mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
**

Posty: 7311
Dołączył(a): 8.11.2001
Offline
PostNapisane: 18 mar 2008, 00:13 
Cytuj  
Pare dni temu po dluzszej przerwie ruszyla closed beta Spellborna. Nie gralem na razie za wiele, glownie zwiedzialem i ogladalem grafike. Klimat jest dosc specyficzny, troche mroczny, dziwny, zakrecony - jak z jakiejs basni nie do konca dla dzieci i musze przyznac, ze bardzo przypadl mi do gustu.

Combat w grze ma byc interaktywny i skillowy. Itemow ma byc sporo i opcji ich modyfikacji (kolor itp.) bedzie multum, jednak nie beda one mialy duzego wplywu na postac. W tej fazie o grze niestety nie ma za duzo tresciwych informacji i trudno spekulowac na temat tego, jak bedzie wygladala za pare miesiecy, bo duzo moze sie zmienic. Jest duzo bugow do usuniecia i rzeczy do naprawienia/zbalansowania, czyli standardowo jak na wczesna bete. Obejrzyjcie sobie filmiki, ktore nagralem.

- Kreacja postaci (17,2MB)
- Zwiedzanie startowego miasta (32,9MB)
- Interfejs sklepowy (20MB)
- Przebiezka przed miastem (11MB)

Oczywiscie przypominam, ze zadne screeny/filmy stad nie moga trafic na zewnatrz i sa przeznaczone tylko dla osob, ktore maja dostep do tego dzialu.

****
Avatar użytkownika

Posty: 1901
Dołączył(a): 2.02.2003
Offline
PostNapisane: 18 mar 2008, 01:31 
Cytuj  
Ładne filmiki, a żyrandol w town1 całkiem w pipke.

Całkiem sympatyczne to spellborn, graficznie ok, design twojego ludka też niezły! Jedna rzecz mnie na ten moment odrzuca - ten setting w świecie pod ziemią, cokolwiek to jest, nie ma możliwości wyjścia na świeże powietrze?~

A jeszcze pytanie o popup npc i graczy w becie, wyskakują tuż przed tobą? Bo ta mgiełka w oddali to dosyć zajebista jest.

Cytuj:
czyli standardowo jak na wczesna bete


wczesną? ta beta trwa od nie wiadomo ilu miesięcy (lat), tempo iście darkfallowe


_________________
you are already dead

**

Posty: 7311
Dołączył(a): 8.11.2001
Offline
PostNapisane: 18 mar 2008, 02:51 
Cytuj  
Moze i trwa, ale z tego co wiem, to dopiero teraz porzadnie ma ruszyc i rozpoczna sie jakies konkretniejsze testy...

Zasieg widzenia jest dosc duzy, wiec mysle, ze nie bedzie takich walkow, ze NPC nagle sie pojawiaja. Ja nic takiego nie zaobserwowalem przynajmniej.

**
Avatar użytkownika

Posty: 383
Dołączył(a): 9.09.2003
Offline
PostNapisane: 21 paź 2008, 20:25 
Cytuj  
Odgrzebię temat :D Konrador, mógłbyś napisać jak się ta gra ma na obecnym etapie? Niby 27 listopada ma być premiera - jestem ciekawa na ile jest to realne i co gra ma do zaoferowania na dzień dzisiejszy.


_________________
Souvent femme varie, bien fol est qui s'y fie...

***
Avatar użytkownika

Posty: 12370
Dołączył(a): 23.04.2002
Offline
PostNapisane: 21 paź 2008, 21:37 
Cytuj  
kaika kondziu korzystal z mojego konta , a skoro to top secret to wkleje co ostatnio mi wyslal tcos team


Hello Beta Tester!

You are receiving this email because you have a Closed Beta Key and are member of the Closed Beta Forums.

On Friday 10th of October, we rolled out a new patch to our Closed Beta version, which features major improvements.
For instance we shipped a robust and optimized network code which allows for more client and server stability.

But that's not all for over the course of the past months, we implemented truckloads of fixes, improved and polished content as well as revamped zones for your testing pleasure.

That is why we need YOU, Beta Tester, to join in and test all these implementations!

This is the last dash towards release for The Chronicles of Spellborn, and all manpower is needed to achieve our goals!

So, again, do log-in to your personal space on our Player-Site at https://eu-players.tcos.com and grab the latest Closed Beta Client!

Should you encounter any issues or problems, our Support Team is there to help you at [email protected]

We would like to thank you for support and participation, and are already looking forward to grouping with you in Spellborn!

See you soon in-game!

TCoS Beta Team

wyglada na to ze rzeczywiscie chca to w miare szybko wypuscic ale mnie sie nie chcialo w to grac w bete znaczy , nie wiem starzeje sie :)


_________________
"Trust your heart if the seas catch fire, live by love though the stars walk backward."

**
Avatar użytkownika

Posty: 383
Dołączył(a): 9.09.2003
Offline
PostNapisane: 21 paź 2008, 21:46 
Cytuj  
Kurcze, ja bym chętnie spróbowała. Warhammer jak się spodziewałam okazał się zupełnie nie dla mnie (AoC odstawiłam przed upływem darmowego czasu) i obecnie nie mam nic na oku. Zapowiadana premiera Spellborna niby już za miesiąc i chętnie bym się przekonała cóż to za ptica.


_________________
Souvent femme varie, bien fol est qui s'y fie...

**

Posty: 7311
Dołączył(a): 8.11.2001
Offline
PostNapisane: 23 paź 2008, 21:00 
Cytuj  
Myslalem, ze z tej gry jeszcze cos bedzie, ale w tej chwili marne na to szanse. Nie wiem czym oni planuja zainteresowac graczy, bo niskiej jakosci klonik levelquestow z dosc ciekawym, ale anemicznym i slamazarnym combat nie zawojuje serc zbyt wielu graczy.

Update'y pojawiaja sie zdecydowanie czesciej niz wczesniej, ale nie ma zadnych wielkich zmian. Gra stoi w miejscu, poprawiane sa bugi i zmieniane sa jakies naprawde drobne pierdolki. I m.in. dlatego nie mam nic pozytywnego do powiedzenia o tym tytule.

Spellborn graficznie prezentuje sie slabo. Kreskowkowe, przesadzone modele i ich twarze mozna byloby ostatecznie przelknac i na nie nie patrzec, ale animacja modeli to jest istna tragedia, z ktora rownac moze sie tylko ta z Vanguarda. Postaci poruszaja sie jak plastikowe figurki, ktorym konczyny nie zginaja sie w lokciach/kolanach, a do tego przez wiekszosc czasu lewituja lekko nad ziemia. O skakaniu, strafe'owaniu, czy animacjach podczas walki nie musze nawet wspominac, skoro tak podstawowa rzecz jak animacja poruszania sie w chodzie/biegu jest beznadziejna.

Swiat wydaje sie bardzo statyczny, pusty i cichy. Fajnie gdyby byl mroczny, zaspany i tajemniczy, ale tutaj wszystko po prostu stoi w miejscu, nie porusza sie i sprawia wrazenie zastyglego. Wydaje mi sie, ze zmienili oswietlenie "w dzien" w stosunku do tego, co bylo pare miesiecy temu - nie znam do konca lore, ale pamietam, ze swiat gry znajduje sie gdzies pod ziemia, a tajemnicze swiatlo pada z jakichs wielkich dziur w skalach znajdujacych sie wysoko ponad ziemia i stad w grze zawsze bylo ciemno-ciemnawo o kazdej porze dnia i nocy. Teraz w dzien jest jasno jak w bezchmurne poludnie (zakladam, ze pod naciskiem beta testerow, dla ktorych nie do przyjecia bylo, ze gra jest inna), a rozswietlone i oswietlone "niebo", ktore jest/powinno byc ciemna teksturka skalek z wylotami swiatla wyglada po prostu biednie. Mysle, ze caly efekt psuje wlasnie to przesadzone oswietlenie pochodzace niewiadomo skad, bo gdy gra byla caly czas ciemna (nie jakos przesadnie - jest pelno swiatelek, latarenek i innych pomniejszych zrodel swiatla), to sprawiala wrazenie zawieszonej w czasie, dziwnej, tajemniczej, cichej i brak animowanych drzewek, trawki tak bardzo nie razil - gra przypominala niekonczaca sie, cicha, bezwietrzna noc. Teraz wyglada po prostu slabo.

Do tego wszystkiego framerate niestety posysa.

Dzwieku jest w ogole bardzo malo. Lekka muzyczka tu i owdzie, dzwieki w tle, zero voice-overow. Ogolnie rzecz biorac jest znosnie - cicho, tajemniczo, sennie.

Rewolucyjny combat, o ktorym wspomnialem dane mi bylo przetestowac tylko na mobkach, ktorych pathing pozostawia bardzo wiele do zyczenia - moby gubia sie, wariuja, kreca dookola i czasami odwracaja sie nie w ta strone, co powinny, albo trzymaja okreslony dystans od naszej postaci /stickniete nie tam gdzie byc powinny. Przy odrobinie cierpliwosci i dobrego zorientowania w otaczajacym terenie mozna bez konca kite'owac moby, ktore zatrzymuja sie na chwile, zanim zadadza dmg (zasieg)... Walka postacia melee juz na pierwszych levelkach jest dluga i nudna. Zabicie jednego moba zajmuje duzo czasu i zzera sporo hp, a walka wcale nie jest przyjemna, bo wszystko dzieje sie powolnie, jakby w zwolnionym tempie, a potem czeka nas czas na regen, ktory tez zabiera duzo czasu.

W zasadzie nie wiem, o czym jeszcze mozna tutaj napisac, bo gra nie oferuje zbyt wiele. Jest jakis crafting z podniesionych z mobow przedmiotow i costam jeszcze jest, ale jakos brakuje mi checi do gry w cos, co na miesiac przed premiera wyglada tak biednie i nie oferuje nic, co mogloby naprawde przyciagnac graczy. Jest to znowu pierdolenie kotka za pomoca kill, gather i travel questow, tych same levelkow, tych samych klas - wszystko to, czym rynek jest juz od dawna przesycony. Nie zycze im zle, niech sie gra rozwija i na siebie zarabia, ale jesli chca cos z tym tytulem jeszcze zrobic, to powinni przygotowac taki feature set, ktory przyciagnie graczy niegrajacych w nic, bo niestety, ale nikt nie zamieni bdb animacji na beznadziejna animacje, bdb grafiki na slaba grafike, najlepszego dostepnego PVE na slabe PVE, najwiekszego na swiecie community na zerowe community... W tej chwili ta gra nie ma nic i jest to widoczne na serwerze bety, na ktorym praktycznie nikt nie gra.

Niech mi moze ktos wytlumaczy jak mam sie zalogowac na forum (ald, kaikitka?), bo nie jestem w stanie rozgryzc ich dziwnego systemu, ktorego funkcjonowania chyba nawet sami nie sa w stanie objasnic.

**
Avatar użytkownika

Posty: 383
Dołączył(a): 9.09.2003
Offline
PostNapisane: 23 paź 2008, 22:26 
Cytuj  
Nie logowałam się na forum, także niestety nie pomogę bo nie wiem. Dzięki uprzejmości Aldathy pooglądałam Spellborna przez 2 dni i to mi wystarczyło. Produkt dziwny. Niby kilka oryginalnych pomysłów, gorzej z wykonaniem. Combat trochę na siłę zbudowany moim zdaniem - po co te decki jeśli hotbar i tak kręci się w kółko? Postać niby obwieszona sprzętem, który faktycznie jest do niczego (coś jak strojenie laleczek). Takie same obrażenia zadawane sztylecikiem co i 2-ręcznym toporem (bo skill odpowiada za dmg a nie broń, która służy ku ozdobie). Prawdę mówiąc nic w tej grze mnie nie wciągnęło - zero motywacji do kolejnej walki/questa.

Ps. Fps był przyzwoity - w wysokiej rozdzielczości z AA i FA na x8 nic się nie cięło.
Ps2. Wszedł dziś jakiś patch 8.1.0, który m.in. zmienia głupie zachowanie mobów w walce.


_________________
Souvent femme varie, bien fol est qui s'y fie...

**

Posty: 7311
Dołączył(a): 8.11.2001
Offline
PostNapisane: 24 paź 2008, 02:58 
Cytuj  
Combat mial byc rewolucyjny wlasnie przez te decki, ale tak zastanawiajac sie od 2 do 3 sekund dochodzimy do wniosku, ze feature do niczego sie nie przydaje i jest po prostu upierdliwy. Jest to jakis dziwny pomysl na sztuczne skomplikowanie combat, bo w miare levelowania kazdy z pieciu deckow (1-5 na klawiaturze) bedzie mial coraz wiecej oczek, ktore w miare uzywania beda sie przekrecaly randomowo i zmienialy pozycje, takze trzeba bedzie pamietac, ktory skill gdzie jest, zeby dobrze klikac, a do tego miec farta, zeby sie fajnie ulozyly. Elementow totalnej losowosci wykluczajacej mnie praktycznie z gry mam juz pod dostatkiem w kadzym MMO, do ktorego sie dotykam, dziekuje. Jest to jakastam innowacja i feature rzeczywiscie nigdzie wczesniej nie byl wykorzystany, ale nie byl wykorzystany nie dlatego, ze byl trudny do wymyslenia i zaimplementowania, tylko dlatego, ze jest po prostu slaby.

Te armorki to akurat nie jest taki tragiczny pomysl z punktu widzenia osob lubiacych sie stroic (a wiadomo, ze kazdy albo przynajmniej zdecydowana wiekszosc chce, zeby ich postac wygladala fajnie i wyjatkowo), bo o ile dobrze rozumiem, to wiekszosc przedmiotow bedzie miala sockety, do ktorych bedzie mozna wkladac jakies magiczne kamyczki. Nikogo nie bedzie ograniczal zaplanowany wyglad high-end itemkow, bo bedzie je mogl zaprojektowac sam. Gorzej jest w PVP, bo nie bedzie mozna od razu rozpoznac przeciwnika, ale kto mysli o funkcjonowaniu PVP w grze, ktora jest kolejnym levelquest klonem?

Powinni zdecydowac sie na jakies drastyczne kroki, jesli nie sa w stanie stworzyc gry solidnej, to niech to bedzie chociaz gra jedyna w swoim rodzaju (fajnie by tez bylo, gdyby features czyniace Spellborn jedyna w swym rodzaju zachecaly do gry, nie na odwrot). Oczywiscie mani mi sie mini-DFO z levelkami i open PVP z full lootem, ale z uwagi na to, ze combat niestety ssie, a caly system jest po prostu dziwny, to moze massive crafting, MOCNY nacisk na jakies fajne community i roleplaying, moze permadeath? Zobaczymy co wymysla.

***
Avatar użytkownika

Posty: 12370
Dołączył(a): 23.04.2002
Offline
PostNapisane: 24 paź 2008, 14:50 
Cytuj  
ja cos czulem ze skonczy sie na zapowiedziach uuuch i aaach w momencie kiedy wymijajaco odpowiadali na forum , troche szkoda bo klimat francuskiej kreski mi sie nawet podobal


_________________
"Trust your heart if the seas catch fire, live by love though the stars walk backward."

**
Avatar użytkownika

Posty: 383
Dołączył(a): 9.09.2003
Offline
PostNapisane: 24 paź 2008, 16:57 
Cytuj  
Fakt, grafika nie była taka znów zła. Fajne tła, miłe dla oka scenerie. Gorzej już z postaciami. Nie chodzi mi o ich unikalny wygląd - raczej o ruchy. Tu się zgadzam z Konradorem, animacja toporna. Nie wiem dlaczego twórcy gier za każdym razem muszę wyważać te drzwi na nowo - wystarczy spojrzeć na rynek azjatycki - nie widziałam produktu, który nie miałby dopracowanych ruchów i gestów postaci. Jak widać można (jak się chce).


_________________
Souvent femme varie, bien fol est qui s'y fie...

**
Avatar użytkownika

Posty: 9369
Dołączył(a): 18.07.2002
Offline
PostNapisane: 25 paź 2008, 21:56 
Cytuj  
wszystko ladnie slicznie ale czemu ani słowa o pvp? Bo aldzie to sie spodziewałem ale ty kon?


_________________
Choices always were a problem for you
What you need is someone strong to guide you
Deaf and blind and dumb and born to follow
What you need is someone strong to guide you...
Like me

**

Posty: 7311
Dołączył(a): 8.11.2001
Offline
PostNapisane: 26 paź 2008, 16:35 
Cytuj  
No bo co ja moge za PVP robic w grze, w ktorej spotkalem z 5 osob na krzyz i nie moglem zaatakowac zadnej z nich? Chociaz byl jakis chyba koles, ktorego zabilem. Chyba ze byl to NPC... W kazdym razie bil wilczki i mial jakis tag pod nickiem, wiec zaatakowalem i on zaczal jakby uciekac, probujac mnie kite'owac i snare'owac. Wrzucil na mnie jakies doty, ale w koncu zszedl. Mozliwe, ze to bylo ich AI - trudno mi w tej chwili powiedziec, bo nie widzialem zadnych innych human mobkow.

Teraz jest jakastam dyskusja na forum odnosnie PVP (gdzie napisalem przydlugawego posta, w ktorym sugeruje, ze powinni pojsc hardcore, jesli chca kogos do gry przyciagnac), costam planuja, ale tak naprawde nikt nie wie (lacznie z nimi chyba) co. Nad topiciem, w ktorym postnalem pojawil sie inny - dotyczacy walki (!) PVP, ktora odbyla sie pomiedzy paroma osobami gdziestam (sa PVP enabled areas).

Za miesiac premiera, gra nie jest gotowa (co potwierdzaja sami beta testerzy piszacy na forum), patche wychodza rzadko i nie naprawiaja nic zwiazanego z kluczowymi niedorobkami w grze. Beta testerzy sa rzadko informowani o planach dot. testowania/rozwoju gry. High level content nie zostal w ogole przetestowany, wiec niewiadomo nawet czy do konca jest. Z tego co pisza ludzie wynika, ze srednio-wysokie levelki maja pelno przetestowanego lecz wciaz zbugowanego contentu, wiec po high level, do ktorego sie nawet nie dotkneli nie mozna sie spodziewac wiele wiecej.

**

Posty: 7311
Dołączył(a): 8.11.2001
Offline
PostNapisane: 18 lis 2008, 23:43 
Cytuj  
Jest teraz serwer PVP i od 2/3 zone'y mozna sie lac ile wlezie. Biegalismy z Arturnikiem. Respawnik i jazda, chociaz moze po release bedzie jakos inaczej to zorganizowane. Combat w PVP nawet fajnie sie sprawdza, bo trzeba celowac itepe. Levelki dosc wolno leca. Jak ktos bedzie gral, to PM Khael.

***
Avatar użytkownika

Posty: 12370
Dołączył(a): 23.04.2002
Offline
PostNapisane: 19 lis 2008, 08:08 
Cytuj  
jest jakas forma loot? , to moze zagram po roku HEHE~


_________________
"Trust your heart if the seas catch fire, live by love though the stars walk backward."

**

Posty: 7311
Dołączył(a): 8.11.2001
Offline
PostNapisane: 19 lis 2008, 10:24 
Cytuj  
Nope, tak jak mowilem - respawnik i jazda. Zero loot, zero jakichkolwiek penalties. Wiadomo juz, ze loot nie bedzie na open pvp serwerach - taka jest oficjalna, niezmienna (?) decyzja devsow. Szukaja innych rozwiazan uatrakcyjniajacych PVP. Moze bedzie gold l3wt? Dunno. Item loot bylby ok, bo przewaznie dropuje sie junk i materialy do craftingu. Przedmioty powstaja z craftu i dostaje sie je z questow afair, ale samie w sobie sluza tylko jako dekoracja postaci i nie maja zadnych wlasciwosci ochronnych/magicznych. Mozna do nich wkladac jakies gems afair i w ten sposob w dowolny sposob konfigurowac sobie postac, ubierajac sie wedle wlasnego widzimisie.
Jak na razie widze, ze wiekszosc biega w full armor setach (bo i mag moze full plate nosic) myslac, ze dodaje im to ochrony.

Ale ogolnie to wbic mozesz, albo przyslij kogos z lekkimi sklonnosciami socjopatycznymi, to pobiegamy we trzech.

***
Avatar użytkownika

Posty: 12370
Dołączył(a): 23.04.2002
Offline
PostNapisane: 19 lis 2008, 13:52 
Cytuj  
szkoda zeby choc bylo jak w WaR , czyli random itemek z corpsika ktory nawet nie nalezal do ofiary :(

wazne ze masz fun , ja chyba poczekam na tego df , oby do grudnia :)


_________________
"Trust your heart if the seas catch fire, live by love though the stars walk backward."

**

Posty: 7311
Dołączył(a): 8.11.2001
Offline
PostNapisane: 19 lis 2008, 14:14 
Cytuj  
No nie przesadzajmy z tym fun. Z braku laku testuje. Na razie za bardzo nie ma ludzi w strefach PVP i juz raczej nie bedzie, bo niby znowu jakies invite'y poszly, ale zostalo ledwie tydzien gry, wiec nie licze na jakies szalenstwo.

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.