Oki
To ja dozuce swoja propozycje z racji tego ze lubie tworzyc
Tak mi wpadlo do glowy ze cenny podane ponizej sa pzry zalozeniu ze z
potworkow z jednej wyprawy (np. oczyszczenie calego cavetours) bedzie min 10k.
W tedy bedzie to mialo sens.
Acha jeszcze jedno mi wpadlo do glowy. Jak ktos bedzie pzregladal te cenny to
stwierdzi ze sa smiesznie niskie. Fakt sa ale z tego co wyczytalem o ZS to
ekonomia bedzie sie jakos tak ksztaltowac.
Przypuszczalne zrodla dochodow:
wojownik - wyprawy i ochrona
lucznik - wyprawy i polowania
alchemik i mag - sprzedarz skrolli i butelek oraz wyprawy
Inne zawody analogicznie. Poniewaz wydaje mi sie ze skille zaropkowe nie beda
potrzebne bo zarabiac sie bedzie dzieki swoim piorytetowym umiejetnoscia.
Sugerowlem sie tym zeby cenna w skupie nie przekraczala 50gp dla zwyklych
przedmiotow bo za exp moze byc max 300gp (zalezy od stopina trudnosci jego
wykucia).
Niektore cenny podane sa w przedzialach dla danego sprzedawcy. Wynika to z
tego ze nie pamietam calego asortymetu, a nie chcialem wypisywac tylko kilka.
Dobra oto opis:
1)
Gornik
uczy:
mining
alchemia - w przypadku jak bedzie wymagana do przetopienia rudy (ale powinna
byc to inna alchemia nie ta sama co jest do potionkow)
Kupuje:
iron 0.25gp
:::
reszta to w zaleznosci jakie beda rudy na nowym serwerku ale moglby byc taki
przelicznik.
Te wykopywane do 50% skilla to chodza max za 1gp
:::
Lepsze rudy nie skupuje lub robi to za max 100gp za najlepsza.
Takie cenny maja byc dla desperatow, a reszta niech handluje miedzy soba.
Sprzedarz:
iron 2gp
przedzial miedzy ::: .... ::: chodzi po 50gp
te miedzy 50% - 60% za 150gp
60% - 70% za 300gp
80% - 90% za 900gp
90% - 100% za 2,5k
Cenny sa tak wysokie bo to nie gra dla samej gry tylko inter akcji z ludzmi.
2) Kowal
Uczy:
blackshmity - uczy ten od zbroi
arms lore - uczy ten o ekwipunku
item id
cen tu nie moge podac bo nie wiem jaka ma byc rola tych zbroj. Chodzi mi o to
ze nie wiadomo czy na nowym serwerku bedzie sie mogla chodzic na wyprawy z
zwyklych zbrojach czy exp bedzie niezbedny.
Jednak jedeno jest pewne co sprzedawanych przedmiotow. Mogl by byc one tylko z
irona.
Skup Zbroi:
*Ring Mail
tunic - 30gp
leggins - 20gp
gloves - 10gp nie pamietam ktore to sleeves - 5gp /rekawiczki ale to one
maja byc po 5 gp
*Chain Mial
chain tunic - 40gp
czain leggins 35gp
coif - 10gp
*Helmy
bascien - 5gp
close helm, nose helm, helmet - 15gp
Plyty nie skupuje gosciu.
Skup ekwipunku:
*Tarcze
buckler - 5gp
metal shield - 7gp
round bronze shield - 10gp
Kite shield - 15gp
Heater -20gp
*Bron
Nie chce mi sie tu wszystkiego wypisywac bo jest tego duuuzo.
Ale taki podzial zaproponuje:
- bronie jednoreczne szybkie od 5 - 15gp
- bronie jednoreczne wolne od 15 - 25gp
- bronie dwureczne od 25 - 35gp
Jezeli ktos chcailby sprzedac expa vendorowi to powinien miec mnoznik X10 do
cenny u vendora.
sprzedaje:
za tyle ile kupuje X3
3) Gosciu od skor (chyba garbarz
uczy:
camping - w koncu to lowcy skory zdobywaja
umiejetnosci do robienia zbroj skurzanych - niestety nie wiem ktora to
kupuje:
skory - 3gp
*Leather
kaptur, rekawiczki - 5gp
rekawy - 10gp
spodnie - 15gp
tunika - 20gp
*Studded Leather
cenna X2 w porownaniu do Leather
Mam nadzieje ze mag bedzie mogl tylko w skorzanych zbrojach czarowac w tedy
ten zawod wogule bedzie mial sens.
sprzedaje:
za tyle ile kupuje X3
4)Flenczer - Gosciu od lukow.
uczy:
Bowfract
Carpenty
Kupuje:
Bow - 15gp
Crossbow - 20gp
Heavy Crossbow - 30gp
sprzedaje:
za tyle ile X3
5) Ciesla:
uczy:
Carpentry
Lumberjacking
Kupuje:
cenny uzaleznil bym od stopnia trudnosci wykonania danwgo pzredmiotu. Niestety
nie znam przedzialow procentowych. Ale min cenna za cos prostego to 10gp, a
max 50gp za cos co moze wykuc tylko gm.
Sprzedaje:
Tylko przedmioty ktore mozna wykonac z podstawowa wiedza (33) i to za cenne X3
wyzsza niz kupuje.
6) Hitler - Healer
Uczy;
Healing
Anatomy
kupuje:
bandarze - 1gp
sprzedaje:
bandarze - 5gp
7) Majsterkowicz
Uczy:
thinkering
lamberjacking
Kupuje:
wszystko za min 5gp max 50gp
sprzedaje:
cenna kupna X3 (w przypadku gdy psuja sie przedmioty, jezeli sie nie psuja to
cena X5)
Krawiec
uczy:
tailoring
lamberjacking - jezli da sie bawele tym zbierac
kupuje
wszystkie ubrania za min 5gp - 50gp
materialy - 15gp
reszta zalezy od jego asortymetu
sprzedaje:
Wszystko z jednym wyjatkiem.
Ubran ma ograniczona ilosc na dzien np. po 3 na 1h. Tylko w tedy przy
wskrzeszaniu ubrania dawane graczowi powinny znikac po zdjeciu ich z siebie. W
tedy wreszcie pojawia sie jacys krawcowie.
Wiecej na razie nie chce mi sie wypisywac, ale jezeli moze byc taka forma
opisu to moge potem jeszcze cos skrobnac. Wszystkie cenny sa tylko
proponowanymi cennami i powinny byc one dostosowane do przyszlej ekonomi ZS.