tailoring
lamberjacking - jezli da sie bawele tym zbierac

__Cenny Kupna__

Plain Shirt 28-30 gp
Fancy Shirt 25-28 gp
Plain Dresses 28-30 gp
Robe 36-40 gp
Skullcap 6 gp
Long Pants 19 gp
Body Sash 10 gp
Kilt 18 gp
Doublet 18 gp
Half Apron 14 gp
Cloak 30 gp
Skirt 17 gp
Fancy Dress 15 gp
Tunic 18 gp
Jester's Suit 33 gp

Nie wiem czy ta sa wszystkie. Ale pewno zauwazyliscie ze nie ma tu bandarzy. Jest tak dlatego ze wedlug mnie sprzedawac i kupowac powinien je Healer.

Acha robie sie ubrania przy pomocy umiejetnosci Tailoring przy okazji uzupelnilem swoja wiedze. EUREKA :wink: zbroje skurzane tez sie robi ta umiejetnoscia.

Acha nie wiem czy tak bedzie na ZS ale przy pomocy tailoringu i carpenty mozna zrobic np. lozko ?? (Szkoda ze nie da sie w nim spac.)

A oto cenna skupu przez krawca materialow. UWAGA ZA CENNE ICH NIE ODPOWIADAM BO JEST KROPKA W KROPKE ZE STATIC. CZEBA BY JAKIEGOS KRAWCA SPYTAC. Ale zawsze to jakis miernik cenny.
Pile of Wool 74g
Bale of Cotton 122g
Flax Bundle 122g
5 balls of yarn 125g(25g per)
5 Spools of thread 105g(21g per)

__Cenny Sprzedarzy___
Cenny kupna X3 to cenna wyjsciowa.

Sprzedaje wszystko z jednym wyjatkiem.
Ubran ma ograniczona ilosc na dzien np. po 3 na 1h. Tylko w tedy przy
wskrzeszaniu ubrania dawane graczowi powinny znikac po zdjeciu ich z siebie. W
tedy wreszcie pojawia sie jacys krawcowie.



Acha i byl fajny obrazek tam oto on.
[url]

http://www.rute23.republika.pl/tailoring.jpg

[/url]
Niestety jakos mi nie wyszlo bez posrednie wstawienie obrazka :sad:
Ale warto luknac. Adres ten drugi dziala.



P.S. To juz chyba caly krawiec. No moze cos zapomnialem ale w tedy dopiszcie.

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Ruter dnia 2002-03-04 19:52 ]</font>

**

Posty: 370
Dołączył(a): 1.12.2001
Offline
PostNapisane: 4 mar 2002, 20:11 
Cytuj  
THINKER - MAJSTERKOWICZ

Uczy:
thinkering
lamberjacking

__Cenna Kupna__

Bracelet 15
Earrings 19
Necklace (Golden beads) 15
Necklace (Silver beads) 19
Necklace (Round) 15
Weddingband (newbiefied) 19

Iron Key 4
Keyring 4
Lantern 1

Axle and Gears 1
Clock Clock 12
Clock Parts 1
Locked Box 20
Locked Chest 35
Potion Keg 51 - 52
Sextant 7

Dovetail Saw 7
Draw Knife 6
Froe 6
Hammer 16
Inshave 6
Lockpick 7
Pick axe 18
Saw 9
Scissors 6
Scorp 6
Sewing Kit 1
Shovel 7
Sledge Hammer 16
Smith's Hammer 15
Tongs 8
Tool kit (Tinker's tools) 10

Butcher Knife 12
Cleaver 12
Skinning knife 13

Axle 1
Jointing Plane 6
Moulding Plane 6
Smoothing Plane 6

__Cenna Sprzedarzy__
X3


Lista przedmiotow jest ze static (nie wiem czy wszystkie sa na ZS np. kegs jakos nigdy nie widzialem) ale cenny niektorych przedmitow sa zmienione. Przedmioty nie wyszczegulnione sa nie dostepne u danego sprzedawcy.

_________________
Oto patch do listy sprzedarzy. Cenna powyrzej

Sprzedawac moze on tylko:
Tool kit (Tinker's tools)
Smith's Hammer
Saw
Hammer
Keyring
Dovetail Saw
Draw Knife

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Ruter dnia 2002-03-06 17:34 ]</font>

**

Posty: 370
Dołączył(a): 1.12.2001
Offline
PostNapisane: 4 mar 2002, 20:22 
Cytuj  
CARPENTRY - CIESLA

Uczy:
Carpentry
Lumberjacking

_Cenny Kupna__

Foot Stool 6
Stool 6
Straw Chair 7
Wooden Chair 7
Vesper-Style Chair 9
Trinsic-Style Chair 7
Wooden Bench 7
Wooden Throne 6
Magincia-Style Throne 24
Small Table 7
Writing Table 9
Large Table 10
Yew-Wood Table 10

Wooden Box* 7
Small Crate* 4
Medium Crate* 6
Large Crate* 9
Wooden Chest* 15
Wooden Shelf 9
Armoire (red)* 10
Armoire* 10

__Cenna Sprzedarzy__
x3

_________________
Oto patch do listy sprzedarzy. Cenna powyrzej :wink:

Sprzedawac moze on tylko:
Wooden Box
Small Crate
Wooden Chair
Foot Stool
No i jeszcze polke z ksiazkami ale nie wiem jak sie nazywa :sad:


<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Ruter dnia 2002-03-06 17:31 ]</font>

**

Posty: 370
Dołączył(a): 1.12.2001
Offline
PostNapisane: 4 mar 2002, 20:23 
Cytuj  
Wlasnie sie skapnolem ze w takim opisie jak dalem to duzo przedmiotow bedzie dostepnych od vendorkow.
Hmm
Jak bede mial czas to to wy edytuje bo z tego co pamietam to tylko ograniczony asortymet jest u niech dostepny.


_________________
Głupota nie boli głupich. Za nich inni cieprią ...

*

Posty: 155
Dołączył(a): 20.01.2002
Offline
PostNapisane: 5 mar 2002, 22:41 
Cytuj  
wiecej przedmiotów od sprzedawców - mniej potrzebny tan zawód wśród graczy.

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2450
Dołączył(a): 20.11.2001
Offline
PostNapisane: 6 mar 2002, 08:55 
Cytuj  
Ad. wypowiedzi Ro6erta:

Mysle ze po powstaniu nowego serwa powinna byc przeprowadzona ankieta [moze byc mailowa albo tylko dal posiadajacych konto] o tym jakim zawodem sie para/ma zamiar parac i w tych zawodach ograniczac vendorow a w innych dac wiecej swobody.


Albo co mi tez przyszlo do glowy w zawodach wykonywanych przez graczy dac wyzsze ceny sprzedazy u vendorow /stosunkowo/ niz w tych w ktorych panuje deficyt pracowniczy. Oczywiscie przy zalorzeniu ze ceny skupu by sie nie zmienily.

Czyli im wiecej graczy wykonuje zawod tym mniej towarow u vendorow/wysze ceny u nich, im mniej graczy wykonuje zawod tym wiekszy asortyment u vendorow/nizsze ceny, ALE CENY SKUPU U VENDOROW NIE ZAEZA OD ILOSCI GRAZY WYKONUJACYCH ZAWOD I SA NA STALYM POZIOMIE.
_________________
Vincent z Minoc [CL]
Akhorakhil [DZ]
Simple XP4Ever Obrazek

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: KromeR dnia 2002-03-06 09:00 ]</font>

**

Posty: 370
Dołączył(a): 1.12.2001
Offline
PostNapisane: 6 mar 2002, 16:29 
Cytuj  
Nie zgodze sie z przed mowca co do cenn deficytowych zawodow. Przedmioty u vendorow z zawodow malo wykonywanych powinny byc duzo wyrzsze. Powod. Prosty prawa rynku czym mniejsza konkurencja tym wyzsze cenny powinny byc.
Co do zawodow czesto praktykowanych. to cenny powinny byc niskie ale asortyment bardzo ubogi. Zeby gracze mogli swoje wyroby sprzedawac.

Wedlug mnie najgorzej chyba do tej pory to krawiec ma bo ubran jest malo i wszytki na dodatek sa u vendora dostepne. A w sytuacji gdy u wendora sa dostepne tylko materialy i toga, a farbowac mozna tylko z umiejetnoscia tailoring w tedy ten zawod rozwinol by sie.

Podobni mozna zrobic z innymi zawodami. Zwlaszcza ze z tego co Gadget napisal bedzie mozna wynajac sprzedawce wiec rynek powinien byc nasycony np. Niebieskimi koszulami :wink:


_________________
Głupota nie boli głupich. Za nich inni cieprią ...

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2450
Dołączył(a): 20.11.2001
Offline
PostNapisane: 6 mar 2002, 16:41 
Cytuj  
No rozwiazanie tez jest spoks, tyle ze ja patrze przez pryzmat ew. losci graczy na serwie. Zakladajac ze jest powiedzmy 150 graczy to ilu bedzie krawcow? 5%? Ja mysle ze i tak bedzie mniej. A ilu akurat online i wdanym miejscu?


Moim zamierzeniem jest to zeby bardziej oplacalo sie kupowac od graczy niz od NPC, ale zeby miec mozliwosc jednak dostac dane towary... wiec moze poprostu wysokie ceny na wszystkie towary + znikoma ilosc rzeczy wytwarzanych przez graczy i ew. zadko sie uzupelniajaca?


_________________
Ludzie żyją po to żeby mogli walczyć.

**

Posty: 370
Dołączył(a): 1.12.2001
Offline
PostNapisane: 6 mar 2002, 16:46 
Cytuj  
Wiem ze to jest utrudnienie ale przedjz sie np. ulica i ile znajdziesz krawcow. Za to sklepow sprzedajacych wyroby jest sporo. Z tym ze sklep mozna zastapic takim wynajetym sprzedawca. W innym topicu Gadget napisal ze beda oni dostepni.

Zreszta decyzja i tak nie nazlezy do nas tylko do GM. Zobaczymy jak oni zdecyduja, w koncu to oni go kreuja wedlug swojej wizji.


_________________
Głupota nie boli głupich. Za nich inni cieprią ...

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2450
Dołączył(a): 20.11.2001
Offline
PostNapisane: 6 mar 2002, 16:50 
Cytuj  
Ano fakt. Ale polemika motorem postepu :smile:


_________________
Ludzie żyją po to żeby mogli walczyć.

**

Posty: 370
Dołączył(a): 1.12.2001
Offline
PostNapisane: 6 mar 2002, 17:06 
Cytuj  
ALCHEMIK - ALCHEMIK :wink:

uczy:
alchemi
zielarstwa - (jezeli bedzie dostepne)
taste id

__Cenny Kupna__
Regi - 1gp
Empty bottle - 1gp
tluczek - 4gp
Skupuje wszystkie male butle po - 10gp
Skupuje wszystkie srednie butle po - 20gp
Skupuje wszystkie duze butle po - 30gp
(Ceny butli tylko przy zalozeniu ze regow nie mozna znalezc w lezie. Jezeli mozna to powinny byc odpowiednio. 6 - 12 - 18)

__Cenny sprzedarzy__
Regi po 4gp
Empty bottle - 4gp
tluczek - 15gp
Sprzedaje tylko najslabsze butle po 30gp

Komus te cenny moga wydawac sie za wysokie ale przecierz nie powinien to byc zawod deficytowy tak jak bylo to do tej pory. W koncu chyba chodzi o to by kazdy robil to co lubia nie mial skilli czystko zarobkowych by sie czegos nauczyc. Jezeli sie myle to prosze GM o sprostowanie.


_________________
Głupota nie boli głupich. Za nich inni cieprią ...

**

Posty: 370
Dołączył(a): 1.12.2001
Offline
PostNapisane: 6 mar 2002, 17:15 
Cytuj  
MAG

Uczy:
Magery - (chyba ze do rzucania czarow ze scrolli nie potrzeba)
Medytation
Resist

__Cenna Kupna__
Regi po 1gp

__Cenna Sprzedarzy__
Regi - 4gp
Mala poprawka. Uczy do 4 kregu wlacznie cenna ???



<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Ruter dnia 2002-03-06 17:25 ]</font>

**

Posty: 370
Dołączył(a): 1.12.2001
Offline
PostNapisane: 6 mar 2002, 17:22 
Cytuj  
SKRYBA

Uczy:
Inscryption
Item Identyfication - w starozytnych ksiegach znajduja sie opisane runy wykute na broi :wink:
Elevating Inteligence

__Cenna Kupna__
Czyste Scrolle - 1gp
Scrolle - Krag czaru * 7

__Cenna Sprzedarzy__
Czyste Scrolle - 4gp
Scrolle - Krag czaru * 30 (ale czar nie moga byc wyrzszego kregu niz 4 wlacznie)


Cenna sa tym uzasadnione jak u alchemika. Mag to nie rybak i nie musi lowic rybek by na siebie zapracowac.


<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Ruter dnia 2002-03-06 17:25 ]</font>

*

Posty: 113
Dołączył(a): 2.01.2002
Offline
PostNapisane: 6 mar 2002, 17:31 
Cytuj  
Gadget, nie zebym sie spieral, ale nie sadzisz ze podawanie cen jakie by chcieli widziec gracze ma sie nijak jesli gracze nie wiedza jakie beda prawa/utrudnienia na ZS?
Taka mala sugestia.. bo pozniej wychodza takie krzaczki jak pomysly powyzej (ten ze scryba, kowalem, itp. :smile: )

Khraan

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.