Cytuj:
Tak czy inaczej. Jesli chcesz zapobiec cheatowaniu to musisz na serwerze sprawdzac, czy client nie robi smiesznych rzeczy (jak np. zbyt duzy przebyty dystans), w wiekszosci przypadku zeby zrobic to poprawnie i tak musisz przeprowadzic cala symulacje na serwerze.
No, ale o tym mówię od początku, serwer musi jakoś analizować te dane, co nie znaczy, że sam ruch, a co za tym idzie sprawdzanie kolizcji etc. wykonuje się po stronie serwera. To wykonuje się po stronie klienta, następnie dane są wysłane do serwera i tam powinna zostać wykonana analiza.
Więc skoro doszliśmy do porozumienia, że na kliencie odbywają się wszystkie obliczenia, to chyba zgodzisz się ze mną, że zawsze będzie można ten serwer oszukać. O ile cheaty w stylu speedhacka, telehacka etc. są bardzo łatwe do wykrycia, bo właśnie serwer może sobie te dane u siebie posprawdzać, to taki wallhack czy aimbot już taki prosty nie jest
![:(](./images/smilies/icon_frown.gif)
Cytuj:
Dzieki postoje. Robienie MMO, to nie jest cos za co biora sie normalni ludzie lol.
Tyle dobrze
![:)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ale fajnie to obrazuje jak się czasy zmieniają, bo ja jak zaczynam to wszyscy co zaczynali w gamedevie robili gry RPG, a teraz już robią MMO
![:)](./images/smilies/icon_smile.gif)