mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
**

Posty: 251
Dołączył(a): 20.12.2001
Offline
PostNapisane: 24 lut 2002, 15:20 
Cytuj  
Uswiadomcie mnie skad sie te bugi biora.
Czy to zalezy od emulatora, czy tez od czegos innego ? (np. czego ?)

***

Posty: 514
Dołączył(a): 23.01.2002
Offline
PostNapisane: 24 lut 2002, 15:33 
Cytuj  
Widzisz z bugami Karanioro jest tak:
UO została stworzona na potrezby OSI a emulatory najczesciej sa jakimis rodzajami kopi tamtego systemu gdy. jednak jak wiadomo kopia czesto moze miec jakies braki w porównani z orginałem. pozatym jest coś takiego że peraktycznie każdy emulator jest testowany włsnie przez graczy na serverach a jesli shard opertaorzy czyli ekipa Gm iadmina dostaje raport o bugach stara sie je poprawic w weałsnym zakresie albi zgłasza problem do twórców skryptów i tam sie tocza dysputy. czasami jednak z uwagi na to iz obowiazujacym jezykiem wymiany pogladów jest J angielski zdaza sie nie dporacowanie jakiejs kwesti przez co pojawiaja sie Bugi.
Więc reasumując Bugi sa błednymi interpretacjami pwenych zdazeń w grze które sa opisane jako cyferki w skryptch


_________________
"Est suloris Oth mithas - Uzarania zniszczenia świata zawsze jest jego początek*

**

Posty: 251
Dołączył(a): 20.12.2001
Offline
PostNapisane: 24 lut 2002, 17:09 
Cytuj  
Jesli dobrze rozumiem im nowszy emulator tym mniej w nim powinno byc bugow, prawda?
SC chodzi teraz na POL-u w wersji 092 z grudnia 2000, a jest juz wersja 094 z grudnia 2001, na ktorym chodzi np. Neverlands.(moze sa juz nowsze)
Sprobojcie moze nowszej wersji emu, to i bugow do usuniecia bedzie mniej.

****

Posty: 1388
Dołączył(a): 14.02.2002
Offline
PostNapisane: 24 lut 2002, 17:23 
Cytuj  
Karanira wszyscy wiemy ze Bugi tak jak króliki i Taunis rodza sie w kapuscie:))))

**

Posty: 251
Dołączył(a): 20.12.2001
Offline
PostNapisane: 24 lut 2002, 17:28 
Cytuj  
Jakbyscie nie wiedzieli to link do sciagniecia nowego POL-a:
http://uoinfo.narod.ru/files/pol094-distro.zip

**

Posty: 270
Dołączył(a): 15.01.2002
Offline
PostNapisane: 24 lut 2002, 17:36 
Cytuj  
Cytuj:
2002-02-24 17:23, Samael ze Wzgórz napisał:
Karanira wszyscy wiemy ze Bugi tak jak króliki i Taunis rodza sie w kapuscie:))))



LOL


Posty: 4
Dołączył(a): 24.02.2002
Offline
PostNapisane: 24 lut 2002, 17:55 
Cytuj  
A mi sie wydaje ze bugi sa robiona przez wredne pokemony ktoore nie moga zniesc ze niema o nich zadnej "powaznej" gry


_________________
Życie jest za krootkie zeby przejmowac sie pierdołami ;-P

****

Posty: 1447
Dołączył(a): 17.11.2001
Offline
PostNapisane: 25 lut 2002, 14:05 
Cytuj  
Kazdy emulator to program.
Nie istnieje program bez bledow.

Z takiego zalozenia musimy wyjsc.

A ciag dalszy:
Ultima jest bardzo rozbudowana gra.
Jesli ograniczymy ja jedynie do postaci wojownika (upraszczam na maxa) to:
a) moze on kupowac/sprzedawac
b) walczyc kilkunastoma (albo i wiecej rodzajami broni)
c) nosic kilkadziesiat elementow zbroi w roznych konfiguracjach
d) leczyc sie bandazami lub potionkami
e) trenowac skille - potrzebne mu do przezycia
========
Przyjmijmy ze nie ma innych profesji i ze skonczymy na tych czynnosciach.

A teraz typy bugow:
"mozna pic bez przerwy potionki" - Tworcy programu musza zapewnic mozliwosc ustawienia "timeoutu" na korzystanie z przedmiotu - jesli czegos takiego nie ma to nic nie zrobimy, jesli jest to scriptwriter musi cos takiego dolozyc aby poprawic buga.
No chyba ze ideologicznie jest poprawne wtlaczanie w siebie 100 butli pod rzad - tak tez moze byc, to w koncu tylko gra.

"Skille nie rosna lub rosna za wolno" - no i tu moze byc roznie, bo znowuz jest kwestia:
a) czy jest mozliwosc ustawienia tempa rosniecia skilli
b) czy jest mozliwosc zroznicowania tempa rosniecia skilli
w obojetnym wypadku, trzeba to zaimplementowac - UO ma jesli dobrze pamietam 48 roznych skilli sluzacych do roznych rzeczy, teraz kazda zmiana "masowa" oznacza przejrzenie i poprawienie przynajmniej 48 roznych pozycji, a niejednokrotnie skille te sa rozsiane np. po roznych plikach.

"Nie moge wlozyc zbroi/broni itp." - bug i nie bug - czasem jest to spowodowane problemem z dana postacia czasem po prostu nie spelniacie warunkow niezbednych do noszenia danego przedmiotu - vide bronie magiczne na Nox'ie (imho niezle bylo to zrobione z ograniczeniem na INT jeszcze - choc moze ciut za duze bylo owo ograniczenie). Tu problem zasadniczy jest z taka sobie dokumentacja emu - zwlaszcza ze sa rozne swiaty i rozne konfiguracje. My staramy sie kazdy kolejny (mam nadzieje ze ten jest ostatni) swiat upodabniac do OSI - powod - dzieki temu mozemy/mozecie sie w pewien sposob sugerowac (ale i tak nigdy do konca scisle) tym co jest na http://www.uo.stratics.com - nie jest to nigdy scisle zrobione - czasem sie nie da czasem mamy nieco "wlasnej" inwencji, czasem nie zdazylismy tego zrobic. Kazdy element zbroi i broni ma swoje charakterystyki i poprawiajac go, musimy go znalezc a potem zmienic... i najczesciej zrespawnowac vendorki go sprzedajace a czasem server.
Natomiast sztuki broni/zbroi istniejace w swiecie przed jej poprawa niestety pozostaja niepoprawione.

"problem ze sprzedaza/kupnem przedmiotow" - i tu rowniez moze byc roznie - np. client uzywany na NOX'ie przy obecnym POL'u w pewnych konfiguracjach nie wyswietlal tekstu po literce n - co jak latwo sie domyslic wykluczyloby uzywanie np baNku albo veNdorka
czasem jest to kwestia rozwiniecia ilosci sprzedawanych towarow, np. w tej chwili musimy znalezc towary ktore nie maja ustalonej ceny i im ja nadac. czasem jest to wasza nieumiejetnosc - czlowiek nie posiadajacy (tacy nie istnieja :wink: )/nie czytajacy instrukcji obslugi nie bedzie wiedzial jak sie kupuje - zwlaszcza, ze ze sluchow jakie dochodza na CL np. vendorki obslugiwane sa komendami spolszczonymi.
Dochodzi jeszcze sprawa dodatkowa - bliskosc do vendorka, ktory moze miec niekiedy okreslona odleglosc z jakiej reaguje na polecenia, a czasem jest to kwestia posiadania przez was po prostu pieniedzy.

Jeszcze nalezy pamietac o tym ze kazda akcja miedzy clientem a serverem jest wymieniana i zalezy zarowno od emu jak i od clienta.

Podsumuje:
Jak jest jakis blad nie wystarczy nam tak naprawde zgloszenie "a mi nie dziala" bardzo przydatny jest kompletny opis sytuacji w jakiej nie dziala, a takze czego uzywacie jako clienta (emu jest wspolny dla wszystkich).

Ulatwia to po prostu zasymulowanie niekiedy dosc specyficznej sytuacji.
Ufff.... dosc tego ale sie napisalem, a pewnie i tak nikt tego nie przeczyta do konca.


_________________
Niemoralne jest pozostawienie pieniedzy frajerom.
Uzupelnienie: Smith&Wesson bije cztery asy.

**

Posty: 251
Dołączył(a): 20.12.2001
Offline
PostNapisane: 25 lut 2002, 16:40 
Cytuj  
Ale nowsza wersja programu powinna miec tych bugow mniej, nieprawdaz.
Czemu nie sprobowac POL-a w wersji ostatniej, czyli 094 ?

***
Avatar użytkownika

Posty: 17021
Dołączył(a): 21.11.2001
Offline
PostNapisane: 25 lut 2002, 18:30 
Cytuj  
Nie tak do konca...
Podobna sytuajca byla ze sphere... niby byla wersja 0.9X ale i tak gro ludzi jechalo na 0.55... Nie wiem jak sytuacja wyglada z POL, bo od jakiegos czasu bezposrednio na SC nie "mieszam".

*

Posty: 74
Dołączył(a): 22.02.2002
Offline
PostNapisane: 26 lut 2002, 10:41 
Cytuj  
Sadze ze tak jak na cl - uda sie jakos przezwyciezyc wszystkie mniejsze i wieksze problemy... sc na razie nie dziala... a chcialem sobie wlasny dobytek zostawic gdzies w lesie czy jakiejs chacie... i tak tego nie zrobie ale kcialem choc wiedziec z ciekawosci czy gdybym to zrobil to po zalozeniu nowej postaci znalazlbym swoj inwentarz i kaske ?

***

Posty: 514
Dołączył(a): 23.01.2002
Offline
PostNapisane: 28 lut 2002, 12:27 
Cytuj  
sadze że jest wielce prawdopodobne wręcz pewne że jak masz coś na CL to masz to na CL Na SC musisz sam do tego dojśc nie ma opcji z tego co mi wiadomo teleportów miedzy shardami


_________________
"Est suloris Oth mithas - Uzarania zniszczenia świata zawsze jest jego początek*


Posty: 12
Dołączył(a): 1.12.2001
Offline
PostNapisane: 28 lut 2002, 18:49 
Cytuj  
Dochodze do wniosku, ze czym dalej zaglebiac sie w poszerzanie i urozmaicanie swiata nieuchronnie potrzeba coraz wiecej i wiecej wysilku zeby nadac mu wlasciwe proporcje i utrzymac w wzglednej czystosci od bugow. Sadze wiec, ze te zadania w przyszlosci trzeba zostawic komputerom. Mam przez to na mysli, ze najbardziej rozbudowanym systemem mmorpg bylby ten, ktory zawieralby elementy samoczynnej ewolucji - czyli automatycznie dostosowujace sie parametry. Mozna by w ten sposob ominac wiele problemow, np. kowale, ktorzy zarabiali by zbyt wiele na produkcji zbroi mieli by zmniejszana mozliwosc wykopywania rudy itp. Nie jest to moze metoda dobra na wszystko - program nie moze, np. poradzic sobie z niespodziewanymi bugami - ale moglo by to pomoc przynajmniej w utrzymaniu wzglednych proporcji otaczajacego swiata. Niestety nie da sie, przynajmniej na razie, stworzyc programu, ktory by idealnie nasladowal matke nature w ewolucji (nie mowiac juz o tym ile by takowa trwala :smile: ) ale bylby to chyba dobry krok w strone idei doskonalego RPG.

***

Posty: 514
Dołączył(a): 23.01.2002
Offline
PostNapisane: 28 lut 2002, 18:58 
Cytuj  
Cytuj:
2002-02-28 18:49, Gathor napisał:
Dochodze do wniosku, ze czym dalej zaglebiac sie w poszerzanie i urozmaicanie swiata nieuchronnie potrzeba coraz wiecej i wiecej wysilku zeby nadac mu wlasciwe proporcje i utrzymac w wzglednej czystosci od bugow. Sadze wiec, ze te zadania w przyszlosci trzeba zostawic komputerom. Mam przez to na mysli, ze najbardziej rozbudowanym systemem mmorpg bylby ten, ktory zawieralby elementy samoczynnej ewolucji - czyli automatycznie dostosowujace sie parametry. Mozna by w ten sposob ominac wiele problemow, np. kowale, ktorzy zarabiali by zbyt wiele na produkcji zbroi mieli by zmniejszana mozliwosc wykopywania rudy itp. Nie jest to moze metoda dobra na wszystko - program nie moze, np. poradzic sobie z niespodziewanymi bugami - ale moglo by to pomoc przynajmniej w utrzymaniu wzglednych proporcji otaczajacego swiata. Niestety nie da sie, przynajmniej na razie, stworzyc programu, ktory by idealnie nasladowal matke nature w ewolucji (nie mowiac juz o tym ile by takowa trwala :smile: ) ale bylby to chyba dobry krok w strone idei doskonalego RPG.

NIo masz racje prace nad AI trfaja i pwnie nie dozyjemy gdy AI zacznie naprawde sama myśleć


_________________
"Est suloris Oth mithas - Uzarania zniszczenia świata zawsze jest jego początek*

*

Posty: 135
Dołączył(a): 19.12.2001
Offline
PostNapisane: 2 mar 2002, 00:08 
Cytuj  
Bugow w nowszej wersji moze byc wiecej niz w starszej. Przykladem moze byc windows. Im nowszy tym mniej stabilny :smile:. Niema to jak stary dobry norton commander :smile:

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Raistlin Majere dnia 2002-03-02 00:08 ]</font>

***

Posty: 674
Dołączył(a): 8.02.2002
Offline
PostNapisane: 2 mar 2002, 01:27 
Cytuj  
Panowie gm-owie to sie rozpisali chyba w tych postach :grin: jak by tak pisali o servie kiedy bedzie to bym ich pochwalil :grin:

***

Posty: 514
Dołączył(a): 23.01.2002
Offline
PostNapisane: 4 mar 2002, 19:38 
Cytuj  
Cytuj:
2002-03-02 01:27, kryzys napisał:
Panowie gm-owie to sie rozpisali chyba w tych postach :grin: jak by tak pisali o servie kiedy bedzie to bym ich pochwalil :grin:

oj czepiasz sie gadac trzeba byle na tmat nio nie L::)


_________________
"Est suloris Oth mithas - Uzarania zniszczenia świata zawsze jest jego początek*

**

Posty: 278
Dołączył(a): 21.02.2002
Offline
PostNapisane: 30 wrz 2002, 02:55 
Cytuj  
oto nasza kochana adminka w calej okazalosci (no offence of korz) :grin:


_________________
Diabeł jest optymistą, o ile sądzi, że może to uczynić ludzi gorszymi.

*****

Posty: 2331
Dołączył(a): 1.02.2002
Offline
PostNapisane: 30 wrz 2002, 12:55 
Cytuj  
Problem w tym ze w tym momencie 90% bugow na soa to bugi powstale w trakcie dorabiania 'nowosci' itd....
Gdybysmy skupili sie od poczatku na poprawieniu bugow pola a nie dorabianiu ciagle to nowych "udoskonalen" to w tej chwili wlasciwie shard byl by bez bugow... No ale coz, jezeli chodzi o zmiane na nowego pola to pomysl raczej nie jest dobry, nowe bugi... a te ktore z trudem zostaly poprawione i tak beda prawdopodobnie...
A juz zwlaszcza zastanawiam sie jak beda przerabiane pliki archiw :smile: .inc bo starych raczej wkladac nie radze a przeciez trzeba dostosowac je jakos do tych skryptow ktore byly drabiane jako juz wspomniane "nowosci" :smile:
Inaczej mowiac nic tylko kupa roboty :smile: przerzuccie sie na noxa macie opensource a teraz raczej nie wydaja nowej wersji tylko po prostu zmieniaja zrodla :smile:

Zreszta co ja mowie :smile:

**

Posty: 251
Dołączył(a): 20.12.2001
Offline
PostNapisane: 30 wrz 2002, 20:58 
Cytuj  
Gallahad -> sie czepiasz, temat mial sprowokowac dyskusje o nowych emulatorach, wtedy wlasnie skonczyl sie NOX na SC i byl moment by wybrac POLa- 94. Niestety wybrano POLa-92 (stracone kilka miesiecy).

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.