Kazdy emulator to program.
Nie istnieje program bez bledow.
Z takiego zalozenia musimy wyjsc.
A ciag dalszy:
Ultima jest bardzo rozbudowana gra.
Jesli ograniczymy ja jedynie do postaci wojownika (upraszczam na maxa) to:
a) moze on kupowac/sprzedawac
b) walczyc kilkunastoma (albo i wiecej rodzajami broni)
c) nosic kilkadziesiat elementow zbroi w roznych konfiguracjach
d) leczyc sie bandazami lub potionkami
e) trenowac skille - potrzebne mu do przezycia
========
Przyjmijmy ze nie ma innych profesji i ze skonczymy na tych czynnosciach.
A teraz typy bugow:
"mozna pic bez przerwy potionki" - Tworcy programu musza zapewnic mozliwosc ustawienia "timeoutu" na korzystanie z przedmiotu - jesli czegos takiego nie ma to nic nie zrobimy, jesli jest to scriptwriter musi cos takiego dolozyc aby poprawic buga.
No chyba ze ideologicznie jest poprawne wtlaczanie w siebie 100 butli pod rzad - tak tez moze byc, to w koncu tylko gra.
"Skille nie rosna lub rosna za wolno" - no i tu moze byc roznie, bo znowuz jest kwestia:
a) czy jest mozliwosc ustawienia tempa rosniecia skilli
b) czy jest mozliwosc zroznicowania tempa rosniecia skilli
w obojetnym wypadku, trzeba to zaimplementowac - UO ma jesli dobrze pamietam 48 roznych skilli sluzacych do roznych rzeczy, teraz kazda zmiana "masowa" oznacza przejrzenie i poprawienie przynajmniej 48 roznych pozycji, a niejednokrotnie skille te sa rozsiane np. po roznych plikach.
"Nie moge wlozyc zbroi/broni itp." - bug i nie bug - czasem jest to spowodowane problemem z dana postacia czasem po prostu nie spelniacie warunkow niezbednych do noszenia danego przedmiotu - vide bronie magiczne na Nox'ie (imho niezle bylo to zrobione z ograniczeniem na INT jeszcze - choc moze ciut za duze bylo owo ograniczenie). Tu problem zasadniczy jest z taka sobie dokumentacja emu - zwlaszcza ze sa rozne swiaty i rozne konfiguracje. My staramy sie kazdy kolejny (mam nadzieje ze ten jest ostatni) swiat upodabniac do OSI - powod - dzieki temu mozemy/mozecie sie w pewien sposob sugerowac (ale i tak nigdy do konca scisle) tym co jest na
http://www.uo.stratics.com - nie jest to nigdy scisle zrobione - czasem sie nie da czasem mamy nieco "wlasnej" inwencji, czasem nie zdazylismy tego zrobic. Kazdy element zbroi i broni ma swoje charakterystyki i poprawiajac go, musimy go znalezc a potem zmienic... i najczesciej zrespawnowac vendorki go sprzedajace a czasem server.
Natomiast sztuki broni/zbroi istniejace w swiecie przed jej poprawa niestety pozostaja niepoprawione.
"problem ze sprzedaza/kupnem przedmiotow" - i tu rowniez moze byc roznie - np. client uzywany na NOX'ie przy obecnym POL'u w pewnych konfiguracjach nie wyswietlal tekstu po literce n - co jak latwo sie domyslic wykluczyloby uzywanie np baNku albo veNdorka
czasem jest to kwestia rozwiniecia ilosci sprzedawanych towarow, np. w tej chwili musimy znalezc towary ktore nie maja ustalonej ceny i im ja nadac. czasem jest to wasza nieumiejetnosc - czlowiek nie posiadajacy (tacy nie istnieja
)/nie czytajacy instrukcji obslugi nie bedzie wiedzial jak sie kupuje - zwlaszcza, ze ze sluchow jakie dochodza na CL np. vendorki obslugiwane sa komendami spolszczonymi.
Dochodzi jeszcze sprawa dodatkowa - bliskosc do vendorka, ktory moze miec niekiedy okreslona odleglosc z jakiej reaguje na polecenia, a czasem jest to kwestia posiadania przez was po prostu pieniedzy.
Jeszcze nalezy pamietac o tym ze kazda akcja miedzy clientem a serverem jest wymieniana i zalezy zarowno od emu jak i od clienta.
Podsumuje:
Jak jest jakis blad nie wystarczy nam tak naprawde zgloszenie "a mi nie dziala" bardzo przydatny jest kompletny opis sytuacji w jakiej nie dziala, a takze czego uzywacie jako clienta (emu jest wspolny dla wszystkich).
Ulatwia to po prostu zasymulowanie niekiedy dosc specyficznej sytuacji.
Ufff.... dosc tego ale sie napisalem, a pewnie i tak nikt tego nie przeczyta do konca.