Cytuj:
Tak czy inaczej. Jesli chcesz zapobiec cheatowaniu to musisz na serwerze sprawdzac, czy client nie robi smiesznych rzeczy (jak np. zbyt duzy przebyty dystans), w wiekszosci przypadku zeby zrobic to poprawnie i tak musisz przeprowadzic cala symulacje na serwerze.
No, ale o tym mówię od początku, serwer musi jakoś analizować te dane, co nie znaczy, że sam ruch, a co za tym idzie sprawdzanie kolizcji etc. wykonuje się po stronie serwera. To wykonuje się po stronie klienta, następnie dane są wysłane do serwera i tam powinna zostać wykonana analiza.
Więc skoro doszliśmy do porozumienia, że na kliencie odbywają się wszystkie obliczenia, to chyba zgodzisz się ze mną, że zawsze będzie można ten serwer oszukać. O ile cheaty w stylu speedhacka, telehacka etc. są bardzo łatwe do wykrycia, bo właśnie serwer może sobie te dane u siebie posprawdzać, to taki wallhack czy aimbot już taki prosty nie jest
Cytuj:
Dzieki postoje. Robienie MMO, to nie jest cos za co biora sie normalni ludzie lol.
Tyle dobrze
Ale fajnie to obrazuje jak się czasy zmieniają, bo ja jak zaczynam to wszyscy co zaczynali w gamedevie robili gry RPG, a teraz już robią MMO